Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
    Αρχική Blog Σελίδα 54

    ΣΗΝΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Πότε υποβάλλονται οι τροποποιητικές δηλώσεις για τα αναδρομικά και πότε πληρώνεται ο φόρος;

     

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Πότε υποβάλλονται οι τροποποιητικές δηλώσεις για τα αναδρομικά και πότε πληρώνεται ο φόρος;

     

    • Για τις τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, αναδρομικά επιδομάτων ανεργίας, αμοιβών ιατρών του ΕΣΥ από απογευματινά ιατρεία νοσοκομείων του ΕΣΥ, αυτές παραλαμβάνονται χωρίς πρόστιμα και τόκους μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν, κατά περίπτωση, οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων.

     

    • Οι παραπάνω δηλώσεις υποβάλλονται αποκλειστικά χειρόγραφα στη Δ.Ο.Υ., εκτός από τις δηλώσεις που αφορούν αναδρομικές αποδοχές ή συντάξεις φορολογικών ετών 2015 και εφεξής, οι οποίες υποβάλλονται ηλεκτρονικά.

     

    • Ο φόρος που προσδιορίζεται από τις δηλώσεις αυτές καταβάλλεται σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 67 του ΚΦΕ μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του πρώτου μήνα του επόμενου έτους.

     

    • Aν η πράξη προσδιορισμού φόρου όμως εκδοθεί το επόμενο έτος, η καταβολή γίνεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση της πράξης προσδιορισμού φόρου.

     

    Σε κάθε βήμα που κάνετε, πάντα να εμπιστεύεστε και να ζητάτε τη συμβουλή του υπεύθυνου λογιστή-φοροτεχνικού σας…

    Οι παγίδες στα φορολογικά είναι παντού και είναι πολλές…

    Μην ρισκάρετε λοιπόν χωρίς λόγο, γιατί το ηλεκτρονικό μάτι της εφορίας είναι εδώ και μας παρακολουθεί όλους!

     

    ΠΗΓΗ: Α.1041/2019

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Ποιες συναλλαγές μετράνε για το αφορολόγητο;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ-ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Για το λεγόμενο χτίσιμο του αφορολόγητου, όπως το έχετε όλοι συνηθίσει, λαμβάνονται υπόψη οι δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών, εφόσον περιλαμβάνονται στις ακόλουθες ομάδες του δείκτη τιμών καταναλωτή της ΕΛ.ΣΤΑΤ.:

    Ομάδα 1 (Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά).
    – Ομάδα 2 (Αλκοολούχα ποτά και καπνός).
    – Ομάδα 3 (Ένδυση και υπόδηση).
    – Ομάδα 4 (Στέγαση), εξαιρουμένων των ενοικίων.
    – Ομάδα 5 (Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες).
    – Ομάδα 6 (Υγεία).
    – Ομάδα 7 (Μεταφορές), εξαιρουμένης της δαπάνης για τέλη κυκλοφορίας και της αγοράς οχημάτων, πλην των ποδηλάτων.
    – Ομάδα 8 (Επικοινωνίες).
    – Ομάδα 9 (Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες), εξαιρουμένης της αγοράς σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών.
    – Ομάδα 10 (Εκπαίδευση).
    – Ομάδα 11 (Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια).
    – Ομάδα 12 (Άλλα αγαθά και υπηρεσίες).

    Σημεία που χρήζουν προσοχής:

    • Οι παραπάνω κατηγορίες δαπανών που μετράνε για το χτίσιμο του αφορολόγητου, πρέπει να γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής όπως ενδεικτικά κάρτες και μέσα πληρωμής με κάρτες (χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, προπληρωμένες κάρτες (prepaid card)), μέσω λογαριασμού πληρωμών Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών του ν. 4537/2018(μεταφορά πίστωσης, εντολές άμεσης χρέωσης, πάγιες εντολές, τραπεζικές ή ταχυδρομικές επιταγές), μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (e- banking), ηλεκτρονικού πορτοφολιού (e-wallet), κ.λπ.
    • Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες που εξοφλούνται με πιστωτικές κάρτες, δεν εξετάζεται ο τρόπος εξόφλησης αυτών (εφάπαξ ή σε δόσεις).
    • Ειδικά για τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ που είναι σε όνομα διαφορετικό από αυτόν που καταβάλλει, γίνονται δεκτές οι εν λόγω δαπάνες, εφόσον ο καταβάλλων την δαπάνη είναι και ο πραγματικός χρήστης του ακινήτου.

    Οι φορολογικές δηλώσεις άνοιξαν και το taxvoice.gr θα είναι καθημερινά δίπλα σας, για να σας ενημερώνει για πολύ χρήσιμα θέματα που πρέπει να γνωρίζετε.

    Ειδικά για το θέμα του αφορολόγητου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών έχουμε να πούμε ακόμα πολλά  που σας διαφεύγουν..

    ΠΗΓΕΣ:

    1. ΠΟΛ 1005/2017(ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ Α.1109/2019)
    2. ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ ΟΔΗΓΙΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2018-ΑΑΔΕ
    3. Α.1109/2019( ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018 ΚΑΙ ΜΕΤΑ)

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Άνοιξε το σύστημα για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων!

     

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

    6908640340

     

     

    Φέτος το σύστημα για τις φορολογικές δηλώσεις ξεκινάει να υποδέχεται φορολογούμενους και λογιστές πιο νωρίς από κάθε άλλη χρονιά, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια.

    Το TAXISNET, είναι έτοιμο να υποδεχτεί τον τεράστιο όγκο φορολογικών δηλώσεων, όπως κάθε χρόνο.

    Μεγάλη προσοχή από όλους μας, ώστε να μην βιαστούμε να κάνουμε τη φορολογική μας δήλωση ¨στο πόδι”, καθώς αυτό θα έχει αρνητικές συνέπειες στην τσέπη μας.

    Καλό κουράγιο και στους συναδέρφους λογιστές σε όλη τη χώρα, οι οποίοι θα είναι όπως πάντα οι στυλοβάτες για να επιτευχθεί με επιτυχία η τιτάνια αυτή εργασία, η οποία απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και προπάντων ψυχικά αποθέματα δύναμης!

    Τέλος, καλό είναι να μην υπάρχει βιασύνη, καθώς όλα τα ποσά που έρχονται συμπληρωμένα στη δήλωση, χρειάζονται τον απαραίτητο έλεγχο.

    Να επισημάνουμε πως κάθε χρόνο όταν ανοίγει το TAXISNET για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα δυσλειτουργίας του σε πολύ βασικά θέματα, όπως στην επιβεβαίωση των στοιχείων, την εκκαθάριση του φόρου, αλλά και στα στοιχεία εισοδημάτων μισθών και συντάξεων κλπ…

    Αυτό που λέει ο λαός μας λοιπόν και εννοώ τη φράση ” το γοργόν και χάρη έχει”, δεν έχει εφαρμογή στις φορολογικές μας υποχρεώσεις..

    Πιο αντιπροσωπευτικό ρητό είναι το” όποιος βιάζεται σκοντάφτει”…

    Καλή δύναμη σε όλους λοιπόν…

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Πρόστιμο έκδοσης αποδείξεων από εγκεκριμένο αλλά μη δηλωμένο φορολογικό μηχανισμό.

     

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

    6908640340

     

    Είναι συχνό φαινόμενο και ειδικά τα τελευταία χρόνια, να γίνονται εξονυχιστικοί έλεγχοι στα καταστήματα, τόσο για τη μη έκδοση αποδείξεων,όσο και για την αποκάλυψη των παράνομων και μη εγκεκριμένων φορολογικών μηχανισμών.

    Καταλαβαίνουμε πως οι επιπτώσεις για έναν επαγγελματία, που χρησιμοποιεί έναν μη εγκεκριμένο φορολογικό μηχανισμό είναι άκρως δυσμενείς, αφού στην ουσία αποκρύπτει από τις αρχές το σύνολο του τζίρου του.

    Οι συνέπειες μιας τέτοιας παράνομης ενέργειας, είναι τόσο οδυνηρές που λίγοι τολμούν να προβούν σε αυτή.

    Επειδή υπάρχουν όμως και οι ξεχασιάρηδες, οι αρχές φρόντισαν να συμπεριλάβουν στο οπλοστάσιο προστίμων που διαθέτουν και μια άλλη κατηγορία φορολογουμένων.

    Η πρόσφατη ΠΟΛ 1241/28-12-2018, αναφέρει χαρακτηριστικά πως επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, σαν διαδικαστική παράβαση, για την έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης από εγκεκριμένο και μη δηλωμένο φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό.

    Μεγάλη προσοχή λοιπόν να μην ξεχνάτε να να δηλώσετε στην ΑΑΔΕ τους φορολογικούς μηχανισμούς σας, γιατί δεν είναι η κατάλληλη εποχή να μοιράζετε τζάμπα 500 ρικα….

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Τι δικαιολογητικά καταθέτουμε όταν κάνουμε τροποποιητική δήλωση;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Συχνά παρατηρείται το φαινόμενο όταν κάποιος φορολογούμενος επισκέπτεται την εφορία για να καταθέσει μια τροποποιητική δήλωση, να του ζητούνται σαν δικαιολογητικά, όλα εκείνα τα έγγραφα που αφορούν το σύνολο της δήλωσης.

    Είναι όμως σωστό αυτό;

    Η πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών είναι ξεκάθαρη στο θέμα αυτό.

    Η Α.1041/2019, αναφέρει λοιπόν:

    “Για τις τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος των οποίων η αρχική δήλωση έχει υποβληθεί μέσω διαδικτύου, τα δικαιολογητικά που προσκομίζει ο φορολογούμενος είναι μόνο αυτά που αφορούν τον λόγο που επικαλείται για την τροποποίηση της δήλωσής του και όχι όλα τα δικαιολογητικά που αφορούν το σύνολο της δήλωσης”.

    Εφιστούμε την προσοχή λοιπόν στους φορολογούμενους, προς αποφυγή ταλαιπωρίας, να επιδεικνύουν τη σχετική διάταξη στις αρμόδιες φορολογικές αρχές, προκειμένου να διεκπεραιώνουν άμεσα την κατάθεση των τροποποιητικών τους δηλώσεων.

    Βασική προϋπόθεση είναι η αρχική τους δήλωση να έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου.

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Διαθεσιμότητα μισθωτών!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

    6908640340

     

    Καθημερινά, όλοι βλέπουμε τα πράγματα να αλλάζουν και να εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς σε όλα τα επίπεδα και ειδικά στο κρίσιμο θέμα των εργασιακών σχέσεων.

    Στην εποχή μας, οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης κυριαρχούν.

    Οι μνημονιακοί και μεταμνημονιακοί νόμοι που ήρθαν στο προσκήνιο από το 2010 και μετά, έφεραν κοσμογονικές αλλαγές, όχι μόνο σε μισθολογικά, αλλά και σε μη μισθολογικά θέματα, που αποτελούν διαχρονικά ¨το μήλον της έριδος” μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων.

    Ο νομοθέτης, κατά την άποψη μου, με δεδομένες τις συνθήκες κρίσης που επικρατούσαν και επικρατούν ακόμη, προσπάθησε να κρατήσει σχετικές ισορροπίες ανάμεσα στα πάγια αιτήματα των εργοδοτικών οργανώσεων περί χαλάρωσης του αυστηρού προστατευτισμού των εργαζομένων και της διατήρησης των έως τότε εργασιακών κεκτημένων.

    Η επίλυση της εξίσωσης αυτής ποτέ δεν ήταν εύκολη, καθώς τα συμφέροντα και οι διεκδικήσεις των δύο αυτών ισχυρών πόλων, σε πολλές περιπτώσεις είναι εκ διαμέτρου αντίθετες.

    Ο Ν.3846/2010, στο άρθρο 4, πραγματεύεται το πολύ σημαντικό ζήτημα της διαθεσιμότητας των εργαζομένων.

    Το θέμα αυτό έχει απασχολήσει κατά καιρούς την επικαιρότητα, έχοντας διχάσει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

    Από τη μία, αν η επιχείρηση είναι στα πρόθυρα του λουκέτου, με ποιο τρόπο θα προστατευθούν τα συμφέροντα των εργαζομένων της, κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, τηρουμένων και των αναλογιών της αντικειμενικής αδυναμίας του εργοδότη να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του;

    Από την άλλη πλευρά όμως, ο νομοθέτης πρέπει να βρει ένα κοινά αποδεκτό τρόπο να διευκολύνει και τον υπό κατάρρευση εργοδότη, παρέχοντας του τη σχετική ευελιξία, ώστε να προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια διάσωσης της επιχείρησής του.

    Ο Ν.3846/2010, αναφέρει χαρακτηριστικά για το θέμα που αναλύουμε:

    Οι επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις, αν έχει περιοριστεί η οικονομική τους δραστηριότητα, μπορούν, αντί της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας, να θέτουν εγγράφως σε διαθεσιμότητα τους μισθωτούς τους, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί συνολικά τους τρεις (3) μήνες ετησίως, μόνο εφόσον προηγουμένως προβούν σε διαβούλευση με τους νόμιμους εκπροσώπους των εργαζομένων σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 240/2006 (ΦΕΚ 252 Α ) και του ν. 1767/1988 (ΦΕΚ 63 Α ).

    Αν στην επιχείρηση δεν υπάρχουν εκπρόσωποι εργαζομένων η ενημέρωση και η διαβούλευση γίνεται με το σύνολο των εργαζομένων.

    Η ενημέρωση μπορεί να γίνει με εφάπαξ ανακοίνωση σε εμφανές και προσιτό σημείο της επιχείρησης.

    Η διαβούλευση πραγματοποιείται σε τόπο και χρόνο που ορίζει ο εργοδότης.

    Κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας ο μισθωτός λαμβάνει το ήμισυ του μέσου όρου των τακτικών αποδοχών των δύο τελευταίων μηνών, υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης.

    Μετά την εξάντληση του τριμήνου, προκειμένου να τεθεί εκ νέου ο ίδιος εργαζόμενος σε διαθεσιμότητα απαιτείται και η παρέλευση τουλάχιστον τριών (3) μηνών.

    Ο εργοδότης υποχρεούται να γνωστοποιεί στις οικείες Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ, του ΙΚΑ και του ΟΑΕΔ με οποιονδήποτε τρόπο τη σχετική δήλωση περί διαθεσιμότητας, μέρους ή του συνόλου του προσωπικού του.

    Θα επανέλθουμε στο πολύ σημαντικό αυτό θέμα και σε επόμενα άρθρα με ανάδειξη επιμέρους πτυχών του.

    Μείνετε συντονισμένοι στο taxvoice.gr.

    To taxvoice είναι ο σύμβουλος που εμπιστεύεστε και στα εργασιακά θέματα.

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Μισθωτήρια συμβόλαια και λύση μίσθωσης!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

    6908640340

     

    Παλαιότερα όταν η υποβολή των μισθωτηρίων συμβολαίων ήταν χειρόγραφη και γινόταν στις εφορίες, δινόταν η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες όταν δεν τα έβρισκαν με τους ενοικιαστές, να προβούν σε δήλωση λύσης της μίσθωσης, ώστε να είναι κατοχυρωμένες και οι 2 πλευρές.

    Τα τελευταία χρόνια, η υποβολή των μισθωτηρίων έγινε πλέον ηλεκτρονικά μέσω του TAXISNET.

    Η προηγούμενη δυνατότητα των ενδιαφερομένων για λύση της μίσθωσης, γνωστοποιώντας την στην ΔΟΥ , δεν υπήρχε με τις πρόσφατες διατάξεις.

    Πρόσφατα ανακοινώθηκε από τη φορολογική διοίκηση η ΠΟΛ 1162/2018, μετά την δημοσιοποίηση της οποίας, καταργήθηκαν οι προηγούμενες διατάξεις περί ηλεκτρονικής υποβολής δήλωσης στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας.

    Η ΠΟΛ 1162/2018, σε ένα σημείο της λοιπόν αναφέρει χαρακτηριστικά:

    Σε περίπτωση λύσης της μίσθωσης, ο εκμισθωτής δύναται να δηλώνει τη λύση της μίσθωσης μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την λύση. Η δυνατότητα του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται για μισθώσεις που λύνονται μετά την 1.10.2018″.

    Διαπιστώνουμε πως ο νομοθέτης αναθεώρησε την στάση του απέναντι στο φλέγον αυτό ζήτημα που αφορούσε χιλιάδες υποθέσεις μεταξύ ιδιοκτητών και ενοικιαστών, οι οποίοι μάλιστα στην πλειονότητα τους έλυναν τη μεταξύ τους διένεξη μέσω της δικαστικής οδού.

    Τώρα πλέον υπάρχει ένα πραγματικό  τεκμήριο στη φαρέτρα και των δύο πλευρών, που μπορεί να διευκολύνει τη διαδικασία εύρεσης της καλύτερης δυνατής λύσης.

    Με αυτό τον τρόπο η φορολογική διοίκηση, προσπαθεί να προλάβει τυχούσες δικαστικές διαμάχες, που συνήθως διαρκούν χρόνια για να διαλευκανθούν πλήρως.

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Οι SOS κωδικοί της νέας φορολογικής δήλωσης και η σημασία τους στο τι θα πληρώσουμε!

     

     

     

     

     

    Γράφει ο Θανάσης Κουρδής, Λογιστής Φοροτεχνικός και μέλος της ομάδας του taxvoice.gr!

    Αμφικτυόνων 28, Λαμία

    Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974289429

     

    Στο παρακάτω άρθρο θα αναλύσουμε την χρησιμότητα ορισμένων κωδικών του Ε1 και την επιρροή τους στο τελικό αποτέλεσμα εκκαθάρισης φόρου σε θεωρητικό επίπεδο και μέσα από απλά παραδείγματα.

     

    Κωδικοί 327-328

     

    • Υποβάλλεται δήλωση με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα για πρώτη φορά;

     

    Οι κωδικοί 327 – 328 που βρίσκονται στον πινάκα 2 του έντυπου Ε1 συνδέονται άμεσα με τον υπολογισμό της προκαταβολής φόρου και εφόσον  συντρέχουν οι προϋποθέσεις για να τσεκαριστούν η προκαταβολή φόρου μειώνεται στο μισό (50%). Έχει εφαρμογή όταν δηλώνονται καθαρά κέρδη-εισόδημα στον πίνακα Γ του εντύπου Ε1 καθώς επίσης και στην προκαταβολή που υπολογίζεται από την φορολόγηση της  προστιθέμενης διαφοράς τεκμηρίων.

     

    Κωδικοί 017-018

     

    • Έχετε κάνει έναρξη επιτηδεύματος για πρώτη φορά από 1-1-2016 και μετά;

     

    Οι κωδικοί 017-018 έχουν χρήση σε φορολογούμενους που έχουν κάνει έναρξη εργασιών για πρώτη φορά από 1-1-2016 και μετά και τα ακαθάριστα έσοδα τους δεν ξεπερνούν τις 10000 ευρώ. Εφόσον έχουν αυτές τις δυο προϋποθέσεις ο συντελεστής φόρου μειώνεται κατά 50% δηλαδή από 22% σε 11%. Ο μειωμένος συντελεστής εφαρμόζεται μόνο στα καθαρά κέρδη του πίνακα Γ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι έναρξη εργασιών θεωρείται και η ένταξη αγρότη στο ειδικό καθεστώς.

     

    Κωδικοί 027-028

     

    • Ασκείτε επιχειρηματική δραστηριότητα με ιδιότητα εμπορική και γεννηθήκατε μέχρι την 31-12-1956;

     

    Δυο είναι  οι προϋποθέσεις για την συμπλήρωση των κωδικών 027-028:

    α ) Ηλικία.

    β ) Η εμπορική ιδιότητα.

     

    Εφόσον λοιπόν ο φορολογούμενος έχει γεννηθεί έως την 31-12-1956 , ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα έχοντας εμπορική ιδιότητα και έχει απαραίτητα τσεκαριστεί ο κωδικός 006 του εντύπου Ε3, δεν υπολογίζεται τέλος επιτηδεύματος.

     

    Παραδείγματα φορολόγησης:

     

    Σημείωση: Όλα τα παραδείγματα αφορούν άγαμο χωρίς παιδιά.

     

    Παράδειγμα 1:

     

    • Συμπληρωμένος κωδικός 327.

     

    • Καθαρό κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα κωδ 401 του ε1 πόσο 10000 ευρώ.

     

    • 10000*22%=2200 ευρώ φόρος.

     

    • 2200*50% = 1100 ευρώ προκαταβολή φόρου.

     

    Παράδειγμα  2:

     

    • Συμπληρωμένος κωδικός 017.

     

    • Καθαρό κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα κωδ 401 του Ε1 ποσο 10000 ευρώ.

     

    • 10000*11%=1100 ευρώ φόρος.

     

    • 1100*100%=1100 ευρώ προκαταβολή.

     

     

    Παράδειγμα 3:

     

    • Συμπληρωμένος ο κωδικός 327.

     

    • Συμπληρωμένος ο κωδικός 017.

     

    • Καθαρό κέρδος επιχειρηματικής δραστηριότητας κωδ. 401 του Ε1 ποσό 10000 ευρώ.

     

    • 10000*11%=1100 ευρώ φόρος.

     

    • 1100*50%= 550 ευρώ προκαταβολή φόρου.

     

    Παράδειγμα 4:

     

     

    • Συμπληρωμένος ο κωδικός 327.

     

    • Τσεκαρισμένος ο κωδικός 037 (Είστε κατ επάγγελμα αγρότης).

     

    • Τεκμαίρεται ότι υπάρχουν οι απαιτούμενες αποδείξεις για την κάλυψη του αφορολόγητου.

     

    • Καθαρό εισόδημα από άσκηση αγροτικής δραστηριότητας κωδ 461 του Ε1 ποσό 10000 ευρώ.

     

    • Τεκμαρτό εισόδημα φορολογούμενου 12000 ευρώ.

     

    • 12000*22%=2640 – 1900 (Μείωση φόρου λόγω αφορολόγητου) =740 ευρώ φόρος.

     

    • 740*50% =370 ευρώ προκαταβολή φόρου.

     

     

    Παράδειγμα  5:

     

    • Συμπληρωμένος ο κωδικός 327.

     

    • Συμπληρωμένος ο κωδικός 017.

     

    • Καθαρό κέρδος επιχειρηματικής δραστηριότητας 1000 ευρώ.

     

    • Τεκμαρτό εισόδημα 3000 ευρώ.

     

    • 1000*11%=110 ευρώ φόρος πραγματικού εισοδήματος.

     

    • 2000*22%=440 φόρος διαφοράς τεκμηρίων.

     

    • Σύνολο φόρου 550 ευρώ.

     

    • 550*50%= 275 ευρώ προκαταβολή φόρου.

     

    Η συμπλήρωση μιας φορολογικής δήλωσης δεν είναι μια εύκολη και απλή δουλειά.

    Να εμπιστεύεστε πάντα τον ειδικό λογιστή-φοροτεχνικό, καθώς η μη συμπλήρωση ενός κωδικού  για παράδειγμα μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην τσέπη σας.

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Χρειάζεται πάντα να κρατάμε τις χειρόγραφες αποδείξεις για έλεγχο;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Έχουμε αναλύσει σε προηγούμενα άρθρα μας εδώ στο taxvoice.gr, την υποχρέωση της πλειοψηφίας των φορολογούμενων να κάνουν αγορές με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, για να χτίσουν το αφορολόγητο τους.

    Ένα σημαντικό ερώτημα που κάνουν σε εμάς τους λογιστές κάθε χρόνο οι φορολογούμενοι είναι αν απαιτείται εκ του νόμου να κρατάνε οι φορολογούμενοι αυτοί τις αποδείξεις που έχουν κάνει για τις αγορές τους με τραπεζικά μέσα πληρωμής.

    Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι ξεκάθαρη:

    Δεν απαιτείται πλέον η συλλογή αποδείξεων, για όσους έχουν κάνει δαπάνες με τραπεζικά μέσα πληρωμής, αλλά αν ο χρειαστεί ο φορολογούμενος, θα πρέπει να μπορεί να αποδείξει την εξόφληση των δαπανών με αυτό τον τρόπο, προσκομίζοντας ενδεικτικά αλλά όχι περιοριστικά, κατάσταση κίνησης τραπεζικού λογαριασμού (bank statement) ή αντίγραφο κίνησης τραπεζικού λογαριασμού, αναλυτική εικόνα καρτών, αποδεικτικά κατάθεσης ή εξόφλησης, αντίγραφο του τερματικού μηχανήματος (POS) κ.λπ.

    Να τονίσουμε πως οι φορολογούμενοι, οι οποίοι εκ του νόμου δεν είναι υποχρεωμένοι να κάνουν δαπάνες με τραπεζικά μέσα πληρωμής, αλλά με μετρητά για να έχουν το αφορολόγητο( πχ ηλικιωμένοι), οφείλουν σε κάθε περίπτωση να έχουν διαθέσιμες τις χάρτινες αποδείξεις.

    Θα επανέλθουμε με πολλές και σημαντικές πληροφορίες και εν όψει των φορολογικών δηλώσεων που έρχονται, σχετικά με το φλέγον θέμα των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

     

    ΠΗΓΗ: ΠΟΛ 1062/12-04-2017

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: ΦΠΑ ατομικής επιχείρησης παράδοσης μαθημάτων μουσικής.

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Μια ατομική επιχείρηση εφόσον είναι αναγνωρισμένη από την κατά περίπτωση αρμόδια αρχή και παραδίδει μαθήματα μουσικής μουσικών οργάνων σε παιδιά ηλικίας τριών ετών και άνω, απαλλάσσεται από το ΦΠΑ.

    Σε κάθε άλλη περίπτωση, οι υπηρεσίες αυτές έχουν και ΦΠΑ με τον κανονικό συντελεστή 24%.

     

    Σχετικές διατάξεις:

    Άρθρο 22 Ν.2859/00

    ΔΔΕΦ Α 1167158 ΕΞ/18.11.2016

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Συντελεστής φορολόγησης μερισμάτων από 1/1/2019!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

    6908640340

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Συντελεστής φορολόγησης μερισμάτων από 1/1/2019:

     

    Από το φορολογικό έτος 2019, δηλαδή από 1/1/2019 και μετά, ο συντελεστής παρακράτησης φόρου

    μερισμάτων μειώνεται στο 10%.

     

    Σχετικές διατάξεις:

    • Άρθρο 40 Ν.4172/2013
    • Άρθρο 64 Ν.4172/2013
    • Άρθρο 65 Ν.4603/2019

     

     

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Ορισμοί περί πλοίων!

     

     

     

    Έφη Παναγοπούλου

    Λογίστρια-Φοροτεχνικός

    Κεφαλληνίας 47, Άγιος Δημήτριος

    2109848476

    [email protected]

    Ορισμοί περί πλοίων:

     

     

     Πλοίο αναψυχής: Κάθε σκάφος ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων, το οποίο, είτε
    διαθέτει είτε όχι χώρους ενδιαίτησης, έχει τη δυνατότητα , να χρησιμοποιείται
    αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης.

    Επαγγελματικό πλοίο αναψυχής: Το πλοίο αναψυχής, που έχει μεταφορική
    ικανότητα μέχρι και σαράντα εννέα (49) επιβατών, το οποίο διαθέτει χώρους
    ενδιαίτησης, πέραν αυτών του πληρώματος, και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την
    εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης με ολική ναύλωση, για χρονική διάρκεια
    μεγαλύτερη των δώδεκα ωρών.

     Ιστιοφόρο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής: Το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, το
    οποίο διαθέτει επαρκή ιστιοφορία, ως κύριο μέσο πρόωσης, φέρει κινητήρα πρόωσης
    και συγκεντρώνει τα κριτήρια καθορισμού του ως ιστιοφόρου, όπως αυτά ισχύουν.

    Μηχανοκίνητο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής: Το επαγγελματικό πλοίο
    αναψυχής, το οποίο διαθέτει μηχανή, ως κύριο μέσο πρόωσης για ναυσιπλοΐα, και
    βοηθητικό μέσο πρόωσης, εάν αυτό απαιτείται από τις κείμενες διατάξεις, το οποίο και
    αναφέρεται στο πιστοποιητικό ασφαλείας.

    Ιδιωτικό πλοίο αναψυχής: Το πλοίο αναψυχής που δεν είναι επαγγελματικό
    σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού.

    Επαγγελματικό Τουριστικό Ημερόπλοιο, είναι το πλοίο μεταφορικής ικανότητας
    τουλάχιστον είκοσι (20) επιβατών το οποίο εκτελεί ημερήσιες θαλάσσιες περιηγήσεις, με
    εισιτήριο ή ονομαστική κατάσταση επιβατών, με αφετηρία και επιστροφή στον ίδιο
    λιμένα χωρίς διανυκτέρευση, διαρκείας μέχρι δώδεκα ωρών

    Παραδοσιακό πλοίο: Το πρωτότυπο και κάθε μεμονωμένο ομοίωμα ιστορικού πλοίου,
    που σχεδιάστηκε πριν το έτος 1965 και κατασκευάστηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος από
    τα αρχικά υλικά.»

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Πώς μπορεί να βελτιωθεί η Καθαρή Θέση μιας επιχείρησης;

    Μιχάλης Καμβύσης, Λογιστής σε ΑΕ, πρώην Ασκούμενος ΟΕΛ, Μέλος της Ομάδας του Taxvoice.gr

     

    Μείωση Μετοχικού Κεφαλαίου με συμψηφισμό σωρευμένων ζημιών εις Νέο – Βελτίωση Καθαρής Θέσης

    Στο παρόν άρθρο θα παρουσιάσουμε με σύντομο και κατανοητό τρόπο το θέμα της μείωσης Μετοχικού Κεφαλαίου Εταιρίας με συμψηφισμό των λογιστικών “Σωρευμένων Ζημιών εις Νέο”.

    Στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης που διανύει η Ελληνική Οικονομία πολλές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου μεγέθους, έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με μία σειρά συνεχόμενων ζημιογόνων χρήσεων. Συνέπεια αυτού, είναι η μείωση της Καθαρής Θέσης (Ιδίων Κεφαλαίων) των Εταιριών σε επίπεδα χαμηλότερα από τα επιτρεπόμενα/ προβλεπόμενα των άρθρων 47 και 48 παρ.1γ του ΚΝ.2190/1920*.

    Άρθρο 47

    “Σε περίπτωση που το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρίας, όπως προσδιορίζονται στο υπόδειγμα ισολογισμού που προβλέπεται από το άρθρο 42γ, γίνει κατώτερο από το μισό (1/2) του μετοχικού κεφαλαίου, το Διοικητικό Συμβούλιο υποχρεούται να συγκαλέσει τη Γενική Συνέλευση, μέσα σε προθεσμία έξι μηνών από τη λήξη της χρήσης, που θα αποφασίσει τη λύση της εταιρίας ή την υιοθέτηση άλλου μέτρου.”

    Άρθρο 48

    “1. Η εταιρεία μπορεί να λυθεί με δικαστική απόφαση μετά από αίτηση οποιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον εάν: α) κατά τη σύσταση της εταιρείας δεν καταβλήθηκε το κεφάλαιο που ήταν καταβλητέο, ολικά ή μερικά, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου και του καταστατικού, β) η εταιρεία δεν έχει το ελάχιστο κεφάλαιο που ορίζεται κάθε φορά από το νόμο, γ) το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας, όπως προσδιορίζονται στο υπόδειγμα του ισολογισμού που προβλέπεται από το άρθρο 42γ, καταστεί κατώτερο του ενός δεκάτου (1/10) του μετοχικού κεφαλαίου και η γενική συνέλευση δεν λαμβάνει μέτρα κατά το άρθρο 47, δ) η εταιρεία δεν έχει υποβάλει, προς καταχώριση, οικονομικές καταστάσεις τριών (3) τουλάχιστον συνεχών διαχειριστικών χρήσεων, εγκεκριμένες από τη γενική συνέλευση. Έννομο συμφέρον για τη λύση της εταιρείας έχει και ο Υπουργός Ανάπτυξης, ή η κατά περίπτωση αρμόδια εποπτεύουσα Αρχή.” 

    Εφόσον τα Ίδια κεφάλαια δεν επαρκούν για την κάλυψη των ανωτέρω ορίων, συνεπάγεται υποχρέωση της Εταιρίας για λήψη μέτρων για την άρση εφαρμογής των διατάξεως αυτών. Η παράβαση των ορίων μπορεί να οδηγήσει σε βάθος χρόνου μέχρι και στην ανάκληση της άδεια λειτουργίας ενώ και οι Αρχές (Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης) υπενθυμίζουν με επιστολή και παρακολουθούν/υποχρεώνουν τις Διοίκησης των Εταιριών  για την λήψη κατάλληλων μέτρων για την εξυγίανση της Καθαρής τους Θέσης.

    Παρόλα αυτά, λόγω του δυσμενούς οικονομικού κλίματος, πολλοί επιχειρηματίες και μέτοχοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσουν σε καταβολές για αυξήσεις ΜΚ για την ενίσχυση των Εταιριών τους. Ένα από τα λίγα “εργαλεία” που απομένει σε αυτή την περίπτωση είναι η μείωση του ΜΚ της εταιρίας μέσω συμψηφισμού των σωρευμένων λογιστικών ζημιών εις Νέο. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι οι το υπό εξέταση κονδύλι των Οικονομικών Καταστάσεων σωρευμένες “Ζημιές εις Νέο” δεν έχει καμία σχέση με το κονδύλι “Φορολογικών ζημιών σε μεταφορά” για συμψηφισμό με Φορολογικά κέρδη εντός πενταετίας που εμφανίζεται στην ετήσια Φορολογική Δήλωση κάθε εταιρίας. To πρώτο αφορά λογιστικό μέγεθος (ΚΝ.2190/1920 και Ν.4548/2018 από 1.1.2019) και το δεύτερο φορολογικό μέγεθος (Ν.4172/2013).

    Ας δούμε τα ανωτέρω με ένα απλό και πρακτικό παράδειγμα:

    Η εταιρία Α στις Οικονομικές Καταστάσεις 31/12/2017 εμφανίζει ποσοστό ΙΚ/ΜΚ** μικρότερο του 50% και συνεπώς έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 47 ν. 2190/1920. Το Δ.Σ. της  Εταιρία εντός 6 μηνών (π.χ. στις 1/6/2018) συγκαλεί Γενική Συνέλευση για τη λήψη μέτρων και αποφασίζει τον συμψηφισμό των Σωρευμένων Ζημιών εις Νέο 31/12/17 με Μετοχικό Κεφάλαιο. Θεωρούμε, για σκοπούς απλοποίησης, ότι τη χρονιά 31/12/2018 η εταιρία έχει ισοσκελισμένα αποτελέσματα μετά φόρων (Κέρδος = 0). Το πρακτικό της ΓΣ υποβάλλεται για έγκριση και δημοσίευση στο ΓΕ.Μ.Η. στις 15/6/2018 και η δημοσίευση λαμβάνει χώρα στις 31/3/2019. Η εικόνα της Καθαρής Θέσης της Εταιρίας στις 31/12/2017 και 31/12/2018 θα έχεις ως εξής:

     

    Η Εταιρία, χωρίς να χρειαστεί αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου με καταβολή μετρητών από τους μετόχους την περίοδο 1.1.18-31.12.18, εμφανίζει υγιή καθαρή θέση στις 31/12/2018 και τα όρια του άρθρων 47 και 48 καλύπτονται, ενώ και οι Ορκωτοί Ελεγκτές της εταιρίας δεν θα χρειαστεί να βάλουν καμία παρατήρηση στο πιστοποιητικό τους. Είναι αυτονόητο ότι το συγκεκριμένο μέτρο δε μπορεί να εφαρμοστεί για πολλές συνεχόμενες περιόδους και είναι μια βραχυπρόθεσμη νόμιμη λύση που επιτρέπει στις Εταιρίες να κερδίσουν πολύτιμο χρόνο για να αναδιαρθρώσουν τις λειτουργικές τους δραστηριότητες και να επανέλθουν σε κερδοφόρο κατάσταση.

    Ένα τελευταία ερώτημα αφορά τη χρονική στιγμή που θα πρέπει να απεικονιστεί η μείωση του ΜΚ στα λογιστικά βιβλία. Μία θέση είναι ότι αυτό πρέπει να γίνει με την απόφαση της ΓΣ περί μείωσης του ΜΚ. Η δεύτερη θέση είναι όταν η απόφαση της ΓΣ εγκριθεί και δημοσιευτεί στο ΓΕ.Μ.Η.. Το συγκεκριμένο θέμα δεν θα ήταν αντικείμενο συζήτησης αν οι διαδικασίες του ΓΕ.Μ.Η. ολοκληρώνονταν εντός της ίδιας χρήσης (2018). Παρ όλα αυτά υπάρχουν περιπτώσεις που αυτό μπορεί να συμβεί σε διαφορετική χρήση  (π.χ. στο παράδειγμα μας η ΓΣ είναι 1/6/2018 και η έγκριση/δημοσίευση στο ΓΕΜΗ στις 31/3/2019).

    Τα IFRS (ΔΠΧΑ), όπως και τα ΕΛΠ δεν έχουν ξεχωριστό πρότυπο για τον τρόπο λογιστικής παρακολούθησης των συναλλαγών που επηρεάζουν την Καθαρή Θέση. Συνεπώς κάνουμε παραπομπή στο ΔΛΠ 8/ παρ. 10, 11 & 12 που έχει γενική ισχύ όταν δεν υπάρχει συγκεκριμένο πρότυπο. Η παράγραφος αυτή αναφέρει ότι η οικονομική ουσία μίας συναλλαγής υπερτερεί του νομικού τύπου (legal form), και συνεπώς πρέπει να απεικονίζεται λογιστικά στις Οικονομικές καταστάσεις όταν:

    IAS 8

    1. Εν απουσία Προτύπου ή Διερμηνείας που εφαρμόζεται ειδικώς σε συναλλαγή ή σε άλλο γεγονός ή περίσταση, η διοίκηση θα αναπτύξει και θα εφαρμόσει κατά τη κρίση της μία λογιστική πολιτική από την οποία προκύπτουν πληροφορίες που:

     (ii) αντανακλούν την οικονομική ουσία των γεγονότων, άλλων γεγονότων και περιστάσεων και όχι απλώς και μόνο το νομικό τύπο,

    1. Κατά την απόφαση που περιγράφηκε στην παράγραφο 10, η διοίκηση θα αναφερθεί σε και θα εξετάσει την εφαρμοστικότητα των ακόλουθων πηγών κατά φθίνουσα σειρά:

    (α) τις απαιτήσεις και τις οδηγίες των Προτύπων και των Διερμηνειών, που πραγματεύονται παρόμοια και σχετικά θέματα, και

    (β) τους ορισμούς, τα κριτήρια αναγνώρισης και τις έννοιες αποτίμησης για τα περιουσιακά στοιχεία, τις υποχρεώσεις, τα έσοδα και τις δαπάνες, που τίθενται στο Πλαίσιο.

    1. Κατά τη λήψη της απόφασης που περιγράφηκε στην παράγραφο 10, η διοίκηση μπορεί επίσης να εξετάσει τις πιο πρόσφατες ανακοινώσεις άλλων σωμάτων λογιστικής τυποποίησης που χρησιμοποιούν παρόμοιο εννοιολογικό πλαίσιο για την ανάπτυξη λογιστικών προτύπων, άλλα έντυπα λογιστικής και αποδεκτές κλαδικές πρακτικές, στην έκταση που αυτά δεν έρχονται σε σύγκρουση με τις πηγές της παραγράφου 11.

    Συνεπώς, για την περίπτωση της εταιρίας του παραδείγματος μας, από την στιγμή που υπάρχει:

    • Απόφαση ΔΣ και ΓΣ μετόχων για μείωση ΜΚ με συμψηφισμό σωρευμένων λογιστικών ζημιών (Πρακτικό ΓΣ 01.06.2018) η οποία απεικονίζει την πραγματική πρόθεση διοίκησης και μετόχων για την εξυγίανση της Καθαρής Θέσης της Εταιρίας
    • Αίτηση στο ΓΕ.Μ.Η. στις 15/6/2018 (πριν την 31/12/2018) για έγκριση και δημοσίευση της μείωσης ΜΚ
    • Εκτίμηση (κρίση) της διοίκησης και του ΔΣ ότι η ΓΣ συγκλίθηκε νόμιμα, συνεδρίασε με νόμιμη απαρτία για τα θέματα που ενέκρινε και αποφάσισε νομιμά για μείωση του ΜΚ κάτι που καθιστά την έγκριση του ΓΕ.Μ.Η (αν και απαραίτητή από το νόμο) μία τυπική διαδικασία με ελάχιστες πιθανότητες απόρριψης επί της ουσίας,

     

    Η συναλλαγή της μείωσης ΜΚ θα πρέπει να απεικονιστεί στις Ετήσιες Οικονομικές Καταστάσεις 31/12/2018. Στις σημειώσεις των Οικονομικών Καταστάσεων (πρώην προσάρτημα) προτείνεται να γνωστοποιηθεί ότι η μείωση ΜΚ είναι στο στάδιο της έγκρισης τους στο ΓΕ.Μ.Η. και η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι την ημερομηνία υπογραφής των Οικονομικών Καταστάσεων, προκειμένου οι χρήστες και οι αναγνώστες των Οικονομικών Καταστάσεων (Stakeholders) να είναι πλήρως ενήμεροι επί του θέματος.

     

    *Το άρθρο 47 του Ν.2190/1920 αντικαταστάθηκε από 1/1/2019 από το άρθρο 119, παρ.4 του Ν.4548/2018 ενώ η παρ.1γ του άρθρου 48 του κν.2190/1920 καταργήθηκε, ωστόσο και τα δύο άρθρα είναι σε ισχύ για τις χρήσεις 31/12/2018.

    ** Ίδια Κεφάλαια/ Μετοχικό Κεφάλαιο

    Εκκαθαριστικά σημειώματα μισθοδοσίας!

     

    Περί εκκαθαριστικών σημειωμάτων μισθοδοσίας η σημερινή μας πληροφορία, επιγραμματικά, απλά και κατανοητά:

     

    • Φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου υποχρεούνται, κατά την εξόφληση των αποδοχών του προσωπικού να χορηγούν εκκαθαριστικό σημείωμα, ή σε περίπτωση εφαρμογής μηχανογραφικού συστήματος, ανάλυση μισθοδοσίας.

     

    • Οι πάσης φύσεως αποδοχές του προσωπικού και οι επ’ αυτών κρατήσεις θα πρέπει να απεικονίζονται αναλυτικά.

     

    • Δεν απαιτείται υπογραφή του εργαζόμενου σε αποδεικτικό χορήγησης του εκκαθαριστικού σημειώματος.

     

    • Η παραβίαση της ανωτέρω υποχρέωσης του εργοδότη συνεπάγεται  διοικητικές κυρώσεις ( πρόστιμο από 300 ως 5000 ευρώ, ανάλογα με το πόσους εργαζόμενους έχει η επιχείρηση).

     

    • Τα εκκαθαριστικά σημειώματα μισθοδοσίας μπορούν να χορηγούνται στους εργαζόμενους και μέσω e-mail, στην προσωπική τους ηλεκτρονική διεύθυνση.

     

    Χρήσιμες συμβουλές:

     

    1) Αν και με τις νέες διατάξεις δεν είναι υποχρεωτικό ο εργαζόμενος να υπογράφει τα εκκαθαριστικά σημειώματα μισθοδοσίας, καλό είναι αυτό να γίνεται για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο σημαντικότερος λόγος είναι η διασφάλιση και έμπρακτη απόδειξη ότι ο εργαζόμενος συμφωνεί με την καταβολή των δεδουλευμένων, αλλά και η θωράκιση του εργοδότη σε τυχούσα δικαστική διαμάχη στο μέλλον.

     

    2) Είναι κοινά αποδεκτό ότι τα εκκαθαριστικά σημειώματα μισθοδοσίας πρέπει να τυπώνονται εις διπλούν. Το ένα αντίγραφο πρέπει να φυλάσσεται στην έδρα ή το παράρτημα του εργοδότη και να διαφυλάσσεται για επίδειξή του σε τυχόν έλεγχο και το άλλο να το λαμβάνει ο εργαζόμενος. Η τακτική πολλών εργοδοτών να μην χορηγούν στον εργαζόμενο τις αποδείξεις μισθοδοσίας τους, είναι παράνομη και θα πρέπει να αλλάξει, για να μην τους φέρει προ εκπλήξεων.

     

    Το taxvoice.gr είναι ο καθημερινός σύμβουλος που εμπιστεύεστε και για τα εργασιακά θέματα!

    Πολλές σημαντικές πληροφορίες έρχονται…

    Μείνετε συντονισμένοι…

     

    ΠΗΓΕΣ:

    Ν.4254/2014, ΑΡΘΡΟ ΠΡΩΤΟ.

    Ν.3996/2011, ΑΡΘΡΟ 24(ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗ).

    ΕΓΓΡΑΦΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 31637/2010 ΚΑΙ 3640/2007.

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Πότε απαλλάσσεται από το φόρο το τεκμαρτό εισόδημα δωρεάν παραχώρησης ακινήτου;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

    6908640340

     

    Πότε απαλλάσσεται από το φόρο το τεκμαρτό εισόδημα δωρεάν παραχώρησης ακινήτου;

    Tο τεκμαρτό εισόδημα  που αφορά δωρεάν παραχώρηση κατοικίας μέχρι διακόσια τετραγωνικά μέτρα (200 τ.μ.), προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως κύρια κατοικία προς ανιόντες ή κατιόντες, καθώς και το τεκμαρτό εισόδημα που προκύπτει από τη δωρεάν παραχώρηση της χρήσης ακινήτων στο Ελληνικό Δημόσιο ή σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου απαλλάσσονται από το φόρο.

    Ειδικά για τους ασκούντες ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα δεν υπολογίζεται τεκμαρτό εισόδημα από ιδιοχρησιμοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση προς ανιόντες, κατιόντες και συζύγους, αγροτικών εκτάσεων στις οποίες περιλαμβάνονται λιβάδια, καλλιεργήσιμες γαίες, βοσκήσιμες γαίες, και κάθε είδους κατασκευές ή εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούνται για την άσκηση της δραστηριότητας αυτής.

    Παρατηρήσεις:

    • Σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα όταν λέμε ανιόντες και κατιόντες εννοούμε τις εξής συγγένειες: Γονείς, παιδιά, παππούδες, γιαγιάδες, εγγόνια, καθώς και προ-παππούδες, προγιαγιάδες και δισέγγονα.

     

    • Το εισόδημα από ιδιοχρησιμοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση τεκμαίρεται ότι συνίσταται στο τρία τοις εκατό (3%) της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

     

    • Η εξαίρεση από το φόρο του τεκμαρτού εισοδήματος για ανιόντες και κατιόντες συγγενείς ισχύει μόνο για κύρια κατοικία έως και 200 τ.μ.

     

    • Η εξαίρεση  από το φόρο  του τεκμαρτού εισοδήματος που προκύπτει από την δωρεάν παραχώρηση χρήσης ακινήτων στο Ελληνικό Δημόσιο και σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, καταλαμβάνει κάθε είδους ακίνητο.( η διάταξη αυτή είναι νέα και ισχύει από το φορολογικό έτος 2018 και μετά).

     

    • Ακόμα πιο ειδική αντιμετώπιση ισχύει προς τους αγρότες, όπως είδαμε παραπάνω, οι οποίοι απαλλάσσονται του φόρου από το τεκμαρτό εισόδημα για ακίνητα που παραχωρούν όχι μόνο σε ανιόντες και κατιόντες, αλλά και σε συζύγους.

     

    Παραδείγματα:

    1. Γονέας παραχωρεί στο γιο του διαμέρισμα 100 τ.μ για να το χρησιμοποιήσει σαν πρώτη κατοικία. Το διαμέρισμα έχει αντικειμενική αξία σύμφωνα με εκτίμηση από συμβολαιογράφο 100000 ευρώ. Το τεκμαρτό εισόδημα του γονέα ισούται με 100000*3%=3000 ευρώ. Ο γονέας στο Ε2 που θα καταθέσει μαζί με τη φορολογική του δήλωση, δε θα φορολογηθεί για αυτά τα 3000 ως εισόδημα από ακίνητη περιουσία. Το Ε2, θα αναφέρει μόνο ότι η οικεία του, παραχωρείται δωρεάν στο γιο του.
    2. Φορολογούμενος διαθέτει ένα γραφείο 150 τ.μ, το οποίο έχει αντικειμενική αξία 100000 ευρώ. Αποφασίζει να το παραχωρήσει δωρεάν στο Ελληνικό Δημόσιο. Το τεκμαρτό εισόδημα από το γραφείο είναι 100000*3%=3000 ευρώ. Τα 3000 ευρώ αυτά δε θα φορολογηθούν, άσχετα αν πρόκειται για επαγγελματική στέγη που σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα είχαν φόρο. Ο φορολογούμενος λοιπόν στο Ε2 με τη δήλωση του θα αναφέρει πως παραχωρεί δωρεάν το ακίνητο στο Δημόσιο και δε θα πληρώσει φόρο για την ενέργειά του αυτή.

     

    ΠΗΓΕΣ:

    Ν.4172/2013, άρθρο 39.

    Αστικός Κώδικας( άρθρα 1463, 1464).

    Ν.4549/2018, άρθρο 115.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Ποια εισοδήματα απαλλάσσονται από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης;

     

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

    6908640340

     

    Σημαντική πληροφορία: Ποια εισοδήματα εξαιρούνται της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης;

     

    • Τα εισοδήματα των προσώπων που είναι ολικώς τυφλοί, καθώς και των προσώπων που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω.

     

    • Η αποζημίωση για τη λύση ή καταγγελία της εργασιακής σχέσης της περίπτωσης ε’ της παρ. 3 του άρθρου 12 και της περίπτωσης στ’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν.4172/2013.

     

    • Οι μακροχρόνια άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, καθώς και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον εν λόγω οργανισμό, εφόσον κατά το έτος της βεβαίωσης δεν έχουν πραγματικά εισοδήματα.

     

    • Οι μακροχρόνια άνεργοι ναυτικοί που είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους προσφερομένων προς ναυτολόγηση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (Γ.Ε.Ν.Ε.), στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι σχετικοί κατάλογοι των Λιμενικών Αρχών που λειτουργούν ως παραρτήματά του, καθώς και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον εν λόγω Φορέα, εφόσον κατά το χρόνο βεβαίωσης δεν έχουν πραγματικά εισοδήματα.

     

    • Τα κεφαλαιακά κέρδη που προκύπτουν από την ανταλλαγή ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο του προγράμματος διαχείρισης των υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου, κατ’ εφαρμογή της υπ’ αριθμ. 1332/15.11.2017 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β’ 3995).

     

    • Τα τεκμαρτά εισοδήματα που προκύπτουν: α) από δωρεάν παραχώρηση κατοικίας μέχρι διακόσια τετραγωνικά μέτρα (200 τ.μ.), προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως κύρια κατοικία προς ανιόντες ή κατιόντες και β) από δωρεάν παραχώρηση της χρήσης ακινήτων στο Ελληνικό Δημόσιο ή σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.( Η διάταξη αυτή ισχύει από το φορολογικό έτος 2018 και έπειτα).

     

    ΠΗΓΕΣ:

    Άρθρο 43Α Ν.4172/2013

    Άρθρο 112 Ν.4387/2016

    Άρθρο 44 Ν.4389/2016

    ΠΟΛ 1064/2016

    Άρθρο 13 Ν.4472/2017

    Άρθρο 15 Ν. 4549/2016

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Αναγνωρίζεται μια δαπάνη που πληρώθηκε με μετρητά, ενώ δεν θα έπρεπε;

     

     

    Δουκέρης Αναστάσιος

    Λογιστής-Φοροτεχνικός Α’ τάξης

    Σύμβουλος επιχειρήσεων-ιδιωτών

    Υπεύθυνος του taxvoice.gr

    6908640340

     

    Πώς αναγνωρίζεται μια δαπάνη που πληρώθηκε με μετρητά, ενώ έπρεπε να γίνει με τραπεζικό μέσο πληρωμής;

     

    Είναι ευρέως γνωστό ότι σε μια επιχείρηση για να αναγνωριστεί μια δαπάνη  που αφορά σε αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των 500 ευρώ(προ ΦΠΑ) από άλλο αντισυμβαλλόμενο επιχειρηματία, η δαπάνη αυτή θα πρέπει να εξοφληθεί ολικά ή τμηματικά με τραπεζικό μέσο πληρωμής.

    Ένα ερώτημα που μας κάνουν οι περισσότεροι επαγγελματίες είναι πως θα κινηθούν σε περίπτωση που μια συγκεκριμένη μέρα για κάποιο λόγο δεν υπάρχει η συγκεκριμένη δυνατότητα.

    Η απάντηση έρχεται μέσα από την εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών ΠΟΛ 1216/2014, η οποία αναφέρει χαρακτηριστικά:

    “Σε περιπτώσεις συναλλαγών, που διενεργούνται σε ημέρες και ώρες μη λειτουργίας των τραπεζών ή που για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι δυνατή η εξόφληση με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής και καταβάλλονται σε μετρητά ή παραδίδονται συναλλαγματικές οι οποίες εξοφλούνται εκτός τραπεζικού συστήματος, προκειμένου η δαπάνη να αναγνωρισθεί φορολογικά από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης, η εταιρεία που παρέχει την υπηρεσία ή πουλάει τα αγαθά, υποχρεούται να καταθέσει εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την έκδοση του παραστατικού (απόδειξη είσπραξης μετρητών ή παραλαβής συναλλαγματικών εκτός τραπεζικού συστήματος) σε τραπεζικό λογαριασμό που τηρεί σε οποιαδήποτε αναγνωρισμένη τράπεζα ή πιστωτικό οργανισμό το ποσό των μετρητών που εισέπραξε.

    Ο λόγος της αδυναμίας εξόφλησης με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής πρέπει να αναγράφεται πάνω στο σώμα του στοιχείου του ΚΦΑΣ και να αποδεικνύεται με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο.”

    Συμπεραίνουμε λοιπόν πως η επιχείρηση που κάνει την δαπάνη, θα πρέπει να έρθει σε συνεννόηση με την επιχείρηση που έκανε τη συναλλαγή με μετρητά λόγω αντικειμενικής αδυναμίας, ώστε η δεύτερη να πράξει τα δέοντα, όπως είπαμε παραπάνω. Σε αντίθετη περίπτωση η επιχείρηση που πληρώνει δεν έχει δικαίωμα να αναγνωρίσει το έξοδο αυτό.

    Σε επόμενες πληροφορίες μας από το taxvoice.gr θα επανέλθουμε σε ανάλυση σημαντικών πτυχών του ζητήματος των ηλεκτρονικών συναλλαγών, διαφωτίζοντας σημεία-κλειδιά που αν τα παραβλέψουμε θα κοστίσουν στην τσέπη μας..

    Μείνετε συντονισμένοι  στο taxvoice.gr!

     

     

     

    Θέματα και δυσλειτουργίες από την έναρξη της πλατφόρμας επιδότησης ενοικίου!

     

    Γράφει ο Θανάσης Κουρδής, Λογιστής Φοροτεχνικός και μέλος της ομάδας του taxvoice.gr!

    Αμφικτυόνων 28, Λαμία

    Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974289429

     

    Πρώτη μέρα πλήρους λειτουργίας της πλατφόρμας για την επιδότηση ενοικίου και τα προβλήματα ουκ ολίγα…

    Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποια από τα πιο σημαντικά που χρήζουν και προσοχής από τους ιθύνοντες:

     

    1) Ζητείται  συμφωνητικό σε ισχύ από 1/4/2019-30/9/2019.

     

    2) Σε όλους τους αλλοδαπούς ζητείται μετάβαση στο δήμο για έλεγχο της άδειας, άσχετα αν είναι αλλοδαποί εντός ΕΕ.

     

    3) Ως προς την πενταετή διαμονή:

     

    Παιδιά που ήταν προστατευόμενα μέλη δεν έχουν δηλώσεις μόνα τους 5 έτη.

     

    4) Ζητείται συναίνεση από τη σύζυγο(πολλές σύζυγοι δεν έχουν κλειδάριθμο).

     

    5)Δεν μπορεί να προστεθεί τέκνο που γεννήθηκε το 2019.

     

    6)Τεχνικά προβλήματα παρατηρούνται στο taxisnet , καθώς δεν υπάρχει πρόσβαση στα μισθωτήρια.

     

    7)Με δυσκολία γίνεται η πρόσβαση στο site  του επιδόματος στέγασης.

     

    Συνιστούμε στους φορολογούμενους να μην βιαστούν να υποβάλλουν την αίτηση άμεσα, καθώς κάποια από αυτά τα θέματα πιθανώς να επιλυθούν.

    Άλλωστε σε κάθε καινούρια πλατφόρμα που βγαίνει στο προσκήνιο, οι δυσλειτουργίες είναι πάντοτε εμφανείς στην αρχική της φάση.

    Ας περιμένουμε λίγο..

    Η υπομονή είναι πάντοτε αρετή!

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Παραγράφεται η υποχρέωση μας για την υποβολή Ε9;

     

    Δουκέρης Αναστάσιος

    Λογιστής-Φοροτεχνικός Α’ τάξης

    Σύμβουλος επιχειρήσεων

    Υπεύθυνος του taxvoice.gr

    6908640340

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ:

    Παραγράφεται η υποχρέωση μας για την υποβολή Ε9;

     

    Η υποχρέωση των φορολογούμενων για την υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων( Ε9), όταν αυτό απαιτείται, δεν παραγράφεται.

    Αυτό ισχύει σε αντίθεση με άλλες φορολογικές υποχρεώσεις που πιθανώς και ανά περίπτωση  υπόκεινται σε παραγραφή.

    Όπως λέει και ο σοφός μας λαός:

    “Ουδέν κρυπτόν υπό του ηλίου” ή αλλιώς: “Κανένα ακίνητο που να μην γνωρίζουν οι φορολογικές αρχές”.

    Τα ακίνητα αποτελούν διαχρονικά μια αστείρευτη πηγή εσόδων για το ελληνικό δημόσιο!

    Σε επόμενες πληροφορίες μας θα επανέλθουμε με φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τα ακίνητα!

    ΠΗΓΗ: Ν.3842/2010, ΑΡΘΡΟ 51, ΠΑΡ.3

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Με ποιο κανόνα αναγράφεται ένα ακίνητο στο Ε9;

    Δουκέρης Αναστάσιος

    Λογιστής-Φοροτεχνικός Α’ τάξης.

    Σύμβουλος Επιχειρήσεων

    Υπεύθυνος του taxvoice.gr

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Με ποιο κανόνα αναγράφεται ένα ακίνητο στο Ε9;

     

    Πιστοί στο ραντεβού μας με την στήλη της σημαντικής πληροφορίας, επιλέξαμε ένα θέμα που πραγματικά πιστεύω πως μπερδεύει πάρα πολύ τους πολίτες.

    Πολλοί φορολογούμενοι έχουν την πεποίθηση πως ένα ακίνητο αναγράφεται στο Ε9, με βάση αυτό που αναφέρεται στο συμβόλαιο του.

    Είναι όμως πάντοτε έτσι;

    Είναι αυτός ο γενικός κανόνας ή μήπως αυτό πλανάται σαν κοινή αντίληψη λανθασμένα;

    Παρακάτω λοιπόν σας αναφέρουμε τι λέει με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο η νομοθεσία για αυτό το πολύ σημαντικό θέμα, το οποίο επηρεάζει μια σειρά από φόρους, με πρώτο και καλύτερο τον ΕΝΦΙΑ.

     

    Πώς αναγράφεται λοιπόν το ακίνητο σας σωστά στο Ε9;

     

    • Για τη συμπλήρωση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κατάσταση του ακινήτου.

     

    • Η πραγματική κατάσταση του ακινήτου προκύπτει από την οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο.

     

    • Αν δεν υπάρχει οριστική εγγραφή, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία του ακινήτου, όπως προκύπτουν από τον τίτλο κτήσης.

     

    • Αν δεν υπάρχει τίτλος κτήσης, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία της πραγματικής κατάστασης του ακινήτου.

     

    • Αν η πραγματική επιφάνεια του ακινήτου υπερβαίνει αυτή που αναγράφεται στην οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο ή στον τίτλο κτήσης ή στην άδεια οικοδομής ή έχει γίνει αλλαγή της χρήσης του ακινήτου, λαμβάνεται υπόψη η πραγματική επιφάνεια και η πραγματική χρήση του ακινήτου.

     

    Καταλήγοντας σε ένα ασφαλές συμπέρασμα για το θέμα που αναλύουμε, θα λέγαμε πως η βάση για τον τρόπο αναγραφής του ακινήτου είναι η πραγματική του κατάσταση.

    Ο Νόμος σαν πρώτο παράδειγμα όπου θα αντληθεί με σιγουριά η πραγματική κατάσταση του κάθε ακινήτου, αναφέρει την οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο και όχι τον τίτλο κτήσης, όπως νομίζουν οι περισσότεροι..

    Μεγάλη προσοχή λοιπόν…

    Το περιουσιολόγιο πλησιάζει με γοργούς ρυθμούς και όλα τα λάθη και οι παραλείψεις θα βγουν στη φόρα…

    Ο επαγγελματίας λογιστής είναι αρμόδιος να σας συμβουλεύσει κατάλληλα για να έχετε πάντα το κεφάλι σας ήσυχο…

     

    ΠΗΓΗ: ΝΟΜΟΣ 4223/2013( ΠΑΡ.2, ΑΡΘΡΟ 12)