Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, 2022

    Φορολογικές δηλώσεις 2022. Τι περιμένουμε, με ποιες αλλαγές και πότε αυτές ξεκινούν;

    Φορολογικές δηλώσεις 2022. Τι Περιμένουμε, με ποιες αλλαγές και πότε αυτές ξεκινούν;

    Πλησιάζει ο καιρός για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων, που σύμφωνα με τις δηλώσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ θα ξεκινήσουν Μάρτιο και θα λήξουν 30/06.
    Εμείς απο την πλευρά μας θέλουμε να τονίσουμε τρία σοβαρά θέματα που θα πρέπει να προβλεφθούν:

    1) Ότι μέχρι 31/03/2022 υπάρχει η υποχρέωση για υποβολή των εσόδων από τίς επιχειρήσεις, άρα από τους λογιστές τους, στο mydata για το διάστημα 1/1-31/10/2021

    2) Ότι είναι η πρώτη χρονιά πλήρους εφαρμογής του mydata(έσοδα-έξοδα)

    3) Ότι πρέπει επιτέλους οι τράπεζες ,ο ΕΦΚΑ ,το δημόσιο να ευθυγραμμιστούν με αυτές τις ημερομηνίες και όταν ανοίξει η εφαρμογή να έχουν ανεβάσει τα στοιχεία που απαιτούνται, κάτι που έχουμε αναφέρει και στον Υπουργό Οικονομικών αλλά και στον διοικητή της ΑΑΔΕ και γιατί όχι να τους επιβληθούν επιτέλους και κυρώσεις , γιατί με την απαξιωτική τους στάση ταλαιπωρούν και τον κλάδο μας αλλά και τις επιχειρήσεις και τους πολίτες.

    Για το τρίτο θέμα μας χαροποιεί το γεγονός ότι ο υπουργός Οικονομικών κος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του στο Taxheaven.gr στον εκλεκτό συνάδελφο κ.Χριστόπουλο ανέφερε ότι: «οφείλουν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (ΕΦΚΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ, Ελληνική Ένωση Τραπεζών) πολύ γρήγορα να ενσωματώσουν τα στοιχεία, έτσι ώστε να διευκολύνουν το έργο των λογιστών και να είναι έτοιμα για την πρεμιέρα των φορολογικών δηλώσεων τον Μάρτιο».

    Επίσης με βάση το συγκεκριμένο σκεπτικό, έχει στείλει εγκύκλιο σε όλους τους δημόσιους φορείς στίς 31/12/2021 ο Διοικητής της ΑΑΔΕ κος Πιτσιλής και ζητάει να υποβάλουν ηλεκτρονικά έως τις 28 Φεβρουαρίου 2022 στην ΑΑΔΕ τις βεβαιώσεις αποδοχών, συντάξεων, τόκων και μερισμάτων για το φορολογικό έτος 2021.

    Μακάρι το όνειρο να γίνει πραγματικότητα, αν και οι παραπάνω φορείς, χρόνια τώρα μας ταλαιπωρούν.

    Ας θυμηθούμε τώρα με την ευκαιρία, τα βασικά σημεία αναμενόμενων αλλαγών των φετινών φορολογικών δηλώσεων:

    Α. Δόσεις εξόφλησης φόρων:

    Μέχρι στιγμής ισχύουν οι 3 δίμηνες δόσεις πληρωμής των φόρων αλλά περιμένουμε στο σημείο αυτό μια σημαντική αλλαγή, σύμφωνα με την οποία οι δόσεις από 3 δίμηνες θα γίνουν 8 μηνιαίες, με σκοπό να διευκολυνθούν οι πολίτες ,λόγω των προβλημάτων που έχουν προκύψει και απο την παρατεταμένη διάρκειας κρίση από τον Κορονοϊό, αλλά και από την μεγάλη (ελπίζουμε πρόσκαιρη) εκτίναξη των τιμών σε βασικά είδη.

    Β.Αλλαγές φορολογικού περιεχομένου:

    Φέτος ισχύουν κανονικά τα τεκμήρια διαβίωσης και το μέτρο των αποδείξεων άρα θα χρειασθεί ιδιαίτερη προσοχή απο εμάς για αυτό το θέμα.
    Προσωπική μας άποψη στο θέμα φυσικά είναι ότι θα έπρεπε να ισχύσουν και για φέτος οι απαλλαγές για τα παραπάνω, αν φυσικά υπάρχει και το σχετικό απόθεμα στα διαθέσιμα του κράτους.
    Αυτό το λέμε γιατί είχαμε ένα δύσκολο Α εξάμηνο το 2021 και η κατάσταση δεν διαφαίνεται ιδιαιτέρα αισιόδοξη απο πλευράς πανδημίας για το 2022.

    Ας θυμηθούμε όμως τι ισχύει στα παραπάνω θέματα:

    1. Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Οι δαπάνες που γίνονται με ηλεκτρονικές πληρωμές, δηλαδή ή μέσω κάρτας ή μέσω e-banking, θα πρέπει να καλύπτουν το 30% του εισοδήματος του φορολογούμενου με μέγιστο όριο το ποσό των 20.000 ευρώ. Αν κάποιος δεν πετύχει το στόχο ,τότε θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον φόρο 22% στίς δαπάνες που δεν πραγματοποίησε!

    2. Τεκμήρια: Όσοι δεν δικαιολογούν τις τεκμαρτές δαπάνες με τα φετινά τους εισοδήματα ή με την ανάλωση εισοδημάτων που έχουν φορολογηθεί στο παρελθόν θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον φόρους και προκαταβολή με βάση το τεκμαρτό εισόδημα . Για το θέμα των τεκμηρίων διαβίωσης κάτι που είναι πολύ πάλαια εύρεση ,έχουμε κατά καιρούς εκφράσει την αντίθεση μας, ενώ αντίθετα έχουμε τονίσει ιδιαίτερα την άποψη μας ότι πρέπει να γίνει αυστηρότερη εφαρμογή για τα τεκμήρια κτήσης περιουσιακών στοιχείων.

    Ας θυμηθούμε κάποια πράγματα για τα τεκμήρια:
    *Τεκμήριο κατοικίας: Για ιδιοκατοίκηση μίσθωση ή δωρεάν παραχώρηση κύριας κατοικίας.
    *Τεκμήριο Αυτοκινήτου: Ανάλογα με τα κυβικά και την χρονολογία πρώτης κυκλοφορίας.
    *Τεκμήριο Διδάκτρων: Για ιδιωτικά σχολεία και εκπαιδευτήρια.
    * Τεκμήριο Δαπάνης: Για οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, και λοιπό προσωπικό.
    * Τεκμήριο σκαφών αναψυχής: Με βάση τα μέτρα του σκάφους
    * Τεκμήριο πισίνας: Με βάση τα μέτρα της και το αν είναι εσωτερική η εξωτερική
    *Δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχειών: Οι δαπάνες που έγιναν το 2020, για αγορά ακινήτων, αυτοκινήτων, έργων τέχνης κλπ
    * Τεκμήριο ελάχιστης δαπάνης διαβίωσης : Θυμίζουμε ότι το τεκμήριο έχει ορισθεί σε 3.000 ευρώ, για άγαμο, διαζευγμένο ή χήρο και 5.000 ευρώ, για συζύγους που υποβάλλουν κοινή δήλωση.

    Γ. Εισφορά αλληλεγγύης:

    Δεν θα ισχύσει για εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες του ιδιωτικού τομέα, ακίνητα, μερίσματα, επιχειρηματική δραστηριότητα.

    Δ. Προκαταβολή φόρου:

    Ο συντελεστής 55% θα ισχύσει για την προκαταβολή φόρου για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις ατομικές επιχειρήσεις, ενώ για τα νομικά πρόσωπα θα ισχύσει το 80%.

     

    Κύρια σύνταξη λόγω θανάτου σε 3 ερωτήσεις!

    Κύρια Σύνταξη λόγω θανάτου σε 3 ερωτήσεις.

    1.Ποιοι είναι οι δικαιούχοι;

    Δικαιούχα πρόσωπα:

    Eπί θανάτου συνταξιούχου ή ασφαλισμένου που έχει πραγματοποιήσει τον οριζόμενο ανά περίπτωση χρόνο ασφάλισης δικαιούχοι της σύνταξης είναι ο επιζών σύζυγος/μέλος συμφώνου συμβίωσης ,τα νόμιμα τέκνα και ο διαζευγμένος σύζυγος που πληρούν τις οριζόμενες από το νόμο προϋποθέσεις (άρθρο 12 του ν.4387/2016, όπως ισχύει)

    2.Ποια είναι τα ποσοστά συνταξιοδότησης δικαιούχων;

    Ποσοστά σύνταξης δικαιοδόχων:

    α) Επιζών σύζυγος /μέλος συμφώνου συμβίωσης:

    70% της δικαιούμενης σύνταξης του θανόντα για τα πρώτα 3 έτη μετά το θάνατο. Το ποσοστό αυτό συνεχίζεται χορηγούμενο και μετά την πρώτη 3ετία εφόσον ο επιζών δικαιούχος δεν εργάζεται ή δεν λαμβάνει σύνταξη. Σε περίπτωση εργασίας ή λήψης σύνταξης το ποσοστό σύνταξης θανάτου μετά την πρώτη τριετία ανέρχεται στο 50% του πλήρους ποσού της σύνταξης θανάτου.

    β) Προστατευόμενα τέκνα:

    Το άγαμο τέκνο λαμβάνει σύνταξη θανάτου μέχρι το 24ο έτος.

    Τα ανίκανα για κάθε βιοποριστική εργασία άγαμα παιδιά των οποίων η ανικανότητα επήλθε πριν τη συμπλήρωση του 24ου έτους συνεχίζουν να λαμβάνουν τη σύνταξη θανάτου και μετά τη συμπλήρωση του 24ου έτους.

    Το δικαιούμενο ποσό κάθε τέκνου ανέρχεται στο 25% της σύνταξης θανάτου. Επί περισσοτέρων του ενός τέκνων παιδιών το ποσό επιμερίζεται ισόποσα .

    Στην περίπτωση τέκνου ορφανού και από τους δύο γονείς, το οποίο δικαιούται σύνταξη και από τους δύο γονείς , χορηγείται το 50% των δικαιούμενων και από τους δύο γονείς συντάξεων.

    Τα ορφανά τέκνα με βαριές αναπηρίες, που έχουν επέλθει πριν τη συμπλήρωση του 24ου έτους, δικαιούνται το σύνολο της σύνταξης που πραγματικά ελάμβανε ο θανών ή θα εδικαιούτο να λάβει με την προϋπόθεση ότι δεν εργάζονται ή δεν παίρνουν σύνταξη από δική τους εργασία.

    γ) Διαζευγμένος σύζυγος:

    Ο διαζευγμένος σύζυγος δικαιούται ποσοστό της σύνταξης του θανόντα εφόσον πληροί αθροιστικά τις οριζόμενες από το νόμο προϋποθέσεις (περ.Γ παρ. Α του άρθρου 12 του ν.4387/2016).

    3.Ποτε λήγει το δικαίωμα συνταξιοδότησης ;

    Λήξη δικαιώματος σύνταξης θανάτου:

    Το δικαίωμα λήγει με το θάνατο του δικαιούχου ή με την τέλεση γάμου και στην περίπτωση των παιδιών με την συμπλήρωση του 24ου έτους.

     

    Με την αξιοπιστία της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr!

    Γιατρός εργασίας-Τεχνικός Ασφαλείας-Φαρμακείο επιχείρησης!

    Μαρία Σ. Μούκα

    Λογίστρια –Φοροτεχνικός Α’ τάξης .

    Επιστημονική συνεργάτιδα του taxvoice.gr

    Email επικοινωνίας: maria.mouka@gmail.com

     

    ΓΙΑΤΡΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

    Σύμφωνα με το άρθρο 17 και 18, του Νόμου 3850/2010 και άρθρο 4-7 του Ν1568/8, οι επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 50 άτομα προσωπικό, υποχρεούνται να έχουν στην επιχείρηση τους Ιατρό Εργασίας.

    Ο Ιατρός Εργασίας, σύμφωνα με το ΣΕΠΕ είναι : το θεσμικό όργανο που έχει προβλεφθεί από την νομοθεσία, για την ασφάλεια και την υγεία στην εργασία και για την επίβλεψη της υγείας των εργαζομένων.

    Οι αρμοδιότητες του, είναι συμβουλευτικές και παρέχει υποδείξεις και συμβουλές στον εργοδότη, στους εργαζόμενους και στους εκπροσώπους τους, σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται για την σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων.

    Υπάρχουν μερικές επιχειρήσεις, που ανεξάρτητα από τον αριθμό των εργαζομένων τους, υποχρεούνται να έχουν Ιατρό Εργασίας λόγων των συνθηκών εργασίας που επικρατούν σε αυτές όπως : εργαζόμενοι που εκτίθενται σε αμίαντο, μόλυβδο και διάφορους άλλους καρκινογόνους παράγοντες.

    Μπορεί Ιατρός Εργασίας να είναι οποιοσδήποτε ; Όχι φυσικά. Ο Ιατρός Εργασίας πρέπει να έχει: 1) μια ειδικότητα ιατρικής 2)Ιατροί που κατέχουν κάποιο πτυχίο ειδικότητας πλην της ιατρικής τους εργασίας και έχουν εκτελέσει καθήκοντα ιατρού εργασίας πριν τις 15/5/2009 3) Ιατροί χωρίς ειδικότητα, που έχουν όμως ασκήσει καθήκοντα ιατρού εργασίας για 7 χρόνια μέχρι 15/5/2009.

    Η ανάθεση καθηκόντων του Ιατρού Εργασίας, θα γίνεται από 1/5/2021 μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας του ΣΕΠΕ.

    Δεν μπορεί ο Ιατρός Εργασίας να απασχολείται στην επιχείρηση με λιγότερες από τις παρακάτω ώρες :

    1. Μέχρι και 20 άτομα ελάχιστη απασχόληση ως 25 ώρες ετησίως
    2. Από 21-50 άτομα ως και 50 ώρες ετησίως
    3. Από 50 άτομα και πάνω 75 ώρες ετησίως.

    Μερικές από τις αρμοδιότητες του Iατρού Εργασίας:

    1. Δίνει υποδείξεις και συμβουλές στον εργοδότη και στους εργαζόμενους γραπτά και προφορικά, σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων
    2. Σχεδιάζει, προγραμματίζει, την παραγωγική διαδικασία και συντήρηση των εγκαταστάσεων, σύμφωνα με τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία.
    3. Λήψη μέτρων προστασίας κατά την χρήση υλών και προμηθειών
    4. Προβαίνει σε τακτικό ιατρικό έλεγχο των εργαζομένων
    5. Εκτιμά την καταλληλόλητα των εργαζομένων, για την συγκεκριμένη εργασία, καταχωρεί τα αποτελέσματα των εξετάσεων, εκδίδει βεβαίωση και την κοινοποιεί στον εργοδότη.
    6. Ερευνά τις αιτίες των ασθενειών, που οφείλονται στην εργασία και προτείνει μέτρα πρόληψης
    7. Παρέχει επείγουσα θεραπεία σε περίπτωση ατυχήματος, ή αιφνίδιας νόσου
    8. Καταχωρεί τις γραπτές υποδείξεις σε ειδικό βιβλίο
    9. Τηρεί το ιατρικό απόρρητο
    10. Υποχρεούται να συνεργάζεται με τον τεχνικό ασφαλείας πραγματοποιώντας κοινούς ελέγχους στον χώρο εργασίας

    Γιατρός εργασίας μπορεί να είναι ιδιώτης γιατρός, ή με ανάθεση σε ΕΞΥΠΠ(Εξωτερικές Υπηρεσίες Προστασίας και Πρόληψης).

    Οι επιχειρήσεις οφείλουν να έχουν φαρμακείο με ορισμένα φάρμακα όπως αναγράφονται στην Υ.Α 32205/11-10-2013. Μερικά από αυτά είναι:

    “Ελάχιστα απαιτούμενα υλικά πρώτων βοηθειών στους χώρους εργασίας 1. Τα ελάχιστα απαιτούμενα υλικά των χώρων πρώτων βοηθειών και των φαρμακείων στους χώρους εργασίας είναι: α) Aκετυλοσαλικυλικό οξύ. β) Παρακεταµόλη. γ) Aντιισταµινικά δισκία. δ) Δισκία κορτιζόνης (πρεδνιζολόνη 4 mg). ε) Ενέσιμο σκεύασμα κορτιζόνης (μεθυλπρεδνιζολόνη 125 mg). στ) Aντιόξινα δισκία. ζ) Σπασμολυτικά δισκία. η) Αντιδιαρροϊκά δισκία − Loperamide. θ) Οφθαλμικό διάλυμα για πλύση. ι) Aντισηπτικό κολλύριο. ια) Aντιϊσταµινική αλοιφή. ιβ) Αλοιφή για επούλωση εγκαυμάτων. ιγ) Γάντια. ιδ) Υγρό απολύμανσης χεριών. ιε) Αποστειρωμένες γάζες κουτιά των πέντε εκατο− στών, δέκα εκατοστών και δεκαπέντε εκατοστών. ιστ) Γάζες εμποτισμένες με αντιβιοτικό (Fusidic acid). ιζ) Bαµβάκι. ιη) Λευκοπλάστης πλάτους 0,08 µέτρα. ιθ) Tεµάχια λευκοπλάστη µε γάζα αποστειρωµένη. κ) Eπίδεσµος 2,50 Χ 0,05 µέτρα. κα) Eπίδεσµος 2,50 Χ 0,10 µέτρα. κβ) Tριγωνικός επίδεσµος. κγ) Aιµοστατικός επίδεσµος. κδ) Φυσιολογικός ορός 250 ή 500 ml. κε) Oξυζενέ. κστ) Oινόπνευµα καθαρό. κζ) Αντισηπτικό διάλυμα (solution ext. use Povidone Iodine 10 %). κη) Γλωσσοπίεστρα. κθ) Ποτηράκια µιας χρήσης (χάρτινα ή πλαστικά). 2. Μετά την εφαρμογή της παραγράφου 1 του παρό− ντος άρθρου καταργούνται οι σχετικές προϋπάρχουσες διατάξεις που αφορούν ειδικότερα το ελάχιστο περι− εχόμενο των υλικών των χώρων πρώτων βοηθειών και των φαρμακείων στους χώρους εργασίας”

    Το άρθρο 14 και 15 του Ν 3850/2010 μιλάνε για τον Τεχνικό ασφαλείας. Σύμφωνα με το ΣΕΠΕ ο Τεχνικός Ασφαλείας, είναι ένα θεσμικό όργανο, που έχει προβλεφθεί από την νομοθεσία, για την ασφάλεια και την υγεία στην εργασία και την επίβλεψη των συνθηκών εργασίας. Οι αρμοδιότητες του, είναι συμβουλευτικές και παρέχει συμβουλές στον εργοδότη, για την ασφάλεια των εργαζομένων και αποφυγή των εργατικών ατυχημάτων.

    Ο τεχνικός ασφαλείας, μπορεί να απασχοληθεί σε οποιαδήποτε επιχείρηση, ανεξάρτητα από τον αριθμό των εργαζομένων. Η αναγγελία πραγματοποιείται μόνο ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας του ΣΕΠΕ. Εξαίρεση αποτελούν μόνο τα οικοδομοτεχνικά έργα και σε όσες επιχειρήσεις τα καθήκοντα του τεχνικού ασφαλείας ασκεί ο ίδιος ο εργοδότης.

    Ως τεχνικός ασφαλείας, μπορεί να είναι και ένας μισθωτός της επιχείρησης, άρα ο χρόνος απασχόλησης του είναι επιπλέον 25 ώρες, ή 50 ώρες, ή 75 ώρες ανάλογα από το κανονικό του νόμιμο ωράριο. Επίσης μπορεί τεχνικός ασφαλείας να είναι και μέσω της εταιρείας ΕΞΥΠΠ όπως γίνεται με τον γιατρό εργασίας.

    Σε επιχειρήσεις με λιγότερα από 50 άτομα, μπορεί να αναλάβει και ο ίδιος ο εργοδότης ως τεχνικός ασφαλείας, εφόσον φυσικά έχει τα προσόντα πχ πτυχίο. Το συμφωνητικό ανάθεσης πριν την ανάληψη καθηκόντων από τον τεχνικό ασφαλείας πρέπει να αναρτηθεί από την επιχείρηση στην Επιθεώρηση Εργασίας.

    Μερικές από τις αρμοδιότητες του τεχνικού ασφαλείας :

    1. Συνεργάζεται με τον γιατρό εργασίας για την καταγραφή των κινδύνων
    2. Ελέγχει την ασφάλεια των εγκαταστάσεων
    3. Ενημερώνει τους αρμόδιους προϊστάμενους
    4. Επιβλέπει τις συνθήκες εργασίας
    5. Βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας
    6. Καταχωρείς τις υποδείξεις του σε ειδικό βιβλίο
    7. Συμμετέχει στην κατάρτιση και εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης των εργαζομένων σε θέματα υγιεινής

    Για να απασχοληθεί κάποιος ως τεχνικός ασφαλείας θα πρέπει να έχει προϋπηρεσία, η οποία υπολογίζεται από την απόκτηση του πτυχίου του δηλαδή 2 χρόνια για το ΑΕΙ, 5 χρόνια για το ΤΕΙ και 8 χρόνια για το απολυτήριο λυκείου.

    Σχετική βιβλιογραφία και ευχαριστίες :

    1. sepe.gr
    2. Ιωάννης Καραγιάννης ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
    3. https://www.pim.gr/ergatikamenu/ergatika-menu-egkapofasis/file/438-apo_32205_2013

     

     

     

     

     

    ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΠΑΕΛΟ-ΤΕΥΧΟΣ 15. Το πρώτο newsletter για το 2022, με πολύ ενδιαφέροντα θέματα!

     

    Τα Νέα της ΠΑ.Ε.Λ.Ο. #15

     

    Το πρώτο newsletter του νέου έτους για τα “ΝΕΑ ΤΗΣ ΠΑΕΛΟ” είναι γεγονός και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για αυτό!

    Το τεύχος ν.15 περιέχει πολύ ενδιαφέροντα θέματα επικαιρότητας, ειδήσεις για τον κλάδο, αρθρογραφία, αλλά και μια σημαντική συνέντευξη!

    Ευχαριστούμε θερμά τη συντακτική μας ομάδα, αλλά και όλους τους αρθρογράφους!

    Παρουσιάζεται η ύλη του δεκαπενθήμερου ενημερωτικού μας newsletter:

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ:

    • σελ. 2:
      ΜΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
      TOY EA ΣΤΡΑΤΗΓΟY ΤΗΣ ΕΛΑΣ
      ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ ΣΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΗΣ
      ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΛΑΜΠΡΟ ΜΠΕΛΕΣΗ
    • σελ.4:
      ΠΕΤΣΟΓΛΟΥ Ι. ΙΟΡΔΑΝΗΣ
      ΔΑΠΑΝΕΣ Ε.Ι.Χ. & ΠΑΡΟΧΕΣ
      ΣΕ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
    • σελ. 5:
      ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
      ΜΕ ΤΗΝ Α 1257/20.12.2021 ΟΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ
      ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΦΜ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Φ.
      ΚΑΙ Ν.Π. ΜΕ ΤΗΝ Α 1257/20.12.2021
    • ΜΑΡΙΑ ΣΚΟΤΑΔΗ: ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ
    • σελ.6:
      ΕΥΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
      «myDATA» ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΕΣ -ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ, ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ &
      ΚΑΝΑΛΙΑ ΔΙΑΒΙΒΑΣΗΣ ΕΣΟΔΩΝ
    • σελ 9:
      ΑΝΝΑ ΧΡΥΣΟΥΛΗ
      ΝΕΑ ΕΝΤΥΠΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΑΦΜ & ΕΝΑΡΞΗΣ
      ΕΡΓΑΣΙΩΝ
    • σελ 10:
      ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΕΡΠΗΣ
      ΝΕΟ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΣΕΩΝ
      ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΠΡΩΤΟ ΈΝΣΗΜΟ
    • σελ 11:
      ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
      MANAGER Ή ΗΓΕΤΗΣ; ΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΤΗ
      ΔΙΑΦΟΡΑ
    • σελ 12:
      ΛΑΜΠΡΟΣ ΜΠΕΛΕΣΗΣ
      ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΜΕΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΕ
      ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΚΡΙΣΗΣ ΟΠΩΣ Η ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΗ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ
      COVID-19

    Πως To Budget μπορεί να γίνει σημαντικό εργαλείο ελέγχου  της λειτουργίας μιας επιχείρησης;

    Πως To Budget μπορεί να γίνει σημαντικό εργαλείο ελέγχου  της λειτουργίας μιας επιχείρησης;

    Ένα σημαντικό εργαλείο που κατά την άποψη μας θα πρέπει να χρησιμοποιούν όλες οι επιχειρήσεις από την μικρότερη έως την μεγαλύτερη είναι η σύνταξη του ετήσιου Προϋπολογισμού (BUDGET) το οποίο πρέπει  να καταρτίζεται πάντοτε στην αρχή κάθε χρόνου.

    Το budget ήταν κάτι που στο κοντινό παρελθόν θεωρείτο προτέρημα μόνο των μεγάλων επιχειρήσεων .

    Όμως με τις αλλεπάλληλες κρίσεις (Οικονομικές αλλά και της Πανδημίας ) νομίζουμε ότι έχει γίνει  απαραίτητο εργαλείο ακόμη και στην μικρότερη επιχείρηση και φυσικά στην πολύ απλοϊκή του μορφή  σε κάθε νοικοκυριό.

    Με δεδομένο ότι αναμένουμε και το πλαίσιο στήριξης το οποίο θα δώσει μεν χρήματα στις επιχειρήσεις, όμως το ελεγκτικό  του πλαίσιο θα είναι αρκετά σφιχτό, η προσωπική μας άποψη είναι ότι αποτελεί μία υπηρεσία που στο μέλλον θα πρέπει να παρέχει ο κλάδος μας.

    Ας δούμε λοιπόν κάποια στοιχεία για το budget και πώς βοηθά την λειτουργία αλλά και τον έλεγχο λειτουργίας μιας επιχείρησης.

    ΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟ ΣΥΝΤΑΣΟΥΜΕ:

    Η προετοιμασία για την κατάρτιση του θα πρέπει να γίνεται στα τέλη τους έτους, ενώ η σύνταξη με την έναρξη της νέας χρονιάς .

    Ο βασικός  σκοπός της όλης διαδικασίας είναι με την έναρξη της νέας χρονιάς να είναι έτοιμο να τεθεί σε εφαρμογή και επομένως θα πρέπει να είναι ενημερωμένα όλα τα τμήματα ή τα στελέχη στις μεγάλες επιχειρήσεις, ή στις μικρές επιχειρήσεις η διοίκηση της και φυσικά  όσοι έχουν  την ευθύνη της τήρησης του ετήσιου budget (πχ. πωλήσεις, παραγωγή, προσωπικό, κλπ).

    ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ   BUDGET:

    • χρησιμοποιείται ως μέσο επικοινωνίας της στρατηγικής της επιχείρησης και επιβολής στόχων.
    • είναι ένα εργαλείο πρόληψης επιπλέον δαπανών

    ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΚΛΙΣΕΩΝ ΤΟΥ  BUDGET:

    • είναι εργαλείο εντοπισμού της οικονομικής επίδοσης της επιχείρησης
    • εντοπίζει ποιο κομμάτι της δεν λειτούργησε με βάση το budget
    • εντοπίζει του λόγους των αποκλίσεων
    • είναι ένα εργαλείο πρόληψης επιπλέον δαπανών

    ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΡΤΙΖΟΥΜΕ  ΤΟ  BUDGET:

    Θα πρέπει να προσέχουμε πάρα πολύ κατά την κατάρτιση του προϋπολογιστικού budget ,ώστε όλα τα μεγέθη που θα προβλέψουμε να είναι απόλυτα σωστά γιατί στην συνέχεια μπορεί να υπάρξουν σημαντικές αποκλίσεις, οι οποίες πριν εντοπισθούν απολογιστικά  μπορεί να δημιουργήσουν  μεγάλα προβλήματα στην πορεία και λειτουργία της επιχείρησης και επομένως θα πρέπει οι υποθέσεις του προϋπολογισμού  να είναι σωστά τεκμηριωμένες.

    ΣΕ ΤΙ ΜΑΣ ΒΟΗΘΑ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΚΛΙΣΕΩΝ  ΤΟΥ  BUDGET:

    Αντίθετα, η ανάλυση των αποκλίσεων από τα προϋπολογισθέντα μεγέθη, αποτελεί εργαλείο εντοπισμού  και παρακολούθησης οικονομικής επίδοσης της επιχείρησης, η αξιολόγηση των αποκλίσεων που έχουν εντοπιστεί οδηγεί στην εφαρμογή διορθωτικών ενεργειών για το νέο έτος είτε στο τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης .

    ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΕΞΗΣ:

    Αν το budget έχει μέσα στο έτος κάποια μηνιαία ή διμηνιαία αξιολόγηση αποκλίσεων μπορεί να γίνει βασικό εργαλείο  πρόληψης προβλημάτων, καθώς επιτρέπει τη λήψη διορθωτικών μέτρων μέσα στην χρονιά  ή εντοπίζει αδυναμίες και αστοχίες .

    Μπορούμε να βρούμε λάθη ή παραλήψεις  στη διαδικασία της παραγωγής, των προμηθειών, της τιμολόγησης, των εκπτώσεων,  τις  πληρωμές  των προμηθευτών ακόμα και πιθανές απάτες σε βάρος της επιχείρησης.

    Θεωρούμε ότι στις δύσκολες μέρες που διανύουμε λόγω της κρίσης του covid-19  αλλά και στο μελλοντικό αναπτυξιακό οικονομικό περιβάλλον, η πρόβλεψη αλλά και ο άμεσος απολογισμός και οι άμεσες διορθωτικές κινήσεις στην επιχείρηση μπορούν να προλάβουν  οικονομικές αποτυχίες, και να κάνουν την επιχείρηση μας να πετύχει την διαφορά.

     

    Κόστος – προϋπολογισμός κόστους -νεκρό σημείο μιας επιχείρησης  και πως μέσα από αυτά στηρίζουμε την επιχείρηση. 

    Άρθρο του Λ. Μπέλεση,
    Διευθύνοντα Συμβούλου της BBC CONSULTING SA
    Αντιπροέδρου ΠΑΕΛΟ

     

    Κόστος – προϋπολογισμός κόστους -νεκρό σημείο μιας επιχείρησης  και πως μέσα από αυτά στηρίζουμε την επιχείρηση. 

     

    Στις παρακάτω γραμμές θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε με απλό ,λιτό και κατανοητό τρόπο την έννοια του κόστους μιας επιχείρησης ,με ποια στοιχεία μπορούμε να  δημιουργήσουμε  ένα σταθερό μοντέλο κόστους (standard cost) και πως καταλήγουμε μέσα από το οικονομικό αυτό μοντέλο να βρίσκουμε το σημείο που δεν έχουμε ούτε κέρδη ούτε ζημιές, κάτι που μας βοηθά να λάβουμε αποφάσεις βελτίωσης της κερδοφορίας της επιχείρησης.

    Ας μην ξεχνάμε δε, ότι ο ρόλος μας δεν είναι μόνο το φοροτεχνικό κομμάτι  και τις πλατφόρμες, αλλά και να μπορούμε να είμαστε οι σωστοί σύμβουλοι των επιχειρήσεων, γιατί όπως έλεγαν παλιά οι καθηγητές μας στο Πανεπιστήμιο στο λογιστήριο χτυπά η καρδιά της επιχείρησης!

    Ας δούμε λοιπόν κάποιες έννοιες σχετικές με το θέμα μας.

    Α) Τι είναι κόστος

    Κόστος για μία επιχείρηση είναι η αξία των οικονομικών μέσων που χρησιμοποιούνται για να μπορέσουν να αποκτηθούν αγαθά και υπηρεσίες που θα έχουν άμεσο η μελλοντικό όφελος για αυτήν.

    Β) Πως λειτουργεί το κόστος 

    1. Προσδιορίζουμε το πραγματικό κόστος  ανά προϊόν
    2. Στην συνέχεια αναλύουμε το κόστος ώστε να καταλήξουμε σε χρήσιμα συμπεράσματα με τα οποία μπορούμε να βοηθήσουμε τον επιχειρηματία στη σωστή και ορθολογική διοίκηση της επιχείρησης και στην λήψη σωστών αποφάσεων

    Γ) Τι πετυχαίνουμε 

    1. την σωστή άσκηση τιμολογιακής πολιτικής
    2. τον έλεγχο  με βάση τις ποσότητες  και τις δαπάνες στην αποτελεσματικότητα των μέσων παραγωγής
    3. Την ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων και την κατάλληλη σύνθεση τους ώστε να μπορούμε να βγάλουμε σωστά συμπεράσματα και να μπορούμε να λάβουμε τις σωστές αποφάσεις

    Δ) Ποια είναι η διαφορά κόστους από έξοδο 

    Το έξοδο είναι το ποσό που δαπανάμε μέσα σε μία διαχειριστική περίοδο, είναι αυτοτελές μέγεθος και έχει άμεσο συσχετισμό με τα έσοδα μας

    Το κόστος αφορά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα είτε πρόκειται για συνεχείς υπηρεσίες, είτε πρόκειται για μια επένδυση όπως είναι η αγορά ενός μηχανήματος ή ενός δικαιώματος ή για υλικά που μπορούμε να μετατρέψουμε σε προϊόν μετά από επεξεργασία, τα δεν προϊόντα δεν δημιουργούν έσοδο σε μια περίοδο μόνο.

    Ε)Κατηγορίες που μπορεί να διακριθεί το κόστος 

    1) Ιστορικό ή πραγματικό κόστος είναι εκείνο που υπολογίζεται στο τέλος κάθε παραγωγικής διαδικασίας με βάση τα πραγματικά έξοδα ή δαπάνες

    2 )Κανονικό κόστος είναι ο μέσος όρος των προϊόντων που παράχθηκαν σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο με κανονικές συνθήκες

    3)Προϋπολογισμένο κόστος είναι το κόστος που αντιστοιχεί στο ποσό που προβλέπουμε να φτάσουν οι δαπάνες παραγωγής

    4)Πρότυπο κόστος ή Standard cost είναι το κόστος παραγωγής και λειτουργίας μιας επιχείρησης που έχουμε προσδιορίσει πολύ προσεκτικά με προκαθορισμένα στοιχεία, με βάση τιμές που στηρίζονται σε στοιχεία του παρελθόντος καθώς και προβλέψεις για το μέλλον.

    ΣΤ) Κατάρτιση προϋπολογιστικού και προτύπου κόστους και σύγκριση τους

    Ο βασικός μας στόχος όταν ολοκληρώσουμε την σύνταξη του  προϋπολογιστικού κόστος είναι να καταφέρουμε να βρούμε που θα φτάσει το κόστος μας.

    Αντίθετα με το πρότυπο κόστος είναι να βρούμε που θα πρέπει να φθάσει το κόστος.

    Η διαφορά μεταξύ πραγματικού και προϋπολογιστικού κόστους είναι αυτό που μας ορίζει ποιο είναι το αναμενόμενο κέρδος ή ζημιά και μια ανάλυση στα επιμέρους στοιχεία που το συντάσσουν μπορεί να μας δείξει τι πρέπει να αλλάξουμε,  ώστε για να έχουμε κέρδη μπορεί να πρέπει να έχουμε αλλαγή στην γραμμή παραγωγής, αλλαγή στην τιμολογιακή μας πολιτική ,ή και αλλαγή  στους προμηθευτές που προμηθευόμαστε τις πρώτες και βοηθητικές ύλες, ή αλλαγή στην μισθολογική πολιτική, ή ακόμη αλλαγή στις μορφές ενέργειας(αν έχουμε παραγωγή).

    Επομένως είναι απολύτως αντιληπτό ότι το πρότυπο κόστος είναι πολύ σημαντικό εργαλείο για να μπορεί η διοίκηση να ελέγχει τις λειτουργίες της επιχείρησης και να βλέπει πια κομμάτια έχουν αρνητικές αποκλίσεις, να βρει τι ακριβώς φταίει γι’ αυτό και στο τέλος να τις εκμηδένισει.

    Σημαντικά στοιχεία για να φτιάξουμε ένα μοντέλο  προτύπου κόστους είναι τα εξής:

    • Ποιο θα είναι το εμπόρευμα, το προϊόν ή υπηρεσία που θα πουλήσουμε
    • Πόσα προϊόντα θα παράγουμε , πως θα τα πουλήσουμε  και πόσες υπηρεσίες θα χρειαστούμε
    • Σε περίπτωση παραγωγής πολύ σημαντικός είναι ο τρόπος του στησίματος της παραγωγικής διαδικασίας
    • ποιες θα είναι οι αναλώσιμες ποσότητες και
    • ποιες δαπάνες χρειάζονται για την παραπάνω παραγωγή

    ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ:

    1)τα υλικά

    2)την άμεση εργασία.

    3)Τα γενικά έξοδα

    Ζ) Νεκρό σημείο η αλλιώς Break even analysis

    Νεκρό σημείο είναι το πόσο εκείνο των πωλήσεων με το οποίο μία επιχείρηση καλύπτει ακριβώς  τα σταθερά και τα μεταβλητά έξοδα χωρίς να έχει ούτε κέρδος ούτε ζημιά.

    Τι στοιχεία χρειαζόμαστε για να βρούμε το νεκρό σημείο:

    Οι δαπάνες   διαιρούνται σε δύο σημαντικά ήδη όπως έχουμε πει:

    • σταθερές και
    • μεταβλητές

    Οι σταθερές δαπάνες που παραμένουν αμετάβλητες και ανεξάρτητες από το ύψος των πωλήσεων ,όπως είναι  τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας  τα έξοδα χρηματοδότησης κλπ.

    Οι μεταβλητές προσδιορίζονται σε σχέση με  το ύψος των πωλήσεων πχ το κόστος παραγωγής είναι υπερωρίες κλπ :

    Τι πλεονεκτήματα έχει η εύρεση του νεκρού σημείου της επιχείρησης;

    1. Βρίσκουμε το ελάχιστο επίπεδο πωλήσεων ούτως ώστε οι επιχειρήσεις να μη λειτουργεί ζημιογόνα

    2. Γνωρίζουμε πόσο μπορούν να μειωθούν οι πωλήσεις και η επιχείρηση να συνεχίσει να έχει κέρδη

     

     

     

     

     

    Πρακτικές προτάσεις άμεσης διαχείρισης σε περιόδους κρίσης, όπως η παρατεταμένη κρίση του COVID-19!

    Πρακτικές προτάσεις  άμεσης  διαχείρισης σε περιόδους κρίσης όπως η παρατεταμένη κρίση του COVID-19!

    Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα που  αντιμετωπίζουν οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις σε περιόδους οικονομικής κρίσης ή σε ειδικές περιόδους  ιδιαίτερης δυσκολίας που οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες,  όπως αυτή τη στιγμή συμβαίνει με την πανδημία του COVID-19 είναι πρωτίστως η πρακτική διαχείριση αυτών των καταστάσεων  από τον επιχειρηματία, γεγονός  που έχει άμεση προέκταση και ουσιαστικά δίνει την σκυτάλη στον οικονομικό  σύμβουλο , στον οικονομικό διευθυντή ή στον  τον λογιστή της επιχείρησης, κάτι που βιώσαμε την προηγούμενη χρονιά και που φαίνεται ότι βρίσκεται και πάλι μπροστά μας.

    Στις  παρακάτω γραμμές θα προσπαθήσουμε με έναν πολύ απλό και λιτό τρόπο να περιγράψουμε τι θα πρέπει να προσέξουμε, ώστε βγαίνοντας από την κρίση να  έχουμε καταφέρει με την σωστή πρακτική διαχείριση να φύγουμε με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για την επιχείρηση μας ,που φυσικά έχει άμεση προέκταση και στους εργαζόμενους  και στην γενικότερη κατάσταση της οικονομίας.

    Α) ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ

    *  Περιορίστε στο ελάχιστο τις αγορές σας και φροντίστε να προβαίνετε κυρίως σε εκείνες που από πριν γνωρίζετε ότι θα μετατραπούν σίγουρα σε πωλήσεις.

    *  Επίσης προγραμματίστε ώστε  οι πωλήσεις  που αντιστοιχούν στις αγορές να γίνονται με μικρό κύκλο εξόφλησης  κι αν είναι δυνατόν και με άμεση εξόφληση       *  Περιορίστε στο ελάχιστο δυνατό τα αποθέματα σας(το να έχετε δεσμευμένα κεφάλαια στο stock είναι μεγάλο λάθος γενικά, πόσο μάλλον σε περίοδο κρίσης ).

    • Τέλος  αν το λογισμικό σας διαθέτει την κατάλληλη πληροφόρηση  επιλέξτε να στοκάρετε εμπορεύματα από τα οποία συνήθως έχετε υψηλό τζίρο ώστε με το άνοιγμα της αγοράς να πετύχετε γρήγορες πωλήσεις.

     

    Β) ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΞΟΔΩΝ

    Θα πρέπει οι δαπάνες να περιορισθούν στις ελάχιστες δυνατόν.  Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα έσοδα και αν συμβαίνει αυτό θα πρέπει να γίνει περιορισμός στις  δαπάνες, να περιοριστούν τα σταθερά έξοδα σε αυτά που χρειάζονται για την λειτουργία της επιχείρησης (ενοίκια, ΔΕΗ, προσωπικό ασφαλείας πχ γραμματεία-λογιστές) ενώ από τα μεταβλητά έξοδα θα πρέπει να διατηρήσουμε μόνο αυτά που μάς φέρνουν έσοδα.

    3) ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ CASH FLOW

    *  Περιορίστε στο ελάχιστο δυνατόν την πίστωση σε πελάτες και προσπαθήστε να έχετε  συναλλαγές  μαζί τους κυρίως με άμεση εξόφληση. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή η αξιολόγηση της χρηματοπιστωτικής ικανότητας των πελατών σας στην περίοδο της κρίσης  γιατί υπάρχει κίνδυνος η επιχείρηση όσο εύρωστη και αν είναι να καταρρεύσει στην διάρκεια της κρίσης.

    *  Δημιουργήστε ένα πλάνο πληρωμών και οργανώστε τις πληρωμές σας με προτεραιότητα ανάγκης για την λειτουργία της επιχείρησης και  τον επιχειρηματία.

    *  Προσπαθήστε να μεταφέρετε για αργότερα  όσο περισσότερο γίνεται κάποιες πληρωμές, όμως προσοχή η μεταφορά δεν σημαίνει ότι δεν θα πληρωθούν ποτέ!!……άρα καθυστέρηση πληρωμών σε μεταφορά με μέτρο…

    • Αξιοποιήστε τα εργαλεία της τράπεζας (κεφάλαια κίνησης , πιστωτικά όρια, πιστωτικές κάρτες).
    • Για τις πληρωμές προς το δημόσιο ενταχθείτε στα προγράμματα ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ και κάτι για το οποίο  φυσικά πρέπει να  ενημερώνει ο οικονομικός  σύμβουλος ή ο λογιστής ώστε ο διακανονισμός να σας εξασφαλίσει μικρά κεφάλαια κίνησης.
    • Αξιοποιήστε τα νέα μικρά πιστωτικά ιδρύματα (αφού μέχρι στιγμής οι συστημικές τράπεζες το μόνο που κάνουν δυστυχώς είναι να δημιουργούν προβλήματα και όχι να βοηθούν τους επιχειρηματίες, οι δε διαχειριστές δανείων δεν είναι ακόμη ελαστικοί σε διαπραγματεύσεις)  που θα δημιουργηθούν τους επόμενους μήνες και θα χρηματοδοτούν με ποσά μέχρι 25000 τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.
    • Πρέπει να επιτευχθεί μείωση του κόστους αμοιβών προσωπικού χωρίς να δημιουργήσετε πρόβλημα στον βασικό κορμό στελεχών της επιχείρησης και επομένως να φροντίσετε να στηρίξετε τους τρείς πυλώνες λειτουργίας της επιχείρησης “ επιχειρηματίας-επιχείρηση-προσωπικό “(ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΚΑΙ ΛΕΠΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟ).
    • Αξιοποιήστε τέλος όλα τα εργαλεία που πιθανόν να σας  δίνει η κρατική διοίκηση ώστε να μπορέσετε να μειώσετε τα κόστη.

    Όπως συμβαίνει συνήθως ,μετά την κρίση θα υπάρξουν πολλές επιχειρηματικές ευκαιρίες που για να τις αξιοποιήσει κανείς θα πρέπει  να έχει παραμείνει …. ζωντανός στην διάρκεια της κρίσης και ήδη έχει φανεί η ανάπτυξη να έρχεται ,όσο και αν την καθυστερεί η ΠΑΝΔΗΜΙΑ που σίγουρα διανύει τα τελευταία της στάδια!

    Λάμπρος Μπέλεσης

    Αντιπρόεδρος ΠΑΕΛΟ 

     

    Επίδομα πετρελαίου: Πότε θα πραγματοποιηθούν οι υπόλοιπες πληρωμές;

    ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ: ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ;

     

    • 28η Φεβρουαρίου 2022 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Ιανουαρίου 2022 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Φεβρουαρίου 2022.
    • Έως την 29η Απριλίου2022 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Μαρτίου 2022 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Απριλίου 2022.
    • Ειδικά για το φυσικό αέριο θα καταχωρούνται έως την 31η Μαΐου 2022 δικαιολογητικά αγορών της περιόδου 1.10.2021 έως 31.03.2022 με ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού πληρωμής έως την 16η Μαΐου 2022 και το αντίστοιχο ποσό επιδόματος θα καταβάλλεται έως την 15η Ιουνίου 2022
    • Για τα καυσόξυλα, το επίδομα θέρμανσης χορηγείται υπό τον όρο οι αγορές να έχουν πραγματοποιηθεί από την 1η Ιουνίου 2021 έως και την 31η Μαρτίου 2022.Σε περίπτωση που η αξία αγοράς υπολείπεται του ορίου αυτού, ο δικαιούχος λαμβάνει επίδομα ίσο με το ήμισυ (1/2) της αξίας των αγορών που πραγματοποίησε το ίδιο διάστημα.

    Με την αξιοπιστία της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr!

    Σε λειτουργία η ιστοσελίδα του νέου Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ)!

    Νέο συνταξιοδοτικό σύστημα

     

    Σε λειτουργία η ιστοσελίδα του νέου Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ).

     

    Πληροφόρηση για το νέο σύστημα κεφαλαιοποιητικής ασφάλισης με ένα «κλικ» στο teka.gov.gr

     

    Λειτουργεί στη βάση του κεφαλαιοποιητικού συστήματος, δηλαδή πρόκειται για ένα συνταξιοδοτικό σύστημα που βασίζεται σε αποταμιεύσεις σε προσωπικούς λογαριασμούς.

     

    Ο αποταμιευτικός χαρακτήρας των εισφορών που καταβάλλονται στο ΤΕΚΑ αποτυπώνεται στον ατομικό  λογαριασμό του ασφαλισμένου .

     

    Το ακριβές ποσό των εισφορών πιστώνεται στον λογαριασμό , και ο ασφαλισμένος  μπορεί να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την εξέλιξή του στην οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή μέσω του MyTEKA.

    Ειδικότερα, μπορούν οι ασφαλισμένοι :

    • Να κατατοπιστούν για το νέο σύστημα επικουρικής ασφάλισης και τον τρόπο λειτουργίας του.
    • Να ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργίας των ατομικών λογαριασμών τους και την ηλεκτρονική πλατφόρμα MyTEKA (διαθέσιμη εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022).
    • Να βρουν απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις τους.
    • Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους πάνω στη λειτουργία του ασφαλιστικού συστήματος.
    • Να πληροφορούνται άμεσα ό,τι νεότερο ανακοινώνεται σχετικά με τη λειτουργία του ΤΕΚΑ.

     

    Με την αξιοπιστία της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr!

     

    EISPRAXIS: Ο νέος ελεγκτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ!

    Eispraxis :Ο ΝΕΟΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΑΔΕ!

     

    Το πληροφοριακό σύστημα μέσω της εφαρμογής eispraxis θα έχει τη δυνατότητα διασύνδεσης και αμφίδρομης επικοινωνίας με συστήματα τρίτων φορέων όπως:

    • Εθνικό Ληξιαρχείο/Δημοτολόγιο
    •  Εθνικό Κτηματολόγιο
    • Δικαστικές Αρχές
    • Γενικό Εμπορικό Μητρώο –ΓΕΜΗ
    • πιστωτικά ιδρύματα
    • συμβολαιογράφοι
    • το Ελληνικό Χρηματιστήριο και
    • το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ,

    των οποίων οι πληροφορίες κρίνονται απαραίτητες για να σχηματιστεί μιας πλήρης εικόνα σχετικά με τη συμπεριφορά του κάθε οφειλέτη και να οργανωθεί αποτελεσματικότερα ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για τη λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης από τη φορολογική και τελωνειακή διοίκηση.

    Παράλληλα θα «παρακολουθούνται» όλοι όσοι εμπλέκονται σε κάθε υπόθεση οφειλής όπως :

    συν-οφειλέτες, συνυπόχρεοι, εγγυητές, νόμιμοι εκπρόσωποι (με αποτύπωση της περιόδου εκπροσώπησης), συσχετιζόμενες Επιχειρήσεις (όμιλοι, απορροφήσεις, συγχωνεύσεις).

    Έτσι θα δημιουργείται ηλεκτρονικός φάκελος ο οποίος θα ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις ενέργειες και τα μέτρα που έχουν ληφθεί.

    Όλες αυτές οι πληροφορίες θα τροφοδοτούν και το νέο αυτοματοποιημένο είσπραξης των χρεών που δεν ρυθμίζονται.

    Συγκεκριμένα, με το νέο σύστημα θα προχωρά άμεσα η αποστολή των ειδοποιητηρίων για την επιβολή κατασχέσεων σε καταθέσεις, εισοδήματα και περιουσιακά στοιχεία φορολογουμένων που δεν πληρώνουν εμπρόθεσμα τις οφειλές τους προς το Δημόσιο.

    Με την αξιοπιστία της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr!

    Πότε θα δοθούν οι αποζημιώσεις κουρεμένων ενοικίων;

    ΠΟΤΕ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΚΟΥΡΕΜΕΝΩΝ ΕΝΟΙΚΙΩΝ;

     

    Σήμερα  Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, οι εκμισθωτές ακινήτων, των οποίων τα ακίνητα έχουν υπεκμισθωθεί, μπορούν να υποβάλουν αρχική ή τροποποιητική «Δήλωση COVID» ή/ και τροποποιητική (όχι αρχική) «Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας» για τους μήνες Νοέμβριο 2020 μέχρι και Ιούλιο 2021

     

    Από τις 11 έως και τις 21 Ιανουαρίου, μπορούν  οι υπεκμισθωτές ακινήτων να υποβάλουν τροποποιητική «Δήλωση COVID» για τους παραπάνω μήνες.

     

    Εντός του έτους αναμένεται να πραγματοποιηθεί η καταβολή των αποζημιώσεων για τους ιδιοκτήτες που υπεκμισθώνουν τα ακίνητα τους και έλαβαν κουρεμένα ενοίκια κατά την περίοδο των lockdown.

     

    Με την αξιοπιστία της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr

    Τι μπορούν να κάνουν όσοι δεν έλαβαν το έκτακτο βοήθημα των 250 ευρώ, αν και το δικαιούνταν;

    Χαμηλοσυνταξιούχοι που δεν έλαβαν το έκτακτο βοήθημα των 250 ευρώ όπως προβλεπόταν, έχουν δικαίωμα να προχωρήσουν σε υποβολή ένστασης με e-mail στο

    bonus2021@efka.gov.gr.

    Στο mail πρέπει να αναγράφονται :

    • Ονοματεπώνυμο
    • ΑΦΜ
    • ΑΜΚΑ

    Λήξη διαδικασίας υποβολής ένστασης: 20 Ιανουαρίου 2022.

    Με την αξιοπιστία της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr!

    Ποιες αποδείξεις θα δώσουν επιπλέον μείωση φόρου το 2022;

    Οι αποδείξεις που θα δώσουν επί πλέον μείωση φόρου το 2022.

    Οι πληρωμές πρέπει να γίνονται με ηλεκτρονικό χρήμα .

    Ισχύει από την 1η Ιανουαρίου του 2022.

    Η κλίμακα της έκπτωσης φόρου έχει ως εξής.:

    • Έως 450 ευρώ εφόσον το ετήσιο εισόδημα είναι μέχρι 10.000 ευρώ
    • Έως 1.100 ευρώ για ετήσιο εισόδημα από 10.000 έως 20.000 ευρώ
    • Έως 1.400 ευρώ για εισόδημα από 20.000 έως 30.000 ευρώ
    • Έως 1.800 ευρώ για εισόδημα από 30.000 έως 40.000 ευρώ και
    • Έως 2.200 ευρώ αν το ετήσιο εισόδημά τους υπερβαίνει τις 40.000 ευρώ.

    Τα έξοδα που θα πληρώνονται ηλεκτρονικά για γιατρούς θα προσμετρώνται δίπλα.

    Παράδειγμα: Πλήρωσα στον γιατρό 50 ευρώ με την κάρτα μου ,θα υπολογίζεται σα να πλήρωσα 100.

    Για την επιπλέον έκπτωση φόρου οι ηλεκτρονικές αποδείξεις θα πρέπει να είναι από :δικηγόρους, αρχιτέκτονες, ψυκτικούς γραφεία τελετών, υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας και νοσηλείας, υπηρεσίες καθαρισμού και συντήρησης, παιδικής φροντίδας, λιμουζίνες και ταξί, καθαριστήρια, υπηρεσίες ενοικίασης σκαφών αναψυχής, υπηρεσίες συμβουλευτικής, φωτογράφους, οικοδομικές εργασίες καθώς και γυμναστήρια και σχολές χορού.

    Με την αξιοπιστία της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr!

    Χωριστές δηλώσεις φορολογικού έτους 2021!

    Χωριστές Δηλώσεις 2021

    Σε λειτουργία η εφαρμογή για την υποβολή αιτήματος, με προθεσμία υποβολής έως 28-02-2022.

    Βασικό πλεονέκτημα των ξεχωριστών φορολογικών δηλώσεων είναι ότι:

    • Δεν μπλοκάρεται από την εφορία η έκδοση φορολογικής ενημερότητας του ενός συζύγου όταν ο άλλος σύζυγος έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση.
    • Δεν γίνεται συμψηφισμός μεταξύ του αποτελέσματος της εκκαθάρισης.

    Παράδειγμα: ο σύζυγος είναι επαγγελματίας και προκύπτει οφειλή φόρου αλλά η σύζυγος δικαιούται επιστροφή φόρου, τότε δεν γίνεται αυτόματος συμψηφισμός που μπορεί να μηδενίσει την επιστροφή φόρου.

    Ακολουθούν κάποιες βασικές ερωτήσεις-απαντήσεις που έχει δημοσιεύσει η ΑΑΔΕ:

    1. Πώς μπορώ να γνωστοποιήσω την επιλογή μου να υποβάλω χωριστή δήλωση φορολογίας εισοδήματος;

    Η γνωστοποίηση γίνεται μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής στον διαδικτυακό τόπο www.aade.gr, στον σύνδεσμο: https://www.aade.gr/polites/eisodima/gnostopoiisi-horistis-dilosis είτε από εσάς με τους δικούς σας κωδικούς πρόσβασης είτε, από ειδικά για τον σκοπό αυτό εξουσιοδοτημένο λογιστή – φοροτεχνικό, με τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης.

    2. Αν κανείς από τους συζύγους δεν γνωστοποιήσει την επιλογή υποβολής χωριστής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2022, τι θα συμβεί;

    Στην περίπτωση αυτή οι σύζυγοι θα υποβάλουν κοινή δήλωση για το φορολογικό έτος 2021.

    3. Στις  περιπτώσεις κοινής δήλωσης Φ.Ε. συζύγων, θα γίνεται συμψηφισμός φόρου μεταξύ συζύγων και βεβαίωση στο όνομα του συζύγου;

    Όχι, θα γίνεται χωριστή βεβαίωση φόρου και δεν θα γίνεται συμψηφισμός χρεωστικού και πιστωτικού ποσού μεταξύ των συζύγων.

    4. Επηρεάζεται η χορήγηση επιδομάτων στις χωριστές δηλώσεις συζύγων;

    Όχι, δεν επηρεάζεται η χορήγηση των επιδομάτων από την υποβολή χωριστών δηλώσεων Φ.Ε. από τους συζύγους.

    5. Είναι απαραίτητο να υποβάλλονται χωριστές δηλώσεις Φ.Ε. συζύγων που έχουν διαφορετική φορολογική κατοικία;

    Όχι, δεν είναι απαραίτητη η υποβολή χωριστών δηλώσεων Φ.Ε. διότι προβλέπεται ήδη χωριστή φορολογική αντιμετώπιση στις κοινές δηλώσεις συζύγων που έχουν διαφορετική φορολογική κατοικία.

    6. Πώς δηλώνεται στο Ε1 η κύρια κατοικία στις περιπτώσεις χωριστών δηλώσεων;

    Η κύρια κατοικία δηλώνεται στον πίνακα 5 του εντύπου Ε1 στους αντίστοιχους κωδικούς κύριας κατοικίας. Ο κάθε σύζυγος συμπληρώνει το ποσοστό ιδιοκτησίας του σε περίπτωση ιδιόκτητης κατοικίας, το ποσοστό του ως μισθωτής σε περίπτωση μισθωμένης κατοικίας και το ποσοστό της δωρεάν παραχώρησης, αντίστοιχα.

    7. Στις περιπτώσεις χωριστών δηλώσεων Φ.Ε. πώς δηλώνεται στο Ε1 η κύρια κατοικία όταν ένας εκ των δύο συζύγων δεν διαθέτει καθόλου ποσοστό συνιδιοκτησίας ή χρήσης;

    Ο σύζυγος που δεν διαθέτει καθόλου ποσοστό συνιδιοκτησίας ή χρήσης, συμπληρώνει στον πίνακα 6 την ένδειξη «συνοίκηση με σύζυγο». Ο άλλος σύζυγος δεν συμπληρώνει καμία ένδειξη.

    8. Πώς αναγράφονται τα τέκνα ως εξαρτώμενα μέλη του φορολογούμενου στις χωριστές δηλώσεις Φ.Ε.;

    Τα τέκνα που προέρχονται από κοινό γάμο καθώς και τα αναγνωρισμένα τέκνα δηλώνονται ως εξαρτώμενα μέλη και από τους δύο συζύγους.

    9. Ποιος δηλώνει το εισόδημα ανήλικου τέκνου που προέρχεται από τον κοινό γάμο στις χωριστές δηλώσεις Φ.Ε. όταν αυτό δεν έχει υποχρέωση υποβολής δήλωσης Φ.Ε.;

    Το εισόδημα του ανηλίκου τέκνου που δεν φορολογείται στο όνομα του τέκνου, προστίθεται στα εισοδήματα του γονέα που έχει το μεγαλύτερο εισόδημα και δηλώνεται μόνο από αυτόν τον γονέα.

    10. Ποιος βαρύνεται με τα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης στις χωριστές δηλώσεις Φ.Ε. συζύγων;

    Στις χωριστές δηλώσεις Φ.Ε. συζύγων δεν υφίσταται η έννοια του οικογενειακού εισοδήματος για την κάλυψη των επιμέρους τεκμηρίων καθενός εκ των συζύγων, καθώς τα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης βαρύνουν τον κάθε σύζυγο ατομικά. Όσον αφορά τη δυνατότητα κάλυψης τεκμηρίων με ανάλωση κεφαλαίου, δεν μπορεί να γίνει επίκληση εισοδημάτων από τη χωριστή δήλωση του άλλου συζύγου.

    11. Στις χωριστές δηλώσεις Φ.Ε. υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς υπολειπόμενου ποσού αποδείξεων από τον ένα σύζυγο στον άλλο;

    Όχι, δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

    12. Ποια είναι η προθεσμία γνωστοποίησης της επιλογής για χωριστή δήλωση Φ.Ε. συζύγων;

    Η καταληκτική ημερομηνία είναι η 28η Φεβρουαρίου κάθε έτους.

    13. Μετά τις 28 Φεβρουαρίου η επιλογή για χωριστή δήλωση Φ.Ε. μπορεί να ανακληθεί;

    Όχι, δεν ανακαλείται για το έτος στο οποίο αφορά.

    14. Ποιος από τους δύο συζύγους μπορεί να γνωστοποιήσει την επιλογή για χωριστή δήλωση Φ.Ε.;

    Οποιοσδήποτε από τους δύο συζύγους ή και οι δύο.

    15. Πρέπει η γνωστοποίηση της επιλογής για υποβολή χωριστής δήλωσης Φ.Ε. να γίνεται κάθε έτος μέχρι την 28η Φεβρουαρίου;

    Ναι, θα πρέπει να επικαιροποιείται κάθε έτος από τουλάχιστον έναν εκ των δύο συζύγων μέχρι την προθεσμία αυτή, διαφορετικά θα υποβάλλεται κοινή δήλωση.

    16. Πρόκειται να τελέσω γάμο τον Μάρτιο του 2022 (μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της γνωστοποίησης). Μπορώ να υποβάλω χωριστή δήλωση Φ.Ε. για το φορολογικό έτος 2021;

    Ναι. Ειδικά για αυτές τις περιπτώσεις η εφαρμογή θα μείνει ανοιχτή ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της εμπρόθεσμης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

    17. Πρόκειται να τελέσω γάμο τον Φεβρουάριο 2022 και θα δηλώσω τον γάμο στο μητρώο της Δ.Ο.Υ. μετά τις 28 Φεβρουαρίου 2022. Μπορώ να υποβάλω χωριστή δήλωση Φ.Ε. για το φορολογικό έτος 2021;

    Ναι. Ειδικά για αυτές τις περιπτώσεις η εφαρμογή θα μείνει ανοιχτή ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της εμπρόθεσμης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

    18. Πόσες φορές μπορώ να αλλάξω την επιλογή δήλωσης χωριστών δηλώσεων Φ.Ε. στην περίπτωση που τελέσω γάμο μετά τις 28 Φεβρουαρίου 2022;

    Η δήλωση γίνεται άπαξ ανά έτος.

    19. Εισέρχονται στην εφαρμογή των χωριστών δηλώσεων Φ.Ε. τα μέρη συμφώνου συμβίωσης;

    Όχι, δεν εισέρχονται στην εφαρμογή των χωριστών δηλώσεων καθόσον εκ του νόμου τους έχει δοθεί εξαρχής η δυνατότητα για υποβολή κοινών ή χωριστών δηλώσεων.

    20. Πρέπει και οι δύο σύζυγοι να διαθέτουν δικούς τους κωδικούς πρόσβασης προκειμένου να υποβάλλουν χωριστές δηλώσεις Φ.Ε.;

    Ναι, η σύζυγος που δεν έχει μέχρι τώρα κωδικούς πρόσβασης, οφείλει να αποκτήσει προκειμένου και αυτή να μπορέσει να υποβάλει τη δική της δήλωση.

     

    Με την αξιοπιστία της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr!

    Βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου κορονοϊού μέσω του gov.gr για απουσία από την εργασία!

    Βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου κορονοϊού μέσω του gov.gr για απουσία από την εργασία .

    • Την βεβαίωση μπορούν να εκδίδουν οι εργαζόμενοι που είναι θετικοί στον covid-19 εφόσον έχουν διενεργήσει rapid test.
    • Οι νοσήσαντες εργαζόμενοι μπορούν να δηλώνουν στην εν λόγω εφαρμογή το θετικό αποτέλεσμα του τεστ ώστε να θεωρείται δικαιολογημένη η απουσία τους.
    • Οι εργαζόμενοι μπορούν να λάβουν την βεβαίωση θετικού αποτελέσματος σε διαγνωστικό έλεγχο κορονοϊού χρησιμοποιώντας :
    1. τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet
    2. τον ΑΜΚΑ τους

    Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που έχουν κάνει περισσότερους του ενός διαγνωστικούς ελέγχους, η βεβαίωση εκδίδεται για το τελευταίο θετικό αποτέλεσμα.

     

    Με την αξιοπιστία της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr!

    Ιδιοκτήτες οχημάτων που θα πρέπει να επισκεφθούν την Εφορία για να δηλώσουν την ακινησία του οχήματός τους.

    Ιδιοκτήτες οχημάτων που θα πρέπει να επισκεφθούν την Εφορία για να δηλώσουν την ακινησία του οχήματός τους.
    Στις ακόλουθες περιπτώσεις:
    ▪️Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος
    ▪️Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό
    ▪️Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί
    ▪️Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού
    ▪️Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή
    ▪️Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση
    ▪️Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας
    ▪️Πλειστηριασμού του οχήματος
    ▪️Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου
    ▪️ Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

    Έρχεται νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας!

    Πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας του υπουργείου Εργασίας που προβλέπει 25.000 προσλήψεις σε δήμους, περιφέρειες, υπουργεία και Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, διάρκειας 8 μηνών.
    Αναμένεται τέλος Ιανουαρίου με υποβολές από τις αρχές Φεβρουαρίου με την χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet στον ιστότοπο oaed.gr
    ➡️Οι 20.397 θα γίνουν στους δήμους
    ➡️Οι 2.566 θα γίνουν στις περιφέρειες
    ➡️Οι 1.689 θα γίνουν σε λοιπούς φορείς και υπουργεία (Εργασίας, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Ναυτιλίας, και Εκκλησία)
    ➡️Οι 348 θα γίνουν στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις).
    ▪️Οι άνεργοι θα απασχοληθούν ως 8 μήνες.
    ▪️Η αμοιβή τους θα είναι για το πρώτο εξάμηνο του 2022 με τον νέο κατώτατο μισθό που αυξάνεται κατά 2% στα 663 ευρώ μικτά (569,5 ευρώ καθαρά)

    Πρόγραμμα Αντικατάστασης Παλαιών και Ενεργοβόρων Ηλεκτρικών Συσκευών!

    Πρόγραμμα Αντικατάστασης Παλαιών και Ενεργοβόρων Ηλεκτρικών Συσκευών:
    • Δικαιούχοι θα είναι όλοι οι Έλληνες αλλά με κριτήρια προτεραιοποίησης ανάλογα με την οικονομική τους κατάσταση και θα συνδεθεί με την απόσυρση των παλαιών συσκευών.
    • Στόχος είναι όλα τα σπίτια να μπορέσουν να αντικαταστήσουν τις παλαιές ενεργοβόρες συσκευές με καινούριες
    • Οι χορηγίες θα κυμανθούν από €300 έως €600, αναλόγως συσκευής.
    • Επιλέξιμες συσκευές είναι τα ψυγεία/ψυγειοκαταψύκτες, τα πλυντήρια ρούχων και τα κλιματιστικά.
    • Οι δικαιούχοι μπορούν να αντικαταστήσουν έως πέντε συσκευές και, συγκεκριμένα, έως τρία κλιματιστικά, ένα πλυντήριο και ένα ψυγείο.
    Στήλη Πρακτικά και Επίκαιρα
    Με την σφραγίδα της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr

    Α21, ως 15 Ιανουαρίου οι αιτήσεις για το 2021!

     

    Α21 εως 15 Ιανουαρίου οι αιτήσεις για το 2021

     

    Η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21 έχει ανοίξει και πάλι από τις 29-12-2021 για την υποβολή αίτησης Επιδόματος Παιδιού, έτους 2021, με καταληκτική ημερομηνία την 15η Ιανουαρίου 2022.

    Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη για τους δικαιούχους του επιδόματος που δεν έχουν ακόμη  υποβάλει αίτηση Α21 για το έτος 2021 και για όσους πολίτες ξεκίνησαν την δημιουργία αίτησης Α21 αλλά δεν έκαναν οριστική υποβολή της.

    Οι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού μπορούν να υποβάλουν την  αίτηση Α21 (στον σύνδεσμο https://www.idika.gr/epidomapaidιou)  μέχρι 15 Ιανουαρίου 2022.

    Μετά τις 15/01/2022 η ηλεκτρονική πλατφόρμα  για την υποβολή αίτησης Α21 θα κλείσει οριστικά και δεν θα είναι πλέον δυνατή η υποβολή αίτησης για το έτος 2021.

     

    Στήλη Πρακτικά και επίκαιρα.

    Με την σφραγίδα της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr

     

    Ξεπαγώνει το επίδομα στεγαστικής συνδρομής ανασφάλιστων υπερήλικων!

    ΞΕΠΑΓΩΝΕΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΥΠΕΡΗΛΙΚΩΝ

    Οι αιτήσεις για το επίδομα θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά, μέσω πλατφόρμας του ΟΠΕΚΑ, η οποία θα ξεκινήσει την 1η Ιανουαρίου 2022.

    Το ύψος του επιδόματος ισούται με το ποσό του συμφωνηθέντος μισθώματος με ανώτατο όριο το ποσό των 362,00 ευρώ.

    Δικαιούχοι του επιδόματος είναι ανασφάλιστα μοναχικά άτομα, τα οποία έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό έβδομο (67ο) έτος της ηλικίας τους ή ζεύγος ανασφαλίστων, συνδεόμενων με γάμο ή με σύμφωνο συμβίωσης, εκ των οποίων τουλάχιστον ο ένας έχει συμπληρώσει το εξηκοστό έβδομο (67ο) έτος της ηλικίας του.

     Ειδικά, ως προς τους υφιστάμενους δικαιούχους της παρ. 1 και τους αιτούντες, των οποίων οι αιτήσεις είναι εκκρεμείς κατά τη δημοσίευση του παρόντος, ως ηλικιακό όριο κατά την έννοια του προηγούμενου εδαφίου, ορίζεται το εξηκοστό πέμπτο (65ο) έτος της ηλικίας τους.

     

    Στήλη Πρακτικά και Επίκαιρα.

    Με την αξιοπιστία της επιστημονικής ομάδας του taxvoice.gr!