Αρχική Blog Σελίδα 23

Α21: Χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για το επίδομα τέκνων.

Επίδομα τέκνων Α21: Τα πιο χρήσιμα ερωτήματα και οι απαντήσεις τους:

1η Μαρτίου 2022, άνοιξε  η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21. Η πλατφόρμα παρέμεινε ανοικτή για κάποιες μέρες και αναμένεται να επαναλειτουργήσει!

1.Σε ποιους χορηγείται το επίδομα παιδιού;

Το επίδομα παιδιού χορηγείται, κατόπιν αίτησης, στις κατηγορίες προσώπων που αναφέρονται στην ερώτηση 28, εφόσον διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελληνική Επικράτεια και τα εξαρτώμενα τέκνα τους βρίσκονται στην Ελλάδα.

2. Κάθε πότε υποβάλλω αίτηση επιδόματος παιδιού Α21;

H αίτηση Α21 υποβάλλεται μια φορά ετησίως από τον Μάρτιο κάθε έτους έως και 15 Ιανουαρίου του επόμενου έτους, μέσω της πλατφόρμας Α21 από την ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ ή της ΗΔΙΚΑ ΑΕ με χρήση των κωδικών taxisnet. Ο δικαιούχος, σε κάθε μεταβολή της οικογενειακής κατάστασής του ή λανθασμένης καταχώρησης οποιουδήποτε άλλου στοιχείου της, οφείλει εντός ενός μήνα να προβαίνει σε τροποποίηση της αίτησης και μόνο στα πεδία που υπάρχουν μεταβολές.

3. Υπέβαλα την αίτηση Α21 αλλά δεν φαίνεται Εγκεκριμένη. Αναφέρεται μόνον ότι είναι Υποβληθείσα. Πρέπει να κάνω κάτι;

Όχι, δεν απαιτείται επιπλέον ενέργεια, αρκεί η υποβολή της αίτησης. Εφόσον πληρούνται τα κριτήρια του επιδόματος, στην αρχή της αίτησης όταν κάνετε προβολή εμφανίζεται το μήνυμα: «Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία είστε δικαιούχος του επιδόματος παιδιού και υπολογίζονται τα παρακάτω ποσά».

4. Κατά τη δημιουργία της αίτησης Α21 επισύναψα δικαιολογητικά και μετά τον έλεγχο και αποθήκευσή της, στις επισημάνσεις γράφει: “Δεν έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος του ψηφιοποιημένου εγγράφου από τον ΟΠΕΚΑ”. Τι να κάνω; Να υποβάλω την αίτηση;

Η αίτηση πρέπει να υποβληθεί, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η συμπλήρωση της ως προς τα λοιπά. Μόνο μετά την υποβολή της, η αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ μπορεί να ελέγξει το επισυναπτόμενο δικαιολογητικό και να το εγκρίνει ή μη. Μπορείτε να παρακολουθείτε την πορεία της αίτησης σας, μέσω της πλατφόρμας κάνοντας προβολή της αίτησης για να διαπιστώσετε αν έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος, αν έχει εγκριθεί ή όχι το επισυναπτόμενο και για ποιο λόγο.

5. Αποκτήσαμε τέκνο εντός του τρέχοντος έτους. Πότε πρέπει να κάνουμε αίτηση;

Δικαιούσθε επίδομα παιδιού από τον επόμενο μήνα της γέννησης του και μπορείτε να υποβάλετε αίτηση στον χρόνο που ορίζεται στην ερώτηση (2). Τέκνο γεννημένο τον Δεκέμβριο τρέχοντος έτους δεν δικαιούται επίδομα το τρέχον έτος.

6. Πώς προσθέτω νέο τέκνο σε ήδη υποβληθείσα αίτηση Α21;

Κάνετε προβολή της ήδη υποβληθείσας αίτησης και πατάτε το κουμπί Δημιουργία Τροποποιητικής Αίτησης-Υπεύθυνης Δήλωσης (Α21). Στη νέα αίτηση πατάτε το κουμπί Προσθήκη Τέκνου και καταχωρείτε το επώνυμο (όχι μικρό όνομα) και τον ΑΜΚΑ του παιδιού. Στη συνέχεια ακολουθείτε τις οδηγίες της πλατφόρμας.

7. Στην προσυμπληρωμένη αίτηση Α21, το παιδί μου εμφανίζεται χωρίς όνομα (θήλυ ή άρρεν) και η πλατφόρμα δεν μου επιτρέπει να προσθέσω το όνομα. Τι πρέπει να κάνω;

Σε περίπτωση που το όνομα του παιδιού έχει καταχωρηθεί ήδη στον ΑΜΚΑ πρέπει να ακυρώσετε την αίτηση Α21 και να υποβάλετε νέα. Αν το παιδί εξακολουθεί να εμφανίζεται χωρίς όνομα και μετά την ακύρωση της αίτησης πρέπει να πάτε στο ΚΕΠ και να δηλώσετε το όνομα του παιδιού σας στον ΑΜΚΑ. Στη συνέχεια να ακυρώσετε πάλι την αίτηση Α21 και να υποβάλετε νέα.

8. Το παιδί μου τελείωσε το Λύκειο πέρυσι και το τρέχον έτος είναι φοιτητής ή σπουδαστής.

Το παιδί αυτό θεωρείται εξαρτώμενο τέκνο το τρέχον έτος για να λάβω το επίδομα;
Το παιδί αυτό θεωρείται εξαρτώμενο τέκνο από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους έναρξης σπουδών.

9. Παιδί που πήρε μεταγραφή εντός του τρέχοντος έτους θεωρείται εξαρτώμενο τέκνο;

Τα παιδιά από μετεγγραφή θεωρούνται εξαρτώμενα τέκνα. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να καταχωρηθεί ο αριθμός της προηγούμενης ακαδημαϊκής ταυτότητας καθώς και της νέας στα σχετικά πεδία της πλατφόρμας.

10. Το εξαρτώμενο τέκνο πήρε πτυχίο εντός του τρέχοντος έτους. Δικαιούται το επίδομα;

Οι φοιτητές ή σπουδαστές θεωρούνται εξαρτώμενα τέκνα έως το τέλος του ακαδημαϊκού ή σπουδαστικού έτους κατά το οποίο έλαβαν πτυχίο. Το τέλος του ακαδημαϊκού ή σπουδαστικού έτους είναι η 31η Αυγούστου για τα τέκνα εκείνα που πήραν πτυχίο έως και τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους και η 31η Δεκεμβρίου για εκείνα που πήραν πτυχίο από το μήνα Σεπτέμβριο και μετά.

11. Θεωρείται εξαρτώμενο παιδί άνω των 19 ετών το οποίο είναι μαθητής σε ΕΠΑ.Σ.ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ;

Όχι δεν θεωρείται εξαρτώμενο τέκνο για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού.

12. Η σύνταξη αναπηρίας που λαμβάνω προσμετράται στο συνολικό οικογενειακό εισόδημα;

Η σύνταξη αναπηρίας προσμετράται στο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, ενώ τα προνοιακά επιδόματα αναπηρίας δεν προσμετρούνται.

13. Είμαι πολίτης τρίτης χώρας και το έτος 2020 μου είχε χορηγηθεί το επίδομα παιδιού. Το 2021 θα συνεχίσω να το λαμβάνω ή θα απαιτηθεί να έχω 12ετή νόμιμη και μόνιμη παραμονή στην Ελλάδα;

Εφόσον το προηγούμενο έτος λαμβάνατε το επίδομα παιδιού εξακολουθείτε να το λαμβάνετε με τις προϋποθέσεις που σας είχε χορηγηθεί και δεν απαιτείται 12ετής παραμονή στην Ελλάδα για να το λάβετε και το 2020.

14. Η άδεια παραμονής μου έληξε εντός του έτους και το επίδομα παιδιού διακόπηκε. Τι πρέπει να κάνω;

Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί η νέα άδεια διαμονής, έχετε τη δυνατότητα να επισυνάψετε την ισχύουσα άδεια διαμονής και το επίδομα παιδιού θα σας χορηγηθεί μόνον όταν ελεγχθεί από εξουσιοδοτημένους χρήστες του ΟΠΕΚΑ. (Προσοχή: από την επισυναπτόμενη άδεια πρέπει να προκύπτουν τα στοιχεία ταυτότητας του κατόχου και η διάρκεια της άδειας, κατά τρόπο ευανάγνωστο).

15. Δεν δέχεται το σύστημα επισύναψη δικαιολογητικών. Τι μπορώ να κάνω;

Στις περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται η επισύναψη δικαιολογητικών, το σύστημα προβάλλει ειδική επισήμανση. Σε καμιά άλλη περίπτωση δεν απαιτείται να γίνει επισύναψη δικαιολογητικών.

16. Υπέβαλα την αίτηση Α21 και μου βγάζει επισήμανση ότι δεν είναι δυνατό να ανακτηθεί το συνολικό οικογενειακό εισόδημα. Τι σημαίνει αυτό;

Ελέγξετε αν έχουν υποβληθεί δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος Ε1 από τα μέλη της οικογένειας που αναφέρονται στο Α21 και υποχρεούνται στην υποβολή της ή εφόσον έχουν υποβληθεί, ελέγξετε αν έχουν εκκαθαριστεί από την ΑΑΔΕ.

17. Δεν αναγνωρίζονται προστατευόμενα μέλη επειδή δεν ταυτοποιούνται τα επώνυμα των τέκνων με το ΑΜΚΑ τους. Τι πρέπει να κάνω;

Σας εφιστούμε την προσοχή πως όταν γίνεται προσθήκη τέκνου καταχωρείται μόνον το επώνυμο του παιδιού (όχι το όνομά του) και ο ΑΜΚΑ του. Αν το πρόβλημα ταυτοποίησης παραμένει, οι δικαιούχοι πρέπει να ελέγξουν τα πλήρη στοιχεία του εξαρτώμενου τέκνου στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΑΜΚΑ www.amka.gr ή/και να απευθυνθούν σε κάποιο ΚΕΠ, ώστε να διορθώσουν τυχόν αστοχίες στο ηλεκτρονικό μητρώο ΑΜΚΑ. Πιθανότατα έχει γραφτεί στην πλατφόρμα με διαφορετικό τρόπο το επώνυμο δίπλα στον ΑΜΚΑ, σε σχέση με το πώς έχει καταχωρηθεί στο μητρώο του ΑΜΚΑ. Στη συνέχεια, πρέπει να ακυρωθεί η αίτηση Α21 και να υποβληθεί νέα αίτηση, ώστε να αντληθούν εκ νέου τα διορθωμένα στοιχεία από το μητρώο του ΑΜΚΑ.

18. Από την εφαρμογή ζητείται ο ΑΦΜ παιδιού, ενώ δεν με αφήνει να τον εισάγω και με παραπέμπει στα ΚΕΠ. Τι πρέπει να κάνω;

Για τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2003 και μετά δεν ζητείται ο ΑΦΜ. Εντούτοις, για τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2002 και πριν, ο ΑΦΜ είναι υποχρεωτικός. Αν αυτός ο ΑΦΜ δεν έχει καταχωρηθεί στο μητρώο του ΑΜΚΑ, τότε οι πολίτες παραπέμπονται σε ΚΕΠ για να ενημερώσουν το μητρώο ΑΜΚΑ με τον αντίστοιχο ΑΦΜ, καθώς δεν μπορεί να γίνει ενημέρωση του μητρώου ΑΜΚΑ μέσω της αίτησης Α21. Στη συνέχεια, η αποθηκευμένη αίτηση Α21 πρέπει να ακυρωθεί και να υποβληθεί νέα, ώστε να αντληθούν εκ νέου τα διορθωμένα στοιχεία από το μητρώο του ΑΜΚΑ. Σε περίπτωση που γνωρίζετε ότι ο ΑΦΜ του παιδιού έχει ήδη καταχωρηθεί στον ΑΜΚΑ, απλά ακυρώστε την αίτηση Α21 και υποβάλλετε νέα.

19. Ενώ ο ΑΦΜ του παιδιού μου έχει καταχωρηθεί από σήμερα στο μητρώο του ΑΜΚΑ, η αίτηση δεν μπορεί να υποβληθεί ακόμη και το σύστημα το αναφέρει ως επισήμανση. Πρέπει να κάνω κάτι άλλο;

Η ενημέρωση του ΑΜΚΑ με τον ΑΦΜ είναι άμεση. Ακυρώστε την αίτηση και υποβάλετε μια νέα, ώστε να αντληθεί εκ νέου ο ΑΦΜ από τον ΑΜΚΑ του παιδιού σας.

20. Η πλατφόρμα εμφανίζει ως πρόβλημα ότι έχω κάνει λιγότερες από 5 φορολογικές δηλώσεις. Από το 2017 και μετά κάνω ατομική φορολογική δήλωση. Πιο πριν ήμουν στη φορολογική δήλωση του πατέρα μου. Τι πρέπει να κάνω;

Εφόσον έχουν καταχωρηθεί στις φορολογικές δηλώσεις των γονέων οι ΑΜΚΑ των πρώην προστατευόμενων μελών, η ΑΑΔΕ διεξάγει τον σχετικό έλεγχο με τα ψηφία του ΑΜΚΑ τους και επιστρέφει ως αποτέλεσμα, κατά πόσον ο αιτών ή η σύζυγος του, ήταν ή όχι δηλωμένοι στις φορολογικές δηλώσεις των γονέων τους, ως προστατευόμενα μέλη.

21. Δεν δέχεται το σύστημα την υποβολή δικαιολογητικών για να αποδείξω ότι μένω μόνιμα στην Ελλάδα. Δεν έχω φύγει ποτέ εκτός Ελλάδας. Επίσης δεν δίνει τη δυνατότητα να υποβάλω τον ΑΦΜ γονέα για την περίοδο κατά την οποία με δήλωναν ως προστατευόμενο μέλος. Τι μπορώ να κάνω;

Η μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια (2016-2020) πριν την υποβολή της αίτησης Α21, προκύπτει από την υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος Ε1 των αιτούντων ή των συζύγων τους ή των γονέων τους, για τα φορολογικά έτη 2016 έως και 2020. Η δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) πρέπει να έχει υποβληθεί κατά τη διάρκεια του έτους, εντός του οποίου τασσόταν η προθεσμία για την υποβολή της και όχι μεταγενέστερα .Δεν απαιτείται και δεν προβλέπεται η επισύναψη δικαιολογητικών για την απόδειξη της πενταετίας.

22. Πήρα τις πρώτες διμηνιαίες δόσεις του 2021 και μετά την υποβολή του φετινού Ε1 δεν δικαιούμαι επίδομα παιδιού. Πώς μπορώ να επιστρέψω το ποσό που εισέπραξα;

Η/οι χορηγηθείσα/ες δόση/εις θεωρείται/ούνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά και θα πρέπει να επιστραφεί/ουν στον ΟΠΕΚΑ (Τράπεζα Πειραιώς Αρ. Λογαριασμού GR 78 0171 0170 0060 1703 0022 477), με πλήρη αναγραφή του ονοματεπώνυμου, του ΑΦΜ σας και του νομού κατοικίας σας. Αντίγραφο του παραστατικού – καταθετηρίου, πρέπει να σταλεί στον ΟΠΕΚΑ. Στοιχεία επικοινωνίας ανά Περιφερειακή Υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ θα βρείτε στην σελίδα της Επικοινωνίας της εφαρμογής.

23. Πώς υπολογίζεται το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού;

Για τον προσδιορισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος προσμετράται το συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημα από κάθε πηγή ημεδαπής και αλλοδαπής προέλευσης προ φόρων, μετά την αφαίρεση των εισφορών για κοινωνική ασφάλιση, εξαιρουμένων των επιδομάτων που δεν προσμετρούνται στο φορολογητέο εισόδημα, όλων των μελών της οικογένειας που συμμετέχουν στην αίτηση Α21 και διαθέτουν ΑΦΜ με υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης (άρθρο 214 του ν.4512/2018). Ο υπολογισμός γίνεται κάθε φορά από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και τα στοιχεία αντλούνται από την ηλεκτρονική εφαρμογή του Επιδόματος Παιδιού (Α21), αυτόματα. Το ποσό που ανακτάται μέσω της διαλειτουργικότητας των δύο ηλεκτρονικών συστημάτων (της ΑΑΔΕ και του Α21), είναι συνολικό και προκύπτει από το άθροισμα των επιμέρους εισοδημάτων όλων των ΑΦΜ που συμμετέχουν στην αίτηση, χωρίς να προσδιορίζεται η πηγή προέλευσης των εισοδημάτων αυτών ή το μέλος της οικογένειας στο οποίο αντιστοιχούν.

24. Προστίθενται εισοδήματα που δεν έχω και φαίνεται να μένω εκτός εισοδηματικών κριτηρίων. Εμφανίζεται μεγαλύτερο εισόδημα από αυτό του εκκαθαριστικού της εφορίας. Μπορώ να κάνω κάτι;

Ελέγξετε στον πίνακα Γ2 του εκκαθαριστικού το ποσό που αναγράφεται δίπλα στο «ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ» για όλα τα μέλη που συμμετέχουν στο Α21 και υποβάλουν ΔΦΕ και συγκρίνετε το άθροισμά τους με το ποσό που εμφανίζεται στην υποβληθείσα αίτηση Α21.

25. Το προηγούμενο έτος έλαβα κανονικά και τις έξι δόσεις του επιδόματος παιδιού. Στη φετινή αίτηση Α21 μου παρακρατούνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα μέρος των ποσών που έλαβα το προηγούμενο έτος. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Οι αιτήσεις επιδόματος παιδιού Α21 των προηγούμενων ετών εκκαθαρίζονται πριν από κάθε νέα πληρωμή, με βάση την τελευταία φορολογική δήλωση για το κάθε αντίστοιχο έτος (αρχική ή τροποποιητική). Εφόσον έχει αλλάξει το συνολικό οικογενειακό εισόδημα (π.χ. υποβλήθηκε τροποποιητική ΔΦΕ) για κάποιο έτος, το επίδομα παιδιού επαναϋπολογίζεται με βάση την τελευταία τροποποίηση της ΔΦΕ του έτους αυτού. Εφόσον αρχικά χορηγήθηκε στον δικαιούχο μεγαλύτερο ποσό και με τον επαναϋπολογισμό προκύπτει ότι δικαιούται μικρότερο, η διαφορά μεταξύ των δύο ποσών, θεωρείται ως αχρεωστήτως καταβληθέν και συμψηφίζεται με τις επόμενες πληρωμές. Σε περίπτωση που αρχικά χορηγήθηκε μικρότερο ποσό και με τον επαναϋπολογισμό προκύπτει δικαίωμα για μεγαλύτερο, το ποσό της διαφοράς καταβάλλεται αναδρομικά.

26. Τα ΚΕΠ αρνούνται να καταχωρήσουν τον αριθμό της άδειας διαμονής επειδή στη φόρμα του ΑΜΚΑ δεν υπάρχει σχετικό πεδίο. Τι μπορώ να κάνω;

Δεν χρειάζεται να καταχωρηθεί η άδεια διαμονής. Μόνο να διορθωθούν στο μητρώο του ΑΜΚΑ το ονοματεπώνυμο και η ημερομηνία γέννησης και ΜΟΝΟ στην περίπτωση κατά την οποία εμφανίζονται διαφορετικά από την άδεια διαμονής. Στη συνέχεια, ο δικαιούχος πρέπει να ακυρώσει την αίτηση Α21 και να υποβάλλει νέα, ώστε να αντληθούν εκ νέου τα διορθωμένα στοιχεία από το μητρώο του ΑΜΚΑ.

27. Έχω άδεια διαμονής σε ισχύ, αλλά δεν προχωρά η διαδικασία υποβολής του Α21. Τι μπορώ να κάνω;

Αν η ταυτοποίηση της άδειας διαμονής δεν είναι εφικτή, έχετε τη δυνατότητα να επισυνάψετε στην ηλεκτρονική αίτηση την ισχύουσα άδεια διαμονής και το επίδομα παιδιού θα σας χορηγηθεί μόνον όταν ελεγχθεί από εξουσιοδοτημένους χρήστες του ΟΠΕΚΑ (ΠΡΟΣΟΧΗ: από την επισυναπτόμενη άδεια πρέπει να προκύπτουν τα στοιχεία ταυτότητας του κατόχου και η διάρκεια της άδειας, κατά τρόπο ευανάγνωστο).

28. Πόσα χρόνια νόμιμης και μόνιμης διαμονής στην Ελλάδα απαιτούνται για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού;

Οι Έλληνες πολίτες, οι Ομογενείς αλλοδαποί, οι πολίτες κρατών – μελών της ΕΕ, οι πολίτες χωρών που ανήκουν στον Ε.Ο.Χ, οι πολίτες τρίτων χωρών ή απάτριδες που τους έχει χορηγηθεί το καθεστώς πρόσφυγα ή επικουρικής προστασίας ή παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους, απαιτείται να διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελληνική Επικράτεια τα τελευταία 5 έτη πριν την υποβολή της αίτησης για τη χορήγηση του επιδόματος. Oι πολίτες άλλων κρατών, πλην των παραπάνω περιπτώσεων, απαιτείται να διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελληνική Επικράτεια τα τελευταία δώδεκα (12) έτη πριν από το έτος υποβολής της αίτησης Α21.

29. Πώς αποδεικνύεται η μόνιμη και νόμιμη διαμονή στην Ελλάδα;

Η μόνιμη και νόμιμη διαμονή στην Ελληνική Επικράτεια αποδεικνύεται από την υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος καθ’ έκαστο φορολογικό έτος, των ιδίων ή των συζύγων τους ή, εφόσον οι ίδιοι δεν ήταν υπόχρεοι φορολογικής δήλωσης, από τη φορολογική δήλωση στην οποία εμφανίζονται ως εξαρτώμενα.

30. Διαμένω νόμιμα και μόνιμα στην Ελλάδα τα χρόνια που απαιτούνται για να δικαιούμαι επίδομα παιδιού, αλλά δεν έχω υποβάλει φορολογική δήλωση για όλα αυτά τα χρόνια. Μπορώ να υποβάλω εκπρόθεσμες ΔΦΕ τώρα;

Όχι. Η δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) πρέπει να έχει υποβληθεί κατά τη διάρκεια του έτους, εντός του οποίου τασσόταν η προθεσμία για την υποβολή της και όχι μεταγενέστερα.

31. Λόγω άγνοιας δεν είχα υποβάλει σχετική αίτηση Α21. Τι μπορώ να κάνω για να μου καταβληθεί το επίδομα παιδιού για τα προηγούμενα χρόνια;

Η προθεσμία υποβολής της αίτησης Α21 για προηγούμενα χρόνια έχει λήξει και δεν μπορεί να υποβληθεί σχετική αίτηση.

32. Το επίδομα παιδιού είναι ακατάσχετο;

Ναι, το επίδομα παιδιού δεν κατάσχεται για οποιαδήποτε οφειλή ούτε συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη (άρθρο 15 ν. 4659/2020 ΦΕΚ 21Α’).

myDATA και ενδοκοινοτικές αποκτήσεις!

Πως διαβιβάζονται οι ενδοκοινοτικές αποκτήσεις;

Οι ενδοκοινοτικές αποκτήσεις διαβιβάζονται με τον Τύπο Παραστατικού 14.1 Τιμολόγιο / Ενδοκοινοτικές Αποκτήσεις και το πρώτο κριτήριο είναι η γεωγραφική αναφορά της συναλλαγής και όχι η υποχρέωση για υποβολή Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Ενδοκοινοτικών Αποκτήσεων και Περιοδικής ΦΠΑ.

Τόπος τήρησης και φύλαξης βιβλίων και στοιχείων!

Γνωρίζετε ότι …

Σύμφωνα με το Άρθρο 7 παρ. 25 ΕΛΠ :Από τις διατάξεις των ΕΛΠ δεν ορίζεται ο τόπος τήρησης και διαφύλαξης των βιβλίων και των στοιχείων .

Συνεπώς αυτά μπορούν να τηρούνται και να φυλάσσονται οπουδήποτε ,ακόμα και κατά τη διάρκεια της περιόδου που αφορούν , με την προϋπόθεση να επιδεικνύονται και να δίνονται στον έλεγχο όταν αυτά ζητηθούν , εντός εύλογου χρόνου (εγκ. πολ. 1003/2015, παρ.7.1.2).

Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 1 του ΚΦΔ (ν.4174/2013) ορίζεται ότι ” Οι πληροφορίες , τις οποίες ζητά εγγράφως η Φορολογική Διοίκηση από τον φορολογούμενο , πρέπει να παρέχονται εντός 5 εργασίμων ημερών από την κοινοποίηση του σχετικού αιτήματος , εκτός αν ο φορολογούμενος προσκομίσει επαρκείς αποδείξεις για πιθανές δυσχέρειες κατά την προετοιμασία και υποβολή των πληροφοριών που του ζητήθηκαν , εφόσον οι δυσχέρειες αυτές οφείλονται σε πράξεις ή παραλείψεις της Δημοσίας Διοίκησης ή σε λόγους ανωτέρας βίας.

Παράταση ασφαλιστικής ικανότητας σε όλους τους μη μισθωτούς μέχρι 31 Μάιου 2022!

Παράταση ασφαλιστικής ικανότητας σε όλους τους μη μισθωτούς μέχρι 31 Μάιου 2022:

Με νομοθετική διάταξη που προωθείται στη Βουλή με στόχο να ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα και να ισχύσει αμέσως μετά, παρατείνεται αυτόματα η ασφαλιστική ικανότητα όλων των μη μισθωτών του e-ΕΦΚΑ, ελευθέρων επαγγελματιών, αυτοτελώς απασχολουμένων και αγροτών (και των έμμεσων μελών τους) από 1 Μαρτίου έως και 31 Μάιου 2022, ανεξαρτήτως οφειλών και πλήρωσης προϋποθέσεων εκ μέρους τους.

Από την Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ τονίζεται πως από την 1η Ιουνίου θα ισχύσει το καθεστώς που ίσχυε πάντοτε και που προβλέπει την απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας μόνο σε εκείνους τους μη μισθωτούς που είτε δεν έχουν οφειλές είτε έχουν ρυθμισμένες οφειλές τις οποίες και τακτοποιούν κάθε μήνα. Για αυτό και καλούνται οι ασφαλισμένοι να προχωρήσουν εγκαίρως στην πληρωμή ή ρύθμιση των οφειλών τους προς τον e-ΕΦΚΑ και το ΚΕΑΟ.

Μάλιστα, προς αυτή την κατεύθυνση και με στόχο την διευκόλυνση των ασφαλισμένων, στην ίδια νομοθετική διάταξη προβλέπεται η δυνατότητα λήψης ασφαλιστικής ικανότητας εφόσον οι ασφαλισμένοι έχουν καταβάλει εντός του 2021 ή καταβάλουν εντός του 2022, αναδρομικά για το έτος 2021, ποσό που αντιστοιχεί στην ετήσια εισφορά για παροχές σε είδος και σε χρήμα, σύμφωνα με την ασφαλιστική κατηγορία την οποία είχαν επιλέξει για το έτος 2021.

Με αυτόν τον τρόπο δεν απαιτείται να πληρώσουν το σύνολο των οφειλών τους αλλά μόνο αυτό που αντιστοιχεί στις εισφορές για παροχές σε είδος και σε χρήμα για το χρονικό διάστημα που προαναφέρθηκε. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται κατ’εξαίρεση και για μια μόνο φορά.

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΙΤΟΥΝΤΕΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ:
Αποφασίστηκε εκ νέου η παράταση της ασφαλιστικής ικανότητας στους αιτούντες προαιρετικής ασφάλισης

α)για μη μισθωτούς ασφαλισμένους και

β)μισθωτούς ασφαλισμένους του π. ΤΑΥΤΕΚΩ που δεν καταβάλλουν εισφορές χωρίς υπαιτιότητα τους μέχρι 30-09-2022 ή μέχρι την έναρξη λειτουργίας της σχετικής εφαρμογής εφόσον αυτό επιτευχθεί σε νωρίτερο χρόνο.

54733/07-02-2022

myDATA και ενοίκια!

Σε ποιες περιπτώσεις ενοικίων διαβιβάζονται παραστατικά με Τύπο Παραστατικού 1.1 Τιμολόγιο Πώλησης είτε 2.1 Τιμολόγιο Παροχής, 8.1 Ενοίκιο – Έσοδο και σε ποιες περιπτώσεις με Τύπο Παραστατικού 16.1 Ενοίκιο – Έξοδο;

Ο Τύπος Παραστατικού 8.1 Ενοίκιο – Έσοδο ανήκει στην κατηγορία Α1 Αντικριζόμενα Παραστατικά Εκδότη ημεδαπής / αλλοδαπής και χρησιμοποιείται στην περίπτωση που ο Εκδότης και ο Λήπτης είναι Επιχειρήσεις και η συναλλαγή δεν έχει ΦΠΑ.

Αντίθετα όταν η συναλλαγή έχει ΦΠΑ εκδίδεται τιμολόγιο με διαβίβαση είτε μέσω Τύπου Παραστατικού 1.1 Τιμολόγιο Πώλησης είτε μέσω 2.1 Τιμολόγιο Παροχής. Συνηθέστερο παράδειγμα χρήσης του 8.1 είναι η είσπραξη ενοικίου χωρίς ΦΠΑ είτε με μετρητά όπου εκδίδεται απόδειξη είσπραξης είτε μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό όπου το παραστατικό είναι το καταθετήριο της τράπεζας.

Σύμφωνα με την παραπάνω περίπτωση ο Εκδότης διαβιβάζει σύνοψη παραστατικού και για τον ίδιο και για το Λήπτη.

Ο Τύπος Παραστατικού 16.1. Ενοίκιο – Έξοδο ανήκει στην κατηγορία Β2 Αντικριζόμενα Παραστατικά Λήπτη ημεδαπής / αλλοδαπής και χρησιμοποιείται μόνο στις περιπτώσεις που ο ιδιοκτήτης του ακινήτου είναι ιδιώτης (μη υπόχρεος στην τήρηση βιβλίων) και ο Λήπτης είναι Επιχείρηση. Συνηθέστερο παράδειγμα χρήσης του 16.1 είναι η είσπραξη ενοικίου είτε με μετρητά όπου εκδίδεται απόδειξη είσπραξης, είτε μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό όπου το παραστατικό είναι το καταθετήριο της τράπεζας.

Σύμφωνα με την παραπάνω περίπτωση μόνο ο Λήπτης διαβιβάζει σύνοψη παραστατικού. Το παραπάνω αποτελεί υποχρέωση και όχι επιλογή.

Σε κάθε περίπτωση δεν διαβιβάζεται ταυτόχρονα και Τύπος Παραστατικού 8.1 Ενοίκιο – Έσοδο και ο Τύπος Παραστατικού 16.1 Ενοίκιο – Έσοδο από το Λήπτη, διότι θα έχουμε για την ίδια συναλλαγή δύο Τύπους Παραστατικών με διπλή ενημέρωση εξόδων για το Λήπτη. Στις περιπτώσεις Τύπων Παραστατικών 8.1 και 16.1 η Επιχείρηση που έχει την υποχρέωση διαβίβασής δημιουργεί δικούς της Α/Α παραστατικού με διαδοχική αύξουσα αρίθμηση και στη Σειρά επιλέγει μηδέν στην περίπτωση που αυτή δεν υφίσταται.

ΑΕΠ και κατά κεφαλήν ΑΕΠ. Είναι δείκτες ευημερίας;

ΑΕΠ και κατά κεφαλήν ΑΕΠ. Είναι δείκτες ευημερίας;

Αν διαιρέσουμε το ΑΕΠ με τον συνολικό πληθυσμό μιας χώρας, βρίσκουμε το κατά κεφαλήν ΑΕΠ (GDP per capita), που είναι ο μέσος όρος εισοδήματος.

Το ΑΕΠ είναι ένα μέτρο συνολικής παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών , που έχει αρκετά μειονεκτήματα.

Για παράδειγμα δεν περιλαμβάνει τα αγαθά και τις υπηρεσίες που παράγονται στα νοικοκυριά.

Με απλά λόγια δεν μετρά τις οικιακές εργασίες μιας μητέρας που άφησε την καριέρα της για να μεγαλώσει τα παιδιά της.

Όπως είπε ο οικονομολόγος John Hicks, αν κάποιος παντρευτεί τη μαγείρισσά του θα μειωθεί το ΑΕΠ.

Επίσης δεν μπορεί να μετρήσει την παραοικονομία ή την υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

Δεν είναι μέτρο ευημερίας ή πλούτου αλλά μέτρο παραγωγής με τα όποια μειονεκτήματα έχει.

Ωστόσο η παραγωγή αποτελεί σημαντική διάσταση της ευημερίας.

Επίσης σε μια μικρή οικονομία με πολλές ξένες επενδύσεις το ΑΕΠ υπερτιμά το πραγματικό εισόδημα που μένει στη χώρα.

Για παράδειγμα τα κέρδη των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται σε μια χώρα επαναπατρίζονται στη χώρα καταγωγής τους.

Τέλος, υπάρχουν περιπτώσεις που η αύξηση του ΑΕΠ μπορεί να μην συμβαδίζει με μια μείωση της ανεργίας ή η ποιότητα της εργασίας να υποβαθμίζεται.

Από την άλλη το ΑΕΠ κατά κεφαλήν δεν μας λέει τίποτα για την κατανομή του πλούτου.

Μπορεί αυτοί που βρίσκονται στο πλουσιότερο 10% του πληθυσμού να καρπώνονται το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματος.

Γενικά οι δυτικές χώρες (Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Ιαπωνία) έχουν υψηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ μαζί με άλλους δείκτες ευημερίας. Οι αναπτυσσόμενες οικονομίες όμως μπορεί να εμφανίζουν υψηλά επίπεδα ανάπτυξης αλλά να αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα ανισότητας, περιβαλλοντικής υποβάθμισης, κοινωνικού αποκλεισμού, επιδημιών και ακόμα πείνας.

Για παράδειγμα πάνω από δέκα χώρες στην Αφρική αναπτύσσονται με ρυθμούς της τάξης άνω του 6%. Η αύξηση αυτή δεν αντανακλά την πραγματικότητα.

 

 

 

Αδειοδότηση επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

 

Αδειοδότηση επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος και γνωστοποίηση:

 

Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι αρμόδιες εποπτικές αρχές ενημερώνονται από τον φορέα μιας οικονομικής δραστηριότητας για την έναρξη εγκατάστασης ή/και λειτουργίας της δραστηριότητάς του και για οποιαδήποτε μεταβολή σχετικά με αυτήν.

Πραγματοποιείται από το φυσικό πρόσωπο ή τον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου που πρόκειται να εγκαταστήσει ή να λειτουργήσει τη δραστηριότητα σε συγκεκριμένη θέση και αποτελεί προϋπόθεση εγκατάστασης ή λειτουργίας αυτής αντίστοιχα. Από την υποβολή της γνωστοποίησης ξεκινά άμεσα η εγκατάσταση ή η λειτουργία της δραστηριότητας, χωρίς να απαιτείται αντίστοιχη άδεια. Αυτό ισχύει μόνο για τις δραστηριότητες ή τις ενέργειες, για τις οποίες ισχύει το καθεστώς της γνωστοποίησης

Προϋποθέτει ότι ο χώρος άσκησης της οικονομικής δραστηριότητας πληροί όλες τις χωροταξικές ή τεχνικές απαιτήσεις και ότι έχουν ληφθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις. Στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας τηρείται υποχρεωτικά φάκελος με όλα τα απαιτούμενα από τις σχετικές διατάξεις έγγραφα (π.χ. διοικητικές άδειες, εγκρίσεις, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά κ.λπ.)

Οι δραστηριότητες που υπόκεινται στην παρούσα φάση σε καθεστώς γνωστοποίησης είναι:

  • μεταποιητικές και συναφείς δραστηριότητες
  • καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, θέατρα και κινηματογράφοι
  • τουριστικά καταλύματα και πισίνες εντός αυτών
  • κέντρα αποθήκευσης και διανομής
  • εξορυκτικές δραστηριότητες
  • συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών
  • εργαστήρια αισθητικής
  • αυτοτελή διαιτολογικά γραφεία
  • πολυδύναμες διαιτολογικές μονάδες

Νέο πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας!

 

Νέο πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας!

«Άνοιξε» για όσους διέκοψαν την επιχειρηματική δραστηριότητά τους πριν το 2022 το ενισχυμένο πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας, με έμφαση στις γυναίκες και στην ψηφιακή οικονομία με επιδότηση έως 36.000 €

Από την Τετάρτη 9 Μαρτίου, μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις όσοι άνεργοι διέκοψαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα πριν το 2022 για το ανασχεδιασμένο πρόγραμμα «δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας» με έμφαση στις γυναίκες και στην ψηφιακή οικονομία.

Σκοπός του προγράμματος είναι να δώσει μια δεύτερη επιχειρηματική ευκαιρία σε πρώην επιχειρηματίες ώστε να επανενταχτούν στην αγορά εργασίας.

Η επιχορήγηση διαρκεί 12 μήνες, με 3μηνη δέσμευση και το ποσό επιχορήγησης κυμαίνεται από 12.000 € (για ατομική επιχείρηση) έως 24.000 € (για επιχείρηση με τρεις δικαιούχους εταίρους). Μετά την ολοκλήρωση της 3μηνης δέσμευσης, η διάρκεια μπορεί να επεκταθεί κατά 12 μήνες και το συνολικό ποσό της επιχορήγησης θα κυμανθεί από 20.000 € έως 36.000 €, κατόπιν αίτησης.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα έχει γίνει πιο ευέλικτο, στοχευμένο και ελκυστικό:

  • Τουλάχιστον 40% των θέσεων θα καλυφτούν από άνεργες γυναίκες
  • ΑμεΑ και γυναίκες θύματα έμφυλης βίας λαμβάνουν 60% επιπλέον μόρια
  • Επιχειρήσεις ψηφιακής οικονομίας λαμβάνουν 40% επιπλέον μόρια
  • Επιτρέπεται η συστέγαση σε θερμοκοιτίδες (businessincubators), χώρους συνεργασίας (coworkingspaces) και άλλες δομές ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, καθώς και η λειτουργία εντός οικίας για ψηφιακές επιχειρήσεις.

Δικαιούχοι είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι που πληρούν όλες τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • έχουν διακόψει την επιχειρηματική δραστηριότητα στο διάστημα 1/1/2012 – 31/12/2021
  • δεν έχουν μεταβιβάσει την επιχείρησή τους ή το μερίδιό τους σε επιχείρηση η οποία ανήκε σε συζύγους ή πρόσωπα α’ ή β’ βαθμού συγγένειας,
  • δεν έχουν ασκήσει οποιαδήποτε επαγγελματική/επιχειρηματική δραστηριότητα από 01/01/2022 έως τη δημοσίευση της Υπουργικής Απόφασης, και
  • έχουν καταβάλει στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας τη μηνιαία εισφορά 10 € για τουλάχιστον 1 έτος ή την έχουν ρυθμίσει και είναι ενήμεροι με τους όρους της ρύθμισης.

Στο πρόγραμμα επίσης μπορούν να υποβάλουν αίτηση και άνεργοι πρώην επιχειρηματίες που δεν έχουν προχωρήσει σε νέα έναρξη δραστηριότητας, με την προϋπόθεση ότι μετά την κοινοποίηση της θετικής αξιολόγησης (προέγκριση) του επιχειρηματικού τους σχεδίου από τον ΟΑΕΔ θα προχωρήσουν στην έναρξη δραστηριότητας σε ΔΟΥ εντός δύο μηνών.

Όλα τα νέα μέτρα για επιχειρήσεις και νοικοκυριά!

ΠΟΙΑ ΜΕΤΡΑ ΘΑ ΙΣΧΥΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΡΙΜΗΝΟ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΝΟΙΚΟΝΥΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ:

 

Ανακοινώθηκαν από τον πρωθυπουργό τα μέτρα για το επόμενο τρίμηνο τα οποία έχουν σαν σκοπό την προστασία των Νοικοκυρών και των επιχειρήσεων λόγω της οικονομικής κρίσης που έχει προκύψει.

Οι παρεμβάσεις αφορούν ,το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος ,τα νοικοκυριά, η επιδότηση βενζίνης ,η επιστρεπτέα προκαταβολή και η ενίσχυση αγροτών και κτηνοτρόφων

Ας τα δούμε λοιπόν αναλυτικά παρακάτω:

 

Α.ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

 

  1. Η επιδότηση ρεύματος στα φυσικά πρόσωπα αυξάνεται από το 70% στο 80% για τις πρώτες 310 Kwh (90% για τις πρώτες 155 Kwh και 70% για 156-310 Kwh) για τον Απρίλιο
  2. Η επιδότηση ρεύματος για τις επιχειρήσεις διπλασιάζεται για τον Απρίλιο.

 

  1. Συνεχίζεται η επιδότηση φυσικού αερίου και τον Απρίλιο, με 40 €/Kwh για τα νοικοκυριά και 20 €/Kwh για τις επιχειρήσεις.

 

 

Β: ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ

 

  1. 1,5 επιπλέον δόση επιδόματος παιδιού τον Απρίλιο. Ειδικότερα,  χορηγείται μιάμιση επιπλέον μηνιαία δόση επιδόματος παιδιού τον Απρίλιο, στους δικαιούχους Μαρτίου (δόση δηλαδή που αντιστοιχεί σε 1,5 μήνα). Το ποσό της ενίσχυσης ανέρχεται σε 105 ή 63 ή 42 ευρώ για κάθε παιδί για το πρώτο και δεύτερο παιδί, ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος, και σε 210 ή 126 ή 84 από το τρίτο και για κάθε επόμενο παιδί. Εδώ λογικά θα πρέπει να συμπληρωθεί νέο Α21

 

  1. Επίδομα 200 ευρώ σε χαμηλοσυνταξιούχους. Δικαιούχοι είναι (όπως ακριβώς και τον Δεκέμβριο) συνταξιούχοι που  έχουν

*  ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα φορολογικού  έτους 2020 έως 7.200 ευρώ (600 ευρώ μηνιαίως),

*  ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα έως 14.400 ευρώ και η      συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού   δεν  υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ.

  1. Επίδομα 200 ευρώ σε 34.964 ανασφάλιστους υπερήλικες .
  2. Επίδομα 200 ευρώ σε δικαιούχους επιδομάτων ΑμεΑ .
  3. Διπλή δόση ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος σε δικαιούχους του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος

 

Γ. ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ 

 

Επιδότηση της κατανάλωσης καυσίμων φυσικών προσώπων και μείωση της τιμής πετρελαίου κίνησης. Για την υλοποίηση του μέτρου δημιουργείται η Κάρτα Καυσίμων

Για τον Απρίλιο χορηγείται επιδότηση καυσίμων (αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης)που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών (Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου)για φυσικά πρόσωπα(συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

 

  • Απευθείας επιδότηση στους πολίτες -φυσικά πρόσωπα και ελ. επαγγελματίες- για τρεις μήνες. Προϋπόθεση να έχουν έως 30.000 ευρώ οικογενειακό εισόδημα και να είναι κάτοικοι Ελλάδος, και να είναι κάτοχοι μεταφορικού μέσου

Η επιδότηση θα είναι 60 λίτρα καυσίμων μηνιαία και αναλογεί σε 22 λεπτά το λίτρο. Άρα λοιπόν  η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 40 ευρώ.

 

  • Στους κατοίκους νησιών η επιδότηση ανέρχεται σε 27 λεπτά το λίτρο.

Άρα λοιπόν , η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 50 ευρώ.

 

  • Η επιδότηση θα δοθεί με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας (στα πρότυπα του freedompass) η οποία μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης, η θα κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.
  • Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία και να είναι ασφαλισμένο.
  • Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών η επιδότηση ανέρχεται σε 30 ευρώ σε ηπειρωτική και 35 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.
  • Επιδοτείται η τιμή πώλησης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης – ντίζελ, ώστε το όφελος για τον καταναλωτή να φτάσει στα 15 λεπτά το λίτρο.
  • Επιδότηση 200 ευρώ στα ταξί. Ειδικότερα, δίνεται κατά τον μήνα Απρίλιο αποζημίωση ειδικού σκοπού στις υπηρεσίες ταξί (ΚΑΔ 49.32 και ΚΑΔ 52.21.29.01) ύψους 200 ευρώ, ώστε να καλυφθεί το αυξημένο κόστος καυσίμου Μαρτίου και Απριλίου.

Στο σημείο αυτό καλό θα ήταν να υπάρξει σκέψη για επιδότηση και για τις μεταφορικές εταιρείες καθώς και τις λοιπές επιχειρήσεις μετακίνησης επιβατών.

 

Δ.ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ 

 

Η περίοδος αποπληρωμής όλων των επιστρεπτέων προκαταβολών μπορεί να γίνει σε  96 άτοκες δόσεις. Αν εξοφληθεί εφάπαξ τότε υπάρχει έκπτωση 15%.

Άποψη μας είναι ότι θα πρέπει το οικονομικό επιτελείο να μελετήσει τρόπο για την μη επιστροφή των ποσών γιατί η παρατεταμένη κρίση έχει δημιουργήσει πολύ μεγάλο πρόβλημα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

 

 

Ε.ΕΝΊΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΏΝ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΌΦΩΝ.

 

1.Επιδότηση των κτηνοτρόφων για τις  των ζωοτροφές, σε ποσοστό 4% των συνολικών εσόδων από παραγωγή του δεύτερου εξαμήνου του 2021.

 

2.Επιστροφή του ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης στους αγρότες για το έτος 2022.

 

  1. Μόνιμη μείωση ΦΠΑ λιπασμάτων από το 13% στο 6%.

 

4.Μόνιμη μείωση ΦΠΑ ζωοτροφών από το 13% στο 6%, από 1η Οκτωβρίου 2021

 

5) Κάλυψη του 80% της ρήτρας αναπροσαρμογής στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος αγροτικής χρήσης για την περίοδο από Αύγουστο έως Δεκέμβριο 2021.

 

6) Εντάσσεται στο Μεταφορικό Ισοδύναμο η μεταφορά ζωοτροφών στη Κρήτη για το έτος 2022.

 

7) Αυξάνεται κατά 50% το πρόγραμμα των μικρών νησιών του Αιγαίου για την μεταφορά ζωοτροφών.

 

myDATA: Πώς διαβιβάζονται τα παράβολα, ο ΕΝΦΙΑ και λοιπά έξοδα;

Με ποιο Τύπο Παραστατικού μπορεί η Επιχείρηση – Λήπτης να διαβιβάζει στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, έξοδα σχετικά με πληρωμή παραβόλων, και λοιπών επιβαρύνσεων π.χ. ΕΝΦΙΑ, επισυναπτόμενων εξόδων από δικηγορικά έξοδα (χαρτόσημα, μεγαρόσημα κ.α.);

Η Επιχείρηση μπορεί να διαβιβάζει τέτοιου είδους έξοδα που επηρεάζουν το λογιστικό και φορολογικό αποτέλεσμα μέσω του Τύπου Παραστατικού «13.30 Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια (Δυναμικό)» με χαρακτηρισμό Στήλης 9 «2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) / (+)».

Νέα εποχή στην κατάρτιση με τα προγράμματα του ΟΑΕΔ!

Νέα εποχή στην κατάρτιση με τα προγράμματα του ΟΑΕΔ που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης:

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται ο σχεδιασμός του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τα προγράμματα κατάρτισης «νέας γενιάς» του ΟΑΕΔ που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς χτες εγκρίθηκαν από το Δ.Σ. του Οργανισμού οι πρώτες δράσεις.

Μέσα στον Μάρτιο θα δημοσιευθούν οι προσκλήσεις παρόχων κατάρτισης και πιστοποίησης για δύο προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων 80.000 ανέργων σε ειδικότητες υψηλής ζήτησης, με έμφαση σε ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες, τα οποία θα οδηγούν σε πιστοποίηση μέσω ανεξάρτητων φορέων πιστοποίησης. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δράσεων είναι της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.

Οι βασικές καινοτομίες που ενσωματώνουν τα νέα προγράμματα είναι οι εξής:

  • Τα πανεπιστήμια αποκτούν κεντρικό ρόλο στην κατάρτιση: Για πρώτη φορά, οι άνεργοι συμπολίτες μας αποκτούν πρόσβαση σε προγράμματα κατάρτισης που προσφέρονται από τα πανεπιστήμια και ειδικότερα τα Κέντρα Επιμόρφωσης και ΔιαΒίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) των ΑΕΙ, στο πλαίσιο ειδικής πρόσκλησης που θα απευθύνεται μόνο στα δημόσια πανεπιστημιακά ιδρύματα. Τα πανεπιστήμια θα διαχειριστούν σ’ αυτή την 1η φάση το 50% του συνολικού προϋπολογισμού.
  • Προσφέρεται ευρύ φάσμα επιλογών σε σύγχρονα αντικείμενα κατάρτισης υψηλής ζήτησης: Σε αντίθεση με προγράμματα που είχαν προωθηθεί μέχρι σήμερα, τα οποία είχαν κατά βάση έναν πιο «παραδοσιακό» χαρακτήρα, οι ωφελούμενοι μπορούν να επιλέξουν μεταξύ πληθώρας προγραμμάτων κατάρτισης σε κλάδους υψηλής ζήτησης, με έμφαση σε ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες.
  • Η πληρωμή παρόχων και ωφελουμένων συνδέεται με την πιστοποίηση: Με στόχο να εξασφαλιστεί ότι οι πόροι θα «πιάσουν τόπο», το 30% του ποσού που δικαιούνται οι πάροχοι και οι καταρτιζόμενοι θα καταβάλλεται μόνο μετά την πιστοποίηση. Για πρώτη φορά, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εισάγει τη μεθοδολογία της πληρωμής των παρόχων βάσει αποτελέσματος (Payment by Results), με σκοπό την αποτελεσματικότητα και βέλτιστη αξιοποίηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης.
  • Δίνεται έμφαση στην πιστοποίηση από μεγάλες διεθνείς εταιρείες τεχνολογίας που παρέχουν -μέσω τρίτων φορέων- αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις για ψηφιακές δεξιότητες. Στόχος η αναβάθμιση της ποιότητας και της ελκυστικότητας των προγραμμάτων.
  • Ανεβαίνει ο πήχης για τους παρόχους κατάρτισης, καθώς εισάγονται αυστηρότερα κριτήρια για τη συμμετοχή των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) στο πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης επιπλέον διεθνών πιστοποιητικών ISO.

Έλεγχος του εκπαιδευτικού υλικού από ανεξάρτητο φορέα: Διασφαλίζεται η ποιότητα του εκπαιδευτικού υλικού με βάση σύγχρονες ποιοτικές προδιαγραφές, οι οποίες θα ελέγχονται από εξειδικευμένο ανεξάρτητο φορέα.

Επιλογή φορέα πιστοποίησης από τους ίδιους τους καταρτιζόμενους και όχι από τους παρόχους κατάρτισης, έτσι ώστε οι ωφελούμενοι να επιλέγουν το πιστοποιητικό που επιθυμούν εκείνοι.

Τέλος, μία ακόμη καινοτομία είναι ότι το μητρώο των προγραμμάτων και η συμμετοχή των ανέργων θα παραμείνουν «ανοιχτά», μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Με άλλα λόγια, οι ωφελούμενοι θα μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα οποιαδήποτε στιγμή και να επιλέξουν από ευρεία γκάμα προγραμμάτων κατάρτισης που θα εμπλουτίζεται συνεχώς.

Τα νέα προγράμματα σηματοδοτούν την αναβάθμιση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης των ανέργων, με στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλη την διαδικασία και τους εμπλεκόμενους φορείς (πάροχοι κατάρτισης, πάροχοι πιστοποίησης, καταρτιζόμενοι, κλπ.).

Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζονται ταυτόχρονα:

  • Ευρεία γκάμα προγραμμάτων κατάρτισης (συμπεριλαμβανομένων και προγραμμάτων μεγάλων εταιρειών πληροφορικής με μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας) με διασφάλιση της ποιότητας του περιεχομένου τους.
  • Ελεύθερη επιλογή από τον άνεργο του προγράμματος κατάρτισης, του χρόνου που θα το επιλέξει, του παρόχου κατάρτισης και του παρόχου πιστοποίησης.
  • Ποιοτική αναβάθμιση των παρόχων κατάρτισης με την αύξηση των προαπαιτουμένων για τα ιδιωτικά ΚΔΒΜ και τη συμμετοχή και των ΚΕΔΙΒΙΜ των ΑΕΙ.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΠΑΕΛΟ- Τεύχος 19(PDF)!

 

Κυκλοφόρησε το 19ο κατά σειρά newsletter της ΠΑΕΛΟ, “ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΠΑΕΛΟ”.

Παρουσιάζονται πολύ χρήσιμα και ενδιαφέροντα θέματα για τον κλάδο, αλλά και ενημερωτική αρθρογραφία.

Αξίζει να το διαβάσετε!

Ενημερωτική θεματολογία:

σελ. 2:
ΛΑΜΠΡΟΣ ΜΠΕΛΕΣΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΟΥΣ
ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ & ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΣΠΑ.

σελ . 4:

ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΓΙΑ THN ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ

σελ. 6:
ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

myDATA tips: ΕΠΙΛΟΓΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ!

σελ 9:
ΚΑΤΤΗΣ ΝΙΚΟΣ

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΞΟΥΣΙΟΔΙΟΤΗΣΗΣ &ΑΜΟΙΒΑΙΩΝ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ.
ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΥΤΩΝ.

σελ 12:
ΣΚΟΤΑΔΗ Δ.Ι. ΜΑΡΙΑ

Ο ΦΟΡΟΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ

σελ 14:
ΜΑΡΙΑ Σ. ΜΟΥΚΑ

ΑΣ ΞΕΔΙΑΛΥΝΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ….

σελ 15:
ΠΡΑΚΤΙΚΑ &ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δάνεια μέσω του Ταμείου Εγγυοδοσίας COVID 19 (Γ’ ΚΥΚΛΟΣ) – Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις.

Τα Νέα της ΠΑ.Ε.Λ.Ο. #19

myDATA: Διορθώσεις χαρακτηρισμών.

Μπορεί η Επιχείρηση να διαβιβάσει αρχικό χαρακτηρισμό συναλλαγών για όλους τους Τύπους Παραστατικών και σε δεύτερο χρόνο να τον διορθώσει; Έως πότε και με ποιους τρόπους;

Ναι μπορεί, αλλά σε κάθε περίπτωση η νέα διαβίβαση πρέπει να γίνει έως την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος του φορολογικού έτους που αφορά.

Ειδικότερα τη διόρθωση εκάστου χαρακτηρισμού συναλλαγών η Επιχείρηση μπορεί να την κάνει με δύο τρόπους, είτε να εντοπίσει τον Τύπο Παραστατικού και να τον διορθώσει ετεροχρονισμένα, είτε να το κάνει μέσω των Τύπων Παραστατικών «17.3 Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εσόδων – Λογιστική Βάση» και «17.5 Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων – Λογιστική Βάση» ανά περίπτωση διόρθωσης συγκεντρωτικά σε ετήσια βάση.

Δράσεις του υπουργείου Εργασίας για τα άτομα με αναπηρία!

Δράσεις του υπουργείου Εργασίας για τα άτομα με αναπηρία:

Ανακοινώθηκε η οριστική κατάργηση της υποχρέωσης των αναπήρων πολιτών με ακρωτηριασμούς και άλλες μη αναστρέψιμες παθήσεις να περνούν ξανά και ξανά επιτροπές για την πιστοποίηση της συγκεκριμένης αναπηρίας τους. Ήταν κάτι αυτονόητο που επιτέλους γίνεται πράξη.

Στρατηγική Αποϊδρυματοποίησης και το Σχέδιο Δράσης της. Στόχος είναι ο μετασχηματισμός των μεγάλων ιδρυμάτων και η σταδιακή ένταξη των ωφελούμενών τους σε εναλλακτικές μορφές διαβίωσης, όπως είναι και οι Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης.

Υλοποιούνται δράσεις που θα ενισχύουν την προοπτική της αποϊδρυματοποίησης για τα πιο ευάλωτα παιδιά, όπως τα παιδιά με αναπηρία και εφήβους. Ειδικότερα, για τα παιδιά 15-18 ετών θα αναπτυχθούν μικρές δομές οικογενειακού τύπου, όπου θα τους δίνεται η ευκαιρία να αποκτούν χρηστικές δεξιότητες, για να διαβιούν εντός του κοινωνικού ιστού ενώ δημιουργείται και πλαίσιο για την επαγγελματική αναδοχή.

Πρόσφατα θεσμοθετήθηκε ο προσωπικός βοηθό, ένα πάγιο αίτημα του αναπηρικού κινήματος που ικανοποιούμε. Αλλά και μια ιδιαίτερα σημαντική υπηρεσία που θα στηρίξει των ωφελούμενο στα μικρά ή τα μεγάλα, καθημερινά, που χρειάζεται ώστε να ικανοποιηθεί το δικαίωμα για ένταξη στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

Αναπτύσσεται κάρτα αναπηρίας, ένα ακόμη αίτημα της ΕΣΑΜΕΑ, που θα κάνει ευκολότερη την καθημερινότητα των αναπήρων και εντός του 2022 θα τεθεί σε ισχύ.

Επίσης σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με την συνδρομή της τεχνικής βοήθειας που παρέχει ο EASPD, σχεδιάζεται και υλοποιείται πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης για παιδιά με αναπηρία και για παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές 0-6 ετών, όπου επίκεντρο θα είναι η οικογένεια και φυσικά το ίδιο το παιδί.

Στοχεύεται η αποτελεσματικότερη εποπτεία των δομών παιδικής προστασίας και διασφαλίζεται ότι τα μοναδικά κριτήρια αποφάσεων σε κάθε δομή είναι το συμφέρον των παιδιών και η διασφάλιση της προοπτικής να βρεθεί γι’ αυτά μία οικογένεια.

Σημειώνω πως με τον ν.4837/2021, έχουν ληφθεί μέτρα για την ουσιαστική βελτίωση του πλαισίου της παιδικής προστασίας και μεταξύ άλλων, συνιστάται Εθνικό Σύστημα Καταγραφής και Παρακολούθησης Αναφορών περιστατικών κακοποίησης ανηλίκων.

Δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην διάσταση της προσβασιμότητας τόσο σε σχέση με το περιβάλλον, όσο και σε σχέση με αγαθά και υπηρεσίες.

Πρόσφατα παραδόθηκε το πόρισμα της ομάδας εργασίας για τους εκπαιδευτές κινητικότητάς, απόκτησης δεξιοτήτων και προσανατολισμού για τα άτομα με οπτική αναπηρία, που θα αποτελέσει έναυσμα για τη βελτίωση της εκπαίδευσης εκπαιδευτών για τα άτομα με προβλήματα όρασης.

Τέλος, πρόσφατα, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για την πρόσληψη στο δημόσιο τομέα περίπου 2.000 ανέργων ειδικών κατηγοριών που υπάγονται στις προστατευτικές διατάξεις του ν. 2643/1998, μεταξύ των οποίων και τα άτομα με αναπηρία και οι συγγενείς τους.

Ηλεκτρονική γραφειοκρατία, του Λάμπρου Μπέλεση!

Ηλεκτρονική γραφειοκρατία:

 

Τι να πει πρωτοπεί κανείς για την γραφειοκρατία του Ελληνικού δημοσίου ..

Η άποψη μου είναι ότι αν γινόταν παγκόσμιο πρωτάθλημα θα είμασταν από τα πρώτα φαβορί για την κατάκτηση του.

Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει εξαιρετική δουλειά από την δημόσια διοίκηση για να περάσουμε στην ψηφιακή μεταρρύθμιση, η οποία λογικά θα έπρεπε ήδη να μας είχε απαλλάξει από την γραφειοκρατία.

Δυστυχώς όμως η εφαρμογή στην πράξη της μεταρρύθμισης γίνεται με τέτοιο τρόπο που έχει δημιουργήσει απίστευτη «ηλεκτρονική γραφειοκρατία ».

Η ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουμε καθημερινά από τις καθυστερήσεις, πολλές φορές μας οδηγούν σε αντιπαραθέσεις με τους πελάτες μας , οι δε ξένοι επιχειρηματίες μόλις διαπιστώσουν το πρόβλημα μετανιώνουν για την επιλογή της χώρας μας για την επένδυση τους και ψάχνουν τρόπους για να φύγουν .

Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να βρεθεί λύση , χθες στο θέμα .

Φυσικά το τι φταίει δεν είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε, ίσως πχ να φταίει η έλλειψη εκπαίδευσης των δημοσίων υπαλλήλων για την προσαρμογή στα νέα δεδομένα ,ίσως να φταίει η οργάνωση του τρόπου λειτουργίας του νέου συστήματος, όμως αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το πρόβλημα ταλαιπωρεί πολίτες ,λογιστές και επιχειρηματίες.

Σημαντικότερα προβλήματα αντιμετωπίζουν όσοι πρέπει να κάνουν συναλλαγή με τον Εφκα, αφού αυτή τη στιγμή επαγγελματίες φαίνονται ανασφάλιστοι ,ενώ δεν θα έπρεπε ,(υπάρχουν και άνθρωποι που χρήζουν σοβαρών θεραπειών ), επιχειρήσεις φαίνονται να οφείλουν ποσά που έχουν πληρώσει ,τα οποία καλούνται να ρυθμίσουν για να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα και άλλα πολλά …..

Γνώμη μας είναι : e ΕΦΚΑ delete και ξεκίνημα του συστήματος από το 0 γιατί το restart αποδεικνύεται δυστυχώς ανεπαρκές!

Με το θέμα των καθυστερήσεων στις Δ Ο Υ πιστεύουμε ότι η αυτόματη διασύνδεση του μητρώου τους με το ΓΕΜΗ θα λύσει παρά πολλά προβλήματα !

Την διασύνδεση την είχαμε προτείνει στον υπουργό ψηφιακής μεταρρύθμισης και λάβαμε απάντηση ότι ήταν στο πλάνο του και πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα θα λειτουργήσει.

Για το ΕΣΠΑ τι να πούμε….

Δυστυχώς λειτουργεί με κανόνες της δεκαετίας του 2000.

Πχ έντυπα που θα μπορούσαν οι αξιολογητές να αντλήσουν από το taxis, ζητά να υποβληθούν από την επιχείρηση και σε περίπτωση λάθους απορρίπτει την πρόταση, άσχετα αν αυτή αξιολογείται με μεγάλη βαθμολογία ( έχουμε πρόσφατα παραδείγματα με το εξαιρετικό Πρόγραμμα επιδότησης της περιφέρειας που επιχειρήσεις με μεγάλη βαθμολογία, κάτι που σήμαινε ότι είχαν ανάγκη την επιχορήγηση, κόπηκαν γιατί δεν φαινόταν η ημερομηνία σε εκτυπώσεις από το taxis, κάτι που κατά την άποψη μας θα έπρεπε να διασταυρωθεί από τους αξιολογητές μέσω taxis )

Ένα άλλο  πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι στα διάφορα έντυπα που υποβάλλονται στο ΕΣΠΑ ζητούσαν επί ποινή απόρριψης σφραγίδα και υπογραφή της επιχείρησης ή του λογιστή !

Μα η σφραγίδα στα δημόσια έγγραφα δεν έχει καταργηθεί με νόμο από το 2013 ;

Άποψη μας για το ΕΣΠΑ :

Απαλλαγή από αυτόν τον γραφειοκρατικό τρόπο υποβολής των εντύπων και φυσικά σωστή αξιολόγηση και όχι ποινή αποκλεισμού για ένα λάθος σε έγγραφα που μπορούν να διασταυρωθούν από το taxis και το Εργάνη !

Και εδώ υπάρχει πρόταση μας στον υπουργό ψηφιακής μεταρρύθμισης για την διασύνδεση με ΓΕΜΗ, Εργανη και taxis, την οποία δέχθηκε με ενδιαφέρον και υποσχέθηκε ότι θα την υλοποιήσει άμεσα.

Και μια τελευταία πρόταση:

Επειδή αυτός ο τρόπος αξιολόγησης απέβαλε πολλές επιχειρήσεις από το πρόγραμμα της περιφέρειας και με δεδομένο ότι η κρίση συνεχίζεται ,προτείνουμε να δοθεί το δικαίωμα σε όσες επιχειρήσεις έχασαν για παρόμοιους λόγους το πρόγραμμα και είχαν μεγάλη βαθμολογία, άρα είχαν και άμεση ανάγκη για επιχορήγηση, να μπορέσουν να υποβάλουν αίτημα επαναξιολόγησης αν η απόρριψη οφείλεται σε παρόμοιους λόγους!

 

myDATA: Εταιρίες σε εκκαθάριση.

Οι εταιρείες οι οποίες βρίσκονται υπό καθεστώς εκκαθάρισης υποχρεούνται σε διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myData;

Οι εταιρείες οι οποίες βρίσκονται υπό καθεστώς εκκαθάρισης, σύμφωνα με το άρθρο 2 της Α.1138/2020, είναι υπόχρεες να διαβιβάζουν δεδομένα στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

e-Παράβολο: Πως εκδίδεται; Εγχειρίδιο σε pdf!

Ακολουθεί σύνδεσμος σε pdf από την ΑΑΔΕ, για τον τρόπο λειτουργίας και έκδοσης της εφαρμογής e-παράβολο.

e-Παραβολο

myDATA: ΦΗΜ-χαρακτηρισμοί και τιμολόγια!

1)Μπορούν οι Φ.Η.Μ. να διαβιβάσουν χαρακτηρισμούς συναλλαγών;

 Όχι οι Φ.Η.Μ. διαβιβάζουν μόνο τη σύνοψη.

2)Μπορούν οι Φ.Η.Μ. να ενημερώνουν το myDATA με τιμολόγια; 

Οι Φ.Η.Μ. δεν μπορούν να ενημερώνουν το myDATA με τιμολόγια. Ενδέχεται να γίνει εφικτό μόνο στην περίπτωση που το λογισμικό των ΕΑΦΔΣΣ επικαιροποιηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του myDATA Rest API ERP της ψηφιακής πλατφόρμας myDATA. Στην περίπτωση αυτή το λογισμικό Φ.Η.Μ. λειτουργεί ως ERP.

Τα 9 ανοιχτά προγράμματα του ΟΑΕΔ!

ΤΑ 9 Ανοιχτά προγράμματα του ΟΑΕΔ!

myDATA: Πιστωτικό τιμολόγιο συσχετιζόμενο ή μη!

Ποια η διαφορά του Τύπου Παραστατικού 5.1 Πιστωτικό Τιμολόγιο / Συσχετιζόμενο και του 5.2 Πιστωτικό Τιμολόγιο / Μη Συσχετιζόμενο;

Ο Τύπος Παραστατικού 5.1 περιλαμβάνει περιπτώσεις πιστωτικών που συσχετίζονται με προηγούμενο τιμολόγιο και περιλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις παραστατικών εσόδων ημεδαπής και αλλοδαπής (ενδοκοινοτικές, τρίτων χωρών).

Σε κάθε περίπτωση είναι υποχρεωτική η αναγραφή του συσχετιζόμενου ΜΑΡΚ του αρχικού παραστατικού. Ο Τύπος Παραστατικού 5.2 περιλαμβάνει είτε περιπτώσεις πιστωτικών τζίρου που δεν σχετίζονται άμεσα με συγκεκριμένα παραστατικά που έχουν εκδοθεί προγενέστερα, είτε περιπτώσεις πιστωτικών που μπορεί να συσχετίζονται με παραστατικά που έχουν εκδοθεί προγενέστερα αλλά δεν επιλέγεται από την επιχείρηση ο άμεσος συσχετισμός τους.

Επίσης περιλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις παραστατικών εσόδων ημεδαπής και αλλοδαπής (ενδοκοινοτικές, τρίτων χωρών).