Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου, 2025
    Αρχική Blog Σελίδα 27

    Ποιες φορολογικές υποχρεώσεις λήγουν 28/02/2022;

    Ως 28 Φεβρουαρίου 2022:

    • Πρέπει να πραγματοποιηθεί εξόφληση των τελών κυκλοφορίας του 2022
    • Τελευταία ημέρα για την ψηφιακή κατάθεση πινακίδων των οχημάτων.
    • Λήξη προθεσμίας καταβολής της πρώτης δόσης της ρύθμισης των 36-72 δόσεων για τα χρέη της πανδημίας.

    Έχει τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα για να μπορέσουν οι οφειλέτες στους οποίους επιβλήθηκε το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας οποτεδήποτε στο διάστημα από 27/10/2020 έως 31/7/2021 να εντάξουν στην ειδική ρύθμιση οφειλές που ήταν ρυθμισμένες έως 5 Νοεμβρίου 2021.

    Επίσης είναι η τελευταία ημέρα υποβολής:

    • Γνωστοποίησης χωριστών δηλώσεων
    • Τροποποιητικών δηλώσεων με αγροτικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις που ανάγονται σε προηγούμενα έτη, εφόσον η βεβαίωση για τα εν λόγω ποσά εκδόθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ εντός του 2021.
    • Δηλώσεων φορολογικού έτους 2020 από κληρονόμους.
    • Δηλώσεων φορολογουμένων με αίτημα μεταφοράς της φορολογικής τους κατοικίας στην αλλοδαπή.
    • Τροποποιητικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγούμενων ετών, αναδρομικά επιδομάτων ανεργίας, αναδρομικά αμοιβών ιατρών του ΕΣΥ.
    • Δηλώσεων που περιλαμβάνουν ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές προηγούμενων ετών.

    Πόσα ένσημα χρειάζονται για να μπω ταμείο ανεργίας;

    Πόσα ένσημα χρειάζονται για το επίδομα ανεργίας και τι συμβαίνει με τις ασφαλιστικές ημέρες στην ασθένεια;

    Για ασφαλισμένους που επιδοτούνται πρώτη φορά:

    1η περίπτωση:

    • Τουλάχιστον 125 ημέρες εργασίας ή 100 για οικοδόμους ( με κρατήσεις υπέρ ΟΑΕΔ)εντός του 14μηνου πριν από την λήξη ή την απόλυση του εργαζόμενου χωρίς να υπολογίζονται οι ημέρες των 2 τελευταίων μηνών
    • Ογδόντα (80)ημέρες εξαρτημένης εργασίας σε κάθε έτος κατά τα προηγούμενα έτη πριν από την έναρξη της επιδότησής τους.

    2η περίπτωση:

    • Τουλάχιστον 200 ημέρες εργασίας ή 180 για οικοδόμους (με κρατήσεις υπέρ ΟΑΕΔ) κατά τα δύο προηγούμενα έτη πριν την απόλυση, χωρίς να υπολογίζονται οι ημέρες των 2 τελευταίων μηνών πριν την απόλυση.
    • Ογδόντα (80) ημέρες εξαρτημένης εργασίας σε κάθε έτος κατά τα δύο προηγούμενα έτη πριν την απόλυση.

    Για ασφαλισμένους που έχουν επιδοτηθεί στο παρελθόν:

    • Τουλάχιστον 125 ημέρες εργασίας ή 100 ημέρες για οικοδόμους (με κρατήσεις υπέρ ΟΑΕΔ ) εντός του 14μηνου πριν την απόλυση χωρίς να υπολογίζονται οι ημέρες των 2 τελευταίων μηνών.
    • Οι ασφαλισμένοι της κατηγορίας αυτής δεν πρέπει να έχουν λάβει εντός της προηγούμενης τετραετίας από την έναρξη της επιδότησης για την οποία υποβάλλουν αίτηση πάνω από 400 ημερήσια επιδόματα.
    • Εάν εντός της τετραετίας έχουν επιδοτηθεί ,αλλά έχουν λάβει λιγότερα από 400 ημερήσια επιδόματα, δικαιούνται να επιδοτηθούν για τον υπόλοιπο αριθμό ημερησίων επιδομάτων μέχρι την συμπλήρωση του ανώτατου ορίου των 400 ημερησίων επιδομάτων.

    Ως ημέρες εργασίας στην ασφάλιση θεωρούνται και οι ημέρες, κατά τις οποίες ο εργαζόμενος δικαιούται να λαμβάνει μισθό, μολονότι για λόγο που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του(ασθένεια κλπ.) δεν προφέρει εργασία .

    Οι ημέρες , κατά τις οποίες οι μισθωτοί απέχουν από την εργασία τους ,λόγω ασθενείας ,χωρίς να δικαιούνται μισθό από τον εργοδότη τους ( έστω και αν παίρνουν επίδομα ασθενείας από τον ΕΦΚΑ) δεν θεωρούνται ως χρόνος ασφάλισης, γιατί το επίδομα ασθενείας δεν αποτελεί αμοιβή .

    Έτσι δεν προσμετρώνται στον υπολογισμό του αριθμού των ενσημων για επιδότηση ανεργίας .

    Προσοχή στην καρτέλα ενσήμων :

    • Ο τύπος αποδοχών 008 στην ΑΠΔ συμπληρώνεται ανεξάρτητα αν ο εργαζόμενος επιδοτηθεί ή όχι .
    • Οι επί πλέον ημέρες θεωρούνται ως άδεια εργασίας με κωδικό 001

    Πότε θα δοθούν τα 534 ευρώ στους εργαζόμενους με αναστολή;

    Έως τις 10 Φεβρουαρίου αναμένεται να καταβληθεί η αποζημίωση ειδικού σκοπού ύψους 534 ευρώ στους εργαζομένους που η σύμβαση εργασίας τους τέθηκε σε αναστολή τον μήνα Ιανουάριο.

    Υπενθυμίζεται ότι έληξε η υποβολή δηλώσεων αναστολών συμβάσεων εργασίας για τον μήνα Ιανουάριο στις 31/01/2021.

    Κοινωνικό τιμολόγιο ρεύματος, απλά και κατανοητά!

    Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) για έκπτωση στο ρεύμα:

    Οι αιτήσεις ένταξης ΚΟΤ υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας Η.ΔΙ.Κ.Α. (www.idika.gr).

    Οι δικαιούχοι του ΚΟΤ θα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση ένταξης στο ΚΟΤ κάθε χρόνο και κάθε φορά εντός (1) μηνός από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων καθώς και της ενδεχόμενης παράτασής της, προκειμένου να γίνει επανέλεγχος των προϋποθέσεων ένταξης στο ΚΟΤ.

    1) Ποιες είναι οι κατηγορίες δικαιούχων του ΚΟΤ;

    α. Κατηγορία ΚΟΤ Α’: Εντάσσονται όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις χορήγησης του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης.

    β. Κατηγορία ΚΟΤ Β’: Εντάσσονται όσοι πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

    Έχουν ετήσιο συνολικό πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα, όπως αυτό προκύπτει από τις τελευταίες εκκαθαρισμένες δηλώσεις φόρου εισοδήματος, έως τα όρια του πίνακα παρακάτω:

    Πίνακας εισοδηματικών ορίων:

    Σύνθεση νοικοκυριού & Εισοδηματικό όριο:

    Μονοπρόσωπο νοικοκυριό 9.000 ευρώ

    Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο ενήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με ένα ανήλικο μέλος 13.500 ευρώ

    Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο ενήλικα μέλη και ένα ανήλικο μέλος ή μονογονεϊκή οικογένεια με δύο ανήλικα μέλη 15.750 ευρώ

    Νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και δύο ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με τρία ανήλικα μέλη 18.000 ευρώ

    Νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία ενήλικα και ένα ανήλικο μέλος ή δύο ενήλικα και τρία ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με τέσσερα ανήλικα μέλη 24.750 ευρώ

    Νοικοκυριό αποτελούμενο από τέσσερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και τέσσερα ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με πέντε ανήλικα μέλη 27.000 ευρώ

    Για νοικοκυριό που στη σύνθεσή του περιλαμβάνει και άτομο ή άτομα με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω τα παραπάνω εισοδηματικά όρια αυξάνονται κατά οκτώ χιλιάδες (8.000) ευρώ.

    Για νοικοκυριό που στη σύνθεσή του περιλαμβάνει και άτομο ή άτομα που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, η οποία παρέχεται κατ’ οίκον και είναι απαραίτητη για τη ζωή τους, τα παραπάνω εισοδηματικά όρια αυξάνονται κατά δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ.

    Για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος προστίθεται το ποσό των 4.500 ευρώ και για κάθε επιπλέον ανήλικο μέλος το ποσό των 2.250 ευρώ, μέχρι του συνολικού ορίου των 31.500 ευρώ ανεξαρτήτως του αριθμού των μελών του νοικοκυριού.

    Το συγκεκριμένο ανώτατο όριο (31.500 €) αυξάνεται κατά 8.000 ευρώ για νοικοκυριό που στη σύνθεσή του περιλαμβάνει και άτομο ή άτομα με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω και κατά 15.000 ευρώ για νοικοκυριό που στη σύνθεσή του περιλαμβάνει και άτομο ή άτομα που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, η οποία παρέχεται κατ’ οίκον και είναι απαραίτητη για τη ζωή τους.

    Έχουν οι ίδιοι και τα μέλη του νοικοκυριού, ακίνητη περιουσία, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, με συνολική φορολογητέα αξία, έως το ποσό των 120.000 ευρώ για το μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως ανώτατο όριο 180.000 ευρώ.

    Τα μέλη του νοικοκυριού δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του φόρου πολυτελείας και δεν δηλώνουν δαπάνες διαβίωσης για αμοιβές πληρωμάτων σκαφών αναψυχής, δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία και για οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους και λοιπό προσωπικό.

    2)Πώς και πότε υποβάλλεται αίτηση;

    Οι αιτήσεις για την ένταξη στο ΚΟΤ υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του ειδικού προγράμματος της Η.ΔΙ.Κ.Α. (www.idika.gr)

    Η αίτηση υποβάλλεται από τον υπόχρεο υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του νοικοκυριού, ή τη σύζυγό του με απαραίτητη προϋπόθεση η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας να είναι ήδη στο όνομά του ή της συζύγου του.

    Κάθε νοικοκυριό λαμβάνει το ΚΟΤ μόνον για την παροχή της κύρια κατοικίας.

    Οι δικαιούχοι του ΚΟΤ θα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση ένταξης στο ΚΟΤ κάθε χρόνο και κάθε φορά εντός (1) μηνός από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων καθώς και της ενδεχόμενης παράτασής της, προκειμένου να γίνει επανέλεγχος των προϋποθέσεων ένταξης στο ΚΟΤ.

    3) Ποια είναι τα όρια κατανάλωσης για να εφαρμοσθεί το ΚΟΤ;

    Το K.O.T. εφαρμόζεται για το σύνολο της τετραμηνιαίας κατανάλωσης και έως τα αντίστοιχα όρια κατανάλωσης που προβλέπονται για κάθε κατηγορία δικαιούχου:

    Όρια τετραμηνιαίας κατανάλωσης
    (120ημερών) για τιμολόγηση με ΚΟΤ Α’ και

    ΚΟΤ Β’:Όρια τετραμηνιαίας κατανάλωσης
    Τα όρια τετραμηνιαίας (120 ημερών) κατανάλωσης για τιμολόγηση με Κ.Ο.Τ. Α και Κ.Ο.Τ. Β είναι τα παρακάτω:

    Σύνθεση νοικοκυριού & Εισοδηματικό όριο:

    Μονοπρόσωπο νοικοκυριό 1400 kWh

    Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο ενήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με ένα ανήλικο μέλος 1600 kWh

    Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο ενήλικα μέλη και ένα ανήλικο μέλος ή μονογονεϊκή οικογένεια με δύο ανήλικα μέλη 1700 kWh

    Νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και δύο ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με τρία ανήλικα μέλη 1800 kWh

    Νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία ενήλικα και ένα ανήλικο μέλος ή δύο ενήλικα και τρία ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με τέσσερα ανήλικα μέλη 1900 kWh

    Νοικοκυριό αποτελούμενο από τέσσερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και τέσσερα ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με πέντε ανήλικα μέλη 2000 kWh

    Για κατανάλωση μικρότερη των 200 kWh ανά τετράμηνο, δεν υπολογίζεται έκπτωση ΚΟΤ.

    Για νοικοκυριό που στη σύνθεσή του περιλαμβάνει και άτομο ή άτομα με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω τα παραπάνω όρια κατανάλωσης αυξάνονται κατά 300 kWh.

    Για νοικοκυριό που στη σύνθεσή του περιλαμβάνει και άτομο ή άτομα που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, η οποία παρέχεται κατ’ οίκον και είναι απαραίτητη για τη ζωή τους, τα παραπάνω όρια κατανάλωσης αυξάνονται κατά 600 kWh.

    Για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος προστίθεται κατανάλωση 200 kWh και για κάθε επιπλέον ανήλικο μέλος κατανάλωση 100 kWh, μέχρι του συνολικού ορίου των 2.400 kWh ανεξαρτήτως του αριθμού των μελών του νοικοκυριού.

    Το συγκεκριμένο ανώτατο όριο (2.400 kWh) αυξάνεται κατά 300 kWh για νοικοκυριό που στη σύνθεσή του περιλαμβάνει και άτομο ή άτομα με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω και κατά 600 kWh για νοικοκυριό που στη σύνθεσή του περιλαμβάνει και άτομο ή άτομα που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, η οποία παρέχεται κατ’ οίκον και είναι απαραίτητη για τη ζωή τους.

    Νέα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων!

    Τρία προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης των επιχειρήσεων πρόκειται να ενεργοποιηθούν το επόμενο εξάμηνο και συγκεκριμένα:

    • «Εξοικονομώ» για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που θα χρηματοδοτεί την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, καθώς και την αντικατάσταση συστημάτων ψύξης και θέρμανσης για να καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια.
    • Διευκόλυνση της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών στις στέγες επιχειρήσεων ή και σε όμορα οικόπεδα, προκειμένου να εξασφαλίζεται ενεργειακή αυτάρκεια σε συνδυασμό με την εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης.
      Η συμμετοχή στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα γίνει μέσω πλατφόρμας του ΔΕΔΔΗΕ και θα αφορά ακόμη και περιοχές με κορεσμένα δίκτυα, αλλά αποκλειστικά για την ένταξη των φωτοβολταϊκών των επιχειρήσεων.
    • Αντικατάσταση παλαιών air condition σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις για την αναβάθμιση των συστημάτων θέρμανσης και ψύξης, αλλά όχι για την ενεργειακή αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας -και μόνο για εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και για μείωση του ενεργειακού κόστους.

    SOS Θέματα myDATA(pdf)!

    Σας παρουσιάζουμε μια εξαιρετική δουλειά του κ.Νικήτα Κατσαρά, διευθύνοντος συμβούλου

    της εταιρίας πληροφορικής UNISOFT, με σημαντικά points, απλά και κατανοητά για τα

    myDATA!

    Τα δημοσιεύουμε, γιατί θα βοηθήσουν πολύ όλους τους συναδέλφους!

    Θέματα myDATA (Έκδοση 02_22)

    «Κάνει λάθος ο Υπουργός!»

    «Κάνει λάθος ο Υπουργός!»

    Φεβρουάριο του 2019 ένας φορολογούμενος έκανε σύμβαση παροχής υπηρεσιών με ένα ΝΠΔΔ και για τον λόγο αυτό έπρεπε να κάνει έναρξη ατομικής επιχείρησης. Η πρώτη κίνηση που έπρεπε να κάνει για αυτό, ήταν να πάρει προσωρινή βεβαίωση από τον ΕΦΚΑ. Ο ΕΦΚΑ για να δώσει την προσωρινή βεβαίωση, ζήτησε τις φορολογικές δηλώσεις των προηγούμενων 5 ετών.

    Στις χρήσεις του 2013 και του 2014 οι φορολογικές δηλώσεις έδειχναν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά δεν υπήρχαν εισφορές στον ΕΦΚΑ (τότε Ο.Α.Ε.Ε.) Για τον λόγο αυτό δεν χορήγησε την απαραίτητη βεβαίωση, αλλά ζήτησε εξηγήσεις.
    Ο φορολογούμενος είχε επαρκείς εξηγήσεις. Το 2013 ξεκίνησε συνεργασία με το ίδιο ΝΠΔΔ, η οποία διήρκησε μέχρι και το 2014, αλλά εκείνη την φορά, αμειβόταν με απόδειξη δαπάνης.

    Μάλιστα είχε ζητήσει να εγγραφτεί στον Ο.Α.Ε.Ε., αλλά ο Ο.Α.Ε.Ε. απάντησε τότε εγγράφως, ότι δεν δικαιούνταν να ασφαλιστεί καθώς η αμοιβή του ήταν με απόδειξη δαπάνης, που δεν συνιστά λειτουργία ατομικής επιχείρησης.

    Προσκομίσαμε τα στοιχεία αυτά στον ΕΦΚΑ, αλλά και πάλι αρνήθηκε να χορηγήσει την βεβαίωση. Ζήτησε από τον φορολογούμενο να κάνει αναδρομική εγγραφή και πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών για όσο καιρό απασχολούνταν με απόδειξη δαπάνης.

    Επιστρέφουμε στον ΕΦΚΑ προσκομίζοντας την εγκύκλιο Δ.15/ Γ’/οικ.4624/106/2019 που ορίζει ότι οι αποδείξεις δαπάνης επιβαρύνονται με ασφαλιστικές εισφορές από την 1/2/2019 και μετά, ενώ ασφαλιστικές εισφορές που τυχόν είχαν επιβληθεί για προγενέστερες περιόδους, δεν αναζητούνται. Ο ΕΦΚΑ μας έδιωξε, χωρίς να δώσει την βεβαίωση, λέγοντας ότι δεν έχουμε καταλάβει σωστά την εγκύκλιο.

    Επιστρέφουμε ξανά στον ΕΦΚΑ, σημειώνοντας αυτήν την φορά με μαρκαδόρο υπογράμμισης το επίμαχο απόσπασμα: «Ενόψει της πολυπλοκότητας του προϊσχύοντος νομοθετικού πλαισίου και την κατά το παρελθόν πλήρη έλλειψη διευκρινήσεων και οδηγιών εκ μέρους των αρμοδίων Φορέων και Υπηρεσιών, για λόγους χρηστής διοίκησης και δικαιολογημένης πεποίθησης των διοικουμένων, ασφαλιστικές εισφορές που έχουν καταλογισθεί για τίτλους κτήσης που έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη εφαρμογής της παρούσας, δεν αναζητούνται.»

    Τότε σταθήκαμε τυχεροί, η προϊσταμένη που μας είχε δώσει τις προηγούμενες τρεις αρνήσεις έλειπε, οπότε η βοηθός της μας έδωσε την βεβαίωση. Απευθείας πήγαμε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., προσκομίσαμε αντίγραφο επιδεικνύοντας το πρωτότυπο και πραγματοποιήθηκε η έναρξη εργασιών.

    Την επομένη, ο ΕΦΚΑ κάλεσε στο τηλέφωνο τον φορολογούμενο και του ζήτησε να προσκομίσει την βεβαίωση, να διορθωθεί ένα λάθος που έγινε εκ παραδρομής. Ο φορολογούμενος μας καλεί και σύντομα προσκομίσαμε στον ΕΦΚΑ την βεβαίωση. Η προϊσταμένη με το που παρέλαβε την προσωρινή βεβαίωση, την έσκισε, λέγοντας ότι κακώς εκδόθηκε!

    Προχωρήσαμε σε καταγγελία στον Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος κάλεσε τον ΕΦΚΑ να επανεκδώσει την βεβαίωση και υπέδειξε ότι αν θεωρούσε ότι κακώς εκδόθηκε, θα έπρεπε να εκδώσει νέα ακυρωτική απόφαση, καθώς το σκίσιμο της βεβαίωσης συνιστά υπεξαίρεση εγγράφου, πράξη που διώκεται ποινικά.

    Ένα μήνα μετά ο ΕΦΚΑ, ζήτησε συγγνώμη για το σκίσιμο της βεβαίωσης, την επανεξέδωσε και ταυτόχρονα εξέδωσε την ακύρωσή του, στέλνοντας και αντίγραφο στην εφορία που την έλαβε και προχώρησε στην έναρξη ατομικής επιχείρησης, καλώντας την να την αναιρέσει! Ευτυχώς η Δ.Ο.Υ. απάντησε ότι δεν γίνεται να αναιρεθεί η έναρξη της ατομικής επιχείρησης.
    Το πρόβλημα λοιπόν δεν ήταν πλέον η έναρξη της ατομικής επιχείρησης, αλλά η ασφάλιση του φορολογούμενου. Ο ΕΦΚΑ δεν τον ασφάλιζε, επιμένοντας ότι θα έπρεπε να γραφτεί αναδρομικά για την περίοδο που είχε απασχοληθεί με απόδειξη δαπάνης και να πληρώσει περίπου 5.000 ευρώ, για μια περίοδο που δεν είχε ασφάλιση.

    Μια μέρα λοιπόν, αποφασίζω να πάω προσωπικά στον ΕΦΚΑ να δω τι συμβαίνει. Βλέπω την προϊσταμένη η οποία μου μιλούσε λες και ο φορολογούμενος που εκπροσωπούσα, ήταν κάποιος απατεώνας που δεν ήθελε να πληρώσει ασφαλιστικές εισφορές που ήταν τάχα υποχρεωμένος να πληρώσει. Εγώ απαντούσα ότι η εγκύκλιος Δ.15/ Γ’/οικ.4624/106/2019 είναι σαφής, ότι οι αποδείξεις δαπάνης για τις περιόδους πριν από την 1/2/2019 δεν επιβαρύνονται με ασφαλιστικές εισφορές. Μετά από πολλές αντεγκλήσεις, την έπεισα να διαβάσει το επίμαχο σημείο.

    Το διάβασε μια. Το διάβασε δύο. Το διάβαζε για τρίτη φορά και με κοίταζε. Από μέσα μου σκεφτόμουν «επιτέλους τελείωσε το μαρτύριο, είδαν την εγκύκλιο που προφανώς αγνοούσαν και θα την ακολουθήσουν.» Αφού τελείωσε την τρίτη ανάγνωση, η προϊσταμένη μου είπε επί λέξη: «Κάνει λάθος ο Υπουργός!»

    Για ποιο λόγο όλη αυτή η ταλαιπωρία; Για να λάβει ένας πολίτης προσωρινή βεβαίωση εγγραφής στον ΕΦΚΑ, ώστε να κάνει έναρξη ατομικής επιχείρησης για να μπορέσει να βιοποριστεί! Αυτό νομοθετήθηκε το 1992, γιατί τότε είχε παρατηρηθεί το φαινόμενο να υπάρχουν επιτηδευματίες που δεν πλήρωναν ασφαλιστικές εισφορές εν αγνοία των ασφαλιστικών ταμείων. Τότε, αντί το κράτος να διασφαλίσει την διασύνδεση ασφαλιστικών ταμείων και εφοριών, ανέθεσε την δουλειά αυτήν στον πολίτη, ο οποίος ως κλητήρας έπρεπε να πηγαίνει από υπηρεσία σε υπηρεσία.

    Προσωρινή βεβαίωση από το ασφαλιστικό ταμείο, ώστε να κάνει έναρξη ατομικής επιχείρησης, ώστε να κάνει μετά οριστική εγγραφή στο ασφαλιστικό ταμείο, ώστε μετά να μπορεί να θεωρήσει βιβλία και στοιχεία. Το 2013 η θεώρηση βιβλίων και στοιχείων καταργήθηκε. Από τις 31 Ιανουαρίου 2022 καταργήθηκε η υποχρέωση προσκόμισης προσωρινής βεβαίωσης από τον ΕΦΚΑ για την έναρξη ατομικής επιχείρησης ή την προσθήκη ΚΑΔ κάθε είδους επιχείρησης. Μένει τώρα να γίνει συνείδηση στους δημόσιους υπαλλήλους ότι υποχρεούνται να ακολουθούν τις διατάξεις προς όφελος των πολιτών, χωρίς να ανακαλύπτουν προβλήματα σε κάθε λύση.

    Σεμινάρια για εργαζόμενους με αμοιβή 5 ευρώ την ώρα!

    Πρόγραμμα με αμοιβή 5 ευρώ/ώρα ( 400 ευρώ μικτά) που προσφέρει τη δυνατότητα σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις σε mobile εφαρμογές, οι οποίες έχουν αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.

    Το πρόγραμμα εκπαίδευσης έχει διάρκεια 80 ώρες, εκ των οποίων οι 16 ώρες θα γίνουν online με εισηγητές, ενώ οι υπόλοιπες 64 θα πραγματοποιηθούν μέσω e-learning πλατφόρμας.

    Τα σεμινάρια παραδίδονται εκτός ωραρίου εργασίας και οι συμμετέχοντες αμείβονται με 5 ευρώ/ώρα μικτά.

    Ο κάθε συμμετέχων πιστοποιείται στις δεξιότητες που απέκτησε μέσα από γραπτή δοκιμασία.

    Με την επιτυχή ολοκλήρωσή της, λαμβάνει πιστοποίηση από τον ΣΕΚΕΕ, καθώς και τη συνολική αμοιβή του προγράμματος.

    Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τον α’ κύκλο του προγράμματος έχει οριστεί έως τις 18/2/2022.

    Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής θα γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης των Αιτήσεων του ΣΕΚΕΕ στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

    http://https://sekeetraining.gr/?fbclid=IwAR2DBXXb-3mzCMKRvf2lZ318p4J1VxF9n3QU2b2SQqIh9JscJu9IbRg0_Bw

    Τα ΝΕΑ ΤΗΣ ΠΑΕΛΟ-Τεύχος 16(PDF)!

    Κυκλοφόρησε το 16ο κατά σειρά newsletter της ΠΑΕΛΟ, με άκρως ενδιαφέροντα θέματα και ειδήσεις για τον κλάδο, αλλά και τους φορολογούμενους!

    Σας παρουσιάζουμε την ύλη της οικονομικής μας ενημέρωσης:

    σελ. 2:
    ΜΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ TOY ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟY ΝΙΚΟΛΑΟY
    ΣΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΛΑΜΠΡΟ ΜΠΕΛΕΣΗ.

    σελ.4:
    ΛΑΜΠΡΟΣ ΜΠΕΛΕΣΗΣ
    ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ 2022. ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ, ΜΕ ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ
    ΠΟΤΕ ΑΥΤΕΣ ΞΕΚΙΝΟΥΝ;

    σελ. 5:
    ΜΑΡΙΑ ΣΚΟΤΑΔΗ
    Η ΑΔΕΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΛΟΓΩ COVID 19, ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ!

    σελ.6:
    OΛΓA MHTΣIΩNH
    ΣΤΡΟΦΕΣ… ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ, ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2022,
    ΤΟ ΝΕΟ ΕΣΠΑ ΤΩΝ 26,2 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ. ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ!

    σελ. 7:
    ΤΑΣΟΣ ΔΟΥΚΕΡΗΣ
    ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ MYDATA, ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ
    ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΕΛΟ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ ΝΤΙΝΟ! (ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ)

    σελ. 8:
    ΜΑΡΙΑ ΜΟΥΚΑ
    ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

    σελ. 9:
    ΕΥΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
    Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2022.

    Ακολουθεί το newsletter μας, με την μορφή pdf, ώστε να μπορείτε, τόσο να το

    αποθηκεύσετε, τόσο και να το εκτυπώσετε γρήγορα και εύκολα!

    Τα Νέα της ΠΑ.Ε.Λ.Ο. #16

    Αποζημίωση οπτικών, απλά και κατανοητά!

     

    Αποζημίωση οπτικών:

    Αίτηση και αποζημίωση για την αγορά οπτικών μέσω gov.gr χωρίς να πάτε σε μονάδα του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ).

    Κάθε ασφαλισμένος του ΕΟΠΥΥ δικαιούται:

    • ένα ζευγάρι γυαλιά οράσεως (κρύσταλλα και σκελετό) κάθε 4 χρόνια ή
    • ένα ζεύγος φακών επαφής κάθε 2 χρόνια.

    Σε παιδιά έως 12 ετών, καλύπτονται γυαλιά οράσεως με φακούς ασφαλείας (άθραυστα) κάθε 2 χρόνια.

    Επίσης προβλέπονται για την αντιμετώπιση της πρεσβυωπίας γυαλιά για τους ασφαλισμένους άνω των 40 ετών, όχι όμως δύο ζευγάρια (για παράδειγμα, ένα μυωπίας και ένα πρεσβυωπίας).

    Το μέγιστο ποσό αποζημίωσης για γυαλιά οράσεως (μυωπίας, υπερμετρωπίας, αστιγματισμού, πρεσβυωπίας, πολυεστιακά και διπλοεστιακά) (κρύσταλλα και σκελετός) δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 100,00€ ανά τετραετία και για κάθε φακό επαφής τα 25,00€.

    Στην περίπτωση κερατόκωνου, το ποσόν για κάθε φακό επαφής ανέρχεται στα 70,00€.

    ↘️Θα χρειαστείτε για την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης για να λάβετε τα χρήματα :

    ▪️τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet

    ▪️τον ΑΜΚΑ σας ή του προστατευόμενου μέλους( στην περίπτωση που η αγορά αφορά για παράδειγμα τα παιδιά σας )

    ▪️τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε ηλεκτρονική μορφή

    ✔️απόδειξη πληρωμής γυαλιών
    ✔️βεβαίωση από το κατάστημα οπτικών
    ✔️αντίγραφο του τραπεζικού σας λογαριασμού ή λογαριασμού που είστε συν δικαιούχος
    ✔️τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου
    ✔️Το mail σας

    Επίδομα θέρμανσης. Τι πρέπει να γνωρίζουμε;

    Διευκρινήσεις – Επίδομα Θέρμανσης:

    Πληρωμές:

    • Έως τις 28 Φεβρουαρίου για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως τις 31 Ιανουαρίου 2021 και υπό την προϋπόθεση ότι τα απαιτούμενα στοιχεία έχουν καταχωρηθεί έως και τις 15 Φεβρουαρίου 2022.
    • Έως τις 29 Απριλίου 2022 για τις αγορές που θα τιμολογηθούν έως τις 31 Μαρτίου 2022 και υπό την προϋπόθεση ότι τα απαιτούμενα στοιχεία έχουν καταχωρηθεί έως και τις 15 Απριλίου 2022.

    Ειδικά για το φυσικό αέριο, τα δικαιολογητικά αγορών για την περίοδο 1/10/2021 έως 31/3/2022, με ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού πληρωμής έως τις 16 Μαΐου 2022 θα καταχωρούνται έως τις 31 Μαΐου 2022 με το αντίστοιχο ποσό επιδόματος να καταβάλλεται έως τις 15 Ιουνίου 2022.

    Σημαντικό: Οι αγορές καυσίμων θέρμανσης που θα συμμετέχουν στο επίδομα θέρμανσης της περιόδου 2021 – 2022, αφορούν σε: πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης, φυσικό αέριο, υγραέριο, καυσόξυλα, βιομάζα (πέλετ) και θερμική ενέργεια μέσω τηλεθέρμανσης.

    Προϋπόθεση :

    Ο δικαιούχος να πραγματοποιήσει αγορές των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων από
    1 Οκτωβρίου 2021 έως και 31η Μαρτίου 2022 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης οι αγορές που πραγματοποιούνται από 15 Οκτωβρίου 2021, ημερομηνία από την οποία αρχίζει η διάθεσή του.

    Κατ’ εξαίρεση για τα καυσόξυλα οι αγορές πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί από την
    1η Ιουνίου 2021 έως την 31η Μαρτίου 2022.

    Προσοχή: Κάθε δικαιούχος δικαιούται να επιδοτηθεί ένα μόνο είδος καυσίμου θέρμανσης.

    Υποτροφία σε επιμελείς φοιτητές με χαμηλά εισοδήματα!

    Άνοιξαν οι αιτήσεις για το βοήθημα που αποσκοπεί στην υποστήριξη επιμελών φοιτητών που διαθέτουν χαμηλά εισοδήματα, ώστε να ολοκληρώσουν έγκαιρα τις σπουδές τους και στη διασφάλιση ισότιμης συμμετοχής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσώπων που ανήκουν σε Ευπαθείς και άλλες Κοινωνικές Ομάδες (ΕΚΟ).

    Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση έως και την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2022 και ώρα 15.00 στην διαδικτυακή εφαρμογή https://ams.iky.gr

    Η υποτροφία ανέρχεται σε:

    α) 500,00 ευρώ μηνιαίως για τους υποτρόφους που σπουδάζουν εκτός του Τόπου Μόνιμης Κατοικίας τους, ήτοι 6.000 ευρώ συνολικά και

    β) 300,00 ευρώ μηνιαίως για τους υποτρόφους που σπουδάζουν σε ΑΕΙ του Τόπου Μόνιμης Κατοικίας τους, ήτοι 3.600 ευρώ συνολικά.

    Οι υποψήφιοι πριν προβούν στην υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης, καλούνται να μελετήσουν την «Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων» καθώς και το Παράρτημα αυτής.

    Περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινίσεις (όροι, προϋποθέσεις, δικαιολογητικά, προθεσμίες κλπ.) παρέχονται από τα τηλέφωνα 210-3726357, -358, -360, -371, -383, -397, -408 και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση https://www.iky.gr/support.

    Εκδήλωση ΠΑΕΛΟ: myDATA για το έτος 2022!

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:

    Η Πανελλήνια Ένωση Λογιστών Οικονομολόγων (ΠΑΕΛΟ),

    την Δευτέρα 24 Ιανουαρίου στις 17.00 διοργάνωσε μαζί με το

    15ο Τμήμα Δυτικής Κρήτης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος

    διαδικτυακή ημερίδα με θέμα:

    “Mydata – Ηλεκτρονικά βιβλία και ηλεκτρονικά βιβλία για το 2022 “,

    με καλεσμένο το στέλεχος της ΑΑΔΕ κ. Αντώνη Ντίνο

    Στην εκδήλωση έλαβαν μέρος επίσης οι:

    · Εμπορικός Σύλλογος Χανίων

    · Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου

    · Εμπορικός Σύλλογος Βραχατίου Κορινθίας

    · Εμπορικός Σύλλογος Αγίων Θεοδώρων

    · Εμπορικός Σύλλογος Αρχαίας Κορίνθου

    · Εμπορικός Σύλλογος Ξυλοκάστρου

    Από πλευράς ΠΑΕΛΟ μετείχαν

    και έθεσαν ερωτήματα οι :

    • Βασίλης Παναγιωτόπουλος
    • Λάμπρος Μπέλεσης
    • Μαρία Σκοτάδη

    Από πλευράς ΟΕΕ τα ερωτήματα έθεσε ο:

    1. Γιώργος Νικολουδάκης

    Την εκδήλωση συντόνισαν ο Δημοσιογράφος Νίκος Υποφάντης και η κ. Μάρα Μαρινάκη.

    Οι βασικές ειδήσεις που προέκυψαν ήταν:

    · Δεν θα υπάρξουν πρόστιμα για το 2021

    · Οι ΜΥΦ καταργούνται και δεν θα υποβληθούν για το 2021

    · Για το 2022 η χρονιά χαρακτηρίζεται υποχρεωτικότητας αλλά και προσαρμογής

    · Για το 2022 τα πρόστιμα και οι ποινές θα ανακοινωθούν αργότερα και είναι απόφαση διοικητή της ΑΑΔΕ και Υπουργού

    · Θα διαβιβασθούν υποχρεωτικά όλα τα έσοδα από 1/1/-31/10/2021

    · Οι λιανικές πωλήσεις θα διαβιβασθούν με μία συγκεντρωτική μηνιαία εγγραφή

    · Για τις χονδρικές αναμένεται νέα οδηγία εκτός της διαβίβασης των τιμολογίων ένα-ένα

    · Δημιουργούνται συνεχώς άτυπες ομάδες εργασίας ανά κατηγορία επιχειρήσεων και σε εύλογο χρονικό διάστημα θα υπάρχει αναλυτικός οδηγός οδηγιών ανά κλάδο

    · Για την διαβίβαση προς το παρόν η διαβίβαση για ποσά άνω των 50000 χρειάζονται πιστοποιημένο λογιστή

    · Η ΠΑΕΛΟ έκανε πρόταση προς όλους τους φορείς και ιδιαίτερα προς το ΟΕΕ η διαβίβαση να ξεκινήσει από το πρώτο ευρώ από πιστοποιημένο λογιστή ώστε να αποκλεισθούν από το επάγγελμα τρίτοι μη πιστοποιημένοι λογιστές.

     

    · Απαντήθηκε πληθώρα ερωτημάτων τις αναλυτικές απαντήσεις των οποίων μπορείτε να δείτε στην παρακάτω διεύθυνση:

     

     

    ή στο κανάλι μας στο YOUTUBE ΠΑΕΛΟ.

    Ευχαριστούμε θερμά το 15ο Τμήμα Δυτικής Κρήτης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για την συνδιοργάνωση της εκδήλωσης και όλους τους εμπορικούς συλλόγους από Χανιά και Πελοπόννησο που συμμετείχαν.

    Τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Νίκο Υποφάντη και στην Μάρα Μαρινάκη για τον συντονισμό

    Για την ΠΑΕΛΟ

    Ο Πρόεδρος

    Βασίλης Παναγιωτόπουλος

    Ο Αντιπρόεδρος

    Λάμπρος Μπέλεσης

    Αγρότες: Ποιοι έχουν την υποχρέωση να περάσουν από το ειδικό στο κανονικό καθεστώς;

    Οι αγρότες έχουν υποχρέωση να περάσουν από το ειδικό στο κανονικό καθεστώς όταν:

    ▪️Έχουν πραγματοποιήσει παραδόσεις αγροτικών προϊόντων παραγωγής τους και παροχές αγροτικών υπηρεσιών αξίας μεγαλύτερης των δεκαπέντε χιλιάδων ευρώ (15.000 ευρώ), κατά την διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς.

    ▪️Εάν πήραν επιδοτήσεις συνολικής αξίας ανώτερης των πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000 ευρώ).

    Διευκρινίζεται ότι στο ποσό των επιδοτήσεων, περιλαμβάνεται οποιοδήποτε ποσό επιδότησης ή ενίσχυσης καταβλήθηκε στον αγρότη, όπως:

    ▪️πράσινη ενίσχυση,
    ▪️βασική ενίσχυση,
    ▪️ενίσχυση για γεωργούς νεαρής ηλικίας, συνδεδεμένες ενισχύσεις,
    ▪️εξισωτική, ειδική ενίσχυση για το βαμβάκι κ.λ.π.

    Δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του ορίου των 5.000 € και δεν θεωρούνται επιδοτήσεις ή ενισχύσεις:

    ▪️οι κάθε είδους ενισχύσεις από το κράτος για την πραγματοποίηση επενδύσεων,
    ▪️οι αποζημιώσεις που καταβάλλονται από τον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛ.Γ.Α.).
    ▪️Επίσης τα ποσά των ενισχύσεων για την στήριξη των παραγωγών γεωργικών προϊόντων σε περιόδους ειδικών δυσχερειών γίνεται δεκτό ότι έχουν αποζημιωτικό χαρακτήρα και ως εκ τούτου τα ποσά αυτά δε λαμβάνονται υπόψη στον προσδιορισμό του ορίου των 5.000 ευρώ.

    Οι αγρότες που αλλάζουν καθεστώς δικαιούνται να λάβουν επιστροφή του Φ.Π.Α. που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης κατά το προηγούμενο έτος .

    Το ποσό της επιστροφής ΦΠΑ είναι 6% επί της αξίας των παραδιδόμενων αγροτικών προϊόντων παραγωγής τους και των παρεχόμενων υπηρεσιών που έχουν πραγματοποιήσει .

    Η αίτηση επιστροφής του Φ.Π.Α. υποβάλλεται από την 1η Μαρτίου μέχρι την 31η Οκτωβρίου κάθε έτους.

    Η μη υποβολή της αίτησης επιστροφής εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, στερεί από τον αγρότη ειδικού καθεστώτος το δικαίωμα επιστροφής.

    Χρονικό όριο της αλλαγής από το ένα καθεστώς στο άλλο ως 31/1.

    Η υποχρεωτική μετάταξη πραγματοποιείται με δήλωση μεταβολών εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την έναρξη του φορολογικού έτους και ισχύει από την έναρξη του φορολογικού έτους δηλαδή από 1/1.

    Η εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης μεταβολών επισύρει πρόστιμο.

    Υπόδειγμα συμφωνητικού λογιστή με επαγγελματία!

    Το υπόδειγμα συμφωνητικού επιμελήθηκε ο Νικόλαος Καττής, Επιστημονικός Υπεύθυνος στην εταιρεία Φορολογιστική Ηπείρου !

    Ευχαριστούμε θερμά για την εξαιρετική του δουλειά!

    Παρακάτω το παραθέτουμε με τη μορφή επεξεργάσιμου αρχείου σε word.

    ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ:

    ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΞΟΥΣΙΟΔΙΟΤΗΣΗΣ &ΑΜΟΙΒΑΙΩΝ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ.  ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΥΤΩΝ .

    ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΞΟΥΣΙΟΔΙΟΤΗΣΗΣ επαγγελματιες (1)

    Η παραγραφή των φορολογικών υποθέσεων, απλά και κατανοητά!

    Θα κάνουμε αναφορά σε ένα θέμα που αφορά πολλούς επιχειρηματίες , ιδιώτες, φοροτεχνικούς και λογιστές, που μας έχει απασχολήσει πολλές φορές στο παρελθόν και είναι το θέμα της παραγραφής του δικαιώματος ελέγχου σε παλαιότερες χρήσεις από την εφορία, με την επικέντρωση μας στις υποθέσεις που παραγράφηκαν με 31/12/2021.

    Με βάση λοιπόν την φορολογική νομοθεσία και αναλύοντας το άρθρο 36 του 4174/2013 , την απόφαση του ΣΤΕ 732/2019 και τα άρθρα 31 & 32 του νόμου 4646/2019 ,με την αλλαγή του έτους παραγράφονται οι υποθέσεις που αφορούν στα έτη 2005,2010,2012 και 2015, τις οποίες η Εφορία δεν μπόρεσε να ελέγξει μέχρι την 31/12/2021.

    Το μεγαλύτερο τμήμα των υποθέσεων που παραγράφηκαν αφορούν και τις κινήσεις των τραπεζικών καταθέσεων του έτους 2015, τις οποίες πλέον η Εφορία δεν μπορεί ούτε να ελέγξει ούτε να κάνει διασταύρωση με τα εισοδήματα που έχουν δηλωθεί.

    Επομένως όσα φυσικά και νομικά δεν έλαβαν εντολή ή φύλλο ελέγχου ή εκκαθαριστικό σημείωμα , μέχρι την 31η Δεκεμβρίου για φορολογικές τους εκκρεμότητες για τα παραπάνω έτη έχουν οριστικά απαλλαγεί από τον έλεγχο των υποθέσεων τους στα έτη που αναφέρθηκαν.

    Η μόνη περίπτωση που αποτελεί εξαίρεση είναι το να βρεθούν από την εφορία «συμπληρωματικά στοιχεία», όμως και σε αυτή την περίπτωση δεν μπορούν με βάση τον νόμο να ελεγχθούν οι τραπεζικές καταθέσεις και η εφορία δεν μπορεί να κάνει φορολογικό έλεγχο σε αυτές και να βεβαιώσει πρόστιμα.

    Συμπληρωματικά στοιχεία είναι εκείνα που εφορία δεν γνωρίζει εντός της πενταετίας που είναι ο γενικός κανόνας παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων και αν εντοπισθεί κάποιο από αυτά,(όπως πχ εικονικά τιμολόγια) η υπόθεση ανοίγει ξανά και ο χρόνος παραγραφής εκτείνεται στην δεκαετία.

    Παρακάτω αναφέρουμε αναλυτικά ποιες υποθέσεις παραγράφηκαν με ημερομηνία 31/12/2021:

    1. Οι φορολογικές υποθέσεις της χρήσης 2015 (φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ), για τις οποίες έχουν υποβληθεί αρχικές εμπρόθεσμες δηλώσεις ή έχουν υποβληθεί αρχικές εκπρόθεσμες δηλώσεις το αργότερο μέχρι τις 31-12-2019. (ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ)

    2. Οι υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος που αφορούν τη χρήση του 2012, αλλά οι επιτηδευματίες υπέβαλαν εκπρόθεσμα τις φορολογικές δηλώσεις και τις υπέβαλαν εντός του 2018. Για τις συγκεκριμένες υποθέσεις η βασική προθεσμία παραγραφής,  είναι 5 χρόνια, όμως επειδή υποβλήθηκε εκπρόθεσμη δήλωση το 2018, η προθεσμία παραγραφής παρατείνεται για μια τρία χρόνια επιπλέον και φτάνει στα 8 έτη.

    3. Οι υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ της χρήσης του 2010,για τις οποίες προέκυψαν «συμπληρωματικά» στοιχεία, όπως για παράδειγμα εικονικά τιμολόγια και επομένως υπάρχουν ενδείξεις ότι αποκρύφτηκε εισόδημα και υπήρξε περίπτωση φοροδιαφυγής. Σε αυτή την περίπτωση , ο χρόνος της μη παραγραφής επεκτείνεται στη δεκαετία.

    4. Οι υποθέσεις ΦΠΑ της φορολογικής χρήσης του έτους 2010 για τις οποίες δεν υποβλήθηκε εκκαθαριστική δήλωση ΦΠΑ. Για τις υποθέσεις αυτές ισχύει 10ετής περίοδος παραγραφής.

    5. Οι υποθέσεις του έτους 2005. Στις περιπτώσεις που για κάποιο έτος δεν υποβλήθηκε δήλωση φορολογίας εισοδήματος ή υποβλήθηκε εκπρόθεσμη αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, η προθεσμία παραγραφής είναι 15ετής. Αυτό σημαίνει ότι η εφορία είχε το δικαίωμα να διενεργήσει ελέγχους και να επιβάλει πρόστιμα και προσαυξήσεις, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2021.

    Τέλος με βάση απόφαση του ΣτΕ, η 15ετία είναι το μέγιστο χρονικό όριο παραγραφής, ακόμη και αν υποβληθεί εκπρόθεσμη δήλωση στο 13ο, 14ο, ή 15ο έτος, από το έτος υποχρέωσης. Δηλαδή, ενώ αρχικά, η προθεσμία παραγραφής επεκτεινόταν για μια τριετία, στην περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης δήλωσης, το ΣτΕ αποφάσισε ότι η παραγραφή δεν μπορεί να ξεπεράσει την δεκαπενταετία.

    Κλείνοντας θα κάνουμε και μία αναφορά στην παραγραφή που ισχύει με το mydata, όταν κάποιος επιλέξει πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης:

    • Μείωση της παραγραφής στα 3 έτη από 5 για τον εκδότη του τιμολογίου και στα 4 για τον λήπτη ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της φορολογικής διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου. Συγκεκριμένα:

    • Το 2020 παραγράφεται 31/12/2024, το 2021 παραγράφεται 31/12/2025 και το 2022 παραγράφεται 31/12/2026.

     

    Η δυνατότητα Επιλογής Ασφαλιστικής Κατηγορίας για το έτος 2022.

    Η δυνατότητα Επιλογής Ασφαλιστικής Κατηγορίας για το έτος 2022.

    Ακολουθεί με τη μορφή επεξεργάσιμου αρχείου word, το άρθρο της κ.Εύας Λιλιοπούλου.

    Περιέχει πολύ χρήσιμες πληροφορίες για το ζήτημα αυτό, αλλά και ενεργούς συνδέσμους με παραπομπή σε πολύ σημαντικές πηγές πληροφόρησης.

    Αξίζει να το διαβάσετε!

    Η δυνατότητα Επιλογής Ασφαλιστικής Κατηγορίας για το έτος 2022 (3)

     

     

    Φορολογικές Δηλώσεις- Ποιοι έχουν υποχρέωση υποβολής!

    Φορολογικές Δηλώσεις- Ποιοι έχουν υποχρέωση υποβολής:

    • Κάθε φυσικό πρόσωπο, εφόσον έχει την κατοικία του στην Ελλάδα, έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του, ανεξάρτητα από το αν είναι εξαρτώμενο μέλος ή όχι και αποκτά πραγματικό ή τεκμαρτό(για παράδειγμα να έχει αυτοκίνητο στ’ ονομα του κτλπ) εισόδημα.
    • Οι φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν κάνει έναρξη εργασιών ατομικής επιχείρησης, υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος .
    • Οι κάτοικοι εξωτερικού είναι υπόχρεοι για υποβολή δήλωσης μόνο όταν αποκτούν πραγματικό εισόδημα φορολογούμενο με οποιονδήποτε τρόπο (π.χ. βάσει κλίμακας ή αυτοτελώς) ή απαλλασσόμενο από πηγές Ελλάδος.

    *Ένας κάτοικος εξωτερικού που διαθέτει, π.χ., δευτερεύουσα κατοικία / επιβατικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα ή προβαίνει σε αγορά ακινήτου/αυτοκινήτου στην Ελλάδα, εφόσον δεν αποκτά πραγματικό εισόδημα στη χώρα μας, δεν υποχρεούται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

    • Ο γονέας ή το μέρος συμφώνου που ασκεί τη γονική μέριμνα για τα εισοδήματα των ανήλικων τέκνων.
    • Ο κηδεμόνας ή ο προσωρινός διαχειριστής ή ο σύνδικος πτώχευσης ή ο μεσεγγυούχος ή ο δικαστικός εκκαθαριστής για περιπτώσεις σχολάζουσας κληρονομιάς ή επιδικίας ή πτώχευσης ή μεσεγγύησης, ή δικαστικός εκκαθάρισης κληρονομιάς, αντίστοιχα.
    • Ο επίτροπος ή ο κηδεμόνας ή ο δικαστικός συμπαραστάτης, στις περιπτώσεις, αντίστοιχα, ανηλίκων ή αυτών που έχουν υποβληθεί σε δικαστική συμπαράσταση.
    • Οι κληρονόμοι του φορολογουμένου για το συνολικό εισόδημά του μέχρι την ημέρα του θανάτου του.

    Εθελοντική εργασία , ένα μεγάλο άγχος των λογιστών!

    Σε γενικές γραμμές ο όρος εθελοντισμός, αναφέρεται στην εκούσια παροχή εργασίας, χωρίς το κίνητρο της υλικής ανταμοιβής, προς όφελος της κοινωνίας. Ο εθελοντισμός δεν είναι υποχρεωτικός.

    Στόχος ενός εθελοντή είναι η βελτίωση των κοινωνικών, περιβαλλοντικών, οικονομικών αθλητικών και εκπαιδευτικών αναγκών μιας κοινωνίας, όπως πολύ αναλυτικά περιγράφει η βικιπαίδεια, στην ορολογία του εθελοντισμού.

    Ποια είναι η εργατική νομοθεσία στην Ελλάδα για την εθελοντική εργασία; Δυστυχώς θα λέγαμε, ότι δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο στην χώρα μας, σχετικά με την εθελοντική εργασία. Δεν είναι εξαρτημένη σχέση εργασίας και δεν διέπεται από τους νόμους του εργατικού δικαίου.

    Ένας νέος λοιπόν, για να προσφέρει την εθελοντική του εργασία, θα πρέπει να υπογράψει ένα συμφωνητικό με την μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα οργάνωση ή το Ίδρυμα κ.ο.κ

    Υπόδειγμα συμφωνητικού τέτοιου τύπου παραθέτω εδώ (φυσικά κάθε Ν.Π το προσαρμόζει ανάλογα με τις δικές του ανάγκες):

    ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

    Στην Αθήνα σήμερα στις χχχχχχχχχχ μεταξύ αφ’ ενός του Κοινωφελούς Ιδρύματος με την επωνυμία χχχχχχχχχχχχχχχχχ, που εδρεύει χχχχχχχχχχχχχχ, εκπροσωπείται νόμιμα σε αυτή τη σύμβαση από χχχχχχχχχχχχχχχχχ, και καλείται στο εφεξής το “Ίδρυμα” και αφ’ ετέρου:

    Όνομα, επώνυμο:
    Ημερομηνία Γέννησης:
    ΑΦΜ ή ΑΤ ή ΑΔ:
    Διεύθυνση:
    Τηλέφωνο:
    που καλείται ο/η “εθελοντής-ια συμφωνούνται τα επόμενα:

    Ο/η εθελοντής-ια επιθυμώντας να συμβάλει και αυτή στην προστασία του περιβάλλοντος με δική της πρωτοβουλία και αυτοπροαίρετα ζήτησε από το ίδρυμα να δεχθεί την προσφορά της εθελοντικής συμβολής της στην (εδώ περιγράφεται η εργασία που θα γίνει εθελοντικά)
    (περιγράφεται 1,2,3 τι ακριβώς θα κάνει ο εθελοντής)

    Το ίδρυμα αποδέχθηκε την προσφορά της εθελοντικής εργασίας
    Και οι δύο συμβαλλόμενοι διατηρούν το δικαίωμα να διακόψουν τη σύμβαση μονομερώς με απλή ειδοποίηση και πριν από το χρόνο της συμφωνημένης λήξης της.

    Σε περίπτωση που ο/η εθελοντής-ια λόγω της φύσης εργασίας που αναλαμβάνει πρόκειται να μετακινηθεί, τα έξοδα για τη μετάβαση και επιστροφή του/της εθελοντή-ια, με την προϋπόθεση ότι θα ακολουθούν τους γενικότερους κανονισμούς του ιδρύματος για τα ταξίδια, θα καλύπτονται από το ίδρυμα.

    Όλα τα έξοδα για την εκτέλεση της εργασίας του/της εθελοντή-ια θα καλύπτονται από το ίδρυμα,

    Συμφωνείται ρητά ότι το ίδρυμα δεν έχει καμία ποινική και αστική ευθύνη έναντι του/της εθελοντή-ια για οποιοδήποτε τυχόν ατύχημα συμβεί κατά τη διάρκεια της παροχής της εθελοντικής της εργασίας, ο δε εθελοντής παραιτείται ρητά από οποιαδήποτε τυχόν αξίωσή της κατά του ιδρύματος σε περίπτωση τυχόν ατυχήματός της.

    Κάθε τροποποίηση αυτής της σύμβασης θα γίνεται εγγράφως και θα αποδεικνύεται μόνον και εφόσον έχει γίνει εγγράφως.

    Αυτά συμφώνησαν οι συμβαλλόμενοι, υπέγραψαν αυτό το συμφωνητικό σε δύο όμοια και κάθε ένας πήρε από ένα πρωτότυπο.

    Για το ίδρυμα Η/O εθελόντρια-ης

    Ο κύριος Βασίλης Τραϊανόπουλος, επιθεωρητής εργασιακών σχέσεων σε άρθρο του, στον ιστότοπο ergasiaka.gr στις 1/10/2014, σχετικά με την εθελοντική εργασία αναφέρει ότι :

    “Δεν μπορεί να θεωρηθεί εθελοντική εργασία κάθε θέση εργασίας η οποία υποκαθιστά ή αναπληρώνει παραγωγικές θέσεις σε οργανωτικές δομές, υπηρεσίες, προγράμματα, εταιρείες επιχειρήσεις και συλλόγους, οι οποίες καλύπτονται συνήθως και σύμφωνα με τις πάγιες ανάγκες των φορέων αυτών από εργαζόμενους που απολαμβάνουν πλήρως τα νόμιμα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Άρα μιλάμε για εξαρτημένη εργασία”.

    Και συνεχίζει παρακάτω : Το ΣΕΠΕ έχει καθοριστικό ρόλο για την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας. Όσον αφορά τον εντοπισμό της αδήλωτης εργασίας υπερισχύει το δημόσιο συμφέρον και η αποτελεσματικότητα του ελέγχου μέσω της αποτρεπτικής λειτουργίας της κύρωσης έναντι της οικονομικής βλάβης του διοικούμενου.

    Σε τυχόν έλεγχο λοιπόν, ο επιθεωρητής εργασίας, για να εξακριβώσει αν μιλάμε για εξαρτημένη ή μη εργασία ελέγχει το εξής :
    1. Την γραπτή συμφωνία μεταξύ εθελοντή και ΜΚΟ
    2. Την νομική μορφή του εργοδότη
    3. Την διάρκεια της εθελοντικής εργασίας
    4. Την ύπαρξη συγγενικής ή άλλου είδους σχέσης
    5. Τις ικανότητες του εθελοντή για αυτή την θέση.
    6. Εάν η παρεχόμενη εργασία συνιστά το επάγγελμα του παρέχοντος αυτή και το κύριο μέσο βιοπορισμού του.

    Τέλος αν το δούμε και από νομικής πλευράς, η δικηγόρος Κα Φωτοπούλου Ευγενία, αναφέρει σε άρθρο της για την εθελοντική εργασία ότι :

    “Αν με βάση τις συνθήκες, κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης είναι πράγματι δυσχερής, η διάκριση μεταξύ εξαρτημένης ή μη εργασίας, εφαρμόζεται το προβλεπόμενο από την ανωτέρω διάταξη, μαχητό τεκμήριο υπέρ της εξαρτημένης εργασίας και της υπαγωγής του προσφέροντος από την εργασία αυτή στην ασφάλιση του ΙΚΑ. Προς ανατροπή δε του τεκμηρίου αυτού, πρέπει να αποδεικνύεται κάθε φορά, κατά τρόπο βέβαιο και σαφή, ότι η εργασία προσφέρεται υπό καθεστώς ελευθέρων ενεργειών αυτού που την παρέχει, κατά την σχετική πλήρως αιτιολογημένη κρίση της διοίκησης και τελικώς του διοικητικού δικαστηρίου. (ΣΤΕ 1097/2012,1232/2010,1978/2008 7μ,1391/2007,1481/2006,4740/1997,3466,1621/1992,3558/1990 κ.α).

    Τέλος να πούμε ότι σε σχέση με το ΣΕΠΕ ο ΕΦΚΑ δεν δέχεται τον εθελοντισμό ως εργασία.

    Μεταξύ των δυο φορέων υπάρχει διαφωνία ως προς την ορολογία και την αντιμετώπιση της εθελοντικής εργασίας, κάτι που δυστυχώς εμείς οι λογιστές καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε χωρίς να είναι πάντα «το δίκαιο με το μέρος μας».

    Για αυτό καταλήγουμε πως όλες οι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα οργανώσεις θα πρέπει να τηρούν αρχείο εθελοντών με υπογεγραμμένα συμφωνητικά ανά άτομο ώστε σε πιθανό έλεγχο να αποδεικνύεται τουλάχιστον ο τύπος της εργασίας και ότι δεν μιλάμε για εξαρτημένη εργασία, που μπορεί να κριθεί ως αδήλωτη.

    Ευχαριστίες – Βιβλιογραφία – ιστότοποι :

    • https://www.kepea.gr/aarticle.php?id=2055#
    • https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%B8%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82
    • https://efotopoulou.gr/parochi-ergasias-i-ipiresion-choris-amivi-to-zitima-tis-ethelontikis-ergasias-ke-tis-asfalisis-tis-sto-ika/
    • https://www.ergasiaka-gr.net/2014/10/ti-problepetai-stin-ergatiki-nomothesia/

     

     

     

     

     

     

     

    Στροφές αναμένεται να ανεβάσει, μέσα στο 2022, το νέο ΕΣΠΑ των 26,2 δισ. Ευρώ!

    Ένα από τα βασικά χρηματοδοτικά εργαλεία της κυβέρνησης στο «κυνήγι» της ταχείας και ανατροφοδοτούμενης ανάπτυξης αποτελεί το νέο ΕΣΠΑ των 26,2 δισ. Ευρώ.

     

    Βαρύ το πλήγμα από την πανδημία και άμεση χρηματοδότηση μέσα από το ΕΣΠΑ 2022 δίνει την δυνατότητα, και «απαλλάσσει» σε έναν βαθμό τους επιτελείς του υπουργείου από το να τρέχουν την τελευταία στιγμή για την κάλυψη των στόχων και τους δίνει το περιθώριο να ασχοληθούν εντονότερα με την ενεργοποίηση του νέου ΕΣΠΑ 2021 – 2027, η έγκριση του οποίου αναμένεται από την Κομισιόν εντός του πρώτου τετράμηνου του 2022 είναι κάτι που έμοιαζε εξαιρετικά δύσκολο πριν από δύο έτη.

    Σε πιο απλή και σύντομη φιλοδοξεί να μετατρέψει τη διαδικασία πληρωμής των δικαιούχων του νέου ΕΣΠΑ το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θέτοντας όρια ως προς τα ποσά για τα οποία απαιτείται η προσκόμιση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, αλλά και συγκεκριμένο χρόνο εντός του οποίου θα πρέπει να αποδίδονται οι ενισχύσεις..

    Σύμφωνα με αυτό το νομοσχέδιο, η διαχειριστική αρχή πρέπει να διασφαλίζει, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαθέσιμη χρηματοδότηση, ότι ο δικαιούχος λαμβάνει το πλήρες οφειλόμενο ποσό το αργότερο 80 ημέρες μετά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης πληρωμής από τον δικαιούχο.

    Οι πληρωμές στους δικαιούχους καταβάλλονται μόνο με την υποχρεωτική προσκόμιση αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, σύμφωνα με τις γενικά ισχύουσες διατάξεις περί φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων, χωρίς όμως τον όρο της παρακράτησης.

    Ωστόσο, όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου, δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για την πληρωμή πράξεων μέχρι του ποσού των 10.000 ευρώ. Η διάταξη αυτή εκτιμάται ότι θα βελτιώσει τη θέση αρκετών πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων που έχουν λαμβάνειν μικρά ποσά από τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, ωστόσο δυσκολεύονται λόγω της απαίτησης για προσκόμιση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας

    Υπάρχουν και 13 Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ). Οι πόροι που θα διαχειριστούν οι Περιφέρειες στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ ανέρχονται στα 8,1 δισ., έναντι 5,9 δισ. που αναλογούσαν στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

    Συγκεκριμένα, τα ΠΕΠ είναι τα εξής:
    Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με 639 εκατ., Κεντρικής Μακεδονίας με 1,44 δισ., Θεσσαλίας με 554 εκατ., Ηπείρου με 426 εκατ., Δυτικής Ελλάδας με 628 εκατ., Δυτικής Μακεδονίας με 394 εκατ., Στερεάς Ελλάδας με 426 εκατ., Πελοποννήσου με 410 εκατ., Ιονίων Νήσων με 288 εκατ., Βορείου Αιγαίου με 394 εκατ., Κρήτης με 565 εκατ., Αττικής με 1,617 δισ. και Νοτίου Αιγαίου με 285 εκατ. ευρώ.