Παρασκευή, 8 Αυγούστου, 2025
    Αρχική Blog Σελίδα 51

    Εισφορές σε ταμεία επαγγελματικής ασφάλισης(μέρος δεύτερο)!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι……….

     

    Εάν  φυσικό πρόσωπο ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα και συμμετέχει σε Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης(Τ.Ε.Α), λόγω της ιδιότητάς του αυτής, τότε οι εισφορές υπέρ Τ.Ε.Α. που καταβάλλονται από το ίδιο το φυσικό πρόσωπο, εκπίπτουν, ως επιχειρηματική δαπάνη, από τα ακαθάριστα έσοδά του από επιχειρηματική δραστηριότητα.

    Παρατήρηση:

    Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που το φυσικό πρόσωπο έχει και τις δύο  ιδιότητες μέσα στο ίδιο φορολογικό έτος(μισθωτός και επιχειρηματική δραστηριότητα), τότε η σχετική δαπάνη των καταβαλλόμενων εισφορών υπέρ Τ.Ε.Α., εκπίπτει αντίστοιχα από το ακαθάριστο εισόδημα του από μισθωτή εργασία ή από τα ακαθάριστα έσοδά του από επιχειρηματική δραστηριότητα, ανάλογα με το αν το πρόσωπο αυτό συμμετέχει στο εν λόγω ταμείο λόγω της ιδιότητάς του ως μισθωτός ή ως πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα.

    Πηγή: ΠΟΛ 1227/2018

    ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ: Πότε απαλλάσεται ο οικοπεδούχος από την προσκόμιση της;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι……

    Σε περίπτωση προσυμφώνου μεταβίβασης ποσοστών εξ αδιαιρέτου οικοπέδου στο πλαίσιο εργολαβικής σύμβασης με την οποία αναλαμβάνεται η ανέγερση πολυκατοικίας με αντιπαροχή, απαλλάσσεται ο οικοπεδούχος από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού ενημερότητας κατά την μεταβίβαση ποσοστών επί του οικοπέδου σε τρίτον, εφόσον κατά τη μεταβιβαστική δικαιοπραξία συμβάλλεται και ο εργολάβος. Στην περίπτωση αυτή το αποδεικτικό ενημερότητας προσκομίζεται από τον εργολάβο.

    Το taxvoice.gr είναι εδώ για να σας ενημερώνει με υπευθυνότητα και αξιοπιστία για θέματα που αφορούν την τσέπη σας!

    Η λογιστική, φορολογική και εργατική παρακολούθηση δεν είναι τυχαία υπόθεση..

    Πηγή: Άρθρο 51 Ν.4583/2018

    ΕΛΠ: Τρόπος έκδοσης παραστατικών πωλήσεων!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι……

    Τα λογιστικά αρχεία( βιβλία) πρέπει να τηρούνται στο εθνικό νόμισμα( ευρώ),ενώ τα ποσά που αναγράφονται στα παραστατικά πωλήσεων (τιμολογίων) μπορούν να εκφράζονται σε οποιοδήποτε νόμισμα με την προϋπόθεση ότι το ποσό του οφειλόμενου Φ.Π.Α. εκφράζεται και στο εθνικό νόμισμα (ευρώ). 

    Διατάξεις:

    • Ν.4308/2014, άρθρα 3, 6,9, 27
    • 1190552 ΕΞ 2018

     

     

     

     

    ΔΑΠΑΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ: Πώς δικαιολογούνται;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Οι δαπάνες των επιχειρήσεων για να εκπέσουν από τα ακαθάριστα έσοδα, θα πρέπει να έχουν καταχωρηθεί στα τηρούμενα βιβλία του φορολογικού έτους που αυτές έχουν πραγματοποιηθεί με βάση τα κατάλληλα δικαιολογητικά.

    Διευκρινίζεται ότι η έννοια των δικαιολογητικών είναι ευρύτερη των φορολογικών στοιχείων και περιλαμβάνει κάθε πρόσφορο δικαιολογητικό, όπως ενδεικτικά, στοιχεία που προβλέπονται από τις διατάξεις του ν. 4308/2014 (Ε.Λ.Π.), δημόσια ή ιδιωτικά έγγραφα, απολογιστικά στοιχεία (π.χ. αποσβέσεις), δήλωση στην περίπτωση ιδιοχρησιμοποίησης, κ.λπ. Ειδικά στην περίπτωση απώλειας των πρωτότυπων φορολογικών στοιχείων, θα λαμβάνονται υπόψη και επικυρωμένα φωτοαντίγραφα των στοιχείων αυτών από τον εκδότη τους.

    Πηγή: ΔΕΔ 4809/27.11.2018

     

     

    Νέα πλατφόρμα για την ρύθμιση κόκκινων δανείων!

     

    Γράφει η Λογίστρια-Φοροτεχνικός και συνεργάτιδα του taxvoice.gr Όλγα Μητσιώνη!

    Πύργος Ηλείας, 28 Οκτωβρίου 11, Πλατεία Δικαστηρίων

    6937907693

    2621020012

     

    Ευνοϊκά παράθυρα για την ρύθμιση κόκκινων δανείων:

     

    Σε λειτουργία βρίσκεται εδώ και λίγες μέρες η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την προστασία της πρώτης κατοικίας και την ευνοϊκή ρύθμιση και επιδότηση των στεγαστικών, καταναλωτικών και επιχειρηματικών δανείων, με υποθήκη στην κύρια κατοικία.

    Όσοι οφειλέτες δεν μπουν στην ρύθμιση, θα πρέπει να τα βρουν με την τράπεζα αλλιώς θα δουν την πρώτη κατοικία τους να βγαίνει σε πλειστηριασμό.

    Στο πλαίσιο αυτό οι δανειολήπτες θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

    • Η ειδική πλατφόρμα είναι συνδεδεμένη με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες (ΔΟΥ, ΕΦΚΑ και τράπεζες) και μπορεί να διασταυρώνει το πλήθος των δικαιολογητικών προκειμένου να εγκρίνει ή να απορρίπτει τις αιτήσεις των δανειοληπτών.
    • Η αίτηση για την υπαγωγή στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού χρέους www.keyd.gov.gr με την επιλογή του συνδέσμου «Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας». Η πρόσβαση θα γίνεται με τους κωδικούς του TAXISnet (όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης).
    • Το σύστημα ανακτά από τη βάση δεδομένων της ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ΑΕ: ή τις ληξιπρόθεσμες ή μη απαιτήσεις, για τις οποίες έχει εγγραφεί υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης στην κύρια κατοικία, ανά πιστωτή, την ημερομηνία, αναφορικά με την οποία προσδιορίζεται το ύψος της κάθε οφειλής, ή τους συνοφειλέτες που ευθύνονται έναντι κάθε πιστωτή, ή οφειλές ανεπίδεκτες ρύθμισης.
    • Οι δανειολήπτες θα πρέπει να προσκομίζουν οι ίδιοι το πιστοποιητικό βαρών (υποθήκη, προσημείωση), το οποίο εκδίδεται από τα υποθηκοφυλακεία και δεν μπορεί να το δει αυτόματα η πλατφόρμα για την πρώτη κατοικία.
    • Το σύστημα δέχεται τις αιτήσεις των δανειοληπτών 7 ημέρες την εβδομάδα, ακόμα και τις αργίες.
    • Το δικαίωμα υποβολής αιτήματος εκπνέει στις 31 Δεκεμβρίου 2019.

     

    Για  την ένταξη στο νέο προστατευτικό πλαίσιο θα πρέπει να ισχύουν οι εξής προϋποθέσεις:

    α) Αντικειμενική αξία πρώτης κατοικίας: Να μην υπερβαίνει τις 250.000 ευρώ. Αν το δάνειο είναι επαγγελματικό µε υποθήκη πρώτη κατοικία, τότε η αντικειμενική αξία διαμορφώνεται στις 175.000 ευρώ.

    β) Ληξιπρόθεσμο ποσό δανείου: Το συνολικό ύψος δανεισμού με προσημείωση ή εγγύηση πρώτης κατοικίας πρέπει να ανέρχεται ως μέγιστο ποσό στις 130.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένων των τόκων. Αν η οφειλή έχει συνοµολογηθεί σε άλλο νόμισμα (π.χ. σε ελβετικό φράγκο), τότε λαμβάνεται υπόψη η ισοτιμία ξένου νομίσματος και ευρώ κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης ώστε να καθοριστεί το μέγιστο όριο των 130.000 ευρώ.

    γ) Ετήσιο εισόδημα: Το εισόδημα δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των: 1) 12.500 ευρώ εφόσον στην κατοικία διαμένει μόνο 1 άτομο 2) 21.000 ευρώ εφόσον στην κατοικία διαμένουν 2 άτομα 3) 26.000 ευρώ εφόσον στην κατοικία διαμένουν 3 άτομα (δηλ. με 1 προστατευόμενο μέλος, είτε τέκνο ή άλλος συγγενής) 4) 31.000 ευρώ εφόσον στην κατοικία διαμένουν 4 άτομα (δηλ. με 2 προστατευόμενα μέλη, είτε τέκνα ή άλλοι συγγενείς) 5) 36.000 ευρώ εφόσον στην κατοικία διαμένουν 5 άτομα (δηλ. με 3 προστατευόμενα μέλη, είτε τέκνα ή άλλοι συγγενείς).

    δ) Καταθέσεις: Το ανώτερο ύψος των καταθέσεων είναι 15.000 ευρώ μαζί με μετοχές, ομόλογα, κοσμήματα, ράβδους χρυσού, πολύτιμους λίθους.

    ε) Περιουσία: Η αξία της υπόλοιπης περιουσίας και των μεταφορικών μέσων (σκάφη αναψυχής, ελικόπτερα κ.λπ.) του δανειολήπτη, του συζύγου και των προστατευόµενων µελών δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 80.000 ευρώ.

    Με την υποβολή της αίτησης, αυτή διαβιβάζεται ηλεκτρονικά στις εμπλεκόμενες τράπεζες, οι οποίες υποχρεούνται να παρέχουν μια πρόταση ρύθμισης, με τους ακόλουθους όρους:

    α) Διαγραφή οφειλής, εφόσον το ανεξόφλητο υπόλοιπο του δανείου ξεπερνά το 120% της εμπορικής αξίας της πρώτης κατοικίας. Για παράδειγμα, αν το υπόλοιπο του δανείου είναι 130.000 ευρώ και η εμπορική αξία του ακινήτου 80.000 ευρώ, τότε θα υπάρξει απομείωση οφειλής κατά 34.000 ευρώ ώστε να φθάσει το υπόλοιπο του δανείου στις 96.000 ευρώ και να διατηρηθεί ο λόγος Loan To Value ratio (LTV) στο 120%.

    β) Αποπληρωμή σε 25 έτη, έτσι ώστε να προκύπτουν χαμηλές μηνιαίες δόσεις. Εάν ο οφειλέτης υπερβαίνει το 80ό έτος της ηλικίας του, τότε είτε μειώνονται αντίστοιχα τα έτη ρύθμισης είτε μπορεί να συμβληθεί κάποιος άλλος ως εγγυητής του δανείου.

    γ) Χαμηλό τοκισμό με επιτόκιο 2%, προσαυξημένο με το Euribor τριμήνου.

    Το νέο πλαίσιο προστασίας προβλέπει επιδότηση της δόσης του δανείου από 20% έως και 50% για όσους ενταχθούν στη ρύθμιση και αφορά στεγαστικά, επισκευαστικά, καταναλωτικά δάνεια με προσημείωση πάντα την πρώτη κατοικία. Το ποσοστό της επιδότησης διαμορφώνεται με βάση την εισοδηματική και περιουσιακή κατάσταση του δανειολήπτη, όσον αφορά τα νοικοκυριά, ενώ για τους επαγγελματίες υπάρχουν αντίστοιχα εισοδηματικά κριτήρια που οδηγούν σε 30% οριζόντια επιδότηση. Για μονοπρόσωπα νοικοκυριά με ετήσιο εισόδημα έως 3.125 ευρώ, το ποσό της επιδότησης ανέρχεται σε 50% για στεγαστικά δάνεια ή άλλους τύπους δανείων, ενώ για τα επιχειρηματικά δάνεια η επιδότηση ορίζεται στο 30%.

    Ποιες οφειλές δεν μπορούν να ρυθμιστούν;

    Δεν μπορούν να ρυθμιστούν :

    α) Οφειλές φυσικών προσώπων, για τις οποίες υφίσταται εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου

    (άρθρο 68 § 5 ν.4605/2019)

    β) οφειλές που κατά το χρόνο υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης, έχουν ρυθμισθεί σύμφωνα με τα άρθρα 99 επ. του ν. 3588/2007 (Α΄153), τα άρθρα 61-67 του ν. 4307/2014 (Α΄246) ή το ν.4469/2017 (Α΄62) ή για τις οποίες υπάρχει εκκρεμής αίτηση ρύθμισης κατά τις διατάξεις αυτές. (άρθρο 68 § 6 ν.4605/2019)

    γ) οφειλές που δεν ήταν σε καθυστέρηση τουλάχιστον 90 ημερών κατά την 31.12.2018

    δ) οφειλές που έχουν ρυθμιστεί με το νόμο Κατσέλη-Σταθάκη.

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: Παύση απασχόλησης προσωπικού και ΦΜΥ!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Εργοδότες υπόχρεοι σε υποβολή προσωρινής δήλωσης που καταβάλλουν εισόδημα για μισθωτή εργασία σε εργαζόμενους ή υπαλλήλους τους, έχουν την υποχρέωση υποβολής της δήλωσης αυτής ακόμα και στην περίπτωση που δεν προκύπτει φόρος για απόδοση.

    Ειδικά στην περίπτωση που οι υπόχρεοι εργοδότες παύουν να απασχολούν προσωπικό, υποχρεούνται να υποβάλλουν προσωρινή δήλωση και να συμπληρώνουν την ειδική ένδειξη που αναγράφεται επί του εντύπου, προκειμένου να μην εκδοθεί πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου.

    Παρατήρηση: Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν κατά τη μηνιαία υποβολή της προσωρινής δήλωσης( μαζί με τη βεβαίωση πλέον), να κλικάρουμε την ένδειξη “ολική παύση απασχόλησης προσωπικού”, αποφεύγοντας έτσι δυσάρεστες συνέπειες από την πλευρά της διοίκησης, χωρίς να υπάρχει λόγος…Αυτό βέβαια ισχύει όταν ο εργοδότης παύει οριστικά να απασχολεί προσωπικό…

     

     

     

     

    Φορολογική αντιμετώπιση ανείσπρακτων αποδοχών προηγούμενου φορολογικού έτους!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOIVE.GR

     

    Athanasios Goliaras
    Accountant
    18, Aristeidou street
    GR-63100 Polygyros Chalkidikis
    GREECE

     

    Ερώτημα: Μισθωτός εισπράττει καθυστερημένα ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές σε μεταγενέστερο φορολογικό έτος. Πώς θα φορολογηθεί για το ποσό αυτό;

    Απάντηση:Στις ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές που εισπράττει καθυστερημένα ο δικαιούχος εισοδήματος από μισθωτή εργασία σε φορολογικό έτος μεταγενέστερο, διενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) στο καταβαλλόμενο φορολογητέο εισόδημα. Στα  εισοδήματα αυτής της περίπτωσης δεν διενεργείται παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.

    Σύμφωνα με το γενικό κανόνα του φορολογικού νόμου 4172/2013, ως προς το χρόνο κτήσης εισοδήματος ισχύει ότι  χρόνος κτήσης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που ο δικαιούχος απέκτησε το δικαίωμα είσπραξής του. Κατ’ εξαίρεση, για τις ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές που εισπράττει καθυστερημένα ο δικαιούχος εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις σε φορολογικό έτος μεταγενέστερο, χρόνος απόκτησης του εν λόγω εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που εισπράττονται, εφόσον αναγράφονται διακεκριμένα στην ετήσια βεβαίωση αποδοχών που χορηγείται στον δικαιούχο.

    Συμπέρασμα:

    Η περίπτωση αυτή που αναλύουμε σήμερα δε συμβαδίζει με το γενικό πνεύμα του φορολογικού Νόμου, περί αυτοτέλειας των χρήσεων και αρχής του δεδουλευμένου.

    Η φορολογική αντιμετώπιση των ποσών αυτών λοιπόν, συνοψίζεται απλά ως εξής:

    Δηλώνονται κανονικά ( κωδικοί 301/302 στο Ε1 ), φορολογούνται  κανονικά στην εκάστοτε φορολογική κλίμακα, υπάγονται κανονικά σε εισφορά αλληλεγγύης και συμψηφίζεται ο παρακρατηθείς φόρος(20%). Δεν πρέπει να μας ξεγελάει το γεγονός ότι κατά την εκκαθάριση της μισθοδοσίας στα ποσά αυτά δεν έγινε παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.

    Παρατήρηση:

    Αυτός είναι ένας από τους λόγους που ενώ ο κόσμος παίρνει χρήματα μεταγενέστερα (αναδρομικά/ανείσπρακτες αποδοχές  κ.λπ.), τελικά βγαίνει να πληρώσει επειδή είτε αλλάζει κλίμακα είτε δεν έχει διενεργηθεί (βάσει νόμου) η αναλογούσα παρακράτηση (συγκριτικά με τον αναλογούντα φόρο και την αναλογούσα εισφορά αλληλεγγύης). Υπάρχουν και εξαιρέσεις, οι οποίες θα αναλυθούν σε επόμενο άρθρο μας.

    Πηγές:

    • ΠΟΛ 1104/09.04.2014
    • ΠΟΛ 1223/08.10.2015

    Πολύτεκνοι και φόρος πολυτελούς διαβίωσης!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Ερώτημα: Γνωστός μου πολύτεκνος, ανέφερε πως κάποιος ειδικός τον συμβούλευσε να αγοράσει το αυτοκίνητο 2500 κυβικών που ήθελε, αφού δεν θα έχει φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Είναι σωστή η πληροφορία αυτή;

    Απάντηση: Η πληροφορία αυτή είναι λανθασμένη. Οι πολύτεκνοι δεν απαλλάσσονται από το φόρο πολυτελούς διαβίωσης για αυτοκίνητα, σκάφη κλπ που εφαρμόζεται στις περιπτώσεις που αναφέρει ο Νόμος.

    Διατάξεις:

    • Αριθμ. πρωτ.: ΔΕΑΦ A 1045542 ΕΞ 2018 
    • Άρθρο 44 Ν.4111/2013

     

     

     

     

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: Λιανικές πωλήσεις εκτός επαγγελματικής εγκατάστασης!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Ερώτημα: Επαγγελματίας με ατομική επιχείρηση πραγματοποιεί λιανικές πωλήσεις εκτός της επαγγελματικής του εγκατάστασης. Είναι υποχρεωμένος να εκδίδει τις αποδείξεις λιανικών συναλλαγών μέσω ηλεκτρονικού μηχανισμού ή ταμειακής μηχανής για τις πωλήσεις αυτές;

    Απάντηση: Για τις αποδείξεις λιανικής πώλησης που εκδίδονται εκτός επαγγελματικής εγκατάστασης,η χρήση φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού( Φ.Τ.Μ ή Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ) είναι προαιρετική, καθώς παρέχεται απαλλαγή από τη διαδικασία αυτή. Σε αυτές τις περιπτώσεις εκδίδονται χειρόγραφες αθεώρητες αποδείξεις λιανικής πώλησης.

    Διατάξεις:

    • ΠΟΛ 1002/31-12-2014
    • ΔΕΑΦ Δ 1000472 ΕΞ 03/01/2019

    Δικαιολογητικά που απαιτούνται για την αγορά αναπηρικού Ι.Χ από ανήλικο.

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Δικαιολογητικά που απαιτούνται για την αγορά αναπηρικού Ι.Χ από ανήλικο:

    1) Προσκόμιση πρωτότυπης ιατρικής γνωμάτευσης από Υγειονομική Επιτροπή ΚΕΠΑ και έλεγχος της Γνωμάτευσης στο Τελωνείο,ώστε να γνωρίζουμε αν δικαιούται ατέλεια ο ανάπηρος.

    2) Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας του ανηλίκου. Αν το παιδί είναι κάτω των 12 ετών και δεν έχει ακόμα αστυνομική ταυτότητα, απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας και η αναφορά των στοιχείων του ανηλίκου πάνω στην ιατρική γνωμάτευση. Απαραίτητο στοιχείο ο ανήλικος να έχει ΑΦΜ. Επίσης χρειάζεται να κατατίθεται το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

    3) Από τους γονείς χρειάζονται:

    Αίτηση προς το Τελωνείο( με γνήσιο υπογραφής).

    Υπεύθυνες Δηλώσεις ( και από τους 2 γονείς με γνήσιο υπογραφής).

    Φωτοτυπία των αστυνομικών τους ταυτοτήτων.

    Φωτοτυπία των αδειών οδήγησης.

    Ηλεκτρονική εξουσιοδότηση( και από τους 2 γονείς), Icisnet.

    Εξουσιοδοτήσεις( και από τους 2 γονείς με γνήσιο υπογραφής).

    Φωτοτυπία λογαριασμού ΔΕΗ, ή ΟΤΕ ή ΕΥΔΑΠ, ή φωτοτυπία της φορολογικής τους δήλωσης ως στοιχείο διαμονής του ανηλίκου.

    Αίτηση για ορισμό των γονέων ως οδηγούς, από τους γονείς για τους ίδιους( και από τους 2 γονείς με γνήσιο υπογραφής).

    Υπεύθυνη δήλωση αποδοχής, από τους γονείς για τους ίδιους( με γνήσιο υπογραφής).

    4) Σε περίπτωση που οι γονείς δεν οδηγούν, δικαιούνται να ορίσουν μέχρι 2 οδηγούς, οι οποίοι να κατοικούν στην ίδια περιοχή προσκομίζοντας:

    Από τους γονείς χρειάζονται:

    α) Αίτηση για ορισμό οδηγών( με γνήσιο υπογραφής).

    β) Υπεύθυνη δήλωση για ορισμό οδηγών( και από τους 2 γονείς με γνήσιο υπογραφής).

    Από τους οδηγούς χρειάζονται:

    α) Υπεύθυνη δήλωση( με γνήσιο υπογραφής).

    β) Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας.

    γ) Φωτοτυπία λογαριασμού ΔΕΗ, ή ΟΤΕ, ή ΕΥΔΑΠ ή αντίγραφο φορολογικής δήλωσης ως στοιχείο διαμονής.

    δ) Φωτοτυπία της άδειας οδήγησης.

     

    Άδεια και επίδομα αδείας, σε περίπτωση λύσης της εργασιακής σχέσης(VIDEO)!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Σε περίπτωση λύσης της σχέσης εργασίας μισθωτού με οποιονδήποτε τρόπο πριν λάβει την κανονική άδεια που του οφείλεται, ο μισθωτός δικαιούται τις αποδοχές τις οποίες θα έπαιρνε αν του είχε χορηγηθεί άδεια.

    Κατά το πρώτο ημερολογιακό έτος (εντός του οποίου προσελήφθη) ο μισθωτός δικαιούται να λάβει αποδοχές αδείας ίσες με 2 ημερομίσθια ανά μήνα απασχόλησης. Επίσης, δικαιούται 2 ημερομίσθια ανά μήνα, ως επίδομα αδείας, (με τον περιορισμό του μισού μισθού ή των 13 ημερομισθίων).

    Κατά το δεύτερο ημερολογιακό έτος, ο μισθωτός δικαιούται επίσης 2 ημερομίσθια ανά μήνα απασχόλησης και άλλα 2 ημερομίσθια ανά μήνα ως επίδομα αδείας (με τον περιορισμό του μισού μισθού ή των 13 ημερομισθίων).

    Κατά το τρίτο ημερολογιακό έτος και για τα επόμενα οφείλονται αποδοχές πλήρους αδείας και επιδόματος αδείας, που αντιπροσωπεύουν αυτές που θα εδικαιούτο ο μισθωτός εάν ελάμβανε την άδειά του κατά το χρονικό διάστημα της λύσης της σχέσης εργασίας.

    Παρατήρηση: Τα παραπάνω ισχύουν είτε μιλάμε για καταγγελία σύμβασης, είτε για οικειοθελή αποχώρηση του μισθωτού και εφόσον δουλεύει επί καθημερινής βάσης.

    Το taxvoice είναι εδώ για να σας ενημερώνει με απλό και επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο και για τα πολύ λεπτά και ουσιώδη για όλους μας εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα..

    Θα επανέλθουμε με πολύ χρηστικές πληροφορίες για τις άδειες των εργαζομένων, λόγω και του καλοκαιριού που βρίσκεται σε εξέλιξη…

    Μείνετε συντονισμένοι…

    Ακολουθεί ένα πολύ χρηστικό video του συνεργάτη μας Γιώργου Χρυσού, εξειδικευμένου σε εργατικά ζητήματα, που απαντάει με απλό τρόπο από ποιο σημείο δικαιούται ένας εργαζόμενος επιδόματα και δώρα!

     

    Πηγή: Εγκύκλιος Υπουργείου Απασχόλησης 3392/1-3-2005

     

    Αλιείς και αγρότες ειδικού καθεστώτος. Ομοιότητες και διαφορές!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Ερώτημα:

    Α)Οι αλιείς που ανήκουν στο καθεστώς του κατ’ αποκοπή καθεστώς ΦΠΑ ανά εξάμηνο του άρθρου 40 του κώδικα ΦΠΑ(Ν.2859/2000), ταυτίζονται με τους αγρότες ειδικού καθεστώτος των άρθρων 41 και 42 του κώδικα ΦΠΑ;

    Β) Οι εν λόγω αλιείς πώς αντιμετωπίζονται ως προς το ΦΠΑ, αν ασκούν παράλληλα και αγροτική δραστηριότητα;

    Απάντηση:

    Α)Το κατ’ αποκοπή καθεστώς του άρθρου 40 του Κώδικα ΦΠΑ αποτελεί διαφορετικό καθεστώς από το ειδικό καθεστώς αγροτών των άρθρων 41 και 42 του Κώδικα ΦΠΑ, συνεπώς οι επαγγελματίες του κατ’ αποκοπή καθεστώτος του άρθρου 40 του Κώδικα ΦΠΑ δεν είναι αγρότες του ειδικού καθεστώτος των άρθρων 41 και 42 του Κώδικα ΦΠΑ.

    Β) Οι επαγγελματίες του κατ’ αποκοπή καθεστώτος του άρθρου 40 του Κώδικα ΦΠΑ (π.χ αλιείς – φυσικά πρόσωπα- συμπλοιοκτησίες ή κοινωνίες αστικού δικαίου) από 01.01.2015, είναι υπόχρεοι σε τήρηση βιβλίων με δυνατότητα μη ενημέρωσής τους , καθώς και σε έκδοση στοιχείων, με δυνατότητα απαλλαγής από την υποχρέωση χρήσης φορολογικού μηχανισμού .

    Εφόσον ασκούν και αγροτική δραστηριότητα προβλέπεται η υποχρεωτική ένταξη των αγροτών στο κανονικό καθεστώς (από 1.1.2017) λόγω άσκησης από μέρους των αγροτών άλλης δραστηριότητας για την οποία τηρούνται λογιστικά βιβλία.

    Συνεπώς από 1.1.2017 οι αλιείς του άρθρου 40 του Κώδικα ΦΠΑ υπάγονται παράλληλα για την αγροτική τους δραστηριότητα στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ και για την δραστηριότητα τους ως αλιείς στο ειδικό καθεστώς κατ’ αποκοπή καταβολής ΦΠΑ του άρθρου 40.

    Διατάξεις:

    • ΠΟΛ 1010/2018
    • Ν.2859/2000, άρθρα 40,41,42
    • ΠΟΛ 1007/2015, άρθρο 2, παρ.4
    • ΠΟΛ 1002/2014, άρθρο 1, παρ.5γ
    • ΠΟΛ 1010/2015

     

     

     

    ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΩΣΤΑ: Τεκμήρια αγοράς και συντήρησης αναπηρικών αμαξιών!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

    Ερώτημα: Φορολογούμενος με ποσοστό αναπηρίας που υπερβαίνει το 67%( κινητική αναπηρία), αγοράζει αυτοκίνητο αξίας πχ 20000 ευρώ. Το αυτοκίνητο αυτό απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Κατά την υποβολή της ετήσιας δήλωσης εισοδήματος τι ισχύει ως προς το τεκμήριο αγοράς και συντήρησης του αυτοκινήτου αυτού;

    Απάντηση: Δεν υπολογίζεται ετήσιο τεκμήριο συντήρησης και κυκλοφορίας για το παραπάνω αυτοκίνητο, καθώς απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ως προς το τεκμήριο αγοράς, διακρίνουμε δύο περιπτώσεις:

    • Αν το Ι.Χ είναι ένα κοινό αυτοκίνητο, τότε υφίσταται το τεκμήριο αγοράς των 20000 ευρώ.
    • Αν όμως το Ι.Χ είναι ειδικά διασκευασμένο για πρόσωπα που παρουσιάζουν κινητικές αναπηρίες που υπερβαίνουν το 67%, τότε δεν ενεργοποιείται το τεκμήριο αγοράς. Ως επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης ειδικά διασκευασμένα για κινητικά αναπήρους θεωρούνται εκείνα που διασκευάστηκαν ύστερα από άδεια της αρμόδιας αρχής για να οδηγούνται από πρόσωπα που παρουσιάζουν κινητική αναπηρία με ποσοστό πάνω από εξήντα επτά τοις εκατό (67%) ή για να μεταφέρουν αυτά τα πρόσωπα μαζί με τα αντικείμενα που είναι απαραίτητα με τη μετακίνησή τους.

      Συνεπώς στο παράδειγμα μας, εφόσον το Ι.Χ δεν είναι ειδικά διασκευασμένο βαρύνεται κανονικά με το τεκμήριο αγοράς του!

     

    Διατάξεις:

    1. Άρθρο 33 Ν.4172/2013
    2. ΠΟΛ 1076/2015

     

    ΠΕΡΙ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ: Επιτρέπεται η μεταφορά άδειας στο επόμενο ημερολογιακό έτος;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται μεταφορά της αδείας σε επόμενο έτος, έστω και αν αυτό έγινε με τη συναίνεση του εργαζομένου, η αξίωση για την άδεια μετατρέπεται σε χρηματική με τη λήξη του ημερολογιακού έτους.

    Επισημαίνεται δε, ότι, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 του Ν.Δ. 3755/1957, με το οποίο προστέθηκε εδάφιο στην παρ.1 του άρθρου 5 του Α.Ν. 539/1945, καθώς και τη σχετική νομολογία, σε περίπτωση μη χορήγησης από τον εργοδότη λόγω υπαιτιότητάς του (άρνηση, πταίσμα, αμέλεια κ.λ.π.), της άδειας που δικαιούται ο εργαζόμενος εντός του ημερολογιακού έτους (ή εντός της προβλεπόμενης χρονικής διάρκειας συμβάσεως ορισμένου χρόνου), ο εργοδότης υποχρεούται να καταβάλλει σ’ αυτόν τις αντίστοιχες αποδοχές αδείας με προσαύξηση 100% (Α.Π. 1568/99,Α.Π. 581/99, Α.Π. 331/2003 ΠΟΛ. Πρωτ. Αθηνών 815/2003).

    Εύλογο είναι ότι το ίδιο ισχύει και επί συμβάσεων ορισμένου χρόνου των οποίων η διάρκεια έληξε χωρίς να έχει χορηγηθεί η νομίμως προβλεπόμενη άδεια.

    Πηγή: Έγγραφο Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης Πρόνοιας 3631/87/27.1.2015

    ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΩΣΤΑ: Δηλώνονται τα ποσά που κερδίσαμε από τη φορολοταρία;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Ερώτημα: Κέρδισα ένα χρηματικό ποσό από τη φορολοταρία του Υπουργείου Οικονομικών. Είμαι υποχρεωμένος να το αναγράψω στη φορολογική μου δήλωση;

    Απάντηση: Τα χρηματικά έπαθλα δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου προς το Ελληνικό Δημόσιο. Το ποσό αυτό δεν αποτελεί εισόδημα, δεν καλύπτει τεκμήρια και ως εκ τούτου δεν αναγράφεται πουθενά στην ετήσια δήλωση εισοδήματος.

    Διατάξεις:

    • Άρθρο 70 Ν.4446/2016
    • Άρθρο 18 Ν.4491/2017

     

    Τελικά μπορούν να ξεφύγουν οι εικονικές επιχειρήσεις και τα πρόσωπα που πραγματικά τις διοικούν;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

    Σε περίπτωση ύπαρξης βεβαιωμένης ληξιπρόθεσμης οφειλής σε βάρος εικονικής επιχείρησης, οι πραγματικοί υπόχρεοι που υποκρύπτονται δεν έχουν την ιδιότητα των συνυπόχρεων προσώπων κατά την έννοια του άρθρου 82, παρ. 1, εδάφιο α’ του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974), διότι ευθύνονται ανεξαρτήτως από τα φαινόμενα πρόσωπα (εκείνα που εικονικά φέρονται ότι ασκούν την επιχείρηση) και κατά συνέπεια λαμβάνονται σε βάρος τους όλα τα προβλεπόμενα διοικητικά, ασφαλιστικά, αναγκαστικά και λοιπά μέτρα είσπραξης, αφού συνταχθεί ιδιαίτερη έκθεση ελέγχου όπου θα καταλογιστούν οι ανάλογες κυρώσεις και σ’ αυτούς.

    Διαπιστώνουμε ότι οι φορολογικές και ελεγκτικές αρχές, αξιοποιώντας και αποφάσεις δικαστηρίων, προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες με εξάντληση κάθε αυστηρότητας, προκειμένου να παταχθεί το φαινόμενο της εικονικότητας τόσο μιας επιχείρησης, όσο και του εκπροσώπου αυτής..

    ΠΗΓΗ: ΠΟΛ 1008/2017

    ΠΕΡΙ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ: Μετατροπή σύμβασης ορισμένου χρόνου σε αορίστου!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Η σύμβαση ορισμένου χρόνου σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 669 του Αστικού Κώδικα παύει αυτοδίκαια, όταν λήξει ο χρόνος, για τον οποίο συνομολογήθηκε, χωρίς να χρειάζεται καταγγελία της και καταβολή αποζημίωσης (ΑΠ 217/2017, ΑΠ 104/2016).

    Σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, η οποία περιλαμβάνει όρο για πρόωρη καταγγελία της με εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας ως προς την αποζημίωση απόλυσης για τις συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, κατά τις διατάξεις του ν. 2112/1920, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 74 παράγραφοι 2 και 3 του ν. 3863/2010, μετατρέπεται αυτοδικαίως σε σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου κατά την καταγγελία.

    Αυτό αναφέρεται ρητά στο άρθρο 40 του Ν. 3986/2011.

    Τεράστια προσοχή λοιπόν στη σύνταξη των συμβάσεων…διότι οι λεπτομέρειες που κάνουν πάντα τη διαφορά, έχουν τόσο οικονομικό, όσο και νομικό αντίκτυπο!

    Καθαρές σχέσεις μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου σημαίνει και γνώση της εργατοασφαλιστικής νομοθεσίας, με σωστή διαβούλευση και των δύο πλευρών και προπάντων ειλικρίνεια και όχι παιχνίδια σκοπιμοτήτων, που βασίζονται σε τεχνάσματα και αξιοποίηση σε “παραθυράκια” της ισχύουσας νομοθεσίας!

     

    ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΩΣΤΑ: Εισφορές σε Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Ερώτημα: Φυσικό πρόσωπο είναι μισθωτός και συμμετέχει σε Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης. Οι εισφορές αυτές δεν παρακρατούνται μέσω της μισθοδοσίας του. Πώς διαχειριζόμαστε τις εισφορές αυτές;

    Απάντηση: Σύμφωνα με την ΠΟΛ 1227/14-12-2018, οι εισφορές αυτές του μισθωτού που δεν παρακρατούνται μέσω της μισθοδοσίας του, εκπίπτουν από το ακαθάριστο εισόδημά του από μισθωτή εργασία και απεικονίζονται στους κωδικούς 351-352 του εντύπου Ε1(Εισφορές σε ασφαλιστικούς οργανισμούς υποχρεωτικής ασφάλισης που αποδίδονται από τον ίδιο τον ασφαλισμένο).

    Μεγάλη προσοχή λοιπόν στη σύνταξη των φορολογικών δηλώσεων, διότι υπάρχουν άπειρες λεπτομέρειες διάσπαρτες σε Νόμους και Εγκυκλίους! Τα λάθη κοστίζουν….

    Φορολογικά κίνητρα σε επιχειρήσεις για τόνωση της απασχόλησης!

     

    Γράφει ο Θανάσης Κουρδής, Λογιστής Φοροτεχνικός και μέλος της ομάδας του taxvoice.gr!

    Αμφικτυόνων 28, Λαμία

    Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974289429

     

    Ένα πολύ σημαντικό άρθρο που προστέθηκε στον Νόμο 4172/13 μπορεί να δώσει μεγάλο φορολογικό κίνητρο σε επιχειρήσεις.

    Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο 71Δ του Νόμου 4172/2013 που προστέθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 116  του Νόμου 4549/2018  και σύμφωνα με την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου (116) από το φορολογικό έτος 2019 (πολ 1244/18) και πέρα προβλέπονται τα εξής:

    Οι εργοδοτικές εισφορές για τη δημιουργία νέων θέσεων εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα των φυσικών προσώπων που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων προσαυξημένες κατά ποσοστό 50% και μέχρι το 14πλάσιο του κατώτατου μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών ανά θέση εργασίας, εφόσον προκύπτει αθροιστικά:

    α) αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων κατά το οικείο έτος πρόσληψης σε σχέση με το μέσο όρο του προηγούμενου έτους και

    β) αύξηση της μισθολογικής δαπάνης κατά το οικείο έτος πρόσληψης σε σχέση με αυτήν του προηγούμενου έτους.

    Δεν προσμετρούνται:

    α) η συνταξιοδότηση εργαζομένου,

    β) η καταγγελία σύμβασης κατόπιν υποβολής μήνυσης από τον εργοδότη σε εργαζόμενο της επιχείρησης για αξιόποινη πράξη που τέλεσε κατά την άσκηση της εργασίας του,

    γ) η φυλάκιση και ο θάνατος εργαζομένου και

    δ) η αδυναμία ανανέωσης της άδειας διαμονής και πρόσβασης στην αγορά εργασίας αλλοδαπού εργαζομένου.

    Εφαρμόζεται για νέους έως 30 ετών και για μακροχρόνια άνεργους που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ.

    Σε συνδεδεμένα πρόσωπα, κατά την έννοια του άρθρου 2 του παρόντος νόμου, το κίνητρο χορηγείται άπαξ για κάθε εργαζόμενο. Κατά το άρθρο 2 του 4172/13 συνδεδεμένο πρόσωπο είναι: κάθε πρόσωπο, το οποίο συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα στη διοίκηση, τον έλεγχο ή το κεφάλαιο άλλου προσώπου, το οποίο είναι συγγενικό πρόσωπο ή με το οποίο συνδέεται. Ειδικότερα, τα ακόλουθα πρόσωπα θεωρούνται συνδεδεμένα πρόσωπα:
    αα) κάθε πρόσωπο που κατέχει άμεσα ή έμμεσα μετοχές, μερίδια ή συμμετοχή στο κεφάλαιο τουλάχιστον τριάντα τρία τοις εκατό (33%), βάσει αξίας ή αριθμού, ή δικαιώματα σε κέρδη ή δικαιώματα ψήφου,
    ββ) δύο ή περισσότερα πρόσωπα, εάν κάποιο πρόσωπο κατέχει άμεσα ή έμμεσα μετοχές, μερίδια δικαιώματα ψήφου ή συμμετοχής στο κεφάλαιο τουλάχιστον τριάντα τρία τοις εκατό (33%), βάσει αξίας ή αριθμού, ή δικαιώματα σε κέρδη ή δικαιώματα ψήφου,
    γγ) κάθε πρόσωπο με το οποίο υπάρχει σχέση άμεσης ή έμμεσης ουσιώδους διοικητικής εξάρτησης η ελέγχου η ασκεί καθοριστική επιρροή ή έχει τη δυνατότητα άσκησης καθοριστικής επιρροής άλλου προσώπου ή σε περίπτωση που και τα δύο πρόσωπα έχουν σχέση άμεσης ή έμμεσης ουσιώδους διοικητικής εξάρτησης ή ελέγχου ή δυνατότητα άσκησης καθοριστικής επιρροής από τρίτο πρόσωπο.

    Έχει εφαρμογή και σε περίπτωση μετατροπής συμβάσεων μερικής ή εκ περιτροπής απασχόλησης ή συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή έργου, σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης.

    Η προσαύξηση, εκτός από το έτος πρόσληψης ή μετατροπής της σύμβασης σε σύμβαση εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης, χορηγείται και για 4 επιπλέον συναπτά έτη, υπό την προϋπόθεση ότι ο μέσος όρος του αριθμού των απασχολουμένων και η μισθολογική δαπάνη εκάστου έτους δεν έχουν μειωθεί σε σχέση με εκείνα του προηγούμενου έτους.

    Σύμφωνα με την ΠΟΛ 1244/18 η ισχύς των παραπάνω ορίζεται από 1/1/2019.

    Εσύ με ποιον είσαι; Του Σπύρου Κασσέλα!

     

    Γράφει ο εκλεκτός συνάδερφος Σπύρος Κασσέλας!

    Εσπέρου 96 Κηφισιά 

    210-6084009

    email: [email protected] 

    [email protected]

     

    Εσύ με ποιους είσαι;

    Ν.2190/1920 άρθρο 36α

    Τακτικός έλεγχος της εταιρείας από μη ορκωτούς ελεγκτές – λογιστές

    Όπως τροποποιήθηκε στις 30/03/1963

    1. Όταν κατά τας εκάστοντε ισχυούσας διατάξεις δεν προβλέπεται η διενέργεια ελέγχου Ανωνύμου Εταιρείας υπό ορκωτού λογιστού, ο έλεγχος διενεργείται κατά προτίμησιν υπό διπλωματούχου Ανωτάτης Σχολής Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών.
    2. Οι κατά την ως άνω παράγραφον ελεγκταί δέον όπως έχωσι συμπεπληρωμένον το τριακοστόν έτος της ηλικίας των και όπως έχωσι καταστή διπλωματούχοι της Λ.Σ.Ο. και Ε.Ε. τουλάχιστον πέντε έτη προ του διορισμού των.

    Όπως τροποποιήθηκε στις 25/09/1995 με τον νόμο 2339.

    1. Όταν, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά, δεν προβλέπεται η διενέργεια ελέγχου ανώνυμης εταιρείας από ορκωτό ελεγκτή, ο έλεγχος διενεργείται από ελεγκτές πτυχιούχους ανώτατων σχολών, που έχουν άδεια άσκησης οικονομολογικού επαγγέλματος από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του π.δ/τος 475/1991 (ΦΕΚ 176 Α).
    2. Οι κατά τα ανωτέρω ελεγκτές δύνανται να επαναδιορίζονται, όχι όμως για περισσότερες από πέντε εταιρικές χρήσεις.

    Όπως τροποποιήθηκε στις 08/08/2007 με τον νόμο 3604.

    1. Οι ετήσιες οικονομικές καταστάσεις ανωνύμων εταιρειών που έχουν ετήσιο κύκλο εργασιών πάνω από ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ και δεν υπερβαίνουν τα δύο από τα τρία αριθμητικά όρια των κριτηρίων της παραγράφου 6 του ‘Αρθρου 42α, ελέγχονται από δύο τουλάχιστον ελεγκτές της παραγράφου 3 του παρόντος ‘Αρθρου ή από έναν ορκωτό ελεγκτή – λογιστή. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης μπορεί να αναπροσαρμόζεται το ύψος του ετήσιου κύκλου εργασιών της παρούσας παραγράφου.
    2.Ανώνυμες εταιρείες που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της προηγούμενης παραγράφου μπορούν να προβλέπουν στο καταστατικό τους ή, εάν δεν προβλέπεται σε αυτό, να αποφασίζουν δια της γενικής συνέλευσης, την υποβολή των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων σε έλεγχο είτε από τους ελεγκτές της παραγράφου 3 του παρόντος ‘Αρθρου είτε από ορκωτό ελεγκτή – λογιστή. Η πρόβλεψη του καταστατικού ή η απόφαση της γενικής συνέλευσης πρέπει να αφορά διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) εταιρικών χρήσεων.
    3. Στην περίπτωση των παραγράφων 1 και 2, αν δεν έχει προβλεφθεί ο διορισμός ορκωτού ελεγκτή – λογιστή, ο έλεγχος διενεργείται από ελεγκτές πτυχιούχους ανωτάτων σχολών, που είναι μέλη του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Ο.Ε.Ε.) και κάτοχοι άδειας επαγγέλματος Λογιστή – Φοροτεχνικού Α’ τάξεως του ν.
    2515/1997(ΦΕΚ 154 Α’). Οι ελεγκτές αυτοί, μαζί με τους αναπληρωτές τους, ορίζονται με απόφαση της γενικής συνέλευσης με την οποία καθορίζεται και η αμοιβή τους. Ποσοστό της αμοιβής των ελεγκτών παρακρατείται και αποδίδεται στο Ο.Ε.Ε. Το ελάχιστο όριο της αμοιβής των ελεγκτών, καθώς και το ποσοστό της παρακράτησης και η διαδικασία απόδοσής του στο Ο.Ε.Ε. καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης, ύστερα από γνώμη της Κεντρικής Διοίκησης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Οι ελεγκτές της παρούσας παραγράφου μπορούν να επαναδιορίζονται, όχι όμως για περισσότερες από πέντε (5) συνεχόμενες εταιρικές χρήσεις. Μεταγενέστερος επαναδιορισμός δεν επιτρέπεται να λάβει χώρα, αν δεν έχουν παρέλθει δύο (2) πλήρεις χρήσεις. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης μπορεί να καθορίζεται το έργο, η μέθοδος και η διαδικασία ελέγχου που διεξάγεται από ελεγκτές της παρούσας παραγράφου, το ύψος της αμοιβής τους, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα και σχετική λεπτομέρεια.
    4. Ο υποχρεωτικός ή προαιρετικός έλεγχος κατά τις παραγράφους 1 και 2 αποτελεί προϋπόθεση του κύρους της έγκρισης των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τη γενική συνέλευση. Οι παράγραφοι 3 και 4 του ‘Αρθρου 36 εφαρμόζονται και στην περίπτωση των ελεγκτών του παρόντος ‘Αρθρου.»

    Το άρθρο 36α καταργήθηκε με τον νόμο 4336/2015, γνωστό και ως τρίτο μνημόνιο.

    Υπάρχουν κάποιες «φωνές» που ισχυρίζονται ότι ο φορολογικός έλεγχος είναι κρατική υπόθεση και δεν μπορούν να παρεισφρέουν ιδιώτες.

    Μάλιστα, καμία απολύτως αντίρρηση. Που είναι λοιπόν το πρόβλημα οι εταιρείες με τζίρο πάνω από το όριο των διπλογραφικών βιβλίων να ελέγχονται από λογιστές φοροτεχνικούς α’ τάξεως και να λαμβάνουν πιστοποιητικό φορολογικής συμμόρφωσης;  Mετά το υπουργείο οικονομικών εξετάζοντας τα δεδομένα και εφαρμόζοντας τεχνικές risk analysis, θα μπορεί  να βάζει τις χρήσεις στο αρχείο ή να τις στέλνει για επανέλεγχο.

    Ένα άλλο πρόβλημα που ισχυρίζονται οι ενάντιοι των φορολογικών πιστοποιητικών, είναι το κόστος για τις επιχειρήσεις. Αστεία πράγματα!!!!! Επιχειρήσεις με τζίρο 1.500.000 € δεν μπορούν να επιβαρυνθούν ένα κόστος 2.500 €, που έμμεσα θα τους απαλλάσσει από τον βραχνά των φορολογικών ελέγχων;

    Με αυτό τον τρόπο γλυτώνει τους όποιου τύπου εκβιασμούς ο τηρών λογιστής, για διάφορες αλχημείες και δημιουργικές λογιστικές, με σκοπό τον περιορισμό των εσόδων.

    Να σημειώσω ότι οι ελεγκτές έχουν ποινικές κυρώσεις σε περίπτωση που ο επανέλεγχος από την φορολογική διοίκηση δώσει διαφορετικό αποτέλεσμα από αυτό του φορολογικού πιστοποιητικού.

    Κάτι έχουν πάρει τα αυτί μου για “στημένους” ελέγχους από τους λογιστές των επιχειρήσεων με αμοιβή 15% από το αποτέλεσμα των ελέγχων. Το άλλο αυτί κάτι έχει ακούσει για “συστήματα” 5-3-2, 4-4-2 εντός των Δ.Ο.Υ., αλλά προφανώς μιλάνε για ποδόσφαιρο. Προσωπική άποψη δεν έχω, ούτε τα επικαλούμαι, αντίθετα αποτάσσομαι τον σατανά των στημένων και μιλημένων φορολογικών ελέγχων.!!!!

    Προσωπικά βλέπω εξέλιξη και αναβάθμιση του κλάδου, βλέπω συναδέλφους με τεράστιες γνώσεις και πείρα, με μεταπτυχιακά και χιλιάδες εργατοώρες, να ξεφεύγουν από τις πλατφόρμες και τις αιτήσεις, και να ασχολούνται με την πραγματική λογιστική επιστήμη, με σκοπό την προστασία τόσο του συναδέλφου λογιστή-καταχωρητή, όσο και του σωστού επιχειρηματία από διάφορα κοράκια.

    Ο “τα κάνω όλα και συμφέρω” o “μη σε νοιάζει, έχω άκρες εγώ” πρέπει πλέον να εξαφανιστεί από την πιάτσα. Δεν είναι τυχαίο που διάφοροι εφοριακοί που έχουν ανακατευτεί με τα κοινά, είναι κάθετα αντίθετοι στα φορολογικά πιστοποιητικά. Όποιος έχει περάσει φορολογικό έλεγχο από Δ.Ο.Υ.-ΤΕΚ – ΠΕΚ δεν μιλάω καν για ΕΘΕΚ ή ΚΕΜΕΠ και όποιος έχει “υποστεί” έλεγχο από ορκωτό, ξέρει πότε ο έλεγχος είναι ουσιαστικότερος.

    Βαρέθηκα να ακούω κλισέ του τύπου “κάτι πρέπει να βγάλω εκτός, δώσε μου εσύ ότι νομίζεις” ή “είσαι τόσο καθαρός που είσαι ύποπτος”.

    Όλα τα δάχτυλα του χεριού δεν είναι ούτε ίδια, ούτε ίσα. Δεν είναι όλοι οι λογιστές απατεώνες, ούτε όλοι οι εφοριακοί διεφθαρμένοι. Ας ενωθούν λοιπόν οι υγιείς δυνάμεις και από τις δύο πλευρές ώστε σύντομα, πολύ σύντομα να εξαφανιστεί η φορολογική απάτη από την χώρα, και να αποκτήσουμε όλοι φορολογική συνείδηση. Αυτή η λογική δεν είναι νεοφιλελεύθερη, νεοφιλελεύθερες είναι οι λογικές των κρατικών φορολογικών ελέγχων που δεν γίνονται ΠΟΤΕ, περιμένοντας στο ακουστικό για καμία περαίωση. Νεοφιλελεύθερες είναι οι λογικές της ανέλεγκτης επιχειρηματικότητας και της λογικής των συναλλαγών κάτω ή ακόμα και πάνω από το τραπέζι.

    Προσωπικά είμαι με τον συνάδελφο που πρέπει να κάνει απρόσκοπτα την δουλειά του, είμαι υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων με πραγματικά δεδομένα, είμαι υπέρ της φορολογικής συνείδησης τόσο του ιδιώτη όσο και του επιχειρηματία. Ούτε είμαι, ούτε ήμουν ποτέ με τα λαμόγια που θάβουν τον έμπειρο και γνώστη λογιστή πιπιλίζοντας τα μυαλό του επιχειρηματία ότι δήλωσε πολλά κέρδη, και αν ήταν αυτός λογιστής τα κέρδη θα ήταν τα μισά. Τα κέρδη που δηλώνονται είναι αυτά που προκύπτουν από τα βιβλία, μετά τις σχετικές αναμορφώσεις κονδυλίων. Τελεία και παύλα.