Σάββατο, 2 Αυγούστου, 2025
    Αρχική Blog Σελίδα 24

    Πώς γίνεται η εγγραφή στο νηπιαγωγείο ηλεκτρονικά;

    Εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ηλεκτρονικά:

    Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ μπορειτε να κάνετε εγγραφή παιδιών που για πρώτη φορά θα φοιτήσουν σε δημόσιο νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι ήδη εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα.

    Οι αιτήσεις εγγραφής για τη χρονιά 2022-23 γίνονται από 1 μέχρι 20 Μαρτίου 2022.
    Σημειώνεται ότι για την επιλογή των εγγραφών δεν τηρείται σειρά προτεραιότητας και δε λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος της υποβολής αίτησης.

    Πριν ξεκινήσετε θα χρειαστείτε:

    ▪️τους κωδικούς πρόσβασης στο GOV.GR (TAXISnet)

    ▪️τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου

    ▪️αποδεικτικό διεύθυνσης

    Προϋπόθεση:

    Τη διαδικασία εγγραφής μπορεί να την πραγματοποιήσει μόνο ο γονέας/κηδεμόνας κάθε παιδιού.

    myDATA: Μπορεί ο λογιστής να διαβιβάζει τα έσοδα των πελατών του, που είναι χειρόγραφοι;

    Ο  Λογιστής μπορεί να διαβιβάζει όλα τα έσοδα των πελατών του έως τις 20 του επόμενου μήνα από την έκδοση εκάστου παραστατικού;

    Ναι αλλά μόνο για την περίοδο ανοχής και όχι υποχρεωτικά.

    Από τη νομοθέτηση του σχετικού άρθρου των κυρώσεων και μετά ο Λογιστής έχει την υποχρέωση για τη διαβίβαση μόνο των εξόδων που λαμβάνει από Τύπους Παραστατικών της Κατηγορίας Α1 Αντικριζόμενα Παραστατικά Εκδότη ημεδαπής / αλλοδαπής, της Κατηγορίας Β1 Μη Αντικριζόμενα Παραστατικά Λήπτη ημεδαπής/αλλοδαπής, της Κατηγορίας Β2 Αντικριζόμενα Παραστατικά Λήπτη ημεδαπής/αλλοδαπής και της Κατηγορίας Γ Εγγραφές Τακτοποίησης Εσόδων Εξόδων, βάσει των ορίων που προβλέπονται στην Α.1138/2020.

    Σχετικά με τα έσοδα δύναται να διαβιβάζει μόνο τα έσοδα των Επιχειρήσεων που έχουν τα όρια της Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης.

    Σε κάθε περίπτωση προκρίνεται οι Επιχειρήσεις να διαβιβάζουν ανεξαρτήτως ορίου τα έσοδα τους με ηλεκτρονικό μέσο (Πάροχος, ERP, Εφαρμογή Έκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών της ΑΑΔΕ, ΦΗΜ για συναλλαγές λιανικής) και οι Λογιστές μόνο τα Έξοδα και τις εγγραφές τακτοποίησης εσόδων – εξόδων.

    Σημαντική σημείωση: Το ζήτημα αυτό, με βάση τα λεγόμενα της ΑΑΔΕ, θα ξεκαθαρίσει και επίσημα με την αναθεώρηση της Α.1138/2020.

    Όπως μας έχει ενημερώσει σε εκδηλώσεις της ΠΑΕΛΟ, ο κ.Ντίνος, όσες οντότητες εμπίπτουν στην χρήση της ειδικής φόρμας καταχώρισης και παρακολουθούνται από λογιστή, ο οποίος καταχωρεί στο λογιστικό του πρόγραμμα τις εγγραφές εσόδων και εξόδων, δε θα χρειάζεται να καταχωρούν μια –μια στη φόρμα τις εγγραφές, αλλά θα διαβιβάζονται από το λογιστικό πρόγραμμα και θα πέφτουν στη φόρμα. Εξυπακούεται πως οι οντότητες αυτές, εξακολουθούν να εκδίδουν χειρόγραφα παραστατικά.

    Προτείνεται η διαβίβαση να γίνεται με τους κωδικούς του λογιστή, κατόπιν εξουσιοδότησης από τον πελάτη, για τη διαχείριση των ηλεκτρονικών βιβλίων.

    Σε κάθε περίπτωση, η λύση της μηχανογράφησης, είναι σίγουρα η πιο ενδεδειγμένη για όλους!

     

    myDATA και εξοδοποίηση του ΦΠΑ!

    Ποιος χαρακτηρισμός εξόδων χρησιμοποιείται στην περίπτωση που επιλέγεται ή απαιτείται η εξοδοποίηση του ΦΠΑ;

    Στην περίπτωση που η Επιχείρηση – Λήπτης λαμβάνει παραστατικά εξόδων και επιλέγει ή απαιτείται η εξοδοποίηση του ΦΠΑ επιλέγει ως χαρακτηρισμό εξόδων το 2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) / (+). Στην περίπτωση αυτή το ποσό ΦΠΑ προστίθεται στην καθαρή αξία και δεν σχετίζεται με τους κωδικούς εισροών της Περιοδικής Δήλωσης ΦΠΑ.

    myDATA:Γενικά έξοδα ΜΔΕ και λήψη υπηρεσιών ΜΔΕ!

    Ποια η διαφορά των χαρακτηρισμών 2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) / (+) και 2.3 Λήψη Υπηρεσιών (-) / (+);

    Δεν υπάρχει καμία ουσιαστική διαφορά και ούτε καμία υποχρέωση για τη διακριτή επιλογή των δύο χαρακτηρισμών.

    Προτείνεται στην περίπτωση που η Επιχείρηση – Λήπτης λαμβάνει παραστατικά εξόδων που αντιστοιχούν σε λήψη υπηρεσιών να επιλέγει ως χαρακτηρισμό το 2.3 Λήψη Υπηρεσιών (-) / (+) και στην περίπτωση που η συναλλαγή αφορά έξοδα πλην υπηρεσιών να επιλέγει ως χαρακτηρισμό το 2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ (-) / (+).

    myDATA και ανάθεση τιμολόγησης!

    Πώς διαβιβάζονται τα δεδομένα στην περίπτωση ανάθεσης τιμολόγησης;

    Στην περίπτωση ανάθεσης τιμολόγησης την υποχρέωση διαβίβασης έχει πάντα η τρίτη οντότητα στην οποία έχει ανατεθεί η τιμολόγηση, από την οντότητα πωλητή αγαθών – υπηρεσιών και μόνο για το δεδομένα της σύνοψης. Η υποχρέωση διαβίβασης χαρακτηρισμού συναλλαγών της παραπάνω περίπτωσης υφίσταται μόνο από την οντότητα πωλητή αγαθών – υπηρεσιών (πράγματι υπόχρεος).

    ΟΑΕΔ: Τύποι βεβαιώσεων που εκδίδονται ηλεκτρονικά!

    ΟΑΕΔ: Ποιους τύπους βεβαιώσεων μπορώ να εκδώσω και με ποιο τρόπο;

    Οι τύποι βεβαιώσεων που μπορείτε να εκδώσετε είναι:
    Βεβαίωση χρόνου ανεργίας
    Βεβαίωση επιδοτούμενης ανεργίας
    Βεβαίωση οικονομικών συναλλαγών
    Βεβαίωση εξατομικευμένης προσέγγισης
    Βεβαίωση συμμετοχής σε δράσεις συμβουλευτικών υπηρεσιών
    Βεβαίωση ανεργίας για την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε ανέργους ηλικίας ως 29 ετών
    Βεβαίωση ανεργίας για την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε ανέργους ηλικίας άνω των 29 έως 55 ετών
    Βεβαίωση ανεργίας για την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε ανέργους ηλικίας 55 ετών και άνω

    Οι ανωτέρω βεβαιώσεις εκδίδονται:

    -Ηλεκτρονικά, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς TAXISnet, μέσω:

    -μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ)

    myDATA: Πως διαβιβάζονται τα δεδομένα όταν έχουμε αυτοτιμολόγηση;

    Πως διαβιβάζονται τα δεδομένα στην περίπτωση αυτοτιμολόγησης;

    Στην περίπτωση αυτοτιμολόγησης την υποχρέωση διαβίβασης σύνοψης έχει πάντα ο λήπτης αγαθών – υπηρεσιών που στην προκείμενη περίπτωση λειτουργεί ως Εκδότης και διαβιβάζει και χαρακτηρισμούς συναλλαγών εξόδων.

    Η οντότητα Λήπτης (πωλητής αγαθών – υπηρεσιών) διαβιβάζει μόνο χαρακτηρισμούς εσόδων.

    Επίδομα μακροχρόνια ανέργων, απλά και κατανοητά!

    Επίδομα Μακροχρονίως Ανέργων:

    Δικαιούχοι :

    Έλληνες υπήκοοι και οι υπήκοοι κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι ασφαλισμένοι κατά της ανεργίας.

    Ύψος επιδόματος:

    200 ΕΥΡΩ και χορηγείται προσωπικά στον ίδιο το δικαιούχο για όσο χρονικό διάστημα είναι άνεργος και σε καμία περίπτωση πέρα από 12 μήνες.

    Προϋποθέσεις:

    ▪️1. Ηλικία από 20 μέχρι 66 ετών.
    Ως ημερομηνία αφετηρίας για τη συμπλήρωση του 20ου και 66ου έτους, λογίζεται η ημερομηνία γέννησης του δικαιούχου. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής της προϋπόθεσης των ορίων ηλικίας είναι ο χρόνος υποβολής της αίτησης.

    ▪️2. Εξάντληση 12μηνης τακτικής επιδότησης ανεργίας.

    Δικαιούχοι είναι και όσοι έχουν εξαντλήσει 12μηνη επιδότηση ακόμη και αν την έλαβαν τμηματικά (δηλ. με αναστολές και συνεχίσεις), και υποβάλλουν την αίτηση εντός αποσβεστικής προθεσμίας δυο (2) μηνών, από τη λήξη της 12μηνης τακτικής επιδότησης.

    Οι τακτικά επιδοτούμενοι λόγω συνέχισης με βάση το άρθρο 20 του ν.δ. 2961/54, που κατά τη λήξη του υπολοίπου της 12μηνης επιδότησης δεν έχουν συμπληρώσει χρόνο παραμονής αδιαλείπτως επί 12μηνο στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, δύνανται να υποβάλλουν τη σχετική με το επίδομα μακροχρονίως ανέργων αίτηση, μέσα σε αποσβεστική προθεσμία δύο (2) μηνών από τη συμπλήρωση της αδιάλειπτης 12μηνης παραμονής.

    ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν είναι δικαιούχοι οι άνεργοι των οποίων η εγκριτική απόφαση χορήγησης τακτικής επιδότησης ανεργίας είναι μικρότερη των δώδεκα μηνών .

    ▪️3. Να έχουν συμπληρώσει κατά την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης, χρόνο ανεργίας αδιαλείπτως επί δωδεκάμηνο, παραμένουν εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

    ▪️4. Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα να μην υπερβαίνει τα 10.000 ΕΥΡΩ.

    ✔️Το συγκεκριμένο εισόδημα προσαυξάνεται κατά 586,08 ΕΥΡΩ για κάθε ανήλικο τέκνο.

    Ανήλικο τέκνο θεωρείται αυτό που δεν έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του.

    Σημείωση : Ως ετήσιο οικογενειακό εισόδημα θεωρείται το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο, πραγματικό, απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο, εισόδημα από κάθε πηγή ,με εξαίρεση τις αποζημιώσεις απόλυσης,του προηγούμενου από την άσκηση του δικαιώματος οικονομικού έτους του ανέργου, της συζύγου και των ανήλικων τέκνων του.

    Δεν προσμετράται στο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:

    ▪️ το επίδομα ανεργίας,
    ▪️ασθενείας,
    ▪️μητρότητας, και το
    ▪️επίδομα μακροχρονίως ανέργου (για τυχόν χορήγηση του κατά το επόμενο ημερολογιακό έτος) .

    Για ενήλικες άγαμους δικαιούχους ως οικογενειακό εισόδημα θεωρείται το ατομικό.
    Η Αίτηση:

    Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν, εντός αποσβεστικής προθεσμίας δυο (2) μηνών από τη λήξη της τακτικής επιδότησης ανεργίας, τις αιτήσεις και τα απαραίτητα δικαιολογητικά με τους εξής τρόπους:

    αυτοπροσώπως στις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ του τόπου κατοικίας τους ή της τελευταίας απασχόλησής τους
    ηλεκτρονικά, μέσω του e-services.

    Πώς διαβιβάζεται η εγγυοδοσία (κενές φιάλες) στη ψηφιακή πλατφόρμα myData;

    Πώς διαβιβάζεται η εγγυοδοσία (κενές φιάλες) στη ψηφιακή πλατφόρμα myData;

    Το συνολικό ποσό που αφορά εγγυοδοσία, έρχεται ως διακριτή γραμμή στο παραστατικό που διαβιβάζεται και χαρακτηρίζεται ως 1.95 «Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εσόδων» από τον Εκδότη και 2.95 «Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εξόδων» από το Λήπτη.

    Και στις δύο περιπτώσεις (Εκδότη και Λήπτη) οι αναγραφόμενες αξίες δεν σχετίζονται με κωδικό Ε3 και δεν επηρεάζουν το λογιστικό και φορολογικό αποτέλεσμα.

    Το 1555 αποκτά ιστοσελίδα και εξυπηρετεί πλέον και διαδικτυακά!

    Το 1555 αποκτά ιστοσελίδα και εξυπηρετεί πλέον και διαδικτυακά.

    Κάθε αίτημα που υποβάλλεται με αυτή τη διαδικασία, δρομολογείται αυτόματα στην αρμόδια ομάδα εργασίας του Φορέα (ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ και λοιπές υπηρεσίες του Υπουργείου), για να το επεξεργαστεί και να το επιλύσει.

    Ο πολίτης λαμβάνει στο e-mail που έχει δηλώσει το μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης για το ερώτημά του, καθώς και σύνδεσμο που οδηγεί στο προσωπικό του αποθετήριο απαντήσεων.

    Όταν η επεξεργασία του αιτήματος ολοκληρωθεί, ειδοποιείται μέσω e-mail και λαμβάνει σύνδεσμο μετάβασης στο αποθετήριο, ώστε να ενημερωθεί για την απάντηση του φορέα.

    -Σε λειτουργία τέθηκε η ιστοσελίδα του 1555.gov.gr, του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης Πολιτών για εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά θέματα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευόμενων φορέων ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ.

    Μέσα από την ιστοσελίδα 1555.gov.gr ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετείται άμεσα, εύκολα και έγκυρα για τα ζητήματα που τον απασχολούν, χωρίς να απαιτείται η κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο του 1555. Με απλά λόγια, μπορεί πλέον να βρίσκει άκρη και διαδικτυακά.

    Το κύριο χαρακτηριστικό της ιστοσελίδας είναι ο ηλεκτρονικός Οδηγός του Πολίτη μέσω του οποίου οι πολίτες μπορούν:

    • Να συνδέονται και να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες όλων των φορέων που εποπτεύει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
    • Να υποβάλουν προσωποποιημένα αιτήματα ή ερωτήματα (tickets) και να παρακολουθούν την πορεία τους, μέσω προσωπικής θυρίδας/αποθετηρίου απαντήσεων.

    Ναυτιλιακές εταιρίες του Ν.89/1967!

     

    ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 89/1967,ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ -ΕΝΑΡΞΗ.

     

    Ναυτιλιακή εταιρεία Α.Ν 89/1967 ( αναπτυξιακός νόμος 89/67).

    Είναι αλλοδαπές εταιρείες οι οποίες εγκαθιστούν γραφεία η υποκαταστήματα στην Ελλάδα μετά από αίτηση τους και κατάθεση των σχετικών εγγράφων στο ΥΕΝ και ΥΠΕΘΟ.

    Το αντικείμενο εργασιών και οι υποχρεώσεις τους αναφέρονται στις εγκριτικές τους αποφάσεις .

    Για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος απαιτείται ειδική άδεια, η οποία χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εντός πενήντα (50) ημερών από την υποβολή σχετικής αίτησης στη Διεύθυνση Κεφαλαίων Εξωτερικού του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.

    ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 89/1967:

    -βεβαίωση εκπροσώπησης του νόμιμου εκπροσώπου

    -βεβαίωση ναυτικού επιμελητήριου

    -μισθωτήριο έδρα (συνήθως ζητείτε από την ΔΟΥ ΠΛΟΙΩΝ και το ενεργειακό πιστοποιητικό) – κατάθεση εγγυητικής στη τράπεζα ύψους 10,000ΕΥΡΩ

    -βεβαίωση απαλλαγής από ΤΑΝΠΥ του νόμιμου εκπροσώπου αν και εφόσον είναι αλλοδαπός(πρόσληψη στο ΙΚΑ με την ιδιότητα του ,αποστολή  μόνο ΦΜΥ μηνιαίως και όχι ΑΠΔ αν έχει μόνο αλλοδαπό προσωπικό)

    • Επικυρωμένο αντίγραφο πρόσφατης βεβαίωσης (όχι πάνω από δίμηνο)του οικείου προξενείου η αρμόδιας αρχής της χώρας στην έδρα της εταιρείας από την οποία να προκύπτει ότι εταιρεία λειτουργεί νομίμως (πιστοποιητικό good Standing)

    Οι ναυτιλιακές του νόμου 89/67 κατά την πρόσληψη εργαζομένων και του νόμιμου εκπροσώπου απαλλάσσονται από τη υποχρέωση υποβολής ΑΠΔ αλλά στέλνουν μηνιαίως ΦΜΥ για τους εργαζόμενους.

    Οι υποχρεώσεις:

    • Να έχουν δαπάνες λειτουργίας στην Ελλάδα τουλάχιστον50,000 ευρώ ετησίως, να εισάγουν συνάλλαγμα του ιδίου ποσού ετησίως (αν για ένα χρόνο δεν γίνει αυτό ,μεταφέρονται στην επόμενη χρονιά για να καλυφτούν αν και στο δεύτερο έτος δεν καταφέρει να φέρει τα ποσά που έχει ως υποχρέωση τότε δεσμεύεται μέρος της εγγυητικής που έχει καταθέσει στην τράπεζα).
    • Να υποβάλλουν ετησίως και εντός τακτής προθεσμίας στο υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (Διεύθυνση Κεφαλαίων Εξωτερικού) πληροφοριακά οικονομικά και λοιπά στοιχεία και να τον ενημερώνουν άμεσα για τυχόν τροποποιήσεις π.χ. της διοίκησης, της έδρας τους κ.λπ. Στο υπουργείο οικονομίας και οικονομικών και στο υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής.

    -πρόσληψη τουλάχιστον ενός ατόμου

     

    Για όσες δρουν ως ναυλομεσιτικές χωρίς διαχειριζόμενο πλοίο έχουν ως υποχρέωση την καταβολή της ειδικής εισφοράς του άρθρου 43 του Ν. 4111/2013.

    Όσες διαχειρίζονται πλοία εκτός της  συγκεντρωτικής κατάστασης διαχειριζομένων πλοίων που πρέπει να στέλνουν στη ΔΟΥ ΠΛΟΙΩΝ αρχές του έτους, είναι υπόχρεοι και σε δήλωση φορολογίας εισοδήματος πλοίων με ξένη σημαία .(συνήθως οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες αντλούν την υποχρέωση πληρώνοντας τον φόρο σημαίας στο εξωτερικό ).

    Τονίζεται ότι η παραβίαση των όρων της κανονιστικής απόφασης ή των νόμιμων υποχρεώσεων συνεπάγεται, κατά περίπτωση, πρόστιμο ή και ανάκληση της άδειας για την υπαγόμενη εταιρεία.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ΕΣΠΑ λογιστών. Απαλλαγμένο από την ηλεκτρονική γραφειοκρατία; Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

    Πρόγραμμα ΕΣΠΑ επιδότησης λογιστών-φοροτεχνικών για τον ψηφιακό τους εκσυγχρονισμό.  Ηλεκτρονική γραφειοκρατία υποβολής και ελέγχου στα προγράμματα ΕΣΠΑ!

    Αναρτήθηκε η προκήρυξη για το πρόγραμμα επιδότησης μέσω ΕΣΠΑ των Αυτοαπασχολούμενων Λογιστών –Φοροτεχνικών και των Νομικών Προσώπων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών, ώστε να ανταποκριθούν άμεσα σε ανάγκες ψηφιακού εκσυγχρονισμού.

    Με αυτό τον τρόπο ικανοποιήθηκε εν μέρει ένα πάγιο αίτημα του κλάδου, ώστε να μπορέσει να προσαρμοσθεί καλύτερα στις ανάγκες των νέων δεδομένων που επιβάλει στον κλάδο μας η εφαρμογή του Mydata.

    Άποψη μας είναι ότι τηρουμένων των αναλογιών, θα έπρεπε το ποσό να είναι τουλάχιστον ίσο με το ποσό επιδότησης των δικηγόρων , ενώ θα πρέπει η διοίκηση να μελετήσει την περίπτωση επιδότησης της εκπαίδευσης των λογιστών στην εφαρμογή MYDATA αφού αποτελούν βασικό Πυλώνα στην εφαρμογή του.

    Άρα λοιπόν το ΟΕΕ το οποίο αποτελεί τον θεσμικό φορέα του κλάδου όπως αιτήθηκε και πέτυχε την έγκριση του συγκεκριμένου προγράμματος θα πρέπει να αιτηθεί και ένα επιπλέον πρόγραμμα επιδοτούμενης κατάρτισης των λογιστών με ελεύθερη επιλογή από εκείνους και όχι μέσω ΚΕΚ όπως είχε γίνει στο παρελθόν.

    Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι ότι για μία ακόμη φορά βλέπουμε σε μία προκήρυξη προγράμματος ΕΣΠΑ ότι για την υποβολή του αιτήματος απαιτούνται πέντε (5) δικαιολογητικά από τα οποία τα τέσσερα θα μπορούσαν αυτοί που ελέγχουν και εγκρίνουν την υποβολή του αιτήματος να τα αναζητήσουν και να τα διασταυρώνουν μόνοι τους από την ΑΑΔΕ (με μία απλή εξουσιοδότηση του υποβάλλοντος),κάτι που είναι απλό και απαλλαγμένο από ηλεκτρονική γραφειοκρατία.

    Φυσικά το αστείο είναι ότι όλα αυτά πρέπει να τα υποβάλλει ο αιτήσας και μάλιστα σε περίπτωση λάθους η αίτηση να ακυρώνεται αυτόματα, ενώ οι συνάδελφοι-αξιολογητές που κάνουν τον έλεγχο, το θεωρούν σοβαρό λάθος, κάτι που δείχνει δυστυχώς την γραφειοκρατία που τους διέπει!

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της λανθασμένης διαδικασίας είναι ότι κατά το πρόσφατο πρόγραμμα της περιφέρειας, αποκλείσθηκαν επιχειρήσεις με πολύ υψηλή βαθμολογία, γιατί υπήρχαν τυπικά στοιχεία λάθος που μία διασταύρωση του αξιολογητή με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ θα μπορούσε να αποτρέψει αυτή την αδικία.

    Απλά από την πλευρά μας θέλουμε να το τονίσουμε το εξής: Ήδη βρισκόμαστε στην εποχή του ψηφιακού εκσυγχρονισμού κάτι που συναντάμε καθημερινά πλέον στην ζωή μας αλλά και στο επάγγελμα μας με την εφαρμογή του my data.

    Επομένως δεν είναι δυνατόν να χάνονται εργατοώρες και να δημιουργούνται κόστη στις επιχειρήσεις και επιπλέον εργασίες στον κλάδο μας για κάτι που θα έπρεπε το τμήμα ΕΣΠΑ να λαμβάνει αυτόματα και που όπως γνωρίζουμε θα γίνει στο μέλλον.

    Μήπως θα ήταν απλούστερο μέχρι να υλοποιηθεί η αυτόματη εφαρμογή, αντί να ισχύει αυτή η ηλεκτρονική, τυπολατρική-γραφειοκρατία οι άνθρωποι που κάνουν την αξιολόγηση, να λαμβάνουν τα στοιχεία από την ΑΑΔΕ ώστε και να αξιολογούνται σωστά τα αιτήματα και να απλοποιηθεί πολύ η υποβολή και η πρόκριση του κάθε αιτήματος;

    Ένας ακόμη λόγος που επιβάλει την συγκεκριμένη αλλαγή είναι ότι τα χρήματα που θα διοχετευθούν στις επιχειρήσεις με το πακέτο του πλαισίου στήριξης μέσα από το ταμείο ανάκαμψης θα περάσουν μέσα από το ΕΣΠΑ .

    Αν λοιπόν συνεχισθεί ο συγκεκριμένος τρόπος υποβολής αιτημάτων αλλά και αξιολόγησης θα δημιουργηθούν παρά πολλά προβλήματα, ενώ παράλληλα θα είναι ιδιαίτερα αποτρεπτικός στους ξένους επενδυτές.

    Χρειάζεται άμεσος εκσυγχρονισμός στο θέμα και φυσικά εκπαίδευση σε όσους ασχολούνται με την αξιολόγηση των αιτημάτων και πιστεύουμε ότι και εδώ χρειάζεται μία παρέμβαση του ΟΕΕ αφού αποτελεί θεσμικό φορέα και των λογιστών αλλά και των οικονομολόγων.

    Όμως αρκετά είπαμε για την ηλεκτρονική γραφειοκρατία στο ΕΣΠΑ, ας δούμε όμως αναλυτικά τα βασικά σημεία, τις προϋποθέσεις ένταξης και το τι έγγραφα χρειάζονται για την υποβολή και έγκριση του στην συνέχεια.

    Πότε αρχίζει και πότε λήγει η υποβολή:

    Έναρξη υποβολών: 9/3/2022 και ώρα 12:00

    Λήξη υποβολών: 18/4/2021 και ώρα 15:00.

    Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1/1/2021.

    Η προθεσμία ολοκλήρωσης είναι έξι (6) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31/12/2023.

    Ποιοι μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα:

    1. Αυτοαπασχολούμενοι λογιστές – φοροτεχνικοί κάτοχοι επαγγελματικής ταυτότητας λογιστή – φοροτεχνικού κατά τάξεις και

    2. Νομικά Πρόσωπα παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών που έχουν καταχωριστεί στα οικεία Μητρώα που τηρούνται στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας.

    Ποιες οι προϋποθέσεις ένταξης στο πρόγραμμα:

    • να έχουν κάνει έναρξη στην αρμόδια ΔΟΥ έως και τις 28/02/2022

    • να έχουν μέχρι τίς 28/02/2022 ενεργό ΚΑΔ δραστηριότητας: 69.20: Δραστηριότητες λογιστικής, τήρησης βιβλίων και λογιστικού ελέγχου-παροχή φορολογικών συμβουλών, καθώς και το σύνολο των υποκείμενων ΚΑΔ αυτού

    • να είναι πολύ μικρή, μικρή ή μεσαία επιχείρηση,

    • το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει στο παρελθόν η επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτή τη Δράση, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο (2) προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από την ημερομηνία ένταξης της αίτησης,

    Τι ποσά μπορούν να λάβουν:

    Σε κάθε ΑΦΜ αποδίδεται μέγιστη συνολική επιχορήγηση για την αναβάθμιση της ψηφιακής υποδομής της επιχείρησής του ως εξής:

    ΕΣΟΔΑ ΧΡΗΣΗΣ 2020 ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ
    0-20.000€ Έως 2.000€

    20.000€ ΚΑΙ άνω Έως 1.500€

    Όσοι έκαναν έναρξη εντός του 2021 και έως τις 28.02.2022 θα πάρουν ποσό 1.500€.

    Δε γίνεται αποδεκτή, για τον υπολογισμό της επιχορήγησης, τροποποιητική δήλωση Ε3 η οποία υποβλήθηκε μετά τη δημοσίευση της παρούσας πρόσκλησης δηλαδή 3/3/2022

    Ποιες δαπάνες επιλέγονται:

    Με στόχο τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό των δυνητικών ωφελούμενων επιχορηγούνται αποκλειστικά οι κάτωθι δαπάνες προμήθειας:

    • Εξοπλισμός Τεχνολογιών Πληροφορικής Επικοινωνίας (Desktop PC και περιφερειακά, laptop, Server, πολυμηχανήματα και λοιπός εξοπλισμός πληροφορικής).

    • Λογισμικά απαραίτητα για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της επιχείρησης. Επιλέξιμη δαπάνη είναι και η αγορά λογισμικού με την μορφή Software Το κόστος απόκτησης κάθε στοιχείου εξοπλισμού δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από 1.500 ευρώ.

    Διευκρίνιση: Ο ΦΠΑ είναι επιλέξιμη δαπάνη εφόσον δεν υπάρχει δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ σύμφωνα με τις διατάξεις του κώδικα ΦΠΑ.

    Τι δικαιολογητικά υποβάλουμε:

    Α. Με την Υποβολή της Αίτησης:

    1. Πρόσφατη Κατάσταση ενεργών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) της επιχείρησης μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι μεταγενέστερη από την ημερομηνία της πρόσκλησης)

    2. Υπεύθυνη Δήλωση ΜμΕ συμπληρωμένη με στοιχεία της τελευταίας κλεισμένης διαχειριστικής χρήσης.

    3. Υπεύθυνη Δήλωση & Πίνακας Επιχορηγήσεων De minimis

    4. Έντυπο Ε3 2020 με εμφανή τον αριθμό δήλωσης.

    5. Υπεύθυνη Δήλωση που δίνεται από το φορέα υλοποίησης.

    Β. Με υποβολή του Αιτήματος Ολοκλήρωσης:

    1. Κατάσταση ενεργών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) της επιχείρησης μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι πρόσφατη).

    2. Παραστατικά Τιμολόγησης αγοράς εξοπλισμού

    3. Παραστατικά Πληρωμής / Εξόφλησης Δαπανών

    4. Λογιστικά Άρθρα εγγραφής των Παραστατικών Τιμολόγησης και των Παραστατικών Πληρωμής (για Γ’ Κατηγορίας)

    5. Βιβλίο Εσόδων – Εξόδων του μήνα καταχώρησης των Παραστατικών Τιμολόγησης (για Β’ Κατηγορίας)

    6. Αναλυτικό καθολικό (καρτέλα) προμηθευτή (λογαριασμός 50) (για Γ’ Κατηγορίας)

    7. Μητρώο παγίων με σφραγίδα και υπογραφή του λογιστή της επιχείρησης ή του ωφελούμενου

    8. Βεβαίωση προμηθευτή περί καινούριου, αμεταχείριστου, μη παρακράτησης κυριότητας με σαφή αναφορά στον σειριακό αριθμό του εξοπλισμού

    9. Άδειες χρήσης λογισμικού (και για λογισμικά όπως τα Windows) ή οι αντίστοιχες βεβαιώσεις των κατασκευαστών για την άδεια χρήσης

    10. Φωτογραφικό υλικό του αιτούμενου εξοπλισμού και του σειριακού αριθμού αυτού εγκατεστημένου στην επιχείρηση.

    11. Φωτογραφία της αναρτημένης αφίσας, σύμφωνα με τις υποχρεώσεις δημοσιότητας που ορίζονται στους Επικοινωνιακούς Οδηγούς Δημοσιότητας και Πληροφόρησης του ΕΣΠΑ 2014-2020 και ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020.

    12. Εκτυπώσεις της ιστοσελίδας της επιχείρησης (εφόσον υπάρχει) από τις οποίες θα προκύπτει συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις δημοσιότητας που ορίζονται στους Επικοινωνιακούς Οδηγούς Δημοσιότητας και Πληροφόρησης του ΕΣΠΑ 2014-2020 και της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ 2014- 2020.

    13. Υπεύθυνη δήλωση (με γνήσιο της υπογραφής ή ψηφιακή υπογραφή ή να έχει εκδοθεί από το gov.gr), στην οποία θα αναφέρεται ότι όλα τα προσκομισθέντα παραστατικά και Σελίδα 55 από 62 δικαιολογητικά είναι ακριβή αντίγραφα των πρωτοτύπων και δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ούτε θα χρησιμοποιηθούν σε άλλο εθνικό ή κοινοτικό πρόγραμμα.

    Δάνεια μέσω του Ταμείου Εγγυοδοσίας COVID 19 (Γ’ ΚΥΚΛΟΣ) – Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις.

    Δάνεια μέσω του Ταμείου Εγγυοδοσίας COVID 19 (Γ’ ΚΥΚΛΟΣ) – Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις.

    Στόχος της δράσης είναι η χορήγηση νέων δανείων Κεφαλαίου Κίνησης προς Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις με παροχή εγγύησης από το Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19 έως 80% του ποσού του δανείου, για την κάλυψη αναγκών ρευστότητας ως συνέπεια της επιδημικής κρίσης του COVID 19.

    Προθεσμία εκταμίευσης των δανείων είναι η 30-06-2022.

    Είδος δανείου: Κεφάλαιο κίνησης.

    Δυνητικοί δικαιούχοι: Πολύ μικρές επιχειρήσεις.

    Ποσό δανείου: (Α) Για πολύ μικρές επιχειρήσεις που έχουν συσταθεί πριν το 2020 έως 250.000 € ή 25% του κύκλου εργασιών κατά το έτος 2019, (β) για πολύ μικρές επιχειρήσεις που συστάθηκαν εντός του 2020 ή του 2021 έως 250.000 € ή των αναγκών ρευστότητας από την ημερομηνία χορήγησης του δανείου και για τους επόμενους 18 μήνες με κατάλληλη τεκμηρίωση.

    Φορέας υλοποίησης δημοσίου: Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Α.Ε.

    Υποβολή αίτησης δανείου: ependyseis.gr

    Νέο πρόγραμμα στήριξης δανείων πρώτης κατοικίας!

    Δημιουργία νέου προγράμματος Κρατικής στήριξης των δανείων πρώτης κατοικίας των ευάλωτων νοικοκυριών.

    Το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνει τη δημιουργία ενός νέου προγράμματος για την Κρατική στήριξη των δανείων πρώτης κατοικίας των ευάλωτων νοικοκυριών.

    Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα παρέχει κρατική επιδότηση της δόσης του στεγαστικού δανείου των ευάλωτων οφειλετών με το ποσό των 70 έως 210 ευρώ μηνιαίως, ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού.

    Η διάρκεια του προγράμματος θα είναι 15 μήνες και θα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση στο προσεχές διάστημα.

    Το βασικό όφελος για τους ευάλωτους οφειλέτες είναι η αποφυγή μέτρων των πιστωτών (π.χ. κατασχέσεις, πλειστηριασμοί και εξώσεις).

    Επιλέξιμοι είναι οφειλέτες που πληρούν τα εισοδηματικά, περιουσιακά και λοιπά κριτήρια που θεσπίστηκαν και ισχύουν στο προνοιακό πρόγραμμα «Επίδομα Στέγασης» (ΚΥΑ 71670, ΦΕΚ 4500/Β/29-09-2021), σύμφωνα με τα οποία:

    α) το συνολικό εισόδημα δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 7.000 ευρώ για μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενο κατά 3.500 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού και έως του ποσού των 21.000 ευρώ ετησίως, ανεξαρτήτως της σύνθεσης του νοικοκυριού.

    β) η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 120.000 για μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως του ποσού των 180.000 ευρώ.

    γ)Επιπλέον, εφαρμόζεται το περιουσιακό όριο αναφορικά με καταθέσεις, ομόλογα, μετοχές κ.λπ. το οποίο ισχύει για το «Επίδομα Στέγασης».

    Τα εν λόγω κριτήρια ελέγχονται και διασταυρώνονται κατά την έκδοση βεβαίωσης ευάλωτου, η οποία είναι απαραίτητη για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα και εκδίδεται από ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

    **Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που αναπτύσσεται από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

    Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγεται η προσφυγή των οφειλετών στα δικαστήρια, όπως γινόταν στο παρελθόν, με συνακόλουθες πολυετείς καθυστερήσεις και μονιμότερες επιπτώσεις στην κουλτούρα πληρωμών.

    – Επιπρόσθετα, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα διενεργούνται αυτοματοποιημένοι έλεγχοι και διασταυρώσεις, με σκοπό την πρόληψη και αποκλεισμό των στρατηγικών κακοπληρωτών.

    Με τη λήξη του προγράμματος αυτού, οι ευάλωτοι οφειλέτες οι οποίοι θα αδυνατούν να εξυπηρετήσουν μια μακροχρόνια και βιώσιμη ρύθμιση, θα πρέπει να απευθυνθούν στον ειδικό Φορέα του Νόμου 4738/2020 για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή 2ης ευκαιρίας.
    Ο εν λόγω Φορέας θα αποκτά την πρώτη κατοικία των συγκεκριμένων ευάλωτων οφειλετών και ακολούθως θα τους την επαναμισθώνει για 12 έτη.

    Το Κράτος θα παρέχει μηνιαίο επίδομα στέγασης, με σκοπό τη στήριξή τους στην υποχρέωση πληρωμής μισθώματος. Στο τέλος της 12ετίας, οι οφειλέτες θα έχουν το αποκλειστικό πρώτο προνόμιο για την επαναγορά της κατοικίας, εφόσον έχουν ανακάμψει οικονομικά.

    Το Υπουργείο Οικονομικών προχωρεί με γρήγορα βήματα στη δημιουργία του ιδιωτικού Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων και για τον σκοπό αυτό θα προβεί στη διενέργεια δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την προσέλκυση υποψήφιων επενδυτών.

    Τα ΝΕΑ ΤΗΣ ΠΑΕΛΟ-τεύχος 18!

    Κυκλοφόρησε το 18ο κατά σειρά newsletter των ΝΕΩΝ ΤΗΣ ΠΑΕΛΟ.

    Αξίζει να το διαβάσετε!

    Περιλαμβάνει ενδιαφέροντα άρθρα εκλεκτών συναδέλφων και μια σημαντική πρόταση της ΠΑΕΛΟ, προς τον πρόεδρο του ΟΕΕ, κ.Κόλλια.

    Αναπτύσσονται επίσης απόψεις συναδέλφων για τον Κώδικα δεοντολογίας των λογιστών!

    Αρθρογραφία:

    σελ. 2:
    ΛΑΜΠΡΟΣ ΜΠΕΛΕΣΗΣ
    Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ
    ΑΜΟΙΒΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΘΕΜΙΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ.

    σελ .8:
    ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΓΙΑ ΚΩΔΙΚΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ ΛΟΓΙΣΤΩΝ.

    σελ. 10:
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΤΩΝ
    ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ.

    σελ. 11:
    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
    ΌΛΕΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΕΝΦΙΑ. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ, ΑΠΛΑ ΚΑΙ
    ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ!

    σελ 12:
    ΣΚΟΤΑΔΗ Δ.Ι. ΜΑΡΙΑ
    Air bnb – ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑ ΜΙΣΘΩΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΥ.

    σελ. 14:
    ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
    ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΡΕΛΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΦΚΑ.

    σελ 15:
    ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΕΦΗ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 89/1967, ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ-ΕΝΑΡΞΗ.

    σελ. 16:
    ΠΡΑΚΤΙΚΑ &ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
    ΑΝΝΑ ΧΡΥΣΟΥΛΗ
    ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΟΚΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΖΗΤΑ Η ΑΑΔΕ.

    Τα Νέα της ΠΑ.Ε.Λ.Ο. #18

    Αναλυτικές παγκόσμιες πληροφορίες τόκων χρημάτων ζητά η ΑΑΔΕ.

    Αναλυτικές παγκόσμιες πληροφορίες τόκων χρημάτων ζητά η ΑΑΔΕ.

    Την τελευταία απόφαση σχετικά με τους φορολογούμενους έστειλε στο ΦΕΚ  ο Διοικητής της ΑΑΔΕ την 31/12/2021 για την ενημέρωση των στοιχείων τόκων από όλα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Χώρας για  κατοίκους  Ελλάδας και αλλοδαπής, που αποκτήθηκαν  κατά το προηγούμενο έτος, καθώς και το ποσό του φόρου που παρακρατήθηκε, με τα στοιχεία των δικαιούχων-συνδικαιούχων.

    Σύμφωνα με την απόφαση Α. 1271 /30-12-2021 τα πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα, οι φορείς εκκαθάρισης συναλλαγών με τη χρήση καρτών πληρωμών, τα ιδρύματα πληρωμών, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, το Ελληνικό Κεντρικό Αποθετήριο Τίτλων (ΕΛ.Κ.Α.Τ.) Α.Ε. (ATHEXCSD) και Εταιρίες Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών καλούνται να στείλουν στην ΑΑΔΕ στοιχεία που αφορούν το ποσό των πιστωτικών και χρεωστικών τόκων καταθέσεων, repos, εντόκων γραμματίων του Ελληνικού Δημοσίου και ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου των τόκων εταιρικών ομολογιών εισηγμένων που διαπραγματεύονται στην Ε.Ε. ή σε οργανωμένη χρηματιστηριακή αγορά εκτός Ε.Ε. καθώς και τα ποσά τόκων τίτλων αλλοδαπής προέλευσης (στην περίπτωση που μεσολαβεί ημεδαπό πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα) για όλους ανεξαιρέτως τους Έλληνες που κατοικούν στη χώρα ή στο εξωτερικό.

    Περιμένουμε την αποτύπωση των στοιχείων αυτών προφανώς στις φετινές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος με προσυμπληρωμένα στοιχεία καθώς και  στα αρχεία των Δ.Ο.Υ.  για διασταυρώσεις στοιχείων φυσικών και νομικών προσώπων, ενώ θα ελεγχθούν και οι κινήσεις των λογαριασμών στο πλαίσιο διακίνησης μαύρου χρήματος, ως μέτρο πάταξης της φοροδιαφυγής.

    Η προθεσμία για τις δηλώσεις των νέων πρόσθετων στοιχείων  που θα αποστείλουν οι φορείς (ακόμη και τα Ελτα, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας  και η Ευδαπ)  πρέπει να είναι έως τέλος Φεβρουαρίου.

     

     

     

    MYDATA: Ενημέρωση από την ΑΑΔΕ. Τι κάνουμε για το 2021;

     

    Δείτε τα παρακάτω pdf και excel, που ανάρτησε η ΑΑΔΕ ..

    Αναμένεται επίσημη τροποποίηση της Α1138, η οποία θα ξεκαθαρίζει το τοπίο και για το 2022.

    diavivasi_dedomenon_myDATA_2021_02032021

    protypo_arxeio_myDATA_2021_02032022

    Επίδομα θέρμανσης. Πότε πληρώνονται όλοι οι δικαιούχοι;

    Επίδομα θέρμανσης. Δηλώσεις Υπ.Οικονομικων:

    Το Υπουργείο Οικονομικών, συνεπές προς το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινώσει, προχώρησε στις 25 Φεβρουαρίου, σε νέα καταβολή, ύψους 50,9 εκατ. ευρώ, του επιδόματος θέρμανσης, σε 457.742 δικαιούχους.

    Θα ακολουθήσει άλλη μία πληρωμή έως την 29η Απριλίου 2022.

    Υπόδειγμα συμφωνητικού μίσθωσης ΦΔΧ!

     

    Ένα εξαιρετικό υπόδειγμα συμφωνητικού μίσθωσης ΦΔΧ, από τον εκλεκτό συνάδελφο Νίκο Καττή!

    Το μοιραζόμαστε με τη μορφή word με όλους τους συναδέλφους..

    ΜΙΣΘΩΣΗ ΦΙΧ

    Άνοιξε η πλατφόρμα για το επίδομα τέκνων Α21!

    Άνοιξε η πλατφόρμα για το επίδομα τέκνων Α21!

    Ο ΟΠΕΚΑ ενημερώνει ότι σήμερα, 1η Μαρτίου 2022, άνοιξε και λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21. Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοικτή έως την 11η Μαρτίου( θα ανοίξει πάλι αργότερα).

    Οι δικαιούχοι του Επιδόματος Παιδιού μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, www.idika.gr, ή μέσω του διαδικτυακού τόπου, www.opeka.gr, με την χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του δικαιούχου στο Taxisnet.

    Το δικαιούμενο ποσό θα υπολογιστεί βάσει των εξαρτώμενων τέκνων που θα δηλωθούν στο Α21 του 2022 και του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος που οι δικαιούχοι είχαν το φορολογικό έτος 2021. Μέχρι την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος τρέχοντος έτους, θα λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του δικαιούμενου ποσού τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2020.

    Για να χορηγηθεί το επίδομα, η αίτηση πρέπει να υποβληθεί οριστικά και να έχει εγκριθεί. Επισημαίνεται ότι αίτηση που έχει αποθηκευτεί προσωρινά θεωρείται μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη.