Η τοποθέτηση(positioning) ενός προϊόντος, ατόμου ή επιχείρησης!

Η τοποθέτηση(positioning) ενός προϊόντος, ατόμου ή επιχείρησης!

Κάθε επιχείρηση, κάθε επαγγελματίας ή και κάθε πρόσωπο το οποίο σχετίζεται με οποιασδήποτε μορφής σχέση με το κοινό, όπως πολιτικοί, καλλιτέχνες κ.α. δημιουργεί ή προσπαθεί να δημιουργήσει, ξεκινώντας την πορεία-διαδρομή του, την δική του θέση στον κοινωνικό ιστό. Πέρα από την χωροταξική, χωρική ή όποια άλλη τοποθέτησή του, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται και ανεξάρτητα με τον ανταγωνισμό ή άλλες παραμέτρους που ενδέχεται να επηρεάσουν την τοποθέτησή του,  μια από τις κυριότερες μέριμνες και βαρύνουσας σημασίας αποφάσεις του θα πρέπει να είναι, το πώς επιθυμεί να φαίνεται στο κοινό του.

Ποια συγκεκριμένη εικόνα επιθυμεί να αποκομίσει το κοινό για τον ίδιο ή για το προϊόν ή για την επιχείρηση. Η εικόνα, η ιδέα, η άποψη και με το τι συνειρμό προκαλούν ή με τι συνδυάζονται, βλέποντας κανείς ένα προϊόν, μια επιχείρηση ή ένα πρόσωπο, αποτελούν την τοποθέτηση ( positioning ) του προϊόντος, του ατόμου ή της επιχείρησης από την πλευρά του κοινού. Πιο απλά, τι θέλουμε να πιστεύει το κοινό στο οποίο στοχεύουμε, για εμάς, για το προϊόν και για την επιχείρησή ή το επάγγελμα  μας; Ποια επιθυμούμε να είναι η θέση μας << στα μάτια του κόσμου>>;

Σαφέστατα, ότι καλύτερο. Αλλά; (Πολλές φορές χρησιμοποιούνται οι λέξεις image, προφίλ ,κ.α. για να περιγράψουν την γενικότερη αντίληψη για ένα  πρόσωπο, ένα προϊόν ή μια επιχείρηση).

Η απάντηση στο αλλά, ίσως να βρίσκεται στην απόσταση και στην απόκλιση που ενδέχεται να υπάρχει ανάμεσα σε αυτό που προβάλλεται και αυτό που πραγματικά είναι. Η απόσταση και η απόκλιση μεταξύ του <<φαίνεσθαι>> και του <<είναι>>. Ίσως το μέγεθος αυτής της απόστασης να δεικνύει ή να αποτελεί και ένα δείκτη ποιότητας του προϊόντος, του επαγγελματία ή της επιχείρησης. Όσο μεγαλύτερη η απόσταση αυτού που προβάλλεται από την πραγματικότητα τόσο χαμηλότερη και η ποιότητα και το αντίστροφο.

Συνήθως αυτό που προβάλλεται εμπεριέχει στοιχεία υπερβολής για ευνόητους λόγους όπως η προσέλκυση μεγαλύτερου μέρους του κοινού. Επειδή όμως τα όρια της υπερβολής, πολλάκις, είναι δυσδιάκριτα και το οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί ότι ισχύει ακόμη και το πιο υπερβολικό εφόσον συντρέχουν οι πιο ειδικές και κατάλληλες συνθήκες, συνήθως η πραγματικότητα ενδέχεται ή διαφέρει κατά τι σε σχέση με αυτό που προβάλλεται.

Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, στην πιο απλουστευμένη του μορφή ίσως, ένα αρτοποιείο, ώστε να καταστούν πιο εύληπτα τα παραπάνω λεχθέντα.

Πολλά αρτοποιεία, χρησιμοποιούν είτε στην επωνυμία , είτε στα προϊόντα τους λέξεις που σχετίζονται με το χωριό, πραγματοποιώντας επίκληση στο συναίσθημα ή και προσπαθώντας να δημιουργήσουν συνειρμούς  που ενδέχεται να προκαλεί η συγκεκριμένη λέξη, διότι το  χωριό είναι εν πολλοίς συνυφασμένο με την αγνότητα, την καθαρότητα και την αυθεντικότητα των υλικών, την ανεμελιά, τις αναμνήσεις ξεγνοιασιάς, την νοσταλγία, τον ρομαντισμό ή τουλάχιστον συνδέεται κατά κάποιο τρόπο με θετικά συναισθήματα.

Ο βαθμός ανταπόκρισης των χρησιμοποιούμενων υλικών στις αναφερόμενες, προβαλλόμενες  και διαφημιζόμενες προδιαγραφές θα μπορούσε να αποτελεί  έναν δείκτη ποιότητας των προϊόντων. Κατά το ίδιο τρόπο, θα μπορούσε να αξιολογηθεί ένα τμήμα της ποιότητας διαφόρων επαγγελματιών.

Στην εποχή της εικόνας, η τοποθέτηση ή αλλιώς <<positioning>>, επιτελεί κυρίαρχο ρόλο ή και προκαλεί το κέντρισμα του ενδιαφέροντος για τη μερίδα του κοινού στην οποία απευθύνεται κάποιος (target group), προβάλλοντας το προϊόν, την υπηρεσία ή και την επιχείρηση του γενικότερα.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΚΟΛΦΗΣ

ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ

ΜΕΛΟΣ ΠΑΕΛΟ

 

 

 

 

 

 

Συντακτική ομάδα taxvoice.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ