Ο δεκάλογος της οικονομίας την εβδομάδα που πέρασε!

0
1812
1.Παράταση 1+1 μήνα στην ολοκλήρωση της διασύνδεσης POS-ταμειακών μηχανών

Την παράταση για 1+1 μήνα αποφάσισε η ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και της ΑΑΔΕ, προκειμένου να ολοκληρωθεί χωρίς τεχνικά προβλήματα το μεγάλο έργο της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές.

Η απόφαση αυτή ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα αιτήματα της ίδιας της αγοράς παρόχων POS και ταμειακών μηχανών όσο και των επιχειρήσεων για να μπορέσουν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις ενός σύνθετου και πολυεπίπεδου έργου. Σημειώνεται ότι η πρόοδος του έργου μέχρι σήμερα είναι πολύ σημαντική, καθώς έχει αναβαθμιστεί το 85% των συστημάτων POS και ταμειακών, ενώ οι διασυνδέσεις ξεπέρασαν τις 60.000, με τα προγραμματισμένα ραντεβού τις αμέσως επόμενες ημέρες να ανέρχονται στις 20.000.

Συγκεκριμένα, και προκειμένου το έργο να ολοκληρωθεί χωρίς τεχνικά προβλήματα, δίνεται παράταση 1 μήνα, δηλαδή μέχρι την 31η Μαρτίου 2024, για όσες επιχειρήσεις δεν έχουν διασυνδέσει μέχρι σήμερα τα συστήματα τους. Μέσα σε αυτό το διάστημα, οι υπόχρεοι θα πρέπει να έρθουν σε επικοινωνία με τους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς εγκατάστασης ταμειακών μηχανών προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία. Σημειώνεται πως η παράταση αυτή μπορεί να επεκταθεί για έναν επιπλέον μήνα, δηλαδή μέχρι την 30η Απριλίου 2024:

Α) για εκείνες τις επιχειρήσεις που δεν κατάφεραν να βρουν διαθέσιμο ραντεβού εντός Μαρτίου, αλλά έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης εντός Απριλίου. Τα ραντεβού θα πρέπει να δηλωθούν σε ειδική πλατφόρμα που θα τεθεί σε λειτουργία από την ΑΑΔΕ το δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου.

Β) για τις επιχειρήσεις που θα δηλώσουν στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες λύσεις all in one, που δεν απαιτεί επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης. Ήδη, έχουν εγκριθεί δύο πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τέτοιες λύσεις και πολύ σύντομα αναμένονται πολύ περισσότερες.

Μέχρι σήμερα η πρόοδος της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές είναι πολύ σημαντική, καθώς έχουν υλοποιηθεί τα εξής:

  • Πάνω από το 85% των λογισμικών των POS και των ταμειακών μηχανών έχει αναβαθμιστεί. Υπενθυμίζεται πως η αναβάθμιση των συστημάτων είναι προϋπόθεση προκειμένου στη συνέχεια να ολοκληρωθεί η διασύνδεση.
  • Έχουν πραγματοποιηθεί ήδη πάνω από 60.000 διασυνδέσεις σε όλη την Ελλάδα.
  • Έχουν προγραμματιστεί πάνω από 20.000 ραντεβού με τεχνικούς εγκατάστασης μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες, προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διασύνδεση.
  • Έχουν αποσταλεί πάνω από 130.000 ενημερωτικού χαρακτήρα emails σε επιχειρήσεις, που διαθέτουν ταμειακή μηχανή και έχουν αναβαθμισμένα τα POS τους. Τα μηνύματα καλούν τις επιχειρήσεις να διασυνδέσουν άμεσα τα POS τους με τις ταμειακές.
  • Προκειμένου να καλυφθεί μέρος του κόστους αγοράς και διασύνδεσης POS, άνοιξε την προηγούμενη Δευτέρα ο 4ος κύκλος χρηματοδότησης μέσω του προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές», που καλύπτει και επιπλέον ΚΑΔ, όπως δραστηριότητες λιανικού εμπορίου σε υπαίθριους πάγκους και αγορές κ.ά. Θα πρέπει ωστόσο να τονιστεί πως η έγκριση για τη λήψη του voucher ΔΕΝ αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου ο υπόχρεος να προχωρήσει στη διασύνδεση των συστημάτων του. Θα πρέπει να προχωρήσει στη διασύνδεση άμεσα και όταν εγκριθεί το voucher που του αναλογεί θα μπορέσει να το αξιοποιήσει. Τονίζεται πως από τους 3 πρώτους κύκλους χρηματοδότησης έχουν εγκριθεί τα αντίστοιχα vouchers σε 121.138 επιχειρήσεις για την αγορά/αντικατάσταση POS (18,1 εκατ. ευρώ) και 169.837 επιχειρήσεις για την κάλυψη μέρους του κόστους διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές (22,5 εκατ. ευρώ).
  • Από τον Σεπτέμβριο και μετά έχουν ολοκληρωθεί 12 διαφορετικές νομοθετικές και κανονιστικές διαδικασίες από πλευράς Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και ΑΑΔΕ. Παράλληλα, λειτουργεί καθημερινά ειδική ομάδα διαχείρισης του έργου και αντιμετώπισης των όποιων προβλημάτων προκύπτουν, ενώ αυστηροποιούνται τα πρόστιμα για όσους υπόχρεους (τόσο επιχειρήσεις όσο και παρόχους POS, ταμειακών καθώς και τεχνικούς εγκατάστασης) δεν εργάζονται στην κατεύθυνση της ολοκλήρωσης του έργου εντός των χρονοδιαγραμμάτων.
  • Έχει δημιουργηθεί ειδική ιστοσελίδα https://www.aade.gr/diasyndesipos με πληροφορίες για το έργο της διασύνδεσης, για τη χρηματοδότηση, με οδηγούς διασύνδεσης ανά μοντέλο POS, ενώ περιλαμβάνεται και ενότητα στην οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να ελέγξουν την ετοιμότητα διασύνδεσης μεταξύ του POS τους και του ταμειακού τους συστήματος.
  • Διευκρινίζεται πως όσες επιχειρήσεις υπάγονται στους 35 κλάδους λιανικής που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS, θα πρέπει μέχρι σήμερα, 29 Φεβρουαρίου, να παραγγείλουν το τερματικό μηχάνημα POS και να το εγκαταστήσουν εντός Μαρτίου. Στη συνέχεια, όσοι είναι υπόχρεοι θα πρέπει να προχωρήσουν στη διασύνδεση του POS με την ταμειακή εντός των χρονοδιαγραμμάτων, που αναφέρθηκαν παραπάνω και που αφορούν σε όλες τις επιχειρήσεις.
  • Ειδικά οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακό σύστημα με σύστημα λογισμικού (ERP) και πρέπει να ακολουθήσουν τον βασικό κανόνα διασύνδεσης της Α.1155/2023 για τα POS τους, υπενθυμίζεται ότι έχουν ήδη προθεσμία ως την 31η Μαΐου 2024.
  • Παράλληλα με το νέο χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης παρατείνεται ως την 30η Απριλίου 2024 και η προθεσμία απόσυρσης των φορολογικών μηχανισμών (ΕΑΦΔΣΣ) από τις επιχειρήσεις που τις χρησιμοποιούν.
  • Διευκρινίζεται πως οι ταμειακές μηχανές των επιχειρήσεων που είναι κλειστές για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. εποχικότητα) και θα ανοίξουν μετά το τέλος του παραπάνω χρονοδιαγράμματος (οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 30.000) θα πρέπει να διασυνδεθούν με τα τερματικά POS που διαθέτουν από την πρώτη ημέρα της επανέναρξης λειτουργίας των επιχειρήσεων.

2.Αγρότες: Δάνεια έως 25.000 ευρώ με ευνοϊκούς όρους από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα

Ενεργοποιήθηκε εκ νέου το Ταμείο Μικρών Δανείων Αγροτικής Επιχειρηματικότητας, με την αξιοποίηση των πρόσθετων πόρων που διέθεσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ύψους 40 εκ. ευρώ.

Παρέχει τη δυνατότητα δανείων έως 25.000 ευρώ σε αγροτικές επιχειρήσεις, συνδυασμένα με επιδότηση επιτοκίου για τα 2 πρώτα έτη και κάλυψη δαπανών mentoring.

3.Αιγιαλοί και παραλίες: Οι επτά σημαντικότερες αλλαγές που θα ισχύουν από φέτος

1. Θεσπίζεται διαφανής ηλεκτρονική διαδικασία για τη δημοπράτηση των παραλιών

 

Αρχής γενομένης από το 2024, όλες οι δημοπρασίες για παραχώρηση τμημάτων αιγιαλού και παραλίας θα γίνονται από την Κτηματική Υπηρεσία και όχι από τους Δήμους. Η διαδικασία θα γίνεται ψηφιακά μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας που εγγυάται τη διαφάνεια και αποκλείει οποιεσδήποτε παρεμβάσεις. Η διακήρυξη θα αναρτάται στην πλατφόρμα και στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου τουλάχιστον είκοσι ημέρες πριν από την ημερομηνία διεξαγωγής της δημοπρασίας. Στην πλατφόρμα θα αναρτώνται τα στοιχεία (συντεταγμένες, πολύγωνο και αεροφωτογραφίες) κάθε παραχώρησης, η διάρκεια, οι όροι της παραχώρησης, και ο χρόνος τοποθέτησης και απομάκρυνσης των κινητών στοιχείων.

Οι παραχωρησιούχοι θα καταβάλλουν ελάχιστο τίμημα, που προκύπτει από μαθηματικό τύπο με βάση τις αντικειμενικές αξίες της περιοχής, συντελεστή βαρύτητας της δραστηριότητας και τον συντελεστή βαρύτητας του αιγιαλού ανάλογα με τα ειδικά χαρακτηριστικά της παραλίας.

Οι δημοπρασίες που θα πραγματοποιηθούν φέτος, κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, θα ολοκληρωθούν ως τις 15 Μαΐου. Από το 2025 και μετά οι διαδικασίες θα ολοκληρώνονται ως τις 31 Μαρτίου.

2. Καθιερώνονται οι «απάτητες παραλίες»

Καθιερώνονται οι αιγιαλοί και παραλίες υψηλής προστασίας («απάτητες παραλίες») που βρίσκονται σε περιοχές Natura και για τις οποίες θα απαγορεύεται η παραχώρηση και κατ’ επέκταση η τοποθέτηση ομπρελών, ξαπλωστρών κ.λπ.. Οι απάτητες παραλίες θα καθοριστούν με κοινή απόφαση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας ύστερα από εισήγηση του ΟΦΥΠΕΚΑ και πρόταση του πρόταση του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Πολιτικής.

3. Θεσπίζονται αυστηρότεροι κανόνες στη διαχείριση των παραλιών ώστε να εξασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών

Στις παραλίες που θα παραχωρούνται προς εκμετάλλευση τίθενται όρια προκειμένου να διασφαλίζεται η διέλευση των πολιτών και να υπάρχουν επαρκείς ελεύθεροι χώροι. Συγκεκριμένα, τουλάχιστον το 50% της παραλίας πρέπει να μένει ελεύθερο και ταυτόχρονα το εμβαδόν κάθε παραχώρησης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 500 τετραγωνικά μέτρα. Τα ομπρελοκαθίσματα μπορούν να καταλαμβάνουν μέχρι 60% της παραχωρούμενης έκτασης ή 30% για παραλίες που βρίσκονται σε περιοχές Natura που δεν έχουν χαρακτηρισθεί απάτητες. Μεταξύ των παραχωρήσεων πρέπει να μεσολαβεί απόσταση τουλάχιστον 6 μέτρων (3 μέτρα σε κάθε πλευρά, ή 4 μέτρων αν πρόκειται για περιπτώσεις επιχειρήσεων που λειτουργούν σε εφαπτόμενα κτίρια) και τα ομπρελοκαθίσματα πρέπει να απέχουν από τη θάλασσα τουλάχιστον 4 μέτρα.

Επίσης δεν επιτρέπεται παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας όταν το μήκος ή πλάτος τους είναι μικρότερο των 4 μέτρων ή όταν το συνολικό εμβαδόν του αιγιαλού είναι μικρότερο από 150 τ.μ.

4. Εισάγονται αυστηρότατες υποχρεώσεις για όσους μισθώνουν παραλίες

Θεσπίζονται εννέα συγκεκριμένες υποχρεώσεις σε όλες τις περιπτώσεις, οι οποίες προβλέπονται από το νόμο αλλά θα περιλαμβάνονται και στη σύμβαση παραχώρησης. Συγκεκριμένα, ο παραχωρησιούχος:

α) Διασφαλίζει την ελεύθερη, απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση του κοινού στον αιγιαλό και την παραλία.

β) Διασφαλίζει τη χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για άτομα με αναπηρία στους αιγιαλούς και τις παραλίες που θα προβλεφθούν με Υπουργική Απόφαση, εγκαθιστώντας ειδικές πλατφόρμες για την εξυπηρέτησή τους, εφόσον δεν έχουν εγκατασταθεί από τον Δήμο,

γ) Περιορίζει την ανάπτυξη των ομπρελών, ξαπλωστρών και θαλάσσιων μέσων αναψυχής και λοιπών κινητών στοιχείων σύμφωνα με τα όρια που θέτει το νομοσχέδιο (60% της παραχωρούμενης έκτασης ή 30% αν πρόκειται για προστατευόμενο αιγιαλό και παραλία) και διατηρεί ελεύθερη ζώνη από την ακτογραμμή πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων μέτρων.

δ) Διατηρεί καθημερινά καθαρό το παραχωρούμενο τμήμα αιγιαλού και παραλίας.

ε) Αναρτά σε εμφανές σημείο στον αιγιαλό ή την παραλία πινακίδα, η οποία επιτρέπει στο κοινό να έχει πρόσβαση, με ηλεκτρονικό τρόπο στα προσδιοριστικά στοιχεία της παραχώρησης, όπως τις συντεταγμένες, τον αριθμό της απόφασης παραχώρησης, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κοινού και του παραχωρησιούχου και το διάγραμμα της παραχώρησης.

στ) Τοποθετεί κινητά στοιχεία για την εξυπηρέτηση του κοινού.

ζ) Φροντίζει για τη διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος και της μορφολογίας της ακτής

η) Παραδίδει τον παραχωρηθέντα χώρο στην αρχική κατάσταση μετά το πέρας της διάρκειας της παραχώρησης και απομακρύνει τα κινητά στοιχεία κατά τις περιόδους που καθορίζονται στη σύμβαση παραχώρησης.

θ) Διασφαλίζει την παρουσία ναυαγοσώστη, εφόσον η υποχρέωση αυτή δεν καλύπτεται από τον οικείο δήμο.

5. Κατοχυρώνεται ο ρόλος των πολιτών για την προστασία των παραλιών από τις αυθαιρεσίες

Δημιουργείται ψηφιακή εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες κλπ. που θα διατίθεται δωρεάν στους πολίτες. Κάθε παραχώρηση θα αντιστοιχεί σε QR code, που θα αναρτάται στην ιστοσελίδα της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου, στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου και στην πινακίδα σήμανσης του αιγιαλού ή της παραλίας που τοποθετείται υποχρεωτικά στο σημείο. Μέσω της ίδιας εφαρμογής οι πολίτες θα βλέπουν το διάγραμμα του τμήματος του αιγιαλού και της παραλίας που έχει παραχωρηθεί και θα μπορούν άμεσα να υποβάλουν καταγγελία αν διαπιστώνουν παρατηρήσει αυθαίρετη κατάληψη ή υπέρβαση της παραχώρησης.

6. Αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες (drones, δορυφόροι) για αποτελεσματικότερους ελέγχους από την πολιτεία

Με το νέο νόμο προβλέπεται ότι θα αξιοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες (drones, δορυφόροι) για να γίνουν αποτελεσματικότεροι οι έλεγχοι των παραλιών από την πολιτεία. Παράλληλα, δημιουργείται ένας ολοκληρωμένος ελεγκτικός μηχανισμός, με μικτά κλιμάκια ελέγχου, από στελέχη του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, της Κτηματικής Υπηρεσίας, του δήμου, της ΑΑΔΕ, της Οικονομικής Αστυνομίας, της ΕΛΑΣ και των εισαγγελικών αρχών ενώ προβλέπονται και μικτά κλιμάκια.

7. Επιβάλλονται αυστηρότερες ποινές για όσους αυθαιρετούν και παραβιάζουν τους κανόνες διαχείρισης των παραλιών

Οι ποινές κλιμακώνονται ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και ιδίως το αν υπάρχει σύμβαση και ο παραχωρησιούχος έχει κάνει υπέρβαση της παραχώρησης ή δεν υπάρχει οπότε πρόκειται για αυθαίρετη κατάληψη. Σε κάθε περίπτωση οι ομπρέλες και ξαπλώστρες απομακρύνονται ενώ αν υπάρχουν παράνομες κατασκευές κατεδαφίζονται.

Σε περιπτώσεις αυθαίρετης κατάληψης επιβάλλεται σφράγιση και διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης στον χώρο που έχει καταληφθεί, ο χώρος σφραγίζεται με ταινία και απαγορεύεται η είσοδος όπως και οποιαδήποτε οικονομική δραστηριότητα σε αυτόν. Επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το τετραπλάσιο του ελάχιστου τιμήματος της δημοπρασίας και αποκλεισμός του παραβάτη από κάθε διαδικασία παραχώρησης αιγιαλού και παραλίας για πέντε χρόνια.

Αν έχει γίνει υπέρβαση της παραχώρησης οι ποινές ξεκινούν από πρόστιμα και κλιμακώνονται σε απαγόρευση συμμετοχής σε δημοπρασίες καθώς και αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης. Με τις αλλαγές που επήλθαν στη Βουλή το πλαίσιο αυστηροποιείται περαιτέρω καθώς οι πιο σοβαρές κυρώσεις (αποκλεισμός από νέες παραχωρήσεις και αναστολή λειτουργίας) επιβάλλονται όταν η υπέρβαση είναι μεγαλύτερη από το 30% της παραχώρησης (αντί για 50 % που προβλεπόταν αρχικά).

Για πρώτη φορά καθιερώνονται πρόστιμα για παρεμπόδιση της ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα, τον αιγιαλό και την παραλία, από 2.000 έως 60.000 ευρώ. Προβλέπονται επίσης ποινικές κυρώσεις για όποιον επιφέρει στον αιγιαλό ή την παραλία οιαδήποτε μεταβολή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής ή με άδεια που εκδόθηκε παράνομα.

4.ΟΠΕΚΕΠΕ: Ανακοίνωση παράτασης σχετικά με την ΕΑΕ 2023

Ενημερώνουμε τους δικαιούχους παραγωγούς και τα Κέντρα Υποδοχής Δηλώσεων (ΚΥΔ) ότι το πληροφοριακό σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ θα παραμείνει ανοικτό για την υποβολή τροποποιητικών και διορθωτικών δηλώσεων επί των αιτήσεων ΕΑΕ 2023 μέχρι την Κυριακή 10 Μαρτίου 2024.

Επισημαίνεται ότι δεν θα δοθεί άλλη παράταση.

5.Απώλεια ασφαλιστικής ικανότητας για 280.000 οφειλέτες

Στους 280.000 ανέρχονται οι μικροoφειλέτες – μη μισθωτοί, οι οποίοι χρωστούν ποσά έως 2.000 ευρώ έκαστος από μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών στον ΕΦΚΑ και από
την 1η Μαρτίου έχουν χάσει την ασφαλιστική τους ικανότητα 

Ως αποτέλεσμα χάνουν επίσης και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για συνταγογράφηση, διαγνωστικές εξετάσεις και θεραπευτικές πράξεις από ιδιώτες γιατρούς. Από αυτούς, οι 170.000 έχουν χρέη έως 500 ευρώ μόλις και όμως δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν σε 24 μηνιαίες δόσεις την οφειλή τους, ώστε να μην υποστούν την απώλεια της ασφαλιστικής τους ικανότητας.

Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία της ένταξης σε ρύθμιση προβλέπει την εμπρόθεσμη καταβολή (πριν από το τέλος κάθε μήνα) των 24 δόσεων που θα προκύψουν. Όσοι εξοφλήσουν το χρέος τους θα λάβουν ετήσια ανανέωση της ασφαλιστικής τους ικανότητας (1η Μαρτίου 2024 – 28η Φεβρουαρίου 2025). Όσοι ρυθμίσουν την οφειλή τους, κάθε φορά που θα καταβάλλουν εμπρόθεσμα τη δόση θα λαμβάνουν μηνιαία ανανέωση της ασφαλιστικής τους ικανότητας.

Επίσης, για να παραμείνει σε ισχύ η ρύθμιση θα πρέπει οι οφειλέτες να καταβάλλουν εμπρόθεσμα και τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές που τους προκύπτουν, σύμφωνα με την ασφαλιστική κατηγορία που έχουν επιλέξει.

6.Μεταβιβάσεις – γονικές παροχές: Τι πρέπει να προσέξετε 

1.Το αφορολόγητο των 800.000 ευρώ αφορά γονικές παροχές – δωρεές οποιασδήποτε φύσεως περιουσίας (κινητής, ακίνητης, απαίτησης), με δωρεοδόχους μόνο τα πρόσωπα της Α’ κατηγορίας (σύζυγος, μέρος συμφώνου συμβίωσης, τέκνα, εγγόνια και γονείς). Αυτό σημαίνει ότι εξαιρούνται από την απαλλαγή αδέρφια, ανίψια, θείοι και άλλοι συγγενείς

2.Οι χρηματικές γονικές παροχές και δωρεές θα πρέπει να αποδεικνύονται με μεταφορά χρημάτων μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Χρηματικές γονικές παροχές με μετρητά (με χρήματα που βγήκαν από το στρώμα ή το σεντούκι κλπ), φορολογούνται με αυτοτελή συντελεστή 10%, χωρίς αφορολόγητο όριο. Το ίδιο ισχύει και όταν ο γονιός καταθέσει χρήματα στον λογαριασμό του παιδιού.

3. Στις περιπτώσεις διαδοχικών δωρεών, κατά τις οποίες ωφελούνται πρόσωπα που δεν δικαιούνται το αφορολόγητο των 800.000 ευρώ (π.χ. δωρεά από τέκνο σε γονέα και εν συνεχεία δωρεά από αυτόν τον γονέα σε άλλο τέκνο), η εφορία διερευνά τις πραγματικές συνθήκες και τη σκοπιμότητα των δωρεών αυτών, καθώς και το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ αυτών. Στις περιπτώσεις που αποδεικνύεται ότι ο τελικά ωφελούμενος από τις διαδοχικές δωρεές είναι πρόσωπο που δεν ανήκει στην Α’ κατηγορία δικαιούχων (π.χ. αδερφός) και ότι οι διαδοχικές δωρεές έχουν γίνει προς τον σκοπό αυτόν, τότε επιβάλλεται φόρος 20% χωρίς αφορολόγητο όριο. Εάν το χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει μεταξύ των διαδοχικών δωρεών είναι σύντομο (όχι μεγαλύτερο των έξι μηνών) χτυπάει συναγερμός στις ελεγκτικές αρχές.

4. Η δυνατότητα του γονέα / δωρητή να πραγματοποιήσει χρηματική γονική παροχή / δωρεά προς το τέκνο / δωρεοδόχο, δεν ελέγχεται κατά το στάδιο της υποβολής της δήλωσης. Δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση συνυποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος παρελθόντων ετών κλπ. Το πόθεν έσχες του δωρητή ερευνάται κατά τον έλεγχο της δήλωσης. Για τον λόγο αυτόν, όσοι δωρίζουν χρήματα θα πρέπει να «τσεκάρουν» τα εισοδήματά τους και συγκεκριμένα εάν μπορούν να καλύψουν τη δωρεά ή γονική παροχή. Μία από τις λύσεις που έχουν οι φορολογούμενοι για να καλύψουν το «πόθεν έσχες» είναι η ανάλωση κεφαλαίου. Με τη μέθοδο αυτήν μπορούν να επικαλεστούν εισοδήματα προηγούμενων ετών, χωρίς να υπάρχει περιορισμός. Δηλαδή μπορούν να επικαλεστούν εισοδήματα που είχαν πριν από 5, 10, 20 ή περισσότερα χρόνια.

5. Σε περίπτωση μεταφοράς χρηματικού ποσού προς κοινό λογαριασμό του τέκνου / δωρεοδόχου με τρίτο πρόσωπο, η αποδεδειγμένη «χρήση» του χρηματικού ποσού της γονικής παροχής / δωρεάς από το τέκνο / δωρεοδόχο και όχι από το τρίτο πρόσωπο, αποτελεί αντικείμενο ελέγχου. Στην περίπτωση που αποδεικνύεται η «χρήση» του χρηματικού ποσού από το τρίτο πρόσωπο, επιβάλλεται φόρος δωρεάς.

Στο επίκεντρο των ελέγχων βρίσκονται φορολογούμενοι με γονικές παροχές και δωρεές, για τους οποίους υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι μέσω τριγωνικών συναλλαγών δεν κατέβαλαν ούτε ένα ευρώ, εκμεταλλευόμενοι τη ρύθμιση για το αφορολόγητο των 800.000 ευρώ που ισχύει από τον Οκτώβριο του 2021. Εφόσον εντοπισθούν περιπτώσεις εικονικών συναλλαγών, οι παραβάτες θα κληθούν να πληρώσουν φόρο έως 40% ( δωρεές χρημάτων).

7.Θα αυξηθεί το στεγαστικό επίδομα των φοιτητών

Αύξηση του στεγαστικού επιδόματος για τους φοιτητές στις 2.500 ευρώ προανήγγειλε ο πρωθυπουργός

8.Οι 3 βασικες παρεμβασεις κατα της φοροδιαφυγής

  • 1.Η πρώτη αφορά τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις ΦΠΑ
  • 2.Η δεύτερη την αυτόματη υποβολή δηλώσεως για μισθωτούς ή συνταξιούχους, εφόσον οι ίδιοι το θελήσουν. Μάλιστα από την επόμενη χρονιά οι 8,5 εκατ. φορολογούμενοι θα λαμβάνουν εκκαθαριστικό από την Εφορία, χωρίς να χρειάζεται να υποβάλλουν φορολογική δήλωση.
  • 3. Διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές
9.Από την Παρασκευή 1 η Μαρτίου οι αιτήσεις για τα δωρεάν διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Μάρτιο 2024 
 
Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση των πολιτών στα διαδικτυακά e-Eργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής και προετοιμασίας για ένταξη στην αγορά εργασίας από εξειδικευμένα στελέχη, η ΔΥΠΑ συνεχίζει τη δράση τον Μάρτιο με 21 νέα εργαστήρια. 
 
Όλοι όσοι αναζητούν ή θέλουν να αλλάξουν εργασία, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εργαστήρια στις εξής θεματικές ενότητες:
• Πώς να δημιουργήσω ένα αποτελεσματικό βιογραφικό 
• Πώς να προετοιμαστώ σωστά για μια συνέντευξη 
• Ποια είναι τα βήματα για μια επιτυχημένη επιχειρηματική ιδέα 
• Πώς να δημιουργήσω ένα επιχειρηματικό σχέδιο 
• Τα κοινωνικά δίκτυα στην αναζήτηση εργασίας 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή από την Παρασκευή 1η Μαρτίου στη διεύθυνση: https://www.dypa.gov.gr/workshops Το πρόγραμμα των e-Eργαστηρίων διαμορφώνεται ως εξής:
 
 ΠΕΜΠΤΗ 07/03/2024 08.30-10.30 Πώς να δημιουργήσω ένα αποτελεσματικό βιογραφικό. 
11.00-13.00 Πώς να προετοιμαστώ σωστά για μια συνέντευξη. 
13.00-15.00 Πώς να δημιουργήσω ένα αποτελεσματικό βιογραφικό. 
ΤΡΙΤΗ 12/03/2024 08.30-10.30 Πώς να δημιουργήσω ένα επιχειρηματικό σχέδιο. 
11.00-13.00 Ποια είναι τα βήματα για μια επιτυχημένη επιχειρηματική ιδέα. 13.00-15.00 Πώς να δημιουργήσω ένα επιχειρηματικό σχέδιο. 
ΠΕΜΠΤΗ 14/03/2024 08.30-10.30 Πώς να δημιουργήσω ένα αποτελεσματικό βιογραφικό. 
11.00-13.00 Πώς να προετοιμαστώ σωστά για μια συνέντευξη. 
13.00-15.00 Πώς να δημιουργήσω ένα αποτελεσματικό βιογραφικό.


10.Επιταγή-voucher για επτά (7) ημέρες δωρεάν διακοπές σε ξενοδοχεία της Ρόδου

Ορίζονται δύο (2) χρονικές περίοδοι μεταξύ των οποίων οι δικαιούχοι μπορούν να επιλέξουν να κάνουν χρήση της δωρεάν διαμονής: 1η Περίοδος – Εαρινή (29/03/2024-31/05/2024) και 2η Περίοδος – Φθινοπωρινή (01/10/2024-15/11/2024). Σε κάθε περίπτωση, η έναρξη της εαρινής περιόδου λαμβάνει χώρα το αργότερο εντός 30 ημερών από τη δημοσίευση της παρούσας.

Για την ένταξη στο πρόγραμμα απαιτείται αφενός η καταχώριση του δικαιούχου στο Μητρώο Δικαιούχων και αφετέρου η υποβολή αίτησης χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του προγράμματος που δημιουργείται από τον Φορέα Υλοποίησης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Ποσά ενίσχυσης – Διαδικασία έκδοσης της διατακτικής ταξιδίου (e-voucher)

1. Τα ποσά αποζημίωσης των επιχειρήσεων ξενοδοχείων του άρθρου 4, για τη δωρεάν διαμονή 7 (επτά) ημερών των δικαιούχων του άρθρου 2 ορίζονται ως ακολούθως:

α. Για ξενοδοχεία 1, 2, 3 αστέρων και έως τρίκλινο τύπο δωματίου, 300€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για το σύνολο της διαμονής,

β. Για ξενοδοχεία 1, 2, 3 αστέρων και άνω του τρίκλινου τύπου δωματίου, 400€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για το σύνολο της διαμονής,

γ. Για ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων και έως τρίκλινο τύπο δωματίου, 400€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για το σύνολο της διαμονής,

δ. Για ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων και άνω του τρίκλινου τύπου δωματίου, 500€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για το σύνολο της διαμονής.

ΜΑΡΙΑ ΣΚΟΤΑΔΗ

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΥΠΟΥ ΠΑΕΛΟ

Μαρία Δ.Ι. Σκοτάδη

Οικονομολόγος-Λογίστρια Φοροτεχνικός Α' Τάξης | Εγκεκριμένη εμπερογνώμων από την ειδική γραμματεία διαχείρισης ιδιωτικού χρέους | Νόμιμη εκπρόσωπος του taxiskep.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ