Σάββατο, 5 Απριλίου, 2025
    Αρχική Blog Σελίδα 58

    ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΔΙΠΛΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟ ΛΟΓΙΣΤΕΣ. Σχετικές διατάξεις!

    Μια σημαντική απόφαση που αφορά πολλούς συναδέρφους και επηρεάζει και τη σύνθεση της πελατειακής τους βάσης δημοσιεύτηκε στα τέλη του 2018, η οποία και παρατίθεται αυτούσια:

    133792/2018 Παράταση προθεσμίας δικαιώματος τήρησης διπλογραφικών βιβλίων μέχρι του ορίου των ακαθαρίστων εσόδων που προβλέπονται για τα απλογραφικά βιβλία για τους λογιστές φοροτεχνικούς που κατείχαν κατά τη δημοσίευση του ν. 4152/2013 επαγγελματική ταυτότητα Γ τάξης του δευτέρου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 16 του π.δ. 340/1998

    (Παράταση προθεσμίας δικαιώματος τήρησης διπλογραφικών βιβλίων μέχρι του ορίου των ακαθαρίστων εσόδων που προβλέπονται για τα απλογραφικά βιβλία για τους λογιστές φοροτεχνικούς που κατείχαν κατά τη δημοσίευση του ν. 4152/2013 επαγγελματική ταυτότητα Γ τάξης του δευτέρου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 16 του π.δ. 340/1998)

    Κατηγορία: Ελληνικά λογιστικά πρότυπα

    Αριθμ. 133792/11-12-2018
    (ΦΕΚ Β 5684/17.12.2018)

    Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Έχοντας υπόψη:

    1. Τις διατάξεις:
    α) του άρθρου 1 παράγραφος 2 υποπαράγραφος στ. περίπτωση vii) του ν. 2515/1997 «Άσκηση επαγγέλματος Λογιστή  Φοροτεχνικού, λειτουργία Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών (Σ.Ο.Ε.) και άλλες διατάξεις» (Α΄ 154), όπως ισχύει,
    β) του άρθρου πρώτου παράγραφος Η υποπαράγραφος Η.2 του ν. 4152/2013 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013» (Α΄ 107), όπως ισχύει,
    γ) του άρθρου 16 του Π.Δ. 340/1998 «Περί του επαγγέλματος του Λογιστή Φοροτεχνικού και της αδείας ασκήσεώς του» (Α΄228), όπως ισχύει,
    δ) του ν. 4308/2014 «Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, συναφείς ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει,
    ε) του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 131), όπως ισχύει,
    στ) του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτό-διοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις» (Α΄ 112), όπως ισχύει,
    ζ) του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98),
    η) του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α΄ 208),
    θ) του Π.Δ.147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α΄ 192), όπως ισχύει,
    ι) του π.δ. 22/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Α΄ 37).
    1. Το αριθμ. 132409-10/12/2018 έγγραφο του Γραφείου Υπουργού με θέμα «Παράταση Άδειας Λογιστών Γ´ Τάξης».
    2. Την με Α.Π.: 1219/7-12-2018 Ειδική Έκθεση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υποθέσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης (άρθρο 24 παρ. 5.ε του ν. 4270/2014, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) βάσει της οποίας, από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

    αποφασίζουμε:

    1. Οι λογιστές φοροτεχνικοί που κατείχαν κατά τη δημοσίευση του ν. 4152/2013 επαγγελματική ταυτότητα Γ τάξης του δευτέρου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 16 του Π.Δ. 340/1998, διατηρούν έως τις 31.12.2023 το δικαίωμα τήρησης διπλογραφικών βιβλίων μέχρι του ορίου των ακαθαρίστων εσόδων  που  προβλέπονται για τα απλογραφικά βιβλία των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων.
    2. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την 1.1.2019.

    Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.Αθήνα, 11 Δεκεμβρίου 2018

    Ο Υπουργός
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

    • Οι συνάδερφοι που κατείχαν επαγγελματική ταυτότητα Γ! τάξης, κατά τη δημοσίευση του Ν.4152/2013, διατηρούν το δικαίωμα τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, μέχρι του ορίου ακαθάριστων εσόδων που ισχύουν για τα απλογραφικά βιβλία, έως και την 31/12/2023! Το όριο αυτό έως τώρα είναι 1500000 ευρώ.

     

    • Καλό είναι όλοι οι συνάδερφοι να μελετήσουμε τις διατάξεις που αναφέρονται στην αρχή της απόφασης, οι οποίες αφορούν άμεσα τον κλάδο μας! Εν αναμονή λοιπών των εξελίξεων, τις οποίες για να επηρεάσουμε, πρέπει να παρεμβαίνουμε δυναμικά!

    ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΝΗΛΙΚΟΥ. Ποιον γονέα βαρύνει;

    Η πολύ σημαντική εγκύκλιος ΠΟΛ 1076/2015, αναφέρει χαρακτηριστικά:

    “Η αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει με βάση Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητο του οποίου κύριος ή κάτοχος είναι ανήλικο τέκνο λογίζεται ως αντικειμενική δαπάνη του γονέα που έχει το μεγαλύτερο εισόδημα και αν αυτός έχασε τη γονική μέριμνα, του άλλου γονέα, ανεξάρτητα από το εάν για το τέκνο αυτό υπάρχει υποχρέωση υποβολής ξεχωριστής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Στην περίπτωση που οι γονείς έχουν ίσο εισόδημα ή που κανείς από τους γονείς δεν έχει εισόδημα, η αντικειμενική αυτή δαπάνη λογίζεται ως δαπάνη του πατέρα.”

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

     

    Το τεκμήριο αυτοκινήτου ανηλίκου, ανεξαρτήτως αν έχει υποχρέωση ή μη υποβολής δήλωσης βαρύνει κατά περίπτωση:

     

    • Τον γονέα με το μεγαλύτερο εισόδημα.

     

    • Τον άλλο γονέα, αν ο γονέας με το μεγαλύτερο εισόδημα έχει χάσει την γονική μέριμνα.

     

    • Τον πατέρα, αν οι 2 γονείς έχουν ίσο εισόδημα, είτε δεν έχουν καθόλου εισόδημα.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ΕΦΚΑ ΠΡΩΗΝ ΟΓΑ. Αλλαγές στα ασφάλιστρα αλιεργατών από 1/1/2019!

    Μια πολύ σημαντική αλλαγή που επέφερε ο νέος ασφαλιστικός νόμος 4387/2016( νέο ασφαλιστικό ), είναι και η από 1/1/2017 ένταξη των μισθωτών του τέως ΟΓΑ στον Ενιαίο Φορέα Ασφάλισης(ΕΦΚΑ).

    Ο ΕΦΚΑ ξεδιάλυνε το θέμα αυτό με την εγκύκλιο 5/8-2-2017, αρ.πρωτ.22.

    Παραθέτουμε παρακάτω τα αντίστοιχα σημεία της εγκυκλίου, που θα μας βοηθήσουν με την ανάλυση του σημερινού θέματος.

    ΕΝΤΑΞΗ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΤΟΥ τ. Ο.Γ.Α. ΣΤΟΝ Ε.Φ.Κ.Α. (άρθρο 40 Ν.4387/2016)

    Με τις διατάξεις του άρθρου 40 παρ.5 του Ν.4387/2016 ,ορίζεται ότι:

    «5. Οι ασφαλισμένοι, οι οποίοι έως την έναρξη του παρόντος υπάγονταν στην ασφάλιση του Ο.Γ.Α. ως μισθωτοί – ανειδίκευτοι εργάτες, μετακλητοί πολίτες τρίτων χωρών , καταβάλλουν, από 1/1/2017 , μηνιαία ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης ως μισθωτοί, εφαρμοζομένων αναλόγως των σχετικών διατάξεων για τους ασφαλισμένους μισθωτούς που προέρχονται από το Ι.Κ.Α0.-Ε.Τ.Α.Μ. Το ποσοστό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς εργοδότη- ασφαλισμένου για την κατηγορία αυτών των ασφαλισμένων διαμορφώνεται ισόποσα και σταδιακά από 1/1/2017 και έως 31/12/2019 ώστε από την 1/1/2020 να έχει διαμορφωθεί στο ύψος του άρθρου 38».

    1. ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ -ΑΝΕΙΔΙΚΕΥΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ τ. Ο.Γ.Α. ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΥΝ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΩΣ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΣΤΟΝ Ε.Φ.Κ.Α.

    Οι μισθωτοί- ανειδίκευτοι εργάτες του τ. Ο.Γ.Α. που εντάσσονται ως μισθωτοί στον Ε.Φ.Κ.Α. διακρίνονται στις ακόλουθες κατηγορίες:

      • Εργάτες ζωικής παραγωγής σε επιχειρήσεις- εκμεταλλεύσεις ενσταυλισμένου τύπου:
      > Μονάδες εκτροφής αιγοπροβάτων
      > βουστάσιο
      > χοιροτροφική μονάδα
    ΜΙΣΘΩΤΟΙ – ΑΝΕΙΔΙΚΕΥΤΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ > Πτηνοτροφείο
    > Ιπποφορβείο
    >εκτροφείο γουνοφόρων ζώων
     Επιχειρήσεις – εκμεταλλεύσεις καλλιέργειας μανιταριών, φυκιών κλπ.
     Αλιεργάτες
     Εργάτες ιχθυοκαλλιέργειας
     Δύτες στον πρωτογενή αγροτικό τομέα (σχετ.άρθρο 52 του Ν.3518/2016*).
    ΜΕΤΑΚΛΗΤΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ Πολίτες τρίτων χωρών που σύμφωνα με το Ν.4251/2014 προσκαλούνται από εργοδότες με σκοπό την απασχόληση σε αγροτικές εργασίες για ορισμένο χρονικό διάστημα.

     

    ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΚΛΑΔΟΥ ΣΥΝΤΑΞΗΣ

    Αναπροσαρμογή ασφαλιστικών εισφορών κλάδου Σύνταξης.

    Σύμφωνα με το εδ. 2 της παρ. 5 του άρθρου 40 του Ν.4387/2016, το ποσοστό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς εργοδότη – ασφαλισμένου για την κατηγορία αυτών των ασφαλισμένων, διαμορφώνεται ισόποσα και σταδιακά από 1/1/2017 έως 31/12/2019, έτσι ώστε την 1/1/2020 να ισχύει 20% συνολικά, αναλυόμενο σε 13,33% εισφορά εργοδότη και 6,67% εισφορά ασφαλισμένου, αντίστοιχα.

    Κατά συνέπεια το ποσοστό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς εργοδότη- ασφαλισμένου διαμορφώνεται ως εξής:

    ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ ΕΙΣΦΟΡΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΣΥΝΟΛΟ
    1,67% από 1/1/2017 13,83% από 1/1/2017 15,50 % από 1/1/2017
    3,34% από 1/1/2018 5,00% από 1/1/2019 6,67% από 1/1/2020 13,67% από 1/1/2018 13,50% από 1/1/2019 13,33% από 1/1/2020 17,01 % από 1/1/2018 18,50% από 1/1/2019
    20 % από 1/1/2020

     

     ΕΝΑΡΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ

    Σύμφωνα με το εδ. 1 της παρ. 5 του άρθρου 40 του Ν.4387/2016, ορίζεται ρητά ότι, η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής των σχετικών διατάξεων για την υπαγωγή των μισθωτών του τ.Ο.Γ.Α. στον Ε.Φ.Κ.Α. είναι η 1/1/2017.

    ΣΥΝΕΙΣΠΡΑΤΤΟΜΕΝΟΙ ΚΛΑΔΟΙ

    ΚΛΑΔΟΙ   ΠΟΣΟΣΤΑ  
    ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ      
    ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ ΕΡΓΟΔΟΤΟΤΗΣ ΣΥΝΟΛΟ
    ΑΝΕΡΓΙΑ Ο.Α.Ε.Δ 1,83% 3,17% 5%
    ΛΑΕΚ ΟΑΕΔ 0,10% 0,36% 0,46%
    ΛΠΕΑΕ 0% 0,15% 0,15%
    ΣΥΝΟΛΟ 1,93% 3,68% 5,61%
    Ο.Ε.Κ. (ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ) 1% 0% 1%
    Ο.Ε.Ε (ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ) 0,35% 0% 0,35%
    ΣΥΝΟΛΟ 3,28% 3,68% 6,96%

     

     ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ

    Για την κατηγορία των μισθωτών του τ. Ο.Γ.Α. που εντάσσεται στον Ε.Φ.Κ.Α. δεν θα γίνεται παρακράτηση για επικουρική ασφάλιση. (Σχετ. το υπ’ αριθμ.Φ.80000/οικ. 61689/2215/30.12.2016 έγγραφο του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης).

     ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ

    Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 41 του Ν. 4387/2016 ορίζεται ότι:

    «1. Από 1/1/2017 η ασφαλιστική εισφορά υπέρ υγειονομικής περίθαλψης των μισθωτών και λοιπών κατηγοριών που υπάγονται στον ΕΟΠΥΥ, των οποίων οι ασφαλιστικές εισφορές κλάδου σύνταξης υπολογίζονται κατά τα προβλεπόμενα του παρόντος νόμου , ορίζεται σε ποσοστό 7,10% ,επί των πάσης φύσεως αποδοχών και κατανέμεται κατά ποσοστό 6,45% για παροχές σε είδος, εκ του οποίου 2,15% βαρύνει τον ασφαλισμένο και 4,30% βαρύνει τον εργοδότη, και ποσοστό 0,65% για παροχές σε χρήμα, εκ του οποίου 0,40% βαρύνει τον ασφαλισμένο και 0,25% βαρύνει τον εργοδότη.»

    Κατά συνέπεια, για την κατηγορία των μισθωτών του τ. Ο.Γ.Α. που εντάσσονται στον Ε.Φ.Κ.Α., θα διενεργούνται, από 1/1/2017 και εφεξής, κρατήσεις υπέρ υγειονομικής περίθαλψης, επί των πάσης φύσεως αποδοχών τους, με εξαίρεση τις κοινωνικού χαρακτήρα έκτακτες παροχές λόγω γάμου, γεννήσεως τέκνων, θανάτου και βαριάς αναπηρίας, σύμφωνα με ποσοστά που αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα:

    ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΓΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑ
    ΚΛΑΔΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΣΟΣΤΑ
    ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΣΥΝΟΛΟ
    ΠΑΡΟΧΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΣΕ ΕΙΔΟΣ 2,15% 4,30% 6,45%
    ΠΑΡΟΧΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΣΕ ΧΡΗΜΑ 0,40% 0,25% 0,65%
    ΣΥΝΟΛΟ 2,55% 4,55% 7,10%

     

    Για την κατηγορία των μισθωτών ανειδίκευτων εργατών θα χρησιμοποιείται ο Κωδικός Ειδικότητας «000300» με λεκτική περιγραφή:
    « Μισθωτοί – Ανειδίκευτοι Εργάτες ασφαλισμένοι στον τ.Ο.Γ.Α. ( όλες οι κατηγορίες)», ενώ για την καταχώρηση των απασχολούμενων μετακλητών πολιτών τρίτης χώρας θα χρησιμοποιείται ο Κωδικός Ειδικότητας «000302» με λεκτική περιγραφή: «Μετακλητοί Πολίτες Τρίτων Χωρών Ανειδίκευτοι Εργάτες Ασφαλισμένοι στον τ.Ο.Γ.Α. ( όλες οι κατηγορίες)».

    Για την ασφαλιστική κάλυψη και για τον Κωδικό Ειδικότητας 000300 θα χρησιμοποιείται ο Κωδικός Πακέτου Κάλυψης (Κ.Π.Κ.) «050» με λεκτική περιγραφή: «Μισθωτοί Ασφαλισμένοι στον τ.ΟΓΑ με ισχύ από 1/1/2017».

    Για την ασφαλιστική κάλυψη και για τον Κωδικό Ειδικότητας 000302 θα χρησιμοποιείται ο Κωδικός Πακέτου Κάλυψης (Κ.Π.Κ.) «060» με λεκτική περιγραφή: «Μισθωτοί Ασφαλισμένοι στον τ.ΟΓΑ με ισχύ από 1/1/2017 Μετακλητοί Πολίτες Τρίτων Χωρών».

     

    ΚΩΔΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ ΕΤΟΥΣ 2017
    ΚΑΔ ΚΩΔ.ΕΙΔΙΚ. Κ.Π.Κ. ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ ΣΥΝΟΛΟ
    0600  000300 050 22,06% 7,5% 29,56%
    0600 000302 060 18,38% 4,22% 22,60%

     

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

     

    • Από 1/1/2017, οι αλιεργάτες ασφαλίζονται με ΚΑΔ 0600, κωδ.ειδικότητας 000300, κωδικό πακέτου κάλυψης 050, με λεκτική περιγραφή “Μισθωτοί ασφαλισμένοι στον  τέως ΟΓΑ”.

     

    • Για το έτος 2017, τα ποσοστά ασφαλίστρων για τους αλιεργάτες είναι 22,06% για τον εργοδότη και 7,5% για τον ασφαλισμένο. Σύνολο ποσοστού ασφαλίστρων 29,56%. Τα ποσοστά αυτά για το 2017, αναλύονται ως εξής:

    Εργαζόμενος                                                                                   Εργοδότης

    1,67%   (κλάδος σύνταξης)                                                            13,83%(κλάδος σύνταξης)

    3,28%(συνεισπραττόμενοι κλάδοι)                                               3,68%(συνεισπραττόμενοι κλάδοι)

    2,55%(ασφάλιση ασθένειας)                                                           4,55%(ασφάλιση ασθένειας)

     

    ΣΥΝΟΛΑ:7,5%(εργαζόμενος)                                                          22,06%(εργοδότης)

     

    • Από 1/1/2018, με βάση τα παραπάνω η εισφορά κλάδου σύνταξης εργαζομένου από 1,67%, έγινε 3,34%, ενώ η εισφορά κλάδου σύνταξης εργοδότη από 13,83%, έγινε 13,67%. Συνεπώς για όλο το 2018, το σύνολο του ποσοστού ασφαλίστρων ήταν 9,17% για τον εργαζόμενο και 21,90% για τον εργοδότη, δηλαδή συνολικά 31,07%.

     

    • Από 1/1/2019, που μας ενδιαφέρει άμεσα η εισφορά κλάδου σύνταξης εργαζομένου από 3,34% γίνεται 5%, ενώ η εισφορά κλάδου σύνταξης εργοδότη από 13,67% γίνεται 13,50%.Συνεπώς για όλο το 2019, το σύνολο του ποσοστού ασφαλίστρων διαμορφώνεται σε 10,83% για τον εργαζόμενο και 21,73% για τον εργοδότη, δηλαδή συνολικά 32,56%.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Το taxvoice.gr είναι εδώ με πολλές εκπλήξεις το 2019!

    Το site μας taxvoice.gr, μετά από 4,5 μήνες λειτουργίας του, ξεπέρασε ήδη τους 100000 επισκέπτες σε πανελλήνιο επίπεδο!

    Η μεγάλη επιτυχία αυτή, είναι αποτέλεσμα της έμπρακτης καθημερινής σας στήριξης και εμπιστοσύνης!

    Η υπερηφάνεια και τιμή που νιώθουμε είναι πολύ μεγάλη και μας γεμίζει με δύναμη ώστε να δίνουμε συνεχώς τον καλύτερο μας εαυτό, με γνώμονα τη δική σας έγκυρη ενημέρωση!

    Το 2019 είναι για το taxvoice.gr μια χρονιά ανανέωσης, εκπλήξεων και καινοτομιών σε όλα τα επίπεδα!

    Ήδη μια ομάδα έγκριτων συναδέρφων από όλη την Ελλάδα, θα κοσμούν το site μας με την αρθρογραφία τους, σε φλέγοντα ζητήματα και θα δίνουν λύσεις και απαντήσεις, παρεμβαίνοντας εκεί που απαιτείται!

    Να είστε όλοι σίγουροι, ότι θα τιμήσουμε στο έπακρον την μοναδική εμπιστοσύνη που μας δείχνετε σε καθημερινή βάση, καθιστώντας το taxvoice.gr , σταθμό στην ενημέρωσή σας και εμπλουτίζοντας συνεχώς τη θεματολογία μας!

    Το 2019 θα είναι η χρονιά σας!!

    Το 2019 θα είναι χρονιά-σταθμός για το taxvoice.gr, με πολλές πρωτότυπες ιδέες που θα δείτε στην πορεία, αλλά και πολλές δυνατές συνεργασίες!

    To taxvoice.gr δεν είναι  ένας απλός, καθημερινός σας σύμβουλος!

    Είναι ο σύμβουλος που εμπιστεύεστε!

     

     

     

    ΕΣΠΑ! Τα 2 νέα προγράμματα που έρχονται το Φλεβάρη!

     

    Γράφει ο συνεργάτης του taxvoice.gr 

    Βαρνάβας Βαρνάβα.

     Σύμβουλος επιχειρήσεων – Φοροτεχνικός – Εκτελωνιστής.

     

    Στις 06/02/2019 ημέρα Τετάρτη αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα υποβολής οικονομοτεχνικών μελετών για δύο νέα προγράμματα ΕΣΠΑ που φέρουν τις ονομασίες «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων» και «Εργαλειοθήκη επιχειρηματικότητας: Εμπόριο – Εστίαση – Εκπαίδευση.

    Το πρώτο με τη σειρά που αναφέρθηκαν στοχεύει στην ενίσχυση υφιστάμενων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων προκειμένου να βελτιώσουν την ανταγωνιστική τους θέση τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στην διεθνή ή Ευρωπαϊκή αγορά.

    Για να έχει δικαίωμα μία επιχείρηση να υποβάλει φάκελο υποψηφιότητας θα πρέπει σωρευτικά να ισχύουν για αυτήν οι ακόλουθες προϋποθέσεις.

    Α) Να λειτουργούν τουλάχιστον 3 πλήρη έτη.

    Β) Να διαθέτουν τους επιλέξιμους ΚΑΔ που ορίζονται στην προκήρυξη.

    Γ) Να έχουν τουλάχιστον 2 Ετήσιες Μονάδες Εργασίας (ΕΜΕ) πλήρους η μερικής απασχόλησης κατά το προηγείται της υποβολής ήτοι το 2017.

    Χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα αυτό σε ύψος από 50% έως 65% του προϋπολογισμού της επένδυσης (ανάλογα με το αν θα προσληφθεί νέο προσωπικό στην επιχείρηση) το κόστος για  τα ακόλουθα:

    • Μηχανήματα – Εξοπλισμός έως 100% του επενδυτικού σχεδίου
    • Πιστοποίηση προϊόντων – υπηρεσιών – διαδικασιών έως 100% του επενδυτικού σχεδίου
    • Συσκευασία – Ετικέτα – Branding έως 25% του επενδυτικού σχεδίου
    • Ψηφιακή προβολή
    • Συμβουλευτικές υπηρεσίες – Τεχνικές μελέτες
    • Μεταφορικά μέσα
    • Μισθολογικό κόστος εργαζομένων (νέο προσωπικό)

    Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης.

    Ο προϋπολογισμός όλου του προγράμματος έχει ορισθεί στα 400.000.000 Ευρώ με την περιφερειακή κατανομή να έχει ως ακολούθως:

    • Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα: 172.000.000 €
    • Δυτική  Μακεδονία, Ιόνια Νησιά, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη: 50.000.000 €
    • Αττική: 150.000.000 €
    • Στερεά Ελλάδα: 17.000.000 €
    • Νότιο Αιγαίο: 11.000.000 €

    Το ελάχιστο ποσό προϋπολογισμού της επένδυσης θα πρέπει να είναι τα 20.000 Ευρώ και το μέγιστο αυτού να μην ξεπερνάει τις 200.000 Ευρώ.

    Το πρόγραμμα θα παραμείνει ανοιχτό για υποβολές φακέλων έως και την εξάντληση του διαθέσιμου ποσού και όχι πάνω από 18 μήνες μετά την δημοσίευση του. Αυτό σημαίνει πως οι φάκελοι θα εξεταστούν με σειρά προτεραιότητας που θα κρίνεται από την ημερομηνία υποβολής του ηλεκτρονικού φακέλου.

     

    Το δεύτερο πρόγραμμα που αναφέρθηκε στοχεύει στην ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που λειτουργούν ήδη στον τομέα του λιανικού εμπορίου στην παροχή υπηρεσιών εστίασης και την παροχή υπηρεσιών ιδιωτικής εκπαίδευσης –κοινωνικής μέριμνας προκειμένου να αναβαθμίσουν το επίπεδο επιχειρησιακής οργάνωσης και λειτουργίας τους.

    Στο πρόγραμμα αυτό δεν υπάρχει σειρά προτεραιότητας καθώς έχει ορισθεί ακριβές χρονικό περιθώριο για την υποβολή των φακέλων από τις 06/02/2019 έως και τις 19/04/2019 με τα επενδυτικά σχέδια να έχουν προϋπολογισμό κατ’ελάχιστο 10.000 Ευρώ και το μέγιστο μέχρι 150.000 Ευρώ.

    Για να μπορεί η επιχείρηση να υποβάλει φάκελο υποψηφιότητας πρέπει να πληροί σωρευτικά της ακόλουθες προϋποθέσεις:

    • να έχουν την ιδιότητα των Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων
    • να έχουν κλείσει τουλάχιστον 3 διαχειριστικές χρήσεις δωδεκάμηνης διάρκειας
    • να διαθέτουν έναν τουλάχιστον επιλέξιμο ΚΑΔ του Παραρτήματος ΙII «ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΚΑΔ)», ως ενεργή κύρια ή δευτερεύουσα δραστηριότητα, καθ όλη τη διάρκεια των 3 αυτών διαχειριστικών χρήσεων
    • να έχουν το έτος που προηγείται της ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασης χρηματοδότησης, κατ’ ελάχιστον:
      • 1 ετήσια μονάδα εργασίας (ΕΜΕ) για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου,
      • 2 ΕΜΕ για τον κλάδο της εστίασης και
      • 5 ΕΜΕ για τον κλάδο της εκπαίδευσης-κοινωνικής μέριμνας.

    Το έργο θα πρέπει να έχει υλοποιηθεί εντός 24 μηνών αρχής γενομένης από την ημερομηνία ένταξης της επιχειρήσης στο πρόγραμμα όπως αυτή θα τεκμηριώνεται με την εγκριτική απόφαση. Όμως το πρώτο 30% της συνολικής επένδυσης θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εντός του πρώτου 12μήνου από την ημερομηνία ένταξης της επιχείρησης στο πρόγραμμα.

    Μέσω του προγράμματος αυτού επιχορηγούνται τα ακόλουθα:

    • Κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος έως 100% του επενδυτικού σχεδίου
    • Παρεμβάσεις για:
    1. εξοικονόμηση ενέργειας
    2. αναβάθμιση της υγιεινής και ασφάλειας
    3. διευκόλυνση προσβασιμότητας ΑμΕΑ
    • Μηχανήματα – Εξοπλισμός έως 100% του επενδυτικού σχεδίου
    • Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για:
    1. εξοικονόμηση ενέργειας
    2. αναβάθμιση της υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους της επιχείρησης
    • Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ
    • Μεταφορικά μέσα μέχρι 25.000 € και έως 30% του επενδυτικού σχεδίου για επιχειρήσεις λιανεμπορίου-εστίασης
    • έως 100% για επιχειρήσεις εκπαίδευσης-κοινωνικής μέριμνας
    • Ψηφιακή προβολή
    • Πιστοποίηση υπηρεσιών ή/και διαδικασιών
    • Μισθολογικό κόστος εργαζομένων (νέο προσωπικό)
    • Δαπάνες μελετών / Κατάρτισης / Παρακολούθησης του επενδυτικού σχεδίου.

    Η οικονομοτεχνική μελέτη της υποψηφιότητας σας είναι μία άκρως υπεύθυνη εργασία. Μην εμπιστεύεστε την τύχη της επιχείρησης σας στα χέρια επιτήδειων… Νιώστε σίγουροι για την επιλογή του μελετητή σας και συμβουλευτείτε τους επαγγελματίες του είδους για κάθε σας ενέργεια…

     

    ΕΝΦΙΑ! Σημαντικές αλλαγές για το έτος 2019!

    Η ΠΟΛ 1223/10-12-2018, η οποία εξειδικεύει τις διατάξεις  του άρθρου 24 του ν.4579/2018 (Φ.Ε.Κ. 201 Α΄) για θέματα Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.), περιέχει κάποιες σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τον γνωστό σε όλους μας ΕΝΦΙΑ.

    Οι αλλαγές αυτές είναι οι εξής:

    Α) Δε θα επιβληθεί συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ στα αγροτεμάχια των φυσικών προσώπων το 2019. Αναβάλλεται λοιπόν η επιβολή του για το 2020.

    Β) Ειδικά για το έτος 2019, εφ’ όσον η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας ενός φυσικού προσώπου, ανέρχεται μέχρι του ποσού των 60000 ευρώ, ο ΕΝΦΙΑ που προκύπτει θα είναι μειωμένος κατά 30%. Όταν η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας είναι μεγαλύτερη από τις 60000 ευρώ , τότε για το υπερβάλλον ποσό η παραπάνω έκπτωση του 30% θα μειώνεται κατά 0,70 ευρώ ανά 1000 ευρώ ακίνητης περιουσίας, με περιορισμό να μην υπερβαίνει τα 100 ευρώ.

    Η επιστημονική ομάδα του taxvoice.gr θα παρακολουθεί πάντα τη φλέγουσα επικαιρότητα που αφορά την τσέπη μας και θα σας ενημερώνει με εγκυρότητα και αμεσότητα!

     

    ΑΔΕΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΓΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΩΝ ΜΕΛΩΝ. Τί πρέπει να γνωρίζουμε;

    Ο Ν. 1483/1984 “Προστασία και διευκόλυνση των εργαζοµένων µε οικογενειακές υποχρεώσεις
    -Τροποποιήσεις και βελτιώσεις εργατικών νόµων”, στο άρθρο 7, αναφέρει χαρακτηριστικά:

    Άρθρο 7

    Άδεια απουσίας για ασθένεια εξαρτωµένων µελών

    Οι εργαζόµενοι της παραγράφου 1 του άρθρου 1, εφόσον έχουν πλήρη απασχόληση, δικαιούνται, ανεξάρτητα από δικαιώµατα που παρέχονται από άλλες διατάξεις, να λαµβάνουν, µε αίτηση τους, άδεια χωρίς αποδοχές από τον εργοδότη τους, που δεν θα είναι µεγαλύτερη από έξι (6) εργάσιµες ηµέρες, κάθε ηµερολογιακό έτος,σε περίπτωση ασθενείας εξαρτώµενων παιδιών ή άλλων µελών της οικογένειας, όπως αυτά προσδιορίζονται στο άρθρο 2. Η άδεια αυτή είναι δυνατό να χορηγείται εφάπαξ ή τµηµατικά και αυξάνεται σε οκτώ (8) εργάσιµες ηµέρες, εάν ο δικαιούχος προστατεύει δύο παιδιά και σε δέκα (10) ηµέρες, εάν προστατεύει περισσότερα από δύο. Σε περίπτωση που οι δικαιούχοι είναι σύζυγοι η άδεια αυτή χορηγείται στον καθένα από αυτούς χωριστά.

     

    Η παράγραφος 1 του άρθρου 1, του ίδιου Νόμου, έχει ως εξής:

    Άρθρο 1

    Έκταση εφαρµογής

    1. Οι διατάξεις του Κεφαλαίου αυτού εφαρµόζονται στους εργαζόµενους µε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ή σχέση έµµισθης εντολής, σε επιχειρήσεις ή εκµεταλλεύσεις. Αφορούν τους εργαζοµένους και των δύο φύλων, που έχουν υποχρεώσεις προς εξαρτώµενα από αυτούς παιδιά ή άλλα µέλη της οικογενείας τους που έχουν ανάγκη τις φροντίδες ή την υποστήριξη τους, ώστε να διευκολύνεται η προετοιµασία τους για την είσοδο στην απασχόληση, η διατήρηση της, καθώς και η επαγγελµατική τους εξέλιξη.

     

    Επίσης το άρθρο 2 του ίδιου πολύ σημαντικού νόμου αναλύει την έννοια των εξαρτώμενων μελών για την εφαρμογή του και έχει ως εξής:

    Άρθρο 2

    Εξαρτώµενα µέλη

    Στην έννοια του όρου του προηγούµενου άρθρου «εξαρτώµενα παιδιά ή άλλα µέλη της οικογένειας που έχουν ανάγκη για φροντίδες ή υποστήριξη» περιλαµβάνονται:

    α) Τα µέχρι 16 ετών παιδιά, φυσικά ή υιοθετηµένα, εφόσον οι γονείς έχουν την επιµέλεια τους,

    β) τα παιδιά που είναι πάνω από 16 ετών, αλλά που έχουν αποδειγµένα ανάγκη από ειδικές φροντίδες, για λόγους βαριάς ή χρόνιας ασθένειας ή αναπηρίας, εφόσον οι γονείς έχουν την επιµέλεια τους,

    γ) ο ή η σύζυγος, εφόσον για λόγους οξείας, βαριάς ή χρόνιας ασθένειας ή αναπηρίας δεν µπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί,

    δ) οι γονείς και οι άγαµοι αδελφοί και αδελφές που για λόγους οξείας, βαριάς ή χρονιάς ασθένειας ή αναπηρίας ή ηλικίας, δεν µπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν, εφόσον ο εργαζόµενος έχει τη φροντίδα τους και το ετήσιο εισόδηµα τους δεν είναι µεγαλύτερο από το ετήσιο εισόδηµα του ηµεροµισθίου ανειδίκευτου εργάτη που αµείβεται µε το γενικό κατώτατο όριο ηµεροµισθίου που ισχύει κάθε φορά, υπολογιζόµενο µε 25 ηµεροµίσθια το µήνα.

     

    Συνεχίζοντας, η προβλεπόμενη από τον παραπάνω νόμο άδεια, επεκτείνεται και στους εργαζόμενους με μερική απασχόληση, με το άρθρο 20, παρ.5 του Ν.3896/2010.

    Παρατίθεται η προσθήκη αυτή του Ν.3896/2010:

    Αρθρο 20. Προστασία μητρότητας, πατρότητας και οικογενειακής ζωής

    5. Τα άρθρα 7 και 9 του ν. 1483/1984 (ΦΕΚ 153 Α’), όπως ισχύουν, έχουν εφαρμογή και στους μερικώς απασχολούμενους.

     

    Τέλος μια αλλαγή που επήλθε στις παραπάνω διατάξεις με το άρθρο 11 της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε του 2000 είναι η εξής:

    Άρθρο 11: Άδεια για ασθένεια εξαρτώµενων µελών

    Η άδεια του άρθρου 7 του Ν.1483/84 σε περίπτωση ασθένειας εξαρτώµενων παιδιών καθορίζεται σε 12 εργάσιµες ηµέρες
    κατ’ έτος, εφόσον ο/η εργαζόµενος/η έχει τρία παιδιά και πάνω.

     

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

    • Η άδεια για ασθένεια εξαρτώμενων μελών του Ν.1483/84, επεκτάθηκε με τον Ν.3896/2010 και τους εργαζόμενους με μερική απασχόληση.
    • Η άδεια αυτή είναι άνευ αποδοχών από τον εργοδότη.
    • Η διάρκεια της είναι μέχρι 6 εργάσιμες ημέρες για κάθε ημερολογιακό έτος και χορηγείται εφ΄άπαξ ή τμηματικά. Αν ο εργαζόμενος που τη δικαιούται έχει 2 εξαρτώμενα μέλη η άδεια αυξάνεται σε 8 εργάσιμες μέρες, ενώ αν έχει από 3 εξαρτώμενα μέλη και πάνω είναι 12 μέρες.
    • Το δικαίωμα λήψης της άδειας αυτής το έχει αυτοτελώς ο κάθε γονέας ή σύζυγος, ανεξαρτήτως από δικαιώματα που παρέχονται από άλλες διατάξεις νόμων.

     

     

    ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ. ΝΕΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ! Ποιοι εξαιρούνται από το φορολογικό έτος 2018;

    Η ΠΟΛ 1235/20-12-2018, αναφέρει χαρακτηριστικά για τις εξής κατηγορίες φορολογούμενων που εξαιρούνται από την επιβολή τέλους επιτηδεύματος, από το φορολογικό έτος 2018 και μετά. Οι φορολογούμενοι αυτοί είναι οι εξής:

    • Οι αγρότες – μέλη αγροτικών συνεταιρισμών που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 8 του ν.4384/2016
    • Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί
    • Οι σχολικοί συνεταιρισμοί του άρθρου 46 του ν.1566/1985
    • Οι Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας με τη μορφή Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης ή Συνεταιρισμού Εργαζομένων.
    • Οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτως νομικής μορφής που βρίσκονται σε εκκαθάριση, πτώχευση ή αδράνεια. Σε περίπτωση που η αδράνεια δεν καταλαμβάνει ολόκληρο το φορολογικό έτος εφαρμόζεται αναλογικά η παράγραφος 2 του άρθρου 31 του ν.3986/2011.

    ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ. Πότε δεν επιβάλλονται;

    Με την πρόσφατη ΠΟΛ 1215/26-11-2018, η διοίκηση έκρινε ότι:

    “Δεν επιβάλλεται το πρόστιμο διαδικαστικής παράβασης των 100 ευρώ του ΚΦΔ, για τροποποιητικές δηλώσεις που διορθώνουν πληροφοριακά στοιχεία στα έντυπα Ε1,Ε2,Ε3,Ν, ακόμα και στην περίπτωση που υποβληθούν εκπρόθεσμα.

    Η παραπάνω διάταξη ισχύει και για την υποβολή εκπρόθεσμων τροποποιητικών φορολογικών δηλώσεων φυσικών προσώπων, με τις οποίες συμπληρώνονται προαιρετικοί κωδικοί πχ 781(πχ δάνεια, ποσά από διάθεση περιουσιακών στοιχείων) του πίνακα 6 του Ε1, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι δεν θα επηρεαστεί το φορολογικό αποτέλεσμα.

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Έχουν τεκμήριο;

     

     

     

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

     

    Η ΠΟΛ 1034/2017, αναφέρει χαρακτηριστικά για το θέμα που αναλύουμε σήμερα:

    “Η ισχύς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η οποία μετράται αποκλειστικά με KW, για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 31 του ΚΦΕ, εξομοιώνεται με αυτή των επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης 1200 κ.ε. και η ετήσια αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης ανέρχεται στις τέσσερις χιλιάδες ευρώ (4.000) ευρώ, ανεξαρτήτως ισχύος του οχήματος. Δεν επιβάλλεται στα αυτοκίνητα αυτά φόρος πολυτελούς διαβίωσης.”

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

    Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχουν μια μεγάλη διαφορά σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα στο θέμα των τεκμηρίων. Σε όλες τις άλλες κατηγορίες αυτοκινήτων τα τεκμήρια διαβαθμίζονται ανάλογα με τον κυβισμό και την παλαιότητα. Παράλληλα υφίσταται και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης. Ως προς τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα το τεκμήριο ανεξαρτήτως κυβισμού είναι 4000 ευρώ και δεν επιβάλλεται και ο φόρος πολυτελείας. Διαπιστώνουμε ότι ο φορολογικός νομοθέτης δίνει κάποια κίνητρα στους φορολογούμενους να προμηθευτούν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα!

     

     

    ΚΩΔΙΚΟΣ 781 Ε1: Ποσά από διάθεση περιουσιακών στοιχείων από χαριστική αιτία ή κληρονομιά!

    Η ΠΟΛ 1076/2015, σε ένα σημείο της αναφέρει χαρακτηριστικά:

    Περαιτέρω επισημαίνεται ότι στην περίπτωση πώλησης περιουσιακών στοιχείων τα οποία έχουν περιέλθει στο φορολογούμενο από χαριστική αιτία ή κληρονομιά λαμβάνεται υπόψη ολόκληρο το τίμημα της πώλησης, αφαιρουμένου του τυχόν επιβληθέντος φόρου (π.χ. αν πρόκειται για δωρεά του φόρου δωρεάς κ.λπ.).”

    Μεγάλη προσοχή λοιπόν στις φορολογικές διατάξεις, διότι η ουσία βρίσκεται ως συνήθως στην λεπτομέρεια!

    Στη συγκεκριμένη περίπτωση που αναλύουμε στον κωδικό 781 του Ε1, δε θα βάλουμε όλο το ποσό από την πώληση του περιουσιακού στοιχείου που περιήλθε σε εμάς από χαριστική αιτία ή κληρονομιά, αλλά το τίμημα πώλησης αφαιρουμένου του τυχόν επιβληθέντος φόρου!

    ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ. Πότε παραγράφεται το δικαίωμα του εργαζόμενου να το αξιώσει;

     

    Στο άρθρο 250 του Αστικού Κώδικα, αναφέρεται χαρακτηριστικά:

    Σε πέντε χρόνια παραγράφονται οι αξιώσεις:

    1. των εμπόρων, των βιομηχάνων και των χειροτεχνών, για εμπορεύματα που χορήγησαν, για την εκτέλεση εργασιών και για την επιμέλεια υποθέσεων άλλων, καθώς και για τις δαπάνες που έκαναν·

    2. εκείνων που ασκούν κατ’ επάγγελμα τη γεωργία, την κτηνοτροφία, την αλιεία και τη δασοκομία, για τη χορήγηση των προϊόντων του επαγγέλματος τους·

    3. εκείνων που ασκούν τη μεταφορά γενικά προσώπων ή πραγμάτων, για κόμιστρα και για τα έξοδά τους·

    4. των ξενοδόχων, των πανδοχέων και αυτών που χορηγούν κατ’ επάγγελμα τροφή, για την παροχή κατοικίας και τροφής καθώς και για κάθε άλλη παροχή για τις ανάγκες των πελατών τους καθώς και για τις δαπάνες που έκαναν·

    5. εκείνων που, χωρίς να ανήκουν στα πρόσωπα που αναφέρονται στον αριθμό 1, ασκούν κατ’ επάγγελμα την επιμέλεια ξένων υποθέσεων ή την παροχή υπηρεσιών, για τις αμοιβές και για τις δαπάνες τους·

    6. των υπηρετών και των εργατών για την πληρωμή των μισθών ή άλλων αμοιβών και εξόδων τους·

    7. εκείνων που παρέχουν κάθε είδους διδασκαλία, για την αμοιβή και για τις δαπάνες τους·

    8. των ιδρυμάτων που προορίζονται για τη διδασκαλία, την ανατροφή, την περίθαλψη ή τη νοσηλεία, για την παροχή διδασκαλίας, περίθαλψης ή νοσηλείας και για τις σχετικές δαπάνες·

    9. εκείνων που δέχονται πρόσωπα για περίθαλψη ή για ανατροφή, για τις παροχές και δαπάνες που αναφέρονται στον προηγούμενο αριθμό·

    10. των γιατρών και των μαιών, για την αμοιβή και για τις δαπάνες τους·

    11. των δικηγόρων, των συμβολαιογράφων και των δικαστικών επιμελητών, για τις αμοιβές και για τις δαπάνες τους·

    12. των προσώπων που διορίζονται από κάποια αρχή και διεξάγουν ορισμένες υποθέσεις, για τις αμοιβές και για τις δαπάνες τους·

    13. των διαδίκων, για τις προκαταβολές που έδωσαν στους δικηγόρους τους·

    14. των μαρτύρων και των πραγματογνωμόνων, για τις αμοιβές και για τις δαπάνες τους·

    15. των τόκων, χρεολύτρων και μερισμάτων·

    16. των κάθε είδους μισθωμάτων·

    17. των κάθε είδους μισθών, των καθυστερούμενων προσόδων, συντάξεων, διατροφής και κάθε άλλης παροχής που επαναλαμβάνεται περιοδικά·

    18. των προσώπων στα οποία παρέχεται εργασία, για τις προκαταβολές τους έναντι των αξιώσεων από την παροχή της.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

    Τα Δώρα εορτών αποτελούν αποδοχές και συνεπώς υπάγονται στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 250 του Α.Κ. 

    Τα επόμενα άρθρα 251-253 του Α.Κ προσδιορίζουν τις νομικές λεπτομέρειες για το πότε καθίσταται ενεργή η έναρξη της παραγραφής.

     Οι παραπάνω διατάξεις αφορούν μόνο τον ιδιωτικό τομέα.

    Η λεπτότητα και δυσκολία του σημερινού θέματος, μας δίνει την ευκαιρία να τονίσουμε ότι σε περίπτωση που κάποιος το αντιμετωπίσει, οφείλει να απευθυνθεί και σε εξειδικευμένο δικηγόρο ειδικό σε εργατικά ζητήματα!

     

    ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ 2019: Διάσταση συζύγων. Δικαιολογητικά που απαιτούνται!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Η ΠΟΛ 1088/17-04-2015, αναφέρει χαρακτηριστικά στο άρθρο 5, περ.η:

    Άρθρο 5
    Δικαιολογητικά που συνυποβάλλονται ή φυλάσσονται για μελλοντικό έλεγχο

    η) Για την απόδειξη της διάστασης των συζύγων, απαιτείται αντίγραφο αγωγής για διαζύγιο ή διατροφή ή πρακτικό κατανομής της κοινής περιουσίας για συναινετικό διαζύγιο, ή σε περίπτωση που δεν υπάρχουν αυτά, οποιοδήποτε στοιχείο που να αποδεικνύει τη χωριστή διαβίωση των συζύγων (π.χ. χωριστή στέγη που θα αποδεικνύεται με την προσκόμιση μισθωτηρίου, λογαριασμών ΔΕΗ κ.τ.λ., φιλοξενούμενος με αποδεικτικό την αναγραφή στην προσωπική του δήλωση φορολογίας εισοδήματος, δωρεάν παραχώρηση,) τα οποία σε κάθε περίπτωση κρίνονται σαν πραγματικά γεγονότα από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.

    Συμπέρασμα:

     Ο Νόμος , δίνει στους εν διαστάσει συζύγους τον απαραίτητο βαθμό ευελιξίας ως προς το βάρος της απόδειξης για τη διακοπή της σχέσης τους στην αρμόδια ΔΟΥ, με βασικό κριτήριο τα πραγματικά γεγονότα. Η ευελιξία αυτή μεταφράζεται και σε μια όχι αυστηρή καταγραφή συγκεκριμένων δικαιολογητικών, όπως ίσχυε στο παρελθόν!

    ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ! Σχετικές διατάξεις!

     

    Οι γενικές διατάξεις περί κατάτμησης αδείας, αναφέρονται στο άρθρο 6 του Ν.3846/2010, το οποίο και παρατίθεται αυτούσιο παρακάτω:

    Το άρθρο 8 του ν. 549/1977 (ΦΕΚ 55 Α ) κατά το μέρος που κύρωσε το άρθρο 7 της από 26.1.1977 ΕΓΣΣΕ (ΦΕΚ 60 Β ), τροποποιείται ως ακολούθως:

    «Αρθρο 7 Κατάτμηση Αδείας:

    Επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση, η κατάτμηση του χρόνου αδείας εντός του αυτού ημερολογιακού έτους σε δύο περιόδους, εξαιτίας ιδιαίτερα σοβαρής ή επείγουσας ανάγκης της επιχείρησης ή εκμετάλλευσης και μετά από έγκριση της οικείας Επιθεώρησης Εργασίας. Σε κάθε περίπτωση η πρώτη περίοδος της αδείας δεν μπορεί να περιλαμβάνει λιγότερες των έξι (6) εργασίμων ημερών επί εξαημέρου εβδομαδιαίας εργασίας και των πέντε (5) εργασίμων ημερών επί πενθημέρου ή προκειμένου περί ανηλίκων των δώδεκα (12) εργασίμων ημερών.

    Η κατάτμηση του χρόνου αδείας επιτρέπεται και σε περισσότερες των δύο περιόδων, από τις οποίες η μια πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον δώδεκα (12) εργάσιμες ημέρες επί εξαημέρου εβδομαδιαίας εργασίας και δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, επί πενθημέρου, ή προκειμένου περί ανηλίκων δώδεκα (12) εργάσιμες ημέρες, μετά από έγγραφη αίτηση του μισθωτού προς τον εργοδότη. Η αίτηση αυτή για την οποία δεν απαιτείται έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία του ΣΕΠΕ, διατηρείται στην επιχείρηση επί πέντε (5) έτη και πρέπει να είναι στη διάθεση των Επιθεωρητών Εργασίας.
    Οι ρυθμίσεις της παραγράφου αυτής διέπονται κατά τα λοιπά, από τις διατάξεις της νομοθεσίας για την άδεια.»

     

    Ως προς τους ανηλίκους μέχρι 18 ετών οι σχετικές διατάξεις αναφέρονται στο άρθρο 7 του Ν.1837/1989, το οποίο αναφέρει χαρακτηριστικά:

     

    “Η κανονική άδεια χορηγείται κατά την περίοδο των θερινών σχολικών διακοπών σε συνεχείς ηµέρες. Το µισό της κανονικής άδειας χορηγείται τµηµατικά και σε άλλες χρονικές περιόδους, αν το ζητήσει ο ανήλικος.

    Οι διατάξεις οι οποίες ρυθµίζουν την κανονική άδεια στις επιχειρήσεις που λειτουργούν εποχιακά και ευνοϊκότερες για τους εργαζόµενους ρυθµίσεις δε θίγονται. Κατά τα λοιπά εφαρµόζονται οι κείµενες διατάξεις περί κανονικών αδειών όπως θα ισχύουν κάθε φορά.”

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

    Απαιτείται λοιπόν ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα χορήγησης της κανονικής αδείας τμηματικά, ώστε να εφαρμόζονται με σαφήνεια οι διατάξεις τόσο του Ν.3846/2010, όσο και του Ν.1837/1989, αν πρόκειται για ανηλίκους.

    Σε κάθε περίπτωση και κάτω από τους συγκεκριμένους περιορισμούς από το Νόμο, απαιτείται είτε έγκριση από την οικεία επιθεώρηση εργασίας, ή γραπτή αίτηση από τον εργαζόμενο, όπως αναφέρεται και από τις ανωτέρω σχετικές διατάξεις!

     

     

     

     

    ΧΤΙΣΙΜΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ: Ποιοι εξαιρούνται από τη συλλογή αποδείξεων;

    Η ΠΟΛ 1005/2017, αναφέρει χαρακτηριστικά, στο άρθρο 4:

     

    Άρθρο 4

    Εξαιρούνται από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής και προσκόμισης αποδείξεων για την πραγματοποίηση δαπανών, οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, οι στρατιωτικοί, εφόσον υπηρετούν στην αλλοδαπή, οι υπηρετούντες στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα και οι φυλακισμένοι.

     

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

    Οι παραπάνω κατηγορίες φορολογουμένων, εξαιρούνται ως προς το χτίσιμο του αφορολόγητου, τόσο από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής, όσο και από τη συλλογή χειρόγραφων αποδείξεων!

     

     

    ΕΞΟΔΑ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΚΑΙ ΣΙΤΙΣΗΣ. Αποτελούν παροχή σε είδος;

    Το άρθρο 14 του Ν.4172/2013, το οποίο αναφέρεται στις απαλλαγές εισοδήματος,από μισθωτή εργασία και συντάξεις αναφέρει χαρακτηριστικά:

    Αρθρο 14. Απαλλαγές εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις:

    1. Από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις εξαιρούνται:

    α) η αποζημίωση εξόδων διαμονής και σίτισης και η ημερήσια αποζημίωση που έχουν καταβληθεί από τον εργαζόμενο αποκλειστικά για σκοπούς της επιχειρηματικής δραστηριότητας του εργοδότη.

    Συνεπώς δεν αποτελούν παροχή σε είδος τα έξοδα διαμονής και σίτισης που καταβάλλονται  από τον εργαζόμενο για σκοπούς της επιχείρησης, εφ΄όσον καλύπτονται από τιμολόγια ή αποδείξεις( εξοδολόγιο). Τα έξοδα αυτά αναγνωρίζονται φορολογικά από την επιχείρηση.

    ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΦΚΑ(από τον πρώην ΟΑΕΕ!)

    Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Εργασίας φ.80000/οικ.61327/1484/30-12-2016, αναφέρεται ρητά για το θέμα που αναλύουμε:

    Ποιοι θεωρούνται ελεύθεροι επαγγελματίες υπόχρεοι καταβολής ασφαλιστικών εισφορών σύμφωνα με το άρθρο 39 του ν.4387/2016;

    Ι. Όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ (και επομένως και των ενταχθέντων σε αυτόν Ταμείων) ανεξάρτητα του χρόνου υπαγωγής τους στην ασφάλιση.

    Στους ελεύθερους επαγγελματίες περιλαμβάνονται – όπως άλλωστε ρητά αναφέρεται και στις Καταστατικές διατάξεις του τέως ΟΑΕΕ – σύμφωνα με την παρ.7 του άρθρου 39 και

    α) τα μέλη ή μέτοχοι οργανισμών, κοινοπραξιών ή κάθε μορφής εταιρειών, πλην ανωνύμων και ΙΚΕ, των οποίων ο σκοπός συνιστά δραστηριότητα για την οποία τα ασκούντα αυτήν πρόσωπα υπάγονται στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ, 

    β) τα μέλη του ΔΣ των ΑΕ με αντικείμενο επιχειρήσεως επαγγελματική ή εμπορική ή βιοτεχνική δραστηριότητα σε όλη την επικράτεια, εφόσον είναι μέτοχοι με ποσοστό 3% τουλάχιστον

    γ) οι μέτοχοι των ΑΕ, των οποίων ο σκοπός είναι η μεταφορά προσώπων ή πραγμάτων με κόμιστρο, με ΔΧ αυτοκίνητα, εφόσον είναι κάτοχοι ονομαστικών μετοχών και
    δ) οι διαχειριστές των ΙΚΕ, καθώς και ο μοναδικός εταίρος μονοπρόσωπης ΙΚΕ.

    ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΠΑ ΑΓΡΟΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ : Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάλυψη τεκμηρίων;

     

    Με τη σφραγίδα του έγκριτου συναδέρφου και επιστημονικού συνεργάτη του taxvoice.gr Σταύρου Γραμματικόγιαννη:

     

    Σύμφωνα με το Νόμο 4172/2013 αναφέρονται ρητά στο άρθρο 21 παραγρ. 1 τα εξής:

    “Ειδικά, για τον προσδιορισμό του εισοδήματος από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα στα έσοδα από επιχειρηματικές συναλλαγές περιλαμβάνονται τα έσοδα από την παραγωγή γεωργικών, πτηνοτροφικών, κτηνοτροφικών, δασοκομικών, υλοτομικών και αλιευτικών προϊόντων.

    Ειδικά, για τους ασκούντες ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, στον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα περιλαμβάνονται εκ των άμεσων ενισχύσεων του Πυλώνα I της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής, όπως αυτές ορίζονται, μόνο η βασική ενίσχυση καθώς και, κατά το ποσό που υπερβαίνουν τις δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ, οι πράσινες και συνδεδεμένες ενισχύσεις.

    Οι αγροτικές αποζημιώσεις στο σύνολο τους δεν περιλαμβάνονται στον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα.”

    Το ποσό της επιστροφής ΦΠΑ των αγροτών ειδικού καθεστώτος δίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 41 του ΦΠΑ με την πρόσφατη κωδικοποίηση του Ν.2859/2000 με τον ΠΝΠ26.7.2018 ,όπου αναφέρει τα εξης:

    ¨Η επιστροφή του φόρου ενεργείται από το Δημόσιο με καταβολή στον αγρότη ποσού, το οποίο προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%), στην αξία των παραδιδόμενων αγροτικών προϊόντων και των παρεχόμενων αγροτικών υπηρεσιών του Παραρτήματος IV του παρόντος προς άλλους υποκείμενους στο φόρο. Για την πραγματοποίηση της επιστροφής αυτής υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.”

    Το ποσό αυτό εξισορροπεί το ΦΠΑ που επιβάρυνε τις εισροές των αγροτών ειδικού καθεστώτος και δεν αποτελεί επιπρόσθετο ακαθάριστο έσοδο στους αγρότες.

    Συμπέρασμα:

    Η Επιστροφή ΦΠΑ δεν αποτελεί εισόδημα για του αγρότες ειδικού καθεστώτος ούτε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εισόδημα για κάλυψη τεκμηρίων και δεν καταγράφεται σε κανέναν κωδικό του Ε1 κ Ε3.

    ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ!

     

    Τ ο άρθρο 32 του Ν.4488/2017, αναφέρει χαρακτηριστικά:(για το Σώμα επιθεώρησης εργασίας):

     

    Η περίπτωση α΄ της παρ. 3 του άρθρου 23 του ν. 3996/2011 αντικαθίσταται ως εξής:

     

    «3.α. Αν κρίνει ότι υπάρχουν παραβάσεις που εγκυμονούν άμεσο ή σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων, διακόπτει προσωρινά τη λειτουργία της επιχείρησης ή εκμετάλλευσης ή τμήματός της ή στοιχείου του εξοπλισμού της, για χρονικό διάστημα μέχρι της πλήρους συμμόρφωσης του εργοδότη και της άρσης των παραβάσεων που διαπιστώθηκαν. Αν η επιχείρηση, μετά την προσωρινή διακοπή ή την επιβολή άλλων διοικητικών κυρώσεων, εξακολουθεί να παραβαίνει συστηματικά τις διατάξεις της νομοθεσίας με άμεσο ή σοβαρό κίνδυνο για τους εργαζόμενους εισηγείται στον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης την οριστική διακοπή της λειτουργίας της.»

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

     

    Διαπιστώνουμε ότι η νομοθεσία είναι πολύ αυστηρή πλέον με αυτά τα ζητήματα και δεν “χωράνε” “λεονταρισμοί” από την πλευρά των εργοδοτών, που βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων τους!

     

    ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ! Πότε αναστέλλονται;

     

    Αριθ. πρωτ.: Α.ΕΙΣΠΡ.Β. 1018779 ΕΞ 2017
    Διαδικασίες κατάσχεσης και πλειστηριασμού κινητών και ακινήτων

    Αθήνα, 7 Φεβρουάριου 2017
    Αριθ. Πρωτ.: Α.ΕΙΣΠΡ.Β. 1018779 ΕΞ 2017

    ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
    ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ

    Ταχ, Δ/νση: Πανεπιστημίου 20
    Ταχ.: 10672-ΑΘΗΝΑ
    Τηλέφωνο: 210 3635439
    Fax: 2103635077

    ΘΕΜΑ: Απάντηση σε Αναφορά

    Σε απάντηση του με αριθ. πρωτ. ΑΤΚΕ 0001339 ΕΞ 2017/755/02-02-2017 υπηρεσιακού σημειώματος σας, με το οποίο μας αποστείλατε συνημμένα φωτ/φο  Αναφοράς του Βουλευτή της Κ.Ο. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ κ. Βασίλη Κεγκέρογλου με επισυναπτόμενη την με ημερομηνία 24-01-2017 επιστολή του Συλλόγου Ασφαλισμένων-Ανασφάλιστων Ο.Α.Ε.Ε. Ν. Θεσσαλονίκης, αναφορικά μεταξύ άλλων με την άμεση ακύρωση των διαδικασιών κατάσχεσης και πλειστηριασμού κινητών και ακινήτων εκτός των άλλων και από το Δημόσιο, σας γνωρίζουμε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας τα ακόλουθα:

    Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 9 του ν.δ. 356/1974 (Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων), όπως ισχύουν και του άρθρου 48 παρ. 1 του ν. 4174/2013, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. έχει την υποχρέωση να επιδιώξει την είσπραξη όλων των ληξιπροθέσμων σε αυτήν οφειλών, ανεξάρτητα από την αιτία προέλευσής τους, λαμβάνοντας όλα τα προβλεπόμενα από το νόμο αναγκαστικά μέτρα (κατάσχεση ακινήτων, κατάσχεση κινητών είτε στα χέρια του οφειλέτη είτε κινητών και απαιτήσεων του εν γένει στα χέρια τρίτων καθώς και στα χέρια των Πιστωτικών Ιδρυμάτων κατά τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 2915/2001 και των άρθρων 30, 30Α και 30Β του ΚΕΔΕ), κατά των οφειλετών και των συνυποχρέων για το καθυστερούμενο μέρος του χρέους είτε αθροιστικά είτε καθένα χωριστά κατά την ελεύθερη κρίση του για τη διακοπή της παραγραφής τους και τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου. Με την ολοκλήρωση της κατάσχεσης εις χείρας τρίτου επέρχεται αυτοδικαίως αναγκαστική εκχώρηση της κατασχεθείσης χρηματικής απαίτησης στο κατασχόν Δημόσιο, το οποίο πλέον καθίσταται δικαιούχος του συνόλου αυτής. Η κατάσχεση δεν αίρεται πριν την εξόφληση ή τη διαγραφή του χρέους, για το οποίο αυτή επιβλήθηκε._

    Ωστόσο, με τη διάταξη του άρθρου 30 παρ. 4 του Κ.Ε.Δ.Ε. σε συνδυασμό με την αριθμ. Δ6Α 1054391 ΕΞ 2014/1.4.2014 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης, παρέχεται η ευχέρεια στον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. μετά από σχετική αίτηση του οφειλέτη να περιορίσει με αιτιολογημένη Απόφασή του το ποσό ή ποσοστό της κατάσχεσης που του επιβλήθηκε υπό προϋποθέσεις που ορίζονται στην ΠΟΛ.1092/3.4.2014 εγκύκλιο της Διοίκησης.

    Επίσης, με τη διάταξη του άρθρου 31 παρ. 2 του Κ.Ε.Δ.Ε, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4336/2015 (ΦΕΚ. 94Α/14-08-2015), ισχύει το ακατάσχετο καταθέσεων σε πιστωτικά ιδρύματα για έναν και μοναδικό ατομικό ή κοινό λογαριασμό σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα για κάθε φυσικό πρόσωπο μέχρι του ποσού των χιλίων διακοσίων πενήντα (1.250) ευρώ μηνιαίως. Σε περίπτωση που υπάρχει λογαριασμός περιοδικής πίστωσης μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο ο λογαριασμός αυτός. Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής απαιτείται η υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης, με την οποία γνωστοποιείται από το φυσικό πρόσωπο ο μοναδικός τραπεζικός λογαριασμός (σχετ. ΠΟΛ.1222/21.1.2015 και ΠΟΛ.1182/30.7.2014).

    Επιπρόσθετα, με την ΠΟΛ.1055/12.5.2010 τονίστηκε ότι η υποχρέωση έκδοσης προγράμματος πλειστηριασμού εντός των προθεσμιών που ορίζει ο νόμος δεν υφίσταται, εφόσον συντρέχει σπουδαίος λόγος (π.χ. όταν πρόκειται νια ακίνητο του οφειλέτη το οποίο αποδεδειγμένα αποτελεί την κύρια και μοναδική κατοικία του και η οποία καλύπτει τις στοιχειώδεις ανάγκες στέγασης, η αξία της οποίας δεν απέχει σημαντικά από τα όρια που τίθενται από τις κείμενες διατάξεις για την απαλλαγή Φ.Μ.Α. ως πρώτης κατοικίας) κλπ, ο οποίος θα πρέπει να αναφέρεται σε αιτιολογημένη έκθεση του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ..

    Σε κάθε περίπτωση, πριν την έκδοση προγράμματος πλειστηριασμού, εκτιμάται από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ., αν πιθανολογείται η κατάταξη του Δημοσίου στον πίνακα διανομής του πλειστηριάσματος του κατασχεθέντος ακινήτου καθώς και το χρονικό σημείο που κρίνεται πρόσφορο για τη διενέργεια του πλειστηριασμού από το Δημόσιο προκειμένου να εισπραχθεί σημαντικό ποσό οφειλής, αφού η μη τήρηση των προθεσμιών έκδοσης προγράμματος πλειστηριασμού δεν επιφέρει την ακυρότητα αυτού (άρθρο 41 Κ.Ε.Δ.Ε.).

    Τέλος, με την υπαγωγή των οφειλών σε ρυθμίσεις τμηματικής καταβολής και για όσο χρονικό διάστημα τηρούνται οι όροι αυτών, αναστέλλεται κατά περίπτωση η λήψη των αναγκαστικών μέτρων ή η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης (έκδοση προγράμματος πλειστηριασμού) και λοιπών μέτρων επί κινητών και ακινήτων, εφόσον η εκτέλεση αφορά μόνο ρυθμισμένα χρέη. Ωστόσο, δεν προβλέπεται αναστολή των κατασχέσεων που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων ή έχουν εκδοθεί οι σχετικές παραγγελίες κατάσχεσης, τα ποσά όμως που αποδίδονται από αυτές θα πιστώνονται σε δόση ή δόσεις της ρύθμισης, εφόσον καταβάλλονται εντός της προθεσμίας αυτών και δεν πιστώνονται σε άλλες ληξιπρόθεσμες μη ρυθμισμένες οφειλές. Επίσης, με την υπαγωγή των οφειλών σε ρυθμίσεις τμηματικής καταβολής αναστέλλεται η ποινική διαδικασία ή αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990, όπως ισχύει ή, εφόσον άρχισε η εκτέλεσή της, διακόπτεται.

    Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ Δ/ΝΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
    ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΣΑΪΤΗΣ

     

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

     

    • Αν ρυθμιστούν οι φορολογικές οφειλές, αναστέλλονται οι κατασχέσεις και οι ποινικές διώξεις, αρκεί να τηρούνται οι όροι της ρύθμισης και οι κατασχέσεις να αφορούν ρυθμισμένες οφειλές.

     

    • Οι κατασχέσεις εις χείρας τρίτων δεν αναστέλλονται, τα ποσά όμως που αποδίδονται από αυτές θα πιστώνονται σε δόση ή δόσεις της ρύθμισης.

     

    • Όταν οι οφειλές υπάγονται σε ρύθμιση, αναστέλλεται η ποινική διαδικασία ή αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής.