Παρασκευή, 20 Ιουνίου, 2025
    Αρχική Blog Σελίδα 45

    Βασικά εργασιακά ζητήματα που προκύπτουν από την πανδημία του κορωνοϊού!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Οι μέρες που βιώνουμε είναι εξαιρετικά δύσκολες για όλους μας και συνίσταται όσο το δυνατόν ψυχραιμία, πιστή εφαρμογή των οδηγιών από τις αρχές και τήρηση της ισχύουσας νομοθεσίας, όσον αφορά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις εργαζόμενων και εργοδοτών.

    Οι απορίες που ανακύπτουν αυτές τις στιγμές είναι επίμονες και αναζητούν απαντήσεις.

    Θα προσπαθήσουμε με μια σειρά καίριων ερωτήσεων-απαντήσεων να ενημερώσουμε όλους εσάς για τα φλέγοντα εργασιακά ζητήματα που ανακύπτουν καθημερινά.

    Ερώτηση: Ο εργοδότης μου ανήκει στην κατηγορία των επιχειρήσεων, που έκλεισαν μέχρι νεοτέρας με υπουργική απόφαση. Τι γίνεται με τον μισθό μου; Θα πληρωθώ αυτό το διάστημα;

    Απάντηση: Εάν ο λόγος που επέφερε την διαταραχή της λειτουργίας της επιχειρήσεως αφορά την επιχείρηση και οφείλεται σε ανωτέρα βία, ο εργοδότης απαλλάσσεται της υποχρεώσεως καταβολής αποδοχών στους μισθωτούς. Το κράτος ωστόσο, τις επόμενες μέρες δεσμεύτηκε ότι θα μεριμνήσει για το θέμα αυτό.

    Ερώτηση: Ο εργοδότης μου, αν και δεν ανήκει στις κατηγορίες επιχειρήσεων που πρέπει να κλείσουν υποχρεωτικά αυτή την περίοδο, αποφάσισε να κλείσει την επιχείρηση, για όσο αυτός κρίνει αναγκαίο, λόγω των έκτακτων συνθηκών πανδημίας. Τι γίνεται με το μισθό μου; Θα πληρωθώ αυτό το διάστημα;

    Απάντηση: Για αυτό το θέμα, πιστεύουμε ότι πρέπει να πάρει θέση η διοίκηση. Σε κάθε περίπτωση εφόσον υφίσταται ενεργή εργασιακή σχέση και η επιχείρηση δεν έκλεισε λόγω ανωτέρας βίας( όπως στην προηγούμενη περίπτωση), ο εργαζόμενος μπορεί να απαιτήσει τον μισθό του. Αυτό που πρέπει όμως να έχουμε στο μυαλό μας είναι η ενδεχόμενη παροχή στήριξης από το Ελληνικό Δημόσιο για αυτές τις περιπτώσεις, λαμβάνοντας υπόψιν τις ιδιαίτερες αυτές συνθήκες για εργοδότες και εργαζόμενους.

    Ερώτηση: Μπορώ να συνεχίζω να δουλεύω  εξ αποστάσεως, χωρίς να απαιτείται η φυσική μου παρουσία στον χώρο εργασίας μου,αν η επιχείρηση είναι ανοιχτή;

    Απάντηση: Ο εργοδότης δύναται με απόφασή του να καθορίζει ότι η εργασία που παρέχεται από τον εργαζόμενο, στον προβλεπόμενο από την ατομική σύμβαση τόπο εργασίας, θα πραγματοποιείται, με το σύστημα της εξ αποστάσεως εργασίας, εφόσον αυτό είναι εφικτό, ώστε ο εργαζόμενος να μπορεί να συνεχίζει να παρέχει την εργασία του χωρίς να απαιτείται η φυσική του παρουσία στον τόπο εργασίας.

    Η κυριότερη μορφή της εξ αποστάσεως εργασίας είναι η τηλεργασία και στην εν λόγω περίπτωση η επιλογή αυτής της μορφής απασχόλησης αποτελεί διευθυντικό δικαίωμα του εργοδότη, το οποίο του δίνει την εξουσία να ρυθμίζει όλα τα θέματα που ανάγονται στην οργάνωση και λειτουργία της επιχειρήσεώς του για την επίτευξη των σκοπών της.

    Ερώτηση: Η επιχείρηση που εργάζομαι έδωσε άδειες ειδικού σκοπού σε κάποιους εργαζόμενους. Τελικά τι είναι η άδεια ειδικού σκοπού και ποιοι την δικαιούνται;

    Απάντηση: Η λήψη της άδειας ειδικού σκοπού συνιστά δικαίωμα του εργαζόμενου να το αιτηθεί στον εργοδότη και εκείνος οφείλει να την εγκρίνει, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις για τη λήψη της.

    Δικαιούχοι της άδειας ειδικού σκοπού είναι οι φυσικοί, θετοί ή ανάδοχοι γονείς παιδιών εφόσον τα παιδιά :

    α) είναι εγγεγραμμένα σε βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, β) φοιτούν σε σχολικές μονάδες υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο),

    γ) φοιτούν σε ειδικά σχολεία ή σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας των παιδιών,

    δ) τα παιδιά είναι άτομα με αναπηρία και είναι ωφελούμενα σε δομές παροχής υπηρεσιών ανοικτής φροντίδας για άτομα με αναπηρία, ανεξαρτήτως της ηλικίας τους.

    Το δικαίωμα ισχύει και για τους δύο εργαζόμενους γονείς, εφόσον εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα.

    Ειδικότερα:

    i.    Εάν και οι δύο γονείς εργάζονται στον ίδιο εργοδότη, μπορούν να ασκήσουν αυτό το δικαίωμα,
    >    είτε ο ένας αποκλειστικά,
    >    είτε να μοιρασθούν την ειδική άδεια σε διαστήματα, τα οποία κοινοποιούν στον εργοδότη τους με υπεύθυνες δηλώσεις που του υποβάλλουν.

    ii.    Εάν οι δύο γονείς εργάζονται σε διαφορετικό εργοδότη, μπορούν να ασκήσουν αυτό το δικαίωμα,
    >    είτε ο ένας αποκλειστικά,
    >    είτε να μοιρασθούν την ειδική άδεια σε διαστήματα, τα οποία κοινοποιούν στον εργοδότη τους με υπεύθυνες δηλώσεις που του υποβάλλουν.

    iii.    Εάν ο ένας γονέας εργάζεται με μισθωτή εργασία και ο άλλος είναι ελεύθερος επαγγελματίας τότε τη δικαιούται κανονικά ο μισθωτός γονέας.

    iv.    Σε περίπτωση που ο ένας γονέας είναι εργαζόμενος στο δημόσιο, και ο άλλος γονέας είναι εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμα,
    >    είτε ο ένας αποκλειστικά,
    >    είτε να μοιρασθούν την ειδική άδεια σε διαστήματα, τα οποία κοινοποιούν στον εργοδότη τους με υπεύθυνες δηλώσεις που του υποβάλλουν.

    ν. Σε περίπτωση που εργάζεται μόνο ο ένας γονέας τότε αυτός δεν δικαιούται την ειδική άδεια, παρά μόνο εάν ο άλλος γονέας νοσηλεύεται για οποιονδήποτε λόγο ή νοσεί από τον κορωνοϊό ή είναι άτοκο με αναπηρία (ΑκεΑ) και λαμβάνει επίδομα από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).

    vi.    Σε περίπτωση διαζυγίου, ή διάστασης των γονέων ή γέννησης τέκνου εκτός γάμου το δικαίωμα της άδειας ασκείται αποκλειστικά από τον γονέα που έχει την επιμέλεια ή τη γονική μέριμνα του παιδιού, εκτός και αν τα ανωτέρω δικαιώματα ασκούνται και από τους δύο γονείς, οπότε μπορούν να κάνουν χρήση και οι δύο με κοινή τους υπεύθυνη δήλωση (είτε ο ένας αποκλειστικά, είτε να μοιρασθούν την ειδική άδεια σε διαστήματα, τα οποία κοινοποιούν στον εργοδότη τους με υπεύθυνες δηλώσεις που του υποβάλλουν).

    vii.    (Περίπτωση Μονογονέα) Σε περίπτωση γέννησης παιδιού εκτός γάμου ή εκτός συμφώνου συμβίωσης (το οποίο εξομοιώνεται πλήρως με τον γάμο), ή σε περίπτωση θανάτου του άλλου γονέα, τότε η ειδική άδεια χορηγείται άνευ άλλης προϋπόθεσης στον μονογονέα.

    viii.    Σε περίπτωση που και οι δύο γονείς εργάζονται αλλά ο ένας εξ αυτών βρίσκεται σε άλλη νόμιμη άδεια, τότε ο πρώτος δεν δικαιούται να κάνει χρήση της άδειας ειδικού σκοπού για όσο διάστημα διαρκεί η άδεια του δεύτερου.

    ix.    Σε περίπτωση που ο εργοδότης αναστείλει τη λειτουργία της επιχείρησής του λόγω της λήψης των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση και την πρόληψη μετάδοσης του κορωνοϊού, ο εργαζόμενος γονέας δεν δικαιούται την άδεια ειδικού σκοπού.

     Χορήγηση

    3.4.1    Η άδεια ειδικού σκοπού χορηγείται εντός του διαστήματος  από 11.3.2020 έως 10.04.2020, και για όσο διαρκεί η εφαρμογή των έκτακτων και προσωρινών μέτρων.

    3.4.2    Χρήση αυτής δύναται να γίνει είτε από τον έναν εξ ολοκλήρου, είτε και από τους δύο, εφόσον μοιραστούν μεταξύ τους διαστήματα αυτής, ενώ δεν μπορεί να γίνει ταυτόχρονα χρήση της και από τους δύο. Οι εργαζόμενοι που αιτούνται την άδεια προσκομίζουν στους εργοδότες τους σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος.

    3.4.3    Επίσης η άδεια αυτή μπορεί να χορηγηθεί και τμηματικά, εφόσον εξυπηρετούνται οι ανάγκες του εργαζόμενου.

    3.4.4    Ειδικότερα, προβλέπεται ότι η άδεια ειδικού σκοπού έχει διάρκεια κατ’ ελάχιστον τριών (3) ημερών, την οποία ακολουθεί στη συνέχεια η χορήγηση μίας ημέρας κανονικής αδείας, σχήμα το οποίο επαναλαμβάνεται κυκλικά για όσο διάστημα χρειαστεί μέχρι τη λήξη του έκτακτου και προσωρινού μέτρου.

    Σε κάθε περίπτωση τα μέτρα  περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας και χορήγησης της άδειας ειδικού σκοπού, μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά με τρόπο ώστε και τα δύο μέρη,
    εργαζόμενοι, (εργαζόμενοι γονείς) και εργοδότες να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που έχει δημιουργηθεί, για την αντιμετώπιση της μετάδοσης του κορωνοϊου, στο πλαίσιο πάντα της καλής πίστης, της αλληλέγγυας συνευθύνης και της τριμερούς συμμετοχής για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

    Συσχέτιση με την ετήσια άδεια ανάπαυσης:

    Η χορήγηση της άδειας συσχετίζεται με το δικαίωμα λήψης ετήσιας κανονικής άδειας και συνεπώς, ανάλογα με τη διάρκεια της υπηρεσίας των εργαζομένων στον ίδιο εργοδότη είναι δυνατόν να κάνουν χρήση αυτής στο σύνολό της, εφόσον αυτοί πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις λήψης ετήσιας κανονικής άδειας τουλάχιστον έξι (6) ημερών για την εξαήμερη εργασία, ή πέντε (5) ημερών για την πενθήμερη εργασία. Διαφορετικά δικαιούνται να κάνουν χρήση τμήματος αυτής κατ’ αναλογία του δικαιώματός τους σε κανονική άδεια.

    Ανά τρεις (3) ημέρες αδείας ειδικού σκοπού προστίθεται υποχρεωτικά μια (1) ήμερα ετήσιας κανονικής άδειας του εργαζομένου η οποία αφαιρείται από το συνολική δικαιούμενη κανονική άδεια για το έτος 2020.

     Η περίοδος της άδειας ειδικού σκοπού είναι χρόνος εργασίας, αμείβεται και ασφαλίζεται, ως χρόνος εργασίας και λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση κάθε δικαιώματος των εργαζομένων που προκύπτει λόγω της σχέσης εργασίας τους.

    Οι δύο πρώτες ημέρες της άδειας ειδικού σκοπού αμείβονται από τον εργοδότη, ενώ η τρίτη από τον τακτικό προϋπολογισμό.

    Καλή δύναμη σε όλους μας..Μπόρα είναι θα περάσει…

    Διατάξεις:

    • άρθρο 56 Αστικού Κώδικα
    • άρθρο 61 Ν. 4139/2013
    • οικ. 12339/404/12.3.2020 Έκτακτα και προσωρινά μέτρα στην αγορά εργασίας για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19

     

     

    Ποιες επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να υποβάλλουν προέγκριση ίδρυσης κατά την έναρξη εργασιών τους;

     

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    Προέγκριση ίδρυσης υποβάλλουν μόνο οι παρακάτω περιπτώσεις επιχειρήσεων:

    • Κοσμικές ταβέρνες( ΚΑΔ: 56.10.11.06)
    • Κέντρα διασκέδασης-καμπαρέ ή νάιτ κλαμπ( ΚΑΔ: 56.30.10.09)
    • Κέντρα διασκέδασης-καφωδεία( ΚΑΔ: 56.30.10.10)
    • Κέντρα διασκέδασης-μπουάτ( ΚΑΔ: 56.30.10.11)
    • Κέντρα διασκέδασης-ντισκοτέκ( ΚΑΔ:56.30.10.12)
    • Αίθουσες συναυλιών( ΚΑΔ: 90.04.10.09)
    • Υπηρεσίες waterpark(νεροτσουλήθρων κλπ..) (ΚΑΔ: 93.21.10.01)
    • Λούνα παρκ( ΚΑΔ: 93.21.10.02)

    Διατάξεις:

    • ΠΟΛ 1104/2017
    • Ε.2133/2019

     

     

     

     

     

     

    Τέλος επιτηδεύματος και υποκαταστήματα. Ποια εξαιρούνται από την επιβολή του;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    Ως υποκατάστημα, για την εφαρμογή των διατάξεων για το Τέλος Επιτηδεύματος, νοείται κάθε επαγγελματική εγκατάσταση του επιτηδευματία στην ημεδαπή, εκτός της έδρας της επιχείρησης, στην οποία ενεργείται παραγωγική ή συναλλακτική δραστηριότητα.

    Δεν λογίζονται ως υποκαταστήματα, για την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος:

    Οι προσωρινοί εκθεσιακοί χώροι και οι πρόσκαιρες επαγγελματικές εγκαταστάσεις, που λειτουργούν για χρονικό διάστημα μέχρι τριάντα (30) ημέρες.

    Οι επαγγελματικές εγκαταστάσεις που στεγάζονται σε διαφορετικούς ορόφους, συνεχόμενους ή μη, του ίδιου κτιριακού συγκροτήματος.

    Οι εγκαταστάσεις τουριστικών καταλυμάτων εντός παραδοσιακών κτισμάτων, σύμφωνα με το π.δ. 33/1979 (Α’ 10), που λειτουργούν σε ξεχωριστά κτίρια, αλλά με ενιαία άδεια λειτουργίας, η οποία εντάσσεται ως ενιαία εγκατάσταση στην ίδια τουριστική μονάδα.

    Οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις της περίπτωσης δ’ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3874/2010 (Α’ 151), όπως ισχύει.

    Υπενθυμίζουμε ότι για κάθε υποκατάστημα, το Τέλος Επιτηδεύματος είναι 600 ευρώ ετησίως.

    Διατάξεις:

    • Άρθρο 31 Ν.3986/2011

     

    Τι άλλαξε στις προϋποθέσεις ασφαλιστικής κάλυψης μισθωτών,μη μισθωτών και ανέργων;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    Από 1-1-2020 και εφεξής απαιτούνται για τη χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας στους ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ για παροχές υγειονομικής περίθαλψης σε είδος από τον ΕΟΠΠΥ:

    α) οι μεν μισθωτοί να έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον πενήντα (50) ημέρες εργασίας, κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος ή κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου,

    β) για δε τους μη μισθωτούς ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ χορηγείται ασφαλιστική ικανότητα με τη συμπλήρωση τουλάχιστον δύο (2) μηνών ασφάλισης κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος ή κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου και εφόσον έχουν καταβάλλει τις απαιτούμενες ασφαλιστικές εισφορές που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.

    Σημαντικές παρατηρήσεις:

    • Για τη συμπλήρωση των 50 ημερών ασφάλισης των μισθωτών λαμβάνονται υπόψη και οι ημέρες επιδότησης λόγω ασθένειας ή ατυχήματος, οι ημέρες επιδότησης λόγω τακτικής ανεργίας, καθώς και οι ημέρες επιδότησης λόγω επίσχεσης εργασίας.
    • Για τους εργαζόμενους στα οικοδομοτεχνικά έργα στις 50 ημέρες ασφάλισης συμπεριλαμβάνονται η προσαύξηση 20% και οι ημέρες αδείας.
    • Η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται την 1η Μαρτίου εκάστου έτους έως την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου του επόμενου έτους με τις ίδιες προϋποθέσεις.
    • Ειδικά για τους μη μισθωτούς η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται εφόσον εκτός της ανωτέρω προϋπόθεσης έχουν καταβληθεί οι απαιτητές εισφορές έως 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου της ανανέωσης της ασφαλιστικής ικανότητας έτους. Σε περίπτωση ύπαρξης οφειλής, η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται ανά μήνα εφόσον η οφειλή έχει εξοφληθεί ή ρυθμιστεί και τηρείται η εξόφληση των δόσεων.
    • Ειδικά για το έτος 2020 παρατείνεται η ασφαλιστική ικανότητα από 1-3-2020 έως 30-6-2020 στους μη μισθωτούς που ήταν ασφαλιστικά ικανοί την 28η Φεβρουαρίου του 2020.

    Πηγή: Εγκύκλιος ΕΦΚΑ 8/2020

     

    Οι συστηματικές μεταβιβάσεις τίτλων θεωρούνται εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι..

    Τα κέρδη που προκύπτουν από κάθε τρεις ομοειδείς συναλλαγές εντός εξαμήνου και αφορούν μεταβιβάσεις τίτλων που διαπραγματεύονται σε οργανωμένες αγορές, ομόλογα εισηγμένων εταιριών και κρατικά ομόλογα δεν αποτελούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά εισόδημα από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου και φορολογούνται με συντελεστή 15%, από το φορολογικό έτος 2017 και μετά.

    Πηγή: ΠΟΛ 1156/2017

    Περιπτώσεις εισοδημάτων που δεν κατάσχονται!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι..

    Σε περίπτωση που έχει επιβληθεί κατάσχεση σε σε ατομικό ή κοινό τραπεζικό λογαριασμό(ανεξάρτητα αν έχει δηλωθεί ακατάσχετος) επί καταθέσεων που αφορούν:

    • Κοινωνικό Εισόδημα αλληλεγγύης
    • Επίδομα ανεργίας ΟΑΕΔ
    • Επίδομα θέρμανσης
    • Διατροφή ανήλικου τέκνου, κλπ..τότε:

    Η κατάσχεση άρεται, διότι στην νομοθεσία τα ανωτέρω επιδόματα-βοηθήματα προβλέπονται ρητά ως ακατάσχετα.

    Πηγή: ΠΟΛ 1146/2017

     

     

    Έφτασε η ώρα της πρόσληψης ενός υπαλλήλου πλήρους απασχόλησης. Χρηστικές παρατηρήσεις!

    Δουκέρης Αναστάσιος
    Λογιστής-φοροτεχνικός Α’ τάξης.
    Αρθρογράφος-Σύμβουλος επιχειρήσεων-ιδιωτών.
    Email: [email protected]

    Γιώργος Νούσης
    Λογιστής-φοροτεχνικός, σύμβουλος επιχειρήσεων
    BNP Tax Advisory Services Certified Tax Acc. O.E.E. Grade A’

     

    Έφτασε η ώρα της πρόσληψης λοιπόν…
    Ο εργοδότης, αφού έχει ενημερώσει τον υπεύθυνο λογιστή – φοροτεχνικό για τις λεπτομέρειες σχετικά με την ειδικότητα του εργαζόμενου, το ωράριο εργασίας του και οτιδήποτε άλλο απαιτείται να συμπληρωθεί  στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ», ρωτάει με περίσσιο ζήλο: «Τι θα μου κοστίσει ο εργαζόμενος αυτός; Θέλω να με ενημερώσεις σε παρακαλώ, να κάνω τον προγραμματισμό μου!».

    Ο λογιστής, λοιπόν, δεν απαντά αμέσως αλλά υπόσχεται στο εργοδότη ότι θα επανέλθει εφόσον κάνει τους απαραίτητους υπολογισμούς του.

    Ο λογιστής, ως υπεύθυνος για τα εργατικά ζητήματα της επιχείρησης, κάθεται με ησυχία στο γραφείο του και κάνει τους παρακάτω συλλογισμούς..
    Συλλογισμός πρώτος:
    Χαρακτηρίζεται ως υπάλληλος ή ως εργάτης από την εργατική νομοθεσία; Ο εργοδότης μού είπε ότι θα τον προσλάβουμε ως υπάλληλο γραφείου.
    Αυτόματη απάντηση:
    Η διάκριση ενός μισθωτού ως εργάτη ή υπαλλήλου εξαρτάται από το είδος της παρεχόμενης εργασίας και όχι από τον περιεχόμενο στη σύμβαση εργασίας χαρακτηρισμό αυτού ή από τον τρόπο αμοιβής του.
    Εργασία υπαλλήλου θεωρείται αυτή που είναι προϊόν πνευματικής καταβολής δηλαδή όταν ο εργαζόμενος έχει την κατάρτιση και εμπειρία που απαιτείται για αυτήν και την εκτελεί με υπευθυνότητα.
    Για τον χαρακτηρισμό λοιπόν προσώπου ως υπαλλήλου, απαιτείται εξειδικευμένη εμπειρία, θεωρητική μόρφωση και ιδίως ανάπτυξη πρωτοβουλίας και ανάληψη ευθύνης κατά την εκτέλεση της εργασίας. Διότι μόνο όταν συντρέχουν αυτά τα στοιχεία κατά την εκτέλεση της εργασίας, το πνευματικό στοιχείο υπερτερεί του σωματικού (ΑΠ 661/2019).

    Συλλογισμός δεύτερος:
    Ο εργαζόμενος είναι 26 ετών και δεν έχει και καμία ως τώρα προϋπηρεσία. Η συμφωνία με τον εργοδότη είναι να αμείβεται με τον κατώτατο μισθό. Υπάρχει ενδεχόμενο να δικαιούται κάτι επιπλέον;
    Αυτόματη απάντηση:
    Η σύμβαση που θα υπογραφεί, φέρει τη σύμφωνη γνώμη και των δύο μερών και οριοθετεί την αμοιβή του εργαζόμενου στα δεδομένα του νόμιμα νομοθετημένου κατώτατου μισθού. Από την άλλη, αυτή την περίοδο δεν βρίσκεται σε ισχύ κάποια ειδικότερη κλαδική σύμβαση εργασίας στην περίπτωσή μας, αλλά και ούτε ο εργαζόμενος διαθέτει προϋπηρεσία σαν νεοεισερχόμενος στην αγορά εργασίας.

    Ο μικτός του μισθός λοιπόν θα είναι 650 ευρώ.

    Συλλογισμός τρίτος:
    Ποιους υπολογισμούς πρέπει να κάνω για να απαντήσω στον εργοδότη, πόσο θα του κοστίζει ο εργαζόμενος αυτός; Ο υπάλληλος δουλεύει πενθήμερο, οκτάωρο, δηλαδή 40 ώρες εβδομαδιαία.

    Αυτόματη απάντηση:
    Εφόσον καταλήξουμε ότι ο συγκεκριμένος εργαζόμενος θα εργάζεται ως υπάλληλος τότε τα ένσημα (ασφαλιστικές μέρες) που δικαιούται για κάθε μήνα πλήρους απασχόλησης ο υπάλληλος είναι 25, είτε πρόκειται για πενθήμερη, είτε εξαήμερη απασχόληση.
    Ο υπολογισμός του ωρομισθίου γίνεται πάντα με βάση τις 6,667 ώρες εργασίας ανά ημέρα, ανεξάρτητα αν αφορά πενθήμερη εργασία, καθώς στους υπολογισμούς λογίζεται και το Σάββατο, ως η έκτη μέρα εργασίας ανά βδομάδα. Συνεπώς στους υπολογισμούς μας οι 40 ώρες εργασίας τη βδομάδα, μεταφράζονται σε: 40/6 = 6,667 ώρες/ημέρα, άσχετα αν ο υπάλληλος δουλεύει 8 ώρες ανά ημέρα.

    Ας συνοψίσουμε λοιπόν τους βασικούς υπολογισμούς, που πρέπει να γνωρίζουμε στην περίπτωση μας:
    •    Μικτός μισθός: 650,00 ευρώ
    •    ΦΜΥ, Εισφορά αλληλεγγύης= 0,00 ευρώ (με βάση την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος)
    •    Ημερομίσθιο: 650,00/25=26,00 ευρώ (Παρατήρηση: Για να μετατρέψουμε τον μηνιαίο μισθό ενός υπαλλήλου σε ημερομίσθιο, διαιρούμε πάντα με 25 μέρες εργασίας, σύμφωνα με την Υ.Α. 8900/46, Άρ. Πάγος 1741/84 και το άρθρο 18 παρ.1, περίπτωση α΄ του Κανονισμού του ΙΚΑ).
    •    Ωρομίσθιο: 26/6,667= 3,90 ευρώ (=Ημερομίσθιο/6,667 ώρες ανά ημέρα). Εναλλακτικά το ωρομίσθιο του υπαλλήλου μπορούμε να το υπολογίσουμε με τον εξής τύπο: Ωρομίσθιο= Μικτός μισθός × 0,006.
    •    Τύπος Εργάνη (Αρ.πρωτ. 41815/Δ.10199/16-09-2016): Μικτές αποδοχές υπαλλήλου= Εβδομαδιαίες ώρες × 4,166 × ωρομίσθιο: 40 × 4,166 × 3,90 ευρώ = 649,90 ευρώ, άρα 650,00 ευρώ με την στρογγυλοποίηση.
    •    Βασική ισότητα λογιστικού άρθρου μισθοδοσίας: Μικτές Αποδοχές + Εργοδοτικές Εισφορές = Καθαρές Πληρωτέες αποδοχές + Συνολικές Ασφαλιστικές Εισφορές προς απόδοση + ΦΜΥ + Εισφορά Αλληλεγγύης.
    •    Βασικό Πακέτο Κάλυψης: ΙΚΑ–ΜΙΚΤΑ ΤΕΑΜ (κωδ. 101): Εισφορές εργαζόμενου: 15,75% επί του μικτού μισθού και εισφορές εργοδότη 24,81% επί του μικτού μισθού.
    •    Εισφορές εργαζόμενου: 15,75% × 650,00 ευρώ = 102,37 ευρώ.
    •    Εισφορές Εργοδότη: 24,81% × 650,00 ευρώ = 161,27 ευρώ.
    •    Συνολικές Ασφαλιστικές Εισφορές προς απόδοση: Εισφορές εργαζόμενου + Εισφορές εργοδότη = 102,37 ευρώ + 161,27 ευρώ = 263,64 ευρώ.
    •    Καθαρές πληρωτέες αποδοχές προς απόδοση στον τραπεζικό λογαριασμό του εργαζόμενου: Μικτές αποδοχές – Ασφαλιστικές εισφορές εργαζόμενου – ΦΜΥ – Εισφορά αλληλεγγύης = 650,00 ευρώ – 102,37 ευρώ – 0,00 ευρώ – 0,00 ευρώ = 547,63 ευρώ.
    •    Συνολικό κόστος μισθοδοσίας του εργοδότη για τον συγκεκριμένο εργαζόμενο (με βάση την ισότητα του λογιστικού άρθρου μισθοδοσίας): 547,63 ευρώ + 263,64 ευρώ = 811,27 ευρώ.

    Μετά από όλους αυτούς τους υπολογισμούς έρχεται και η συνοπτική απάντηση προς επιχειρηματία:

    Ο νέος σου υπάλληλος θα σου κοστίζει το μήνα 811,27 ευρώ. Τα 547,63 ευρώ θα τα καταθέτεις στον τραπεζικό του λογαριασμό σαν μισθοδοσία, ενώ τα 263,64 ευρώ θα τα πληρώνεις στο ΙΚΑ (ΕΦΚΑ) για τα ένσημά του. Αυτό που δε πρέπει να σου διαφεύγει είναι και τα Επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας, τα οποία θα συζητήσουμε στην επόμενη μας συνάντηση.

    Χρήσιμες επισημάνσεις:

    1)    Ας υποθέσουμε ότι ο υπάλληλος που προσλάβαμε απουσίασε 1 εργάσιμη μέρα ενός μήνα. Οι υπολογισμοί που θα κάνουμε πάντα βασίζονται στον μικτό μισθό. Ο υπάλληλος έχει μικτό μισθό 650,00 ευρώ, ημερομίσθιο 26,00 ευρώ και ωρομίσθιο 3,90 ευρώ. Οι αποδοχές που θα λάβει το μήνα που απουσίασε, ανεξαρτήτως πόσες εργάσιμες μέρες είχε ο μήνας αυτός θα είναι:
    1ος τρόπος (με βάση το ημερομίσθιο): Ο εργαζόμενος θα λάβει για τη 1 μέρα που απουσίασε όχι 25, αλλά 24 ημερομίσθια, δηλαδή 24 ημερομίσθια × 26,00 ευρώ = 624,00 ευρώ.

    2ος τρόπος (με βάση το ωρομίσθιο): Ο εργαζόμενος δεν δούλεψε 1 εργάσιμη μέρα, συνεπώς δεν δούλεψε 6,667 ώρες (άσχετα αν δουλεύει 8ωρο). Θα του περικοπούν λοιπόν 6,667 ώρες × ωρομίσθιο, δηλαδή 6,667 ώρες × 3,90 ευρώ = 26,00 ευρώ από τον μηνιαίο του μισθό. Ο μισθός που θα λάβει λοιπόν θα είναι 650,00 ευρώ – 26,00 ευρώ = 624,00 ευρώ.

    2)    Ας υποθέσουμε ότι ο υπάλληλος του παραδείγματος μας, δεν εργάστηκε 3 ώρες μιας εργάσιμης μέρας ενός μήνα. Οι αποδοχές του μήνα αυτού λοιπόν θα περικοπούν κατά 3 ώρες × ωρομίσθιο, δηλαδή κατά 3 ώρες × 3,90 ευρώ =11,70 ευρώ. Συνεπώς ο μισθός του για το μήνα αυτό θα είναι 650,00 ευρώ – 11,70 ευρώ = 638,30 ευρώ.

    Κλείνοντας το σημερινό, πρακτικό, μας άρθρο εργατικών θα θέλαμε να τονίσουμε στους νέους συναδέλφους που θα ασχοληθούν με αυτό το ευαίσθητο κομμάτι της δουλειάς μας, πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να βασίζονται αποκλειστικά στα προγράμματα μισθοδοσίας για τους υπολογισμούς τους.
    Σίγουρα ένα σωστό «στήσιμο» τόσο του εργοδότη, όσο και του εργαζόμενου σε ένα λογιστικό πρόγραμμα που εμπιστευόμαστε μας βοηθάει ιδιαίτερα και ελαχιστοποιεί πιθανά λάθη και παραλείψεις μας.
    Από την άλλη όμως, εμείς πρέπει να είμαστε γνώστες του νομοθετικού πλαισίου και των βασικών αρχών του εργασιακού και ασφαλιστικού χάρτη, ώστε να μπορούμε να «τσεκάρουμε» και τα λογιστικά προγράμματα, ανακαλύπτοντας και σχετικές τους ατέλειες.
    Βασικό προαπαιτούμενο για να γίνει αυτό είναι οι έλεγχοι στους υπολογισμούς της μισθοδοσίας, να γίνονται χειρόγραφα με τον παραδοσιακό τρόπο που μας δίδαξαν οι παλαιότεροι!

    Τελικά οι υπολογιστές ελέγχουν τους ανθρώπους ή οι άνθρωποι τους υπολογιστές;
    Η απάντηση που δίνουμε εμείς σε αυτό το ρητορικό ερώτημα είναι η δεύτερη…

    Πηγή: taxheaven.gr

     

    Διακοπή εργασιών ατομικής επιχείρησης και προκαταβολή φόρου!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    Σε περίπτωση που για παράδειγμα ατομική επιχείρηση προβεί σε παύση εργασιών εντός του φορολογικού έτους 2019, στην δήλωση φορολογίας εισοδήματος που θα υποβληθεί εντός του 2020 και με την προϋπόθεση ότι δεν έχει γίνει εκ νέου έναρξη εργασιών μέχρι την υποβολή της δήλωσης, δεν βεβαιώνεται προκαταβολή φόρου, εφόσον δεν υπάρχει εισόδημα στο διανυόμενο έτος( έτος υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος).

    Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν ισχύει κάτι αντίστοιχο, ως προς τις δηλώσεις νομικών προσώπων.

     

    Διάταξη: ΔΕΑΦ 1140965/22-09-2017

     

     

     

     

    Μπορεί ο ιδιοκτήτης ακινήτου να επικαλεστεί ιδιοκατοίκηση ή ανοικοδόμηση και να καταγγείλει τη σύμβαση με τον μισθωτή;

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    Μετά την έναρξη ισχύος του Ν.4242/2014, δεν υφίσταται από την πλευρά του ιδιοκτήτη κανένα δικαίωμα για καταγγελία της σύμβασης μίσθωσης για ιδιόχρηση, ιδιοκατοίκηση ή ανοικοδόμηση.

    Για τις παλιές εμπορικές μισθώσεις,δηλαδή για αυτές που έχουν συναφθεί πριν την εφαρμογή του Ν.4242/2014, υπάρχει δυνατότητα καταγγελίας της μίσθωσης για ιδιόχρηση ή ανοικοδόμηση, υπό ορισμένες νομικές διατυπώσεις και υποχρεώσεις από την πλευρά του ιδιοκτήτη.

    Όριο ποσού δαπανών για τις οποίες επιτρέπεται η έκδοση στοιχείου λιανικής – Τι προβλέπεται για την μαζική καταχώρηση παραστατικών στα λογιστικά βιβλία;

     

    Γιώργος Νούσης
    Λογιστής-φοροτεχνικός, σύμβουλος επιχειρήσεων
    BNP Tax Advisory Services Certified Tax Acc. O.E.E. Grade A’

     

    Δουκέρης Αναστάσιος
    Λογιστής-φοροτεχνικός Α’ τάξης.
    Αρθρογράφος-Σύμβουλος επιχειρήσεων-ιδιωτών.
    Email: [email protected]

    Έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης αντί τιμολογίου για δαπάνες.

    Τι ισχύει για την μαζική καταχώρηση παραστατικών.

    Με το άρθρο 10 του ν.4308/2014 (Ελληνικά λογιστικά πρότυπα) ορίζεται το απλοποιημένο τιμολόγιο, το οποίο μπορεί να εκδίδεται αντί του κανονικού τιμολογίου όταν το ποσό της συναλλαγής δεν υπερβαίνει το ποσό των 100 ευρώ.

    Στην σχετική ερμηνευτική εγκύκλιο ΠΟΛ.1003/2014 αναφέρονται τα εξής :

    «10.2.2 Επέχουν θέση απλοποιημένου τιμολογίου και στοιχεία λιανικής πώλησης αγαθών ή υπηρεσιών, που καλύπτουν επαγγελματικές συναλλαγές και μέχρι του ορίου των εκατό (100) ευρώ, εφόσον εκδίδονται για την αγορά μη εμπορεύσιμων (για τον αγοραστή) αγαθών (αναλώσιμων) ή για τη λήψη, ομοίως, υπηρεσιών.
    Η ρύθμιση αυτή στοχεύει στην διευκόλυνση των συναλλαγών, χωρίς ωστόσο να ισοδυναμεί με υποκατάσταση του τιμολογίου πώλησης από τις αποδείξεις λιανικής. Δηλαδή, δεν δικαιολογείται γενικευμένη χρήση αποδείξεων λιανικής.
    Στις περιπτώσεις αυτές, η τεκμηρίωση της σχετικής δαπάνης από τον αγοραστή των αγαθών ή τον λήπτη των υπηρεσιών δύναται να επιτυγχάνεται με την αναγραφή του είδους των αγαθών και των υπηρεσιών επί των στοιχείων λιανικής πώλησης κατά γενική περιγραφή ή και από την περιγραφή της δραστηριότητας –  επαγγέλματος του εκδότη στα στοιχεία αυτά. Σε κάθε περίπτωση, η τεκμηρίωση είναι θέμα πραγματικών περιστατικών.».

    Συνεπώς η έκδοση τιμολογίου προβλέπεται για δαπάνες ανεξαρτήτως ποσού ενώ για δαπάνες (και όχι για την αγορά εμπορευσίμων για τον αγοραστή αγαθών) που πραγματοποιούνται με αξία μικρότερη των εκατό (100) ευρώ δύναται να εκδίδονται αποδείξεις λιανικής πώλησης αγαθών ή υπηρεσιών σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις.

    Ειδικότερες περιπτώσεις ισχύουν για τα εκδιδόμενα παραστατικά από πρατήρια καυσίμων και από πωλητές πετρελαίου θέρμανσης.

    Απλοποιημένα τιμολόγια θεωρούνται επίσης και οι αποδείξεις λιανικής πώλησης αγαθών για καύσιμα μέχρι 100 € (ΔΕΛ Ζ 1126959 ΕΞ 17-09-2019).

    Σχετικά με την μαζική (συγκεντρωτική καταχώρηση) παραστατικών:

    Σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 5 του ν.4308/2014 τα διάφορα έσοδα και έξοδα μια επιχείρησης δύνανται να καταχωρούνται στα λογιστικά βιβλία του απλογραφικού λογιστικού συστήματος ή του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος (ημερολόγιο, καθολικό) με συγκεντρωτική εγγραφή, εφόσον ανάλυση (απαιτούμενες αναλυτικές πληροφορίες) προκύπτει από άλλα τηρούμενα βοηθητικά αρχεία, καταστάσεις, κλπ. της επιχείρησης , και με την προϋπόθεση ότι διασφαλίζεται η δυνατότητα διενέργειας οποιουδήποτε ελέγχου με αποτελεσματικό τρόπο.

    Διατάξεις:
    • Ν.4308/2014
    • Ν.4174/2013, άρθρο 38
    • ΠΟΛ.1003/31-12-2014

    Πηγή: taxheaven.gr

    Έχω άδεια περιπτέρου και παραχωρώ τη χρήση της. Τι φόρο θα πληρώσω;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι..

    Όταν φυσικό πρόσωπο που κατέχει άδεια περιπτέρου ή κυλικείου, παραχωρεί το δικαίωμα χρήσης της έναντι ανταλλάγματος σε τρίτο πρόσωπο, για το αντάλλαγμα αυτό φορολογείται με 20%.

    Σε περίπτωση δε, που δεν ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα σχετική με τα δικαιώματα, με την παρακράτηση αυτή του φόρου 20%, εξαντλείται και η φορολογική του υποχρέωση για το συγκεκριμένο εισόδημα.

    Πηγή: ΔΕΑΦ 1004570/05-01-2017

     

    Χρόνος φορολόγησης κρατικών επιχορηγήσεων σε αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες!

     

     

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι..

    Ο γενικός κανόνας του Ν.4172/2013 για τον χρόνο κτήσης εισοδήματος, είναι το σύστημα της δεδουλευμένης βάσης, δηλαδή ο χρόνος που ο δικαιούχος απέκτησε το δικαίωμα είσπραξης του.

    Για την υπαγωγή εισοδήματος σε φόρο απαιτείται να συντρέχουν για το εισόδημα αυτό σωρευτικά δύο προϋποθέσεις:
    α) να έχει καταστεί δεδουλευμένο εντός του οικείου φορολογικού έτους και
    β) να έχει αποκτηθεί το δικαίωμα είσπραξής του εντός του ίδιου έτους.

    Οι δύο αυτές προϋποθέσεις για φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1.1.2015 και μετά είναι ανάλογες με τις τιθέμενες από τα άρθρα 11 και 13 του ν.4308/2014 προϋποθέσεις σχετικά με το χρόνο έκδοσης τιμολογίου ή στοιχείου λιανικής πώλησης. Επομένως, το εισόδημα θεωρείται σε κάθε περίπτωση ότι αποκτάται στο χρόνο που υπάρχει υποχρέωση έκδοσης των προβλεπόμενων παραστατικών, καθόσον κατά το χρόνο αυτό πληρούνται και οι δύο ως άνω προϋποθέσεις.

    Υπάρχουν περιπτώσεις όπου αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες είναι δικαιούχοι κρατικών επιχορηγήσεων με βάση προγραμματικές συμβάσεις που έχουν συνάψει με αυτούς τους φορείς για τις οποίες δεν υπάρχει οριστική έγκρισή τους, με αποτέλεσμα είτε ποτέ να μην καταβάλλονται ή η καταβολή τους να καθυστερεί σημαντικά και να πραγματοποιείται πέραν του οικείου φορολογικού έτους.

    Προκειμένου να προσδιοριστεί ο χρόνος φορολογίας των κρατικών επιχορηγήσεων, θα πρέπει γι’ αυτές να έχει αποκτηθεί το δικαίωμα είσπραξής τους, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση αποκτάται κατά το έτος οριστικής έγκρισής τους από τα αρμόδια κατά περίπτωση όργανα, οπότε και φορολογείται.

    Συμπέρασμα:

    Χρόνος φορολογίας των κρατικών επιχορηγήσεων αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών, είναι αυτός κατά τον οποίο εγκρίθηκαν οριστικά και όχι όταν εισπράχθηκαν.

    Διάταξη:

    • Αριθ. πρωτ.: ΔΕΑΦ Β 1010732 ΕΞ 2017

     

     

     

     

     

    Αναβίωση Νομικού Προσώπου Α.Ε για βεβαίωση φορολογικών οφειλών.

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι..

     

    Αν το Ελληνικό Δημόσιο, πρέπει να προχωρήσει σε ταμειακή βεβαίωση οφειλών Ανώνυμης Εταιρίας, της οποίας η οφειλή ανάγεται πριν τη λύση και εκκαθάριση της, αλλά διαπιστώθηκε μετά τη διαγραφή της από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιριών, λαμβάνει χώρα αναβίωση του σταδίου της εκκαθάρισης και του νομικού προσώπου της εταιρίας.

    Διάταξη: ΠΟΛ 1058/2017

     

     

     

    Χρέη στην εφορία και ποινή φυλάκισης!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

    Όποιος δεν καταβάλλει τα βεβαιωμένα στη Φορολογική Διοίκηση χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μηνών τιμωρείται με ποινή φυλάκισης:
    α) Ενός (1) τουλάχιστον έτους, εφόσον το συνολικό χρέος από κάθε αιτία, συμπεριλαμβανομένων των κάθε είδους τόκων ή προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων μέχρι την ημερομηνία σύνταξης του πίνακα χρεών, υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ.
    β) Τριών (3) τουλάχιστον ετών, εφόσον το συνολικό χρέος, κατά τα παραπάνω υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ.

    Συμπέρασμα:

    Η μη καταβολή των παραπάνω χρεών, με τις προϋποθέσεις που αναφέρθηκαν, οριοθετούν ποινικό αδίκημα με ότι αυτό συνεπάγεται.

    Διατάξεις:

    • Άρθρο 71 Ν.4174/2013
    • Άρθρο 8 Ν.4337/2015
    • Άρθρο 25 Ν.1882/1990

     

     

    Είναι υποχρεωτική η υπογραφή του εκδότη και του λήπτη, στο σώμα ενός τιμολογίου πώλησης, για να διασφαλιστεί η αυθεντικότητά του;

    Δουκέρης Αναστάσιος
    Λογιστής-Φοροτεχνικός Α’ τάξης.
    Αρθρογράφος-Σύμβουλος επιχειρήσεων-Ιδιωτών.

    Νούσης Γιώργος
    Λογιστής-Φοροτεχνικός. Σύμβουλος Επιχειρήσεων
    BNP Tax Advisory Services Certified Tax Acc. O.E.E. Grade A’

    Η μετάβαση στο νόμο 4308/2014, περί Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, έφερε σημαντικές απλοποιήσεις, αλλά και διαφορετική φιλοσοφία και αντιμετώπιση σε σχέση με τους προηγούμενους νόμους του Κ.Β.Σ και του Κ.Φ.Α.Σ.

    Το πνεύμα του Ν.4308/2014, θα μπορούσαμε να πούμε πως διέπεται από τις αρχές της απλότητας και της όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικής απεικόνισης των συναλλαγών και της πραγματικής εικόνας μιας επιχειρηματικής οντότητας.

    Καθημερινά διακινούνται εκατομμύρια παραστατικά πωλήσεων, με τη μορφή του τιμολογίου, τα οποία απασχολούν τόσο τους εκδότες αυτών, όσο και τους υπεύθυνους λογιστές, ως προς την ορθότητα και την σύμφωνη με τον Ν.4308/2014 διαχείριση και καταγραφή τους.

    Βαίνοντας ολοταχώς προς στην εποχή του ηλεκτρονικού τιμολογίου και της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, θα μπορούσαμε με βάση την εμπειρία μας στην αγορά να ισχυριστούμε πως τα χειρόγραφα τιμολόγια πώλησης που εκδίδονται από τις οντότητες είναι σίγουρα λιγότερα.

    Το θέμα που θα μας απασχολήσει σήμερα, είναι αυτό που μας ρωτάνε οι επιχειρηματίες σε καθημερινή βάση.

    Είναι υποχρεωτική η υπογραφή του εκδότη και του λήπτη, στο σώμα ενός τιμολογίου πώλησης, για να διασφαλιστεί η αυθεντικότητα του;

    Η απάντηση έρχεται μέσα από τον Ν.4308/2014 και τις ερμηνευτικές του, αλλά και από τις Οδηγίες της Ε.Ε.

    Η παράγραφος 3 του άρθρου 9 του Ν.4308/2014, αναφέρει χαρακτηριστικά:
    «Το τιμολόγιο δεν απαιτείται να φέρει υπογραφή για τους σκοπούς αυτού του νόμου».

    Η ερμηνευτική εγκύκλιος των ΕΛΠ, ΠΟΛ.1003/31-12-2014, στο άρθρο 9, παρ.3.1, ξεκαθαρίζει ότι:
    «Για τους σκοπούς αυτού του νόμου και σύμφωνα με την Οδηγία 2006/112/ΕΕ, το τιμολόγιο δεν απαιτείται να φέρει την υπογραφή του εκδότη. Ωστόσο, η υπογραφή του εκδότη επί του τιμολογίου μπορεί να απαιτείται από άλλη νομοθεσία ή να είθισται ως καθιερωμένη επιχειρηματική πρακτική».

    Γίνεται λοιπόν σαφές, ότι με τις διατάξεις των Ε.Λ.Π δεν είναι υποχρεωτική η υπογραφή του εκδότη στο τιμολόγιο πώλησης, πρακτική που δεν ίσχυε ούτε στον προγενέστερο Κ.Φ.Α.Σ., παρά μόνο στον Κ.Β.Σ. Ως προς την υπογραφή του από τον λήπτη, δεν γίνεται καμία αναφορά στα Ε.Λ.Π, αλλά δεν υπήρχε και στο παρελθόν καμία τέτοια υποχρέωση.

    Συμπέρασμα:

    Τόσο η υπογραφή του εκδότη, όσο και του λήπτη δεν είναι υποχρεωτικές στα παραστατικά πωλήσεων.

    Οι παλιές καθιερωμένες επιχειρηματικές πρακτικές για πιθανές αναζητήσεις αστικής ευθύνης κ.λπ., παρέρχονται γοργά πλέον με τον νέο σύγχρονο νόμο (4308) και η διασφάλιση των συναλλαγών «δένεται» – τεκμαίρεται με τα συμφωνητικά, την επανάληψη, το email αποστολής όπως και το reply αυτού και επίσης με το τραπεζικό extrait.

    Οπότε εμμένουμε σε υπογραφές μόνο για εξαιρέσεις και για ειδικές περιπτώσεις παραστατικών διακίνησης όπου θα αναφερθούμε εκτενώς σύντομα.

    Η άποψη μας αυτή τεκμηριώνεται με βάση τις σύγχρονες προσεγγίσεις του νόμου αλλά και βέβαια με την αμοιβαία εμπιστοσύνη που πρέπει να οικοδομείται πάντοτε στις συνεργαζόμενες πλευρές.

    Πηγή: taxheaven.gr

     

     

    Μπορεί μια Ομόρρυθμη Εταιρία να λειτουργεί νόμιμα με ένα μόνο εταίρο;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι….

    Σε μια Ομόρρυθμη Εταιρία αν αποχωρήσουν για οποιονδήποτε λόγο ένας ή περισσότεροι εταίροι και παραμείνει μόνο ένας εταίρος, η εταιρεία λύνεται, εφόσον μέσα σε τέσσερις μήνες δεν δημοσιευτεί στο Γ.Ε.ΜΗ. η είσοδος νέου εταίρου.

    Η ΥΓΕΜΗ καταχωρίζει την δήλωση εξόδου του αποχωρήσαντος εταίρου που της κοινοποιείται και αυτοδίκαια η εταιρεία λειτουργεί ως μονοπρόσωπη για τέσσερις μήνες ,χωρίς να αλλάξει την επωνυμία της.

    Τροποποίηση του καταστατικού υφίσταται εφόσον στο διάστημα των τεσσάρων μηνών εισέλθει νέος εταίρος ή ο εναπομείναντας εταίρος αποφασίσει τη μετατροπή της εταιρείας σε άλλη προβλεπόμενη νομική μορφή.

    Πηγή: ΓΕΜΗ Αρ. πρωτ.: 141778/ 2016

     

     

    Πότε δεν πληρώνουν πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής μισθωτηρίου όσοι ενοικιάζουν αγροτικές εκτάσεις;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι..

    Όσοι ενοικιάζουν αγροτικές εκτάσεις με μηνιαίο μίσθωμα έως 80 ευρώ, δεν είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν ηλεκτρονικά δήλωση πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης.

    Όσοι όμως από αυτούς επιλέξουν να υποβάλλουν προαιρετικά ηλεκτρονικό μισθωτήριο και το πράξουν εκπρόθεσμα, δεν θα τους επιβληθεί το  πρόστιμο των 100 ευρώ, όπως σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση.

    Υπενθυμίζουμε ότι ένα μισθωτήριο κατατίθεται ηλεκτρονικά εμπρόθεσμα, μέχρι το τέλος του επομένου μήνα από την έναρξητης μίσθωσης ή την τροποποίηση της ή τη λύση της.

    Διάταξη: ΠΟΛ 1083/2017

     

    Πρακτικά Εργατικά: Μπορεί ο εργοδότης να με τοποθετήσει σε κατώτερη θέση από αυτή που είχα, μετά τις άδειες μητρότητας;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι..

    Η εργαζόμενη που έχει λάβει την εκάστοτε ισχύουσα άδεια μητρότητας ή και την ειδική 6μηνη άδεια προστασίας μητρότητας (ΟΑΕΔ), δικαιούται μετά τη λήξη των αδειών αυτών, να επιστρέψει στη θέση εργασίας της ή σε ισοδύναμη θέση, με όχι λιγότερο ευνοϊκούς επαγγελματικούς όρους και συνθήκες και να επωφεληθεί από οποιαδήποτε βελτίωση των συνθηκών εργασίας, την οποία θα εδικαιούτο κατά την απουσία της.

    Συνεπώς ο εργοδότης, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση, να ασκήσει σε αυτές τις περιπτώσεις το λεγόμενο διευθυντικό του δικαίωμα.

    Διατάξεις:

    • Άρθρο 16 Ν.3896/2010
    • άρθρο 142 του ν. 3655/2008 

    Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις: Τι ισχύει με τη Φορολογία Εισοδήματος και το ΦΠΑ;

     

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

    Οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις(ΜΚΟ), όταν πραγματοποιούν έσοδα κατά την επιδίωξη της εκπλήρωσης του σκοπού τους, ο οποίος είναι καθαρά μη κερδοσκοπικός, δεν αποτελούν αντικείμενο της Φορολογίας Εισοδήματος.

    Η απόφαση για τον καθορισμό των εσόδων κατά την εκπλήρωση ή μη του μη κερδοσκοπικού σκοπού του νομικού προσώπου αποτελεί αρμοδιότητα ελέγχου της εκάστοτε φορολογικής αρχής.

    Ως προς το ΦΠΑ, απαλλάσσονται καταρχήν  για όλες τις πράξεις στο εσωτερικό της Χώρας. Γενικώς, τα έσοδα των προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εφόσον πραγματοποιούνται κατά την επιδίωξη της εκπλήρωσης του σκοπού τους δεν υπόκεινται στον Φ.Π.Α., εκτός αν είναι αποτέλεσμα πράξεων, που προέρχονται από εμπορική δραστηριότητα ή παροχή υπηρεσιών.

    Ειδικότερα, για να απαλλάσσεται από Φ.Π.Α. η παροχή υπηρεσίας των Μ.Κ.Ο. και εν γένει των μη κερδοσκοπικών νομικών προσώπων, προβλέπεται να ισχύουν αθροιστικά τα εξής: α) οι υπηρεσίες αυτές να παρέχονται έναντι συνεισφοράς στα κοινά έξοδα, β) οι υπηρεσίες αυτές να είναι άμεσα αναγκαίες για την άσκηση της δραστηριότητας των μελών και γ) τα μέλη αυτών των σωματείων να ασκούν δραστηριότητα απαλλασσόμενη από τον φόρο ή να μην είναι υποκείμενοι στον φόρο.

    Πηγή: 7017/4/23438-ε’/23.12.2019

     

    Λογιστής-Φοροτεχνικός. Το επάγγελμα του παρόντος αλλά και του μέλλοντος;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Πόσες φορές βρισκόμαστε σε μια παρέα φίλων ή γνωστών και δεχόμαστε εμείς οι λογιστές το πείραγμα του τύπου ” Καλά όλο το σύστημα για εσάς δουλεύει…Τι ανάγκη έχετε εσείς λοιπόν”;

    Αλήθεια αυτή η ατάκα, αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα που βιώνει ο κλάδος των λογιστών τη σημερινή εποχή;

    Οι λογιστές αποτελούσαν ανέκαθεν έναν αρκετά παρεξηγημένο κλάδο στην σύγχρονη τουλάχιστον ιστορία της χώρας μας.

    Η πλειοψηφία του κόσμου εκεί έξω, άραγε αντιμετωπίζει τον λογιστή-φοροτεχνικό σαν έναν απαραίτητο  συνεργάτη και σύμβουλο ή του προσδίδει έναν επιφανειακό ρόλο χωρίς την απαιτούμενη επιστημονική επάρκεια;

    Η αλήθεια είναι βέβαια ότι ανέκαθεν ο τρόπος που μας βλέπουν οι γύρω μας, εξαρτάται κυρίως από το πως εμείς οι ίδιοι οριοθετούμε την επαγγελματική και προσωπική μας υπόσταση και οντότητα.

    Εκτός όμως από την δική μας στρατηγική τοποθέτηση σε σχέση με το ποιοι είμαστε επαγγελματικά, οι γενικότερες εξελίξεις και η κρατική αντίληψη είναι αρωγοί του σύγχρονου λογιστή ή αποτελούν τροχοπέδη για την εξέλιξη του;

    Πολλά ερωτήματα που επιδέχονται διαφορετικές ερμηνείες και προσεγγίσεις!

    Όλες αυτές οι σκέψεις και οι προβληματισμοί, γίνονται σκοπίμως από εμένα, προκειμένου σαν νέος άνθρωπος να μοιραστώ μαζί σας τη δική μου προσέγγιση για το ρόλο του σύγχρονου λογιστή στα οικονομικά δρώμενα της χώρας.

    Δεδομένο πρώτο:

    Ο λογιστής-φοροτεχνικός είναι ο επαγγελματίας που ασχολείται με μια ευρεία γκάμα εργασιών, από την υποβολή ενός επιδόματος ενοικίου, μέχρι και την τήρηση και συμβουλευτική υποστήριξη ενός τεράστιου ομίλου εταιριών. Η επιλογή του κάθε συναδέλφου, ως προς την ενασχόληση του με διαφορετικά αντικείμενα, ανήκει αποκλειστικά στη δική του κρίση και διακριτική ευχέρεια και δεν επιδέχεται αντικειμενικής κριτικής.

    Δεδομένο δεύτερο:

    Ο σύγχρονος λογιστής, πέραν της άρτιας επιστημονικής επάρκειας γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να διαθέτει, δεν μπορεί παρά να μην εξελίσσεται συνεχώς, μέσα από τη διαδικασία της διά βίου μάθησης και εκπαίδευσης. Αυτό δεν είναι ένα βίτσιο του κλάδου, αλλά ένα βασικό προαπαιτούμενο για να μπορεί ο επαγγελματίας λογιστής να ανταπεξέρχεται σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και απαιτητικό πλαίσιο εργασίας. Η πολυνομία, η άναρχη πολλές φορές οργάνωση των κρατικών δομών και υπηρεσιών, η έλλειψη ενός σύγχρονου και απλού κανονιστικού πλαισίου, συντελούν σε όλα τα παραπάνω.

    Δεδομένο τρίτο:

    Η καθημερινότητα του λογιστή, μέσα από το εργασιακό του περιβάλλον, είτε είναι λογιστικό γραφείο,είτε επιχείρηση, γίνεται ολοένα και πιο μεταβαλλόμενη ως προς τον τρόπο που πρέπει να τη διαχειριστεί. Εξηγούμαι.. Οι συνάδελφοι είναι διχασμένοι σε αυτό το θέμα, για το λόγο ότι κάποιοι πιστεύουν πως η δουλειά μας γίνεται όλο και δυσκολότερη και πιο απαιτητική, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ακριβώς το αντίθετο, με το σκεπτικό πως η αυτοματοποίηση των διαδικασιών και η ολοένα και μικρότερη επαφή με τις δημόσιες υπηρεσίες, είναι προς το συμφέρον του κλάδου. Η αλήθεια στα περισσότερα θέματα βέβαια βρίσκεται κάπου στη μέση.. Είτε λοιπόν στην εποχή που ζούμε, η δουλειά μας μας μοιάζει ευκολότερη,είτε δυσκολότερη σε σχέση με το παρελθόν, οφείλουμε κατά την άποψη μου να συμφωνήσουμε σε κάτι θεμελιώδες. Η δουλειά μας τη σημερινή εποχή, αλλάζει ραγδαία και σε καθημερινή βάση.Τα δεδομένα ανατρέπονται μέρα με τη μέρα και εμείς καλούμαστε να λύνουμε πολλές φορές άλυτους γρίφους. Αν συμφωνήσουμε όλοι σε αυτό, ίσως η κουβέντα πάει ένα βήμα παραπέρα, για το ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος μας στην ελληνική οικονομία, αλλά και ποια θα είναι η σχέση μας με τους πελάτες μας και το Ελληνικό Δημόσιο.

    Δεδομένο τέταρτο:

    Στα χρόνια της κρίσης, τόσο οι λογιστές, όσο και σχεδόν όλοι οι κλάδοι δεν έμειναν ανεπηρέαστοι οικονομικά. Αν θέλουμε να πούμε ένα ποσοστό μείωσης του τζίρου γενικά, σε σχέση με την εμπειρία μας σαν επαγγελματίες στην αγορά, θα λέγαμε πως μια μεγάλη μερίδα συναδέλφων βρίσκονται στην δυσάρεστη θέση να έχουν έναν σχεδόν 50% μειωμένο τζίρο σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα. Η διαπίστωση αυτή δε γίνεται τυχαία. Τα μειωμένα έσοδα είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως χαρακτηριστικά του μειωμένου τζίρου των πελατών τους, της γενικότερης αβεβαιότητας και αστάθειας, αλλά και του πολέμου τιμών, που μόνο καλό δεν κάνει στον κλάδο. Αξίζει βέβαια να τονίσουμε πως πάντα υπάρχουν οι εξαιρέσεις στο γενικό κανόνα. Κάποιοι συνάδελφοι μας, αξιοποιώντας τόσο την σύγχρονη τεχνολογία, όσο και την άρτια επάρκεια γνώσεων που διαθέτουν, κατάφεραν και έγιναν φωτεινά παραδείγματα μέσα στην κρίση και όχι μόνο δεν λαβώθηκαν οικονομικά, αλλά με την κατάλληλη αναπτυξιακή στρατηγική που εφάρμοσαν, είδαν αύξηση στα οικονομικά τους. Το δεδομένο αυτό είναι αξιοσημείωτο και μας οδηγεί στην γενική παραδοχή πως πολλές φορές μέσα σε ένα περιβάλλον οικονομικής και ηθικής κρίσης, αναδύονται και αρκετές ευκαιρίες, αρκεί να βρεθούν τα κατάλληλα άτομα να τις αξιοποιήσουν. Το ποτήρι λοιπόν είναι μισοάδειο…

    Δεδομένο πέμπτο:

    Ο κλάδος των λογιστών, δεν είναι όσο ενωμένος θα έπρεπε,για να μπορεί να αντιμετωπίσει με κοινό μέτωπο τις καταιγιστικές εξελίξεις που έρχονται στο επάγγελμα μας. Δεν θα επεκταθώ περαιτέρω σε αυτό, καθώς όλοι μας έχουμε μερίδιο ευθύνης και μάλιστα σημαντικό. Δεν είναι πρέπον να εμπλεκόμαστε με κανένα τρόπο σε αλληλοκατηγορίες και μίζερες και κοντόφθαλμες προσεγγίσεις. Αυτό που πρέπει να κάνουμε όλοι πρωτίστως είναι να κάνουμε με γενναιότητα την αυτοκριτική μας, να κοιταχτούμε στον καθρέφτη και να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι. Μόνο τότε θα έχουμε μια ελπίδα να αλλάξει και το πλαίσιο των κεκτημένων μας,καθώς και η καθημερινή μας εργασιακή ρουτίνα.

    Επίλογος:

    Το επάγγελμα του λογιστή, είναι το επάγγελμα του παρόντος, αλλά και του μέλλοντος, γιατί δεν έχει όρια και περιορισμούς.

    Ο σύγχρονος λογιστής καλείται να δίνει λύσεις καθημερινά σε μια τεράστια γκάμα θεμάτων, τόσο σε ιδιώτες, όσο και σε επιχειρήσεις.

    Ο σύγχρονος λογιστής, είναι ο πρωταγωνιστής των εξελίξεων της οικονομίας και έχει απεριόριστη δύναμη στα χέρια του, που τις περισσότερες φορές αδυνατεί να αξιοποιήσει, για το λόγο του ότι δεν την έχει καν συνειδητοποιήσει.

    Ο λογιστής-φοροτεχνικός είναι ο πλέον αναγκαίος σύμβουλος και συνεργάτης για κάθε νομικό ή φυσικό πρόσωπο.

    Ο λογιστής του μέλλοντος, ίσως δεν μοιάζει με αυτόν του παρόντος, κυρίως διότι τα δεδομένα του επαγγέλματος αλλάζουν ραγδαία.

    Το μόνο σίγουρο είναι ότι και ο λογιστής του μέλλοντος θα είναι αναγκαίος για την οργάνωση και λειτουργία της ελληνικής οικονομίας, αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο απέναντι στο φορολογούμενο και το Δημόσιο.

    Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν πρέπει να μετανιώνουμε που είμαστε λογιστές..