Δευτέρα, 23 Ιουνίου, 2025
    Αρχική Blog Σελίδα 41

    ΠΡΟΣΤΙΜΑ Ε9: Χωρίς επιβαρύνσεις οι εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις Ε9, λόγω Κτηματολογίου.

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    • Για εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2010 και επόμενων, που υποβλήθηκαν ή θα υποβληθούν από τις 31.12.2014 μέχρι την ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, όπως αυτή προκύπτει από σχετική διαπιστωτική πράξη του Δ.Σ. του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», η οποία κοινοποιείται προς τον Υπουργό Οικονομικών, δεν επιβάλλονται το πρόστιμο του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 (Α’ 170) ή το αυτοτελές πρόστιμο του άρθρου 4 του ν. 2523/1997 (Α’ 179). Πρόστιμα που έχουν βεβαιωθεί δεν διαγράφονται. Πρόστιμα που έχουν καταβληθεί δεν επιστρέφονται.»

     

    Πηγή: Άρθρο 54, Κατεπείγον σχέδιο νόμου Υπουργείου Υγείας: «Ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, την επιτάχυνση της απονομής των συντάξεων, τη ρύθμιση οφειλών προς τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις»

     

     

     

     

    Αλλαγές στις διευκολύνσεις στα άτομα με αναπηρία, στα πλαίσια μέτρων ανακούφισης των πολιτών.

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

    Προβλέπεται  πλέον με βάση νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας:

     

    • Η ένταξη των συνανθρώπων μας με αναπηρία όρασης με ποσοστό άνω του 80%, σε ισχύουσες απαλλακτικές διατάξεις από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας επιβατικών αυτοκινήτων μέχρι 1.650 κυβικών εκατοστών.

     

    • Η υπαγωγή στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6%, από το 13% που ήταν μέχρι σήμερα,  των ειδών που προορίζονται για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία όρασης.

     

    Πηγή: Δελτίο τύπου Υπουργείου Οικονομικών

     

     

     

    ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ: Πότε θα καταβληθεί από το Δημόσιο, όταν ο εργαζόμενος βρίσκεται σε αναστολή;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    • Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννης Βρούτσης υπέγραψε σήμερα την απόφαση σύμφωνα με την οποία από την Δευτέρα 21.12.2020 καταβάλλεται στους λογαριασμούς των δικαιούχων μισθωτών του Ιδιωτικού Τομέα το επίδομα εορτών Χριστουγέννων 2020 (δώρο Χριστουγέννων).

     

    • Θυμίζουμε ότι το δώρο Χριστουγέννων θα καταβληθεί σε 2 φάσεις. Στις 21.12.2020 θα καταβληθεί από τους εργοδότες το μέρος που αντιστοιχεί στους πραγματικούς μισθούς που έχει λάβει ο εργαζόμενος από την επιχείρηση και την ίδια μέρα η Πολιτεία θα καταβάλλει τα ποσά του αντιστοιχούν στον πραγματικό μισθό που έχει λάβει ο εργαζόμενος ως αποζημίωση ειδικού σκοπού.

     

    • Η δεύτερη καταβολή θα πραγματοποιηθεί αρχές Ιανουαρίου του 2021 και θα αφορά στο ποσό του τμήματος του δώρου που αντιστοιχεί στο μήνα Δεκέμβριο.

     

    Πηγή: Δελτίο Τύπου Υπουργείου Εργασίας

     

     

     

     

    Ακινησία οχημάτων και κατάθεση οχημάτων. Ηλεκτρονικά πλέον η διαδικασία, χωρίς προσέλευση στις εφορίες!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    • Για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης οχήματα και τις μοτοσυκλέτες, η ακινησία δηλώνεται στη Φορολογική Διοίκηση ηλεκτρονικά, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος. Η δήλωση περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία της πόλης, της οδού και του αριθμού, του σημείου ακινητοποίησης του οχήματος. Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος δεν παραδίδονται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Αμέσως μετά τη δήλωση, ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος έχει υποχρέωση να αφαιρέσει από το όχημα τις πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας του και να φυλάσσει το όχημα σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 45 του ν. 2992/2002 (Α΄ 54). Προκειμένου για την έκπτωση των τελών κυκλοφορίας, η ακινησία δηλώνεται πριν την έναρξη του έτους που αφορά και ισχύει μέχρι την ανάκλησή της μέσω αίτησης άρσης ακινησίας. Δήλωση ακινησίας μετά την έναρξη του έτους που αφορά, δεν λαμβάνεται υπόψη για τις ανάγκες έκπτωσης των τελών κυκλοφορίας.
      Με κοινή απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την υποβολή, τον τύπο της δήλωσης ακινησίας και άρσης αυτής και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας.»

     

    • Με την εν λόγω διάταξη η ακινησία για σκοπούς έκπτωσης από τα τέλη κυκλοφορίας των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων και μοτοσυκλετών, καθώς και η άρση αυτής θα γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο χωρίς φυσική παρουσία του ιδιοκτήτη στη Δ.Ο.Υ.. Μέχρι σήμερα η ακινησία των ΕΙΧ οχημάτων και μοτοσυκλετών γίνεται στη Δ.Ο.Υ. με φυσική παρουσία των ιδιοκτητών, παραδίδοντας άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας, δημιουργώντας συνωστισμό και αναμονή τόσο για τη θέση ενός οχήματος σε ακινησία όσο και για άρση αυτής. Περαιτέρω η φύλαξη των στοιχείων κυκλοφορίας στη Δ.Ο.Υ. προκαλεί μεγάλο κόστος διαχείρισης αυτών και απώλεια εργατοωρών (υψηλό διοικητικό κόστος). Οι ρυθμίσεις της προτεινόμενης διάταξης αφορούν το σύνολο ιδιοκτητών-κατόχων οχημάτων που θέτουν τα σχήματά τους σε ακινησία ή προβαίνουν σε άρση αυτής. Αφορά επίσης τους εφοριακούς υπαλλήλους των Δ.Ο.Υ. και ειδικότερα των Τμημάτων Οχημάτων, οι οποίοι δεν θα επιβαρύνονται με το διαχειριστικό κόστος των στοιχείων κυκλοφορίας. Τέλος αφορά τις ίδιες τις Δ.Ο.Υ, οι οποίες δεν απαιτείται πλέον να επιβαρύνονται με κόστος φύλαξης αυτών σε περίπτωση που δεν επαρκεί ο υφιστάμενος χώρος αλλά και αποδεσμεύεται ήδη υφιστάμενος χώρος.

     

    • Αυτοκίνητο όχημα, για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, απαγορεύεται απολύτως να κυκλοφορήσει για οποιαδήποτε αιτία. Όχημα, για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν εντοπισθεί στο πλαίσιο ελέγχων που διενεργούνται από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα και από τις υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, είτε να κυκλοφορεί είτε να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλονται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, και διοικητικό πρόστιμο ίσο με δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο του προηγουμένου εδαφίου τριπλασιάζεται και, με απόφαση του κατά νόμο αρμοδίου οργάνου, αφαιρείται για τρία (3) έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος. Όχημα που εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία ή διερχόμενο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.

     

    Πηγή: Άρθρο 66 Ν.4758/2000

     

     

     

     

    ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: Μέτρα ελάφρυνσης νοικοκυριών και επιχειρήσεων!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

     

    • Παρατείνεται η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2021 κατά δύο μήνες, μέχρι τις 26 Φεβρουαρίου 2021.

     

    • Από το βράδυ της Παρασκευής 11/12/2020 θα πιστώνονται οι τραπεζικοί λογαριασμοί των εργαζομένων που τέθηκαν σε αναστολή το μήνα Νοέμβριο. Το συνολικό ποσό που θα καταβληθεί ανέρχεται σε 251,668 εκ. ευρώ και αφορά 445.365 δικαιούχους. Με την καταβολή αυτή ολοκληρώνονται οι πληρωμές μηνός Νοεμβρίου των εργαζομένων που τέθηκαν σε αναστολή λόγω κλεισίματος των επιχειρήσεων με εντολή δημόσιας αρχής, καθώς και των πληττόμενων.

     

    • Η Επιστρεπτέα Προκαταβολή 5 θα δοθεί τον Ιανουάριο του 2021, με βάση την πτώση τζίρου Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2020. Το 50% της ενίσχυσης δεν επιστρέφεται, υπό τον όρο διατήρησης του ίδιου επιπέδου απασχόλησης έως τέλος Ιουνίου του 2021. Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όλες οι επιχειρήσεις, εφόσον πληρούν τα κριτήρια πτώσης τζίρου. Επιπλέον, δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν και οι νέες επιχειρήσεις που άνοιξαν τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο. Στο ύψος της ενίσχυσης που καθορίζεται από τον μαθηματικό τύπο που θα εφαρμοστεί, θα συνυπολογίζεται ολόκληρη η περίοδος Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου και θα προσαρμόζεται ανάλογα και με το ποσό που έλαβαν οι επιχειρήσεις στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4. Με αυτό τον τρόπο, δίνεται η δυνατότητα σε όσους δεν πρόλαβαν να αιτηθούν στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4 να λάβουν την ενίσχυση για το σύνολο του ποσού, όπως, επίσης, και να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές ως προς τα δεδομένα που καταχωρήθηκαν κατά την προηγούμενη δήλωση.

     

    • Επεκτείνονται όλα τα επιδόματα ανεργίας που λήγουν τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο κατά δύο μήνες.

     

    Πηγή: Δελτία Τύπου Υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας

     

     

     

     

     

     

    Αναστολές συμβάσεων Δεκεμβρίου. Πότε ο εργαζόμενος απαιτείται να κάνει αίτηση στο ΕΡΓΑΝΗ;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    • Οι εργαζόμενοι, των οποίων η σύμβαση εργασίας τους τίθεται σε αναστολή για πρώτη φορά κατά τον μήνα Δεκέμβριο, υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ειδικού μηχανισμού στήριξης των εργαζομένων (supportemployees.yeka.gr), μετά την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης του εργοδότη τους. Στην υπεύθυνη δήλωση συμπεριλαμβάνονται, εκτός των προσωπικών τους στοιχείων και του αριθμού πρωτοκόλλου καταχώρισης της υπεύθυνης δήλωσης του εργοδότη στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, τα οποία αντλούνται αυτόματα από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, και τα στοιχεία του προσωπικού τους τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ). Επίσης, δηλώνουν και το αν μισθώνουν κύρια κατοικία, καθώς και τα στοιχεία του εκμισθωτή και του μίσθιου ακινήτου.

     

    • Για την περίπτωση των εργαζομένων, των οποίων κατά τον μήνα Δεκέμβριο 2020 παρατείνεται η αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους ή των εργαζομένων των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τίθενται εκ νέου σε αναστολή, ανεξαρτήτως προσώπου εργοδότη, δεν απαιτείται επανυποβολή υπεύθυνης δήλωσης από τους εργαζόμενους, εκτός κι αν επιθυμούν τροποποίηση στοιχείων του τραπεζικού τους λογαριασμού (ΙΒΑΝ) ή στοιχείων της μίσθωσης κύριας κατοικίας τους.

     

    Πηγή: Απόφαση 49989/1266/4.12.2020

     

     

     

     

     

     

     

    ΟΑΕΔ: Ξεκίνησε η διαδικασία για την καταβολή των 400 ευρώ σε μακροχρόνια ανέργους με συγκεκριμένα κριτήρια!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    Από την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου και ώρα 15:00, ξεκινάει η διαδικασία καταβολής της νέας εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης 400 ευρώ σε μακροχρόνια ανέργους, στο πλαίσιο των κυβερνητικών μέτρων για την άμεση και αποτελεσματική στήριξη των ανέργων.

    Σύμφωνα με τη ΚΥΑ 48222/1215/24-11-2020 (ΦΕΚ Β 5225/25.11.2020), δικαιούχοι είναι οι εγγεγραμμένοι μη επιδοτούμενοι άνεργοι που απέκτησαν την ιδιότητα του μακροχρόνια ανέργου, δηλαδή ξεπέρασαν τους 12 μήνες συνεχούς εγγεγραμμένης ανεργίας, κατά το διάστημα από την 1 Μαρτίου έως και τις 25 Νοέμβριου 2020, παρέμειναν εγγεγραμμένοι άνεργοι έως και τις 25 Νοεμβρίου και δεν έλαβαν την προηγούμενη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση 400 ευρώ που καταβλήθηκε το διάστημα Απριλίου-Μαΐου 2020.

    Από την Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου και ώρα 15:00 και μέχρι την Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου και ώρα 23:59 οι δικαιούχοι θα πρέπει να επιβεβαιώσουν ή να καταχωρίσουν τα στοιχεία ατομικού ή κοινού τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) στον οποίο είναι δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Ελληνικού Δημοσίου gov.gr, με τους κωδικούς πρόσβασης TAXISnet ή ΟΑΕΔ στη διεύθυνση:
    https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/anergia/ektakte-oikonomike-eniskhuse-se-makrokhronia-anergous

    Συγκεκριμένα η διαδρομή θα είναι: gov.gr → Εργασία και ασφάλιση → Ανεργία → Έκτακτη οικονομική ενίσχυση σε μακροχρόνια ανέργους

    Η καταβολή των 400 ευρώ στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων, γίνεται μετά την καταχώριση IBAN και κατόπιν ελέγχου και έγκρισης από τον ΟΑΕΔ. Οι λογαριασμοί των δικαιούχων πιστώνονται εντός 3 εργάσιμων ημερών μετά την καταβολή των 400 ευρώ από τον ΟΑΕΔ.

    Υπενθυμίζεται ότι μόνο οι δικαιούχοι έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

    Η οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

     

    Πηγή: Δελτίο Τύπου ΟΑΕΔ

     

     

     

     

     

     

    ΦΠΑ: Για ποια αγαθά και υπηρεσίες παρατείνεται ο μειωμένος συντελεστής 13%;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    Μέχρι 30/04/2021, παρατείνονται οι μειωμένοι συντελεστές 13% ΦΠΑ για:

    • Μη αλκοολούχα ποτά, χωρίς προσθήκη αλκοόλης σε οποιαδήποτε αναλογία, της ΔΚ2202 και τα αεριούχα νερά της ΔΚ2201
    • Εισιτήρια κινηματογράφων
    • Μεταφορές προσώπων κάθε είδους
    • Επιτόπιες καταναλώσεις μη αλκοολούχων ποτών γενικά, χυμών και ροφημάτων
    • Ξενοδοχειακά πακέτα

    Παρατήρηση: Ο μειωμένος συντελεστής 13% στα παραπάνω αγαθά και υπηρεσίες ίσχυε από 01/06/2020 ως 31/10/2021.

     

    Πηγή: ΔΕΦΚ Ε 1123676 ΕΞ 2020

     

     

     

     

    Σημαντικά μέτρα διευκόλυνσης των Υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι….

     

    • Διπλάσιο ποσό θα λάβουν οι δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος τον Δεκέμβριο. Αυτό ανέφεραν  ο υπουργός Οικονομικών κος Χρήστος Σταϊκούρας και ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κος Ιωάννης Βρούτσης.

     

    • Με τροπολογία που θα κατατεθεί τις επόμενες μέρες στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας προβλέπεται η δυνατότητα μεταφοράς της ετήσιας κανονικής άδειας των εργαζομένων στο επόμενο έτος. Ειδικότερα,  εργαζόμενοι των οποίων οι συμβάσεις εργασίας έχουν τεθεί σε αναστολή από το Μάρτιο του 2020 και συνεχίζουν να τελούν σε αναστολή αδιαλείπτως ή τίθενται σε αναστολή  ανά διαστήματα μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2020 μπορούν να μεταφέρουν το σύνολο ή το υπόλοιπο της ετήσιας κανονικής άδειας του έτους 2020,  στο επόμενο έτος και συγκεκριμένα έως την 30η Ιουνίου  2021.

     

    • Πριν μερικές μέρες υπεγράφη η υπουργική απόφαση για την επιμήκυνση κατά δύο μήνες των τακτικών επιδομάτων ανεργίας τα οποία έληξαν τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο. Η καταβολή στους δικαιούχους του ποσού που αντιστοιχεί στην δίμηνη παράταση θα ξεκινήσει αύριο την Παρασκευή στις 20/11. Το μέτρο αυτό αφορά 123.000 ανέργους.

     

    • Το δώρο Χριστουγέννων στους εργαζόμενους θα υπολογιστεί βάσει του πραγματικού καταβαλλόμενου μισθού και θα καταβληθεί από τις επιχειρήσεις-εργοδότες στις 21/12 σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Η αναλογία του δώρου που αντιστοιχεί στις μέρες κατά τις οποίες η σύμβαση των εργαζομένων ήταν σε αναστολή ή οι εργαζόμενοι είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» θα καταβληθεί από το Υπουργείο Εργασίας απευθείας στους εργαζόμενους μέσω του «Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ».

     

    Πηγές: Δελτία Τύπου Υπουργείου Εργασίας και Υπουργείου Οικονομικών

     

     

     

     

     

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Πλατφόρμες που είναι διαθέσιμες ή θα είναι σύντομα έτοιμες για ενίσχυση των πολιτών!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι….

     

    • Σε λειτουργία τέθηκε από τις 19/11/2020 η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία που δημιούργησαν η Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ σε συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, όπου με αυτοματοποιημένη διαδικασία θα επιστραφούν οι μειώσεις της περιόδου Ιούνιου 2015 – Μάιου 2016 στους δικαιούχους κληρονόμους των συνταξιούχων που έχουν αποβιώσει (Σχετ: ΦΕΚ Β 4536/14/10/2020). Οι κληρονόμοι των συνταξιούχων θα υποβάλλουν στο δικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) ή στην ενιαία ψηφιακή πύλη του δημοσίου (https://www.gov.gr/ipiresies/oikogeneia/apoleia) τα στοιχεία και τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για την επιστροφή των ποσών που δικαιούνται ανάλογα με το κληρονομικό τους δικαίωμα.

     

    • Από την Παρασκευή 20/11/2020, οι δικαιούχοι του 4ου κύκλου της Επιστρεπτέας Προκαταβολής μπορούν να υποβάλουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα “myBusinessSupport” (https://www.aade.gr/mybusinesssupport) της ΑΑΔΕ αίτηση για τη χορήγηση της ενίσχυσης. Το ύψος του ποσού που θα λάβουν οι δικαιούχοι από το χρηματοδοτικό σχήμα θα παρουσιάζεται απευθείας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Υπενθυμίζεται ότι στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4 προβλέπονται ακόμα ευνοϊκότεροι όροι ως προς τους δικαιούχους και το ύψος της ενίσχυσης, το 50% της οποίας είναι μη επιστρεπτέο, υπό τον όρο διατήρησης του επιπέδου απασχόλησης έως και την 31η/3/2021. Η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 30 Νοεμβρίου 2020.

     

    • Τις επόμενες μέρες θα ανοίξει η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΟΑΕΔ και οι δικαιούχοι θα καταχωρήσουν ή θα επικαιροποιήσουν το αριθμό του τραπεζικού τους λογαριασμού (ΙΒΑΝ) προκειμένου να τους καταβληθεί αυτόματα η έκτακτη ενίσχυση των 400 ευρώ, όπως είχε γίνει και στην πληρωμή Απριλίου-Μαΐου 2020. Η επιδότηση θα αφορά κάθε μη επιδοτούμενο μακροχρόνια άνεργο, εγγεγραμμένο στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, που αποκτά την ιδιότητα του μακροχρόνια ανέργου από 1/3/2020 έως και τη δημοσίευση της αντίστοιχης εγκυκλίου, εξαιρουμένων όσων έλαβαν την εφάπαξ οικονομική ενίσχυση της με αριθμ.οικ. 5687/282/16-4-2020 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 1468).

    Πηγές: Δελτία Τύπου Υπουργείου Εργασίας και Υπουργείου Οικονομικών.

     

     

     

     

     

     

    Καταστήματα οπτικών και ακουστικών ειδών και τρόπος λειτουργίας τους!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

    Τα καταστήματα οπτικών και ακουστικών ειδών, λειτουργούν μόνο κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας σε αριθμό τηλεφώνου ανάγκης που θα δίδεται από τους καταστηματάρχες.

     

    Πηγή: 116452/4.11.2020 Διευκρινίσεις για τα έκτακτα μέτρα που ελήφθησαν για την προστασία της δημόσιας υγείας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, όπως αυτά περιγράφονται στις υπ’ αριθμ. Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 69863 και 69919 02.11.2020 κοινές υπουργικές αποφάσεις Β’ 4829 και 4831

     

     

     

     

     

     

    Σημαντικές διευκολύνσεις επιχειρηματιών και πολιτών στα πλαίσια της διαχείρισης της πανδημίας!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    • Ο υπουργός Εσωτερικών ανακοίνωσε ότι όλες οι επιχειρήσεις, μαγαζιά, εταιρείες και γραφεία, ανά τη χώρα, που έκλεισαν με κρατική εντολή λόγω lockdown, απαλλάσσονται από τα δημοτικά τέλη για όσο διαρκέσει η καραντίνα.

     

    • Για τρεις μήνες παρατείνονται τόσο η καταβολή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος όσο και του Επιδόματος Στέγασης, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

    Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας από τη διάδοση του κορωνοϊού παρατείνεται για τρεις (3) μήνες η ισχύς των εγκριτικών αποφάσεων των προγραμμάτων Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα και Επίδομα Στέγασης, οι οποίες θα έπρεπε να επανυποβληθούν εντός των μηνών: Νοέμβριος, Δεκέμβριος 2020 και Ιανουάριος 2021.

    α)Σε περίπτωση που υποβληθεί νέα αίτηση, τότε αυτή η εγκεκριμένη αίτηση θα ισχύσει κανονικά.

    β) Εάν ο δικαιούχος έχει ξεκινήσει τη δημιουργία αίτησης, η οποία όμως παραμένει σε κατάσταση «ΝΕΑ» χωρίς να γίνει οριστική υποβολή αυτής, τότε θα ανανεωθεί αυτόματα η ισχύς της προηγούμενης εγκεκριμένης αίτησης.

    γ) Οι δικαιούχοι θα ενημερωθούν με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή γραπτό μήνυμα στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχουν δηλώσει στην αίτηση, για την αυτόματη παράταση της ισχύος των αιτήσεών τους.

     

    Πηγή: Δελτία Τύπου Υπουργείου Εργασίας και Υπουργείου Εσωτερικών

     

    ΕΦΚΑ: Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που διευκολύνουν σημαντικά τις διαδικασίες!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι..

     

    Από 19/10/2020 τίθενται σε παραγωγική λειτουργία οι πιο κάτω νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, για Μη Μισθωτούς Ασφαλισμένους, Ελεύθερους Επαγγελματίες, Αυτοαπασχολούμενους και Αγρότες:

    • Βεβαίωση Υποβολής Απογραφικής Δήλωσης, στις περιπτώσεις έναρξης ατομικής δραστηριότητας.
    •  Μεταβολή δραστηριότητας, στις περιπτώσεις επέκτασης ή διακοπής Κ.Α.Δ. και
    • Λήξη ασφάλισης, στις περιπτώσεις διακοπής ατομικής δραστηριότητας.

     

    Πηγή: ΕΦΚΑ 46/16.10.2020

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Αναστολές συμβάσεων σε πληττόμενες και κλειστές επιχειρήσεις. Πότε θα γίνουν οι πληρωμές;

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    • Για τον μήνα Νοέμβριο, οι πληττόμενες επιχειρήσεις βάσει ΚΑΔ θα υποβάλουν υπεύθυνες δηλώσεις για την αναστολή συμβάσεων εργασίας  εργαζομένων τους από 15/11/2020 έως και την 7/12/2020.  Σε αυτό το χρονικό διάστημα θα επιτρέπονται  και οι ορθές επαναλήψεις υποβολής υπεύθυνων δηλώσεων. Αντίστοιχα, οι εργαζόμενοι θα υποβάλουν υπεύθυνες δηλώσεις στο ίδιο ανωτέρω διάστημα, δηλαδή από 15/11/2020 έως και την 7/12/2020, στις περιπτώσεις που τίθενται για πρώτη φορά οι συμβάσεις εργασίας τους σε αναστολή, ανεξαρτήτως προσώπου εργοδότη. Οι πληρωμές της αποζημίωσης ειδικού σκοπού για τους ανωτέρω εργαζόμενους θα πραγματοποιηθούν  σταδιακά  μέχρι τέλος του μήνα.

     

    • Για τις κλειστές επιχειρήσεις βάσει ΚΑΔ,  για τον μήνα Νοέμβριο, και εξαιρετικά για αυτήν την περίπτωση προκειμένου οι εργαζόμενοι να λάβουν την αποζημίωση ειδικού σκοπού εγκαίρως, οι υπεύθυνες δηλώσεις για την αναστολή συμβάσεων εργασίας  εργαζομένων τους θα υποβληθούν από 15/11/2020 έως και την 24/11/2020.  Σε αυτό το χρονικό διάστημα θα επιτρέπονται  και οι ορθές επαναλήψεις υποβολής υπεύθυνων δηλώσεων. Αντίστοιχα, οι εργαζόμενοι θα υποβάλουν υπεύθυνες δηλώσεις στο ίδιο ανωτέρω διάστημα, δηλαδή από 15/11/2020 έως και την 24/11/2020, στις περιπτώσεις που τίθενται για πρώτη φορά οι συμβάσεις εργασίας τους σε αναστολή, ανεξαρτήτως προσώπου εργοδότη. Οι πληρωμές της αποζημίωσης ειδικού σκοπού για τους εργαζόμενους των κλειστών επιχειρήσεων βάσει ΚΑΔ θα πραγματοποιηθούν από 27/11/2020 έως και 3/12/2020.

     

    Πηγή: Δελτίο Τύπου Υπουργείου Εργασίας

     

     

     

     

     

     

     

     

    ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Ενίσχυση κοινών και μακροχρόνια ανέργων κατά τη διάρκεια του lockdown!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

     

    • Επεκτείνεται κατά 2 μήνες η καταβολή του επιδόματος ανεργίας σε όσους ανέργους η επιδότηση ανεργίας τους έληξε τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο
    • Χορηγείται νέα εφάπαξ οικονομική ενίσχυση, ύψους 400 ευρώ, σε μη επιδοτούμενους μακροχρόνια ανέργους. Αφορά περίπου 130.000 μακροχρόνια άνεργους.

    Παρατήρηση:

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι το επίδομα θα λάβουν εγγεγραμμένοι άνεργοι που απέκτησαν την ιδιότητα του μακροχρόνια ανέργου (πάνω από 12 μήνες αδιάλειπτης εγγεγραμμένης ανεργίας), παραμένουν χωρίς εργασία μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής ΚΥΑ σε ΦΕΚ και δεν έλαβαν το επίδομα μακροχρόνιας ανεργίας. Σε κάθε περίπτωση για αυτό το θέμα αναμένουμε διευκρινίσεις.

    Πηγή: Δελτίο Τύπου Υπουργείου Εργασίας

    Σημαντική ενημέρωση: Μείωση μισθωμάτων και αντισταθμιστικά μέτρα για τους ιδιοκτήτες!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι..

     

    • Όλες οι επιχειρήσεις που πλήττονται σύμφωνα με τη διευρυμένη λίστα ΚΑΔ Απριλίου, πλέον ανά την επικράτεια, δικαιούνται υποχρεωτική μείωση ενοικίου κατά 40% στα επαγγελματικά τους ακίνητα.
    • Το ίδιο ισχύει και για την κύρια κατοικία των εργαζομένων που τίθενται σε αναστολή σύμβασης εργασίας, αλλά και για τη φοιτητική κατοικία των τέκνων τους, ανά την επικράτεια.
    • Επιπλέον όμως, από τον μήνα Νοέμβριο, για τους ιδιοκτήτες που εκμισθώνουν ακίνητα, το 1/2 της ζημίας τους δεν θα συμψηφίζεται με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, όπως προβλέπεται μέχρι σήμερα, αλλά θα καταβάλλεται άμεσα στους δικαιούχους, και θα πιστώνεται απευθείας στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

    Για όλα τα παραπάνω αναμένεται και έκδοση Υπουργικής Απόφασης.

    Πηγή: Δελτίο Τύπου Υπουργείου Οικονομικών

     

     

     

     

    Ορθή έκδοση παραστατικών σε καταστήματα εστίασης. Λεπτομέρειες και θέματα που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής!

    Δουκέρης Αναστάσιος
    Λογιστής-φοροτεχνικός Α’ τάξης.
    Αρθρογράφος-Σύμβουλος επιχειρήσεων-ιδιωτών.
    Email: [email protected]

    Γιώργος Νούσης
    Λογιστής-φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων
    BNP Tax Advisory Services Certified Tax Acc. O.E.E. Grade A’

    Η έλευση των ΕΛΠ στη λογιστική μας καθημερινότητα, επέφερε εκτός από απλοποιήσεις και αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο του ΚΒΣ και μετέπειτα του Κ.Φ.Α.Σ.

    Ο ν.4308/2014, αποτελεί πλέον για εμάς τους λογιστές την πυξίδα ως προς τις βασικές αρχές της Λογιστικής Επιστήμης που οφείλουμε να τηρούμε στις οντότητες, αλλά και τον οδηγό μας στον τρόπο και την ορθή διαδικασία έκδοσης των λογιστικών τους στοιχείων.

    Δεν είναι καθόλου σπάνιο, ψάχνοντας την ερμηνεία ενός θέματος που αφορά την πρώην έκδοση στοιχείων στην εποχή του κατά τα άλλα τυπολατρικού ΚΒΣ, να μην καλυφθούμε πλήρως από τις γενικές κατευθύνσεις των ΕΛΠ, αλλά να χρειαστεί να ανατρέξουμε σε παλαιότερες διατάξεις που ακόμα και σήμερα όμως βρίσκονται σε ισχύ.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και το σημερινό θέμα του άρθρου μας, που αφορά την ορθή και σύννομη έκδοση παραστατικών στα καταστήματα εστίασης.

    Όσοι συνάδελφοι έχουν πελάτες με καταστήματα εστίασης (εστιατόρια, ψητοπωλεία κ.λπ.), ουκ ολίγες φορές, έχουν δεχτεί τα δύο παρακάτω σημαντικά ερωτήματα:

    Ερώτηση πρώτη:

    Πότε πρέπει να εκδίδεται η απόδειξη λιανικής πώλησης από την ταμειακή μηχανή; Τι κάνω αν έχω πρόγραμμα εστιατορίου;

    Ερώτηση δεύτερη:

    Αν ο πελάτης τελικά στο τέλος μου ζητήσει τιμολόγιο, τι κάνω σε αυτή την περίπτωση; Μπορώ να κόψω τιμολόγιο σε αντικατάσταση αποδείξεων λιανικής πώλησης, όπως έχω ακούσει;

    Θα δώσουμε με απλό και κατανοητό τρόπο τεκμηριωμένες απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, βασιζόμενοι στην τρέχουσα νομοθεσία, αλλά και παλαιότερες διατάξεις που βρίσκονται ακόμα σε ισχύ.

    Απάντηση πρώτη:

    Σε κάθε περίπτωση η λογική μας στην έκδοση των στοιχείων στα καταστήματα εστίασης είναι ότι πρέπει να εκδίδονται με κάθε σερβίρισμα, είτε πρόκειται για αποδείξεις λιανικών συναλλαγών όταν το κατάστημα διαθέτει Φορολογική Ταμειακή Μηχανή, είτε πρόκειται για προσωρινές αποδείξεις αν διαθέτει ειδικό λογισμικό με πρόγραμμα εστιατορίου (δίνοντας πάντα έμφαση στις τεχνικές λεπτομέρειες που αναλύονται με βάση τις διατάξεις στη συνέχεια).

    Τεκμηρίωση:

    Α) Το ΔΕΛ Ζ ΚΦΑΣ 1142901 ΕΞ 2015, αναφέρει χαρακτηριστικά:

    «Από 01.01.2015, ημερομηνία έναρξης ισχύος των Ε.Λ.Π. (ν.4308/2014), η έκδοση στοιχείων λιανικής γίνεται με τη χρήση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (φορολογική ταμειακή μηχανή ή μηχανισμό Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.), που προβλέπει ο ν.1809/1988 κατά τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου, κατά το χρόνο παράδοσης ή έναρξης της αποστολής, όταν πρόκειται για πώληση αγαθών (άρθρα 12 και 13 Ε.Λ.Π.-ν.4308/2014).
    Περαιτέρω, με το άρθρο 9 της Α.Υ.Ο.ΠΟΛ.1220/2012 η οποία διατηρείται σε ισχύ και με τις διατάξεις του ν.4308/2014, ως προς τις προβλεπόμενες ιδιότητες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Φ.Η.Μ., ορίζεται η διαδικασία έκδοσης των αποδείξεων λιανικής με τη χρήση Φ.Τ.Μ. με πρόγραμμα εστιατορίου, σύμφωνα με την οποία, για κάθε σερβίρισμα παραδίδεται στο τραπέζι μια προσωρινή απόδειξη με τα σερβιριζόμενα είδη και τις επιμέρους αξίες κάθε είδους, χωρίς να αναγράφεται συνολικό άθροισμα του ποσού και στο τέλος εκδίδεται τελική νόμιμη απόδειξη για το «κλείσιμο» του λογαριασμού του τραπεζιού, στην οποία αναφέρονται αναλυτικά τα είδη που καταναλώθηκαν και η συνολική τους αξία. Τα δεδομένα δε τόσο των προσωρινών αποδείξεων όσο και της τελικής απόδειξης, ενταμιεύονται στη φορολογική μνήμη αυτής.
    Συνεπώς, οι εκδίδοντες αποδείξεις λιανικής με τη χρήση Η/Υ και μηχανισμού Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ., μπορούν να κάνουν ανάλογη εφαρμογή των προαναφερομένων και αντί να εκδίδουν σημασμένες αποδείξεις λιανικής πώλησης με κάθε σερβίρισμα, να εκδίδουν προσωρινές αποδείξεις δελτία παραγγελίας με σήμανση και για το «κλείσιμο» του λογαριασμού του τραπεζιού μια απόδειξη λιανικής πώλησης με σήμανση, για το σύνολο των σερβιρισθέντων ειδών».

    Β) Το ΔΕΑΦ Δ 1157368 ΕΞ 2017 ξεκαθαρίζει τα εξής:
    «Με την παράγραφο 9.2 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1220/2012, η οποία διατηρείται σε ισχύ με τις διατάξεις του ν. 4308/2014, ορίζεται το περιεχόμενο των δελτίων Προσωρινών Αποδείξεων που εκδίδονται με Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (Φ.Η.Μ.) με πρόγραμμα εστιατορίου. Όπως αναφέρεται δε στην υποπαράγραφο 9.2.1 (περ. 10) της ανωτέρω απόφασης, στο υποχρεωτικό περιεχόμενο των δελτίων προσωρινών αποδείξεων, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται και μια τουλάχιστον γραμμή για κάθε είδος, στην οποία αναγράφεται η ονομασία, η αξία και η ποσότητα του είδους.
    Όπως έχει γίνει δεκτό (υπ’ αριθμ. ΔΕΛ Ζ ΚΦΑΣ 1142901 ΕΞ 2015/26.10.2015 έγγραφό μας), οι εκδίδοντες αποδείξεις λιανικής με τη χρήση Η/Υ και μηχανισμού Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ., μπορούν να κάνουν ανάλογη εφαρμογή των οριζομένων στην Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1220/2012 και αντί να εκδίδουν σημασμένες αποδείξεις λιανικής πώλησης με κάθε σερβίρισμα, να εκδίδουν προσωρινές αποδείξεις – δελτία παραγγελίας με σήμανση και για το «κλείσιμο» του λογαριασμού του τραπεζιού μια απόδειξη λιανικής πώλησης με σήμανση, για το σύνολο των σερβιρισθέντων ειδών.
    Από τα προαναφερόμενα προκύπτει ότι τα καταστήματα εστιάσεως που χρησιμοποιούν «πρόγραμμα εστιατορίου» πρέπει να εφαρμόζουν τα οριζόμενα στην Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1220/2012.
    Τέλος, στις περιπτώσεις που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1220/2012, αναφορικά με τον τρόπο και το περιεχόμενο των προσωρινών αποδείξεων – δελτίων παραγγελίας (ήτοι εκδίδονται δελτία παραγγελίας στα οποία δεν αναγράφονται αξίες), εφαρμόζονται οι γενικές διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4308/2014, και οι υπόχρεοι οφείλουν να εκδίδουν τα στοιχεία λιανικής πώλησης, με σήμανση από μηχανισμό Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ., κατά τον χρόνο παράδοσης των αγαθών, ήτοι με κάθε σερβίρισμα».

    Απάντηση δεύτερη:

    Δεν επιτρέπεται πλέον η έκδοση τιμολογίου πώλησης σε αντικατάσταση των εκδοθέντων αποδείξεων λιανικής πώλησης, όπως στο παρελθόν. Η διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθείται, παρουσιάζεται παρακάτω.

    Τεκμηρίωση:

    Το ΔΕΛ Ζ ΚΦΑΣ 1142901 ΕΞ 2015/26.10.2015, αναφέρει χαρακτηριστικά για την έκδοση παραστατικών από τους εκμεταλλευτές που διαθέτουν φαγητά και ποτά για επιτόπια κατανάλωση και τους εκμεταλλευτές τουριστικών καταλυμάτων, για τις παρεχόμενες από αυτούς υπηρεσίες:
    «Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 38 του ν. 4308/2014, από την 1η Ιανουαρίου 2015 καταργήθηκε κάθε διάταξη, ερμηνευτική εγκύκλιος ή Οδηγία που είχε εκδοθεί δυνάμει των διατάξεων του Κ.Β.Σ. (Π.Δ. 186/1992) ή του Κ.Φ.Α.Σ. (ν.4093/2012). Κατά συνέπεια, στις περιπτώσεις που εκδίδονται αποδείξεις λιανικής πώλησης από εκμεταλλευτές καταστημάτων, που διαθέτουν φαγητά και ποτά για επιτόπια κατανάλωση ή και από τμήματα των τουριστικών καταλυμάτων για τη διάθεση στο κοινό οποιουδήποτε είδους τροφής ή ποτού για επιτόπια κατανάλωση (π.χ. εστιατόριο, καφετέρια, μπαρ), δεν μπορεί να γίνει πλέον χρήση των οριζομένων στην εγκύκλιο ΠΟΛ.1098/1991, περί έκδοσης τιμολογίου σε αντικατάσταση των εκδοθέντων αποδείξεων λιανικής πώλησης, λόγω της μη έγκαιρης γνωστοποίησης της ιδιότητας του πελάτη – οντότητας, καθώς η εγκύκλιος αυτή έπαψε να ισχύει από 01.01.2015. Στις περιπτώσεις που, έχει λανθασμένα εκδοθεί απόδειξη λιανικής αντί για τιμολόγιο, μπορεί να γίνει χρήση των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 12 του ν.4308/2014, μπορεί δηλαδή να εκδοθεί πιστωτικό στοιχείο λιανικής πώλησης και στη συνέχεια τιμολόγιο προς την πράγματι αντισυμβαλλόμενη οντότητα για την ορθή απεικόνιση της συναλλαγής».

    Συμπέρασμα:

    Διαβάζοντας προσεχτικά όλες τις παραπάνω διατάξεις που ξεκαθαρίζουν πλήρως το τοπίο της έκδοσης στοιχείων από τα καταστήματα εστίασης, διαπιστώνουμε πως καταλυτικό ρόλο στην ερμηνεία της διοίκησης με βάση τα ΕΛΠ, διαδραματίζει η ΠΟΛ.1220/2012, η οποία συνεχίζει να βρίσκεται σε ισχύ, αν και έχει δημοσιευτεί πριν την εισαγωγή του Ν.4308/2014.

    Οι εξαιρέσεις λοιπόν στη δουλειά μας έρχονται να επιβεβαιώσουν κάθε φορά τον κανόνα….

    Αυτό που πρέπει βέβαια να έχουμε συνεχώς κατά νου, είναι πως αρκετές ερμηνευτικές εγκύκλιοι της προ ΕΛΠ εποχής, δεν έχουν καμία ισχύ αυτή την περίοδο.

    Η εξέταση σε κάθε περίπτωση της νομολογίας που βρίσκεται σε ισχύ για οποιοδήποτε θέμα , αποτελεί «μεγάλο βραχνά» για τους νέους λογιστές και όχι μόνο, λόγω της  δαιδαλώδους, αλλά και συνεχώς μεταβαλλόμενης νομοθεσίας.

    Άραγε αποτελεί άπιαστο όνειρο η απλοποίηση και εκ νέου κωδικοποίηση της νομοθεσίας, προς όφελος τόσο της αγοράς, όσο και των λογιστών-φοροτεχνικών;

    Το μέλλον θα δείξει…

    Πηγή: TAXHEAVEN.GR

     

    Πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ με απλά λόγια…

     

    Του Γιώργου Χρυσού, Οικονομολόγου – Σύμβουλου Εργασιακών Θεμάτων.

     

    Μαζί με την υγειονομική κρίση, που μαστίζει την κοινωνία τον τελευταίο καιρό, ήρθε και ένα έκτακτο μέτρο για να διαταράξει τις σχέσεις ανάμεσα σε εργοδότη-εργαζόμενο. Το όνομα αυτού: ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ.

    Με το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, ο εργοδότης μπορεί να μειώσει έως και 50 % τις ώρες , κατά τις οποίες απασχολεί τους εργαζόμενούς του.

    Αναφέρεται αποκλειστικά σε εργαζόμενους με πλήρη εργασιακή σχέση και όχι με μερική απασχόληση. Επίσης, δεν απαιτείται η συγκατάθεση του εργαζόμενου, με ότι κινδύνους μπορεί να εγείρει κάτι τέτοιο .

    Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ έχουν όλες οι επιχειρήσεις, οι οποίες εμφανίζουν μείωση του τζίρου τους τουλάχιστον κατά 20%. Καθώς και οι επιχειρήσεις, που λειτουργούν για πρώτη φορά και δεν έχουν καταγράψει έσοδα τους προηγούμενους μήνες.

    Η διαδικασία ένταξης και κάποιες λεπτομέρειες παρουσιάζονται στο συνημμένο βίντεο.

    Έχουμε, λοιπόν, την περίπτωση όπου ένας εργαζόμενος απασχολείται 5 φορές τη βδομάδα από 8 ώρες. Ο εργοδότης του, έχοντας πάντα ως δεδομένο ότι είχε μείωση του τζίρου του κατά 20 %, δικαιούται να τον εντάξει στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ και να επιλέξει να τον απασχολεί, για παράδειγμα, 5 φορές από 4 ώρες.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο εργοδότης για ασφαλιστικές εισφορές θα πληρώσει μόνο τις ώρες εκείνες τις οποίες εργάστηκε ο εργαζόμενος.

    Τι χρήματα θα πάρει, όμως, ο εργαζόμενος τελικά ;

    Από τη στιγμή που ο εργοδότης του ενταχθεί στο ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ και προβεί σε μείωση κατά το ήμισυ του ωραρίου του , ο επιχειρηματίας θα καλεστεί να πληρώσει μόνο το μισό καθαρό μισθό του και ο εργαζόμενος θα λάβει από τον κρατικό προϋπολογισμό το 60% από το μισό των καθαρών αποδοχών του, που έχασε.

    Σε περίπτωση που οι καθαρές αποδοχές του υπολείπονται του καθαρού νομοθετημένου κατώτατου μισθού ή ημερομισθίου, η διαφορά που προκύπτει αναπληρώνεται και πάλι από το κράτος.

    Αναλυτικά παραδείγματα μπορείτε να δείτε μέσα στο βίντεο, καθώς επίσης και χρήσιμες απαντήσεις σε φλέγοντα ερωτήματα.

    Τέλος, η διάρκεια του προγράμματος έχει πάρει ήδη παράταση έως το τέλος του έτους. Εύχομαι το 2021 να μην χρειαστεί η παράταση του προγράμματος και να επιστρέψουμε στην κανονικότητα, αλλά όλα τα μηνύματα που μας έρχονται από το μέλλον είναι δυσοίωνα.

     

     

    Βεβαιώσεις ΕΦΚΑ και έναρξη ή μεταβολή στη ΔΟΥ!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    Γνωρίζετε ότι…

    Κατά την έναρξη ή μεταβολή  εργασιών όπου απαιτείται βεβαίωση του Ε.Φ.Κ.Α. για φορολογούμενους που υπάγονται στην ασφάλιση του πρώην Ο.Α.Ε.Ε. σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, θα γίνονται δεκτές οι βεβαιώσεις που εκδόθηκαν μέσω διαδικτύου.

    Πηγές:

    • Ε.2139/06.08.2020
    • οικ.17535/Δ1.6002/6.5.2020

     

     

     

    ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΡΕΥΜΑΤΟΣ: Νεότερη ενημέρωση από το idika.gr!

    ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

    ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

    ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

     

    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (16/09/2020)

    www.idika.gr

     

    Οι αιτήσεις του ΚΟΤ και του Μητρώου Ευάλωτων Πελατών ελέγχονται βάσει:

    • Της φορολογικής δήλωσης 2020, όσον αφορά εισοδήματα και σύνθεση νοικοκυριού.

    • Της τελευταίας εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ (2019), όσον αφορά ακίνητη περιουσία.

    Ο έλεγχος των νέων αιτήσεων, όσον αφορά ακίνητη περιουσία, βάσει της τελευταίας εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ (2020), θα ξεκινήσει να γίνεται αφού πρώτα ολοκληρωθεί η εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ 2020.

    Η ακριβής ημερομηνία έναρξης του ελέγχου των νέων αιτήσεων, με βάσει την τελευταία εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ (2020) θα ανακοινωθεί στη σελίδα της ΗΔΙΚΑ.

    Οι πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν ή θα υποβάλλουν αίτηση από την 01/09/2020, και πριν την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ 2020, και οι οποίοι έχουν μεταβολές στην ακίνητη περιουσία τους μέσα στο 2019 (εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ 2020), μπορούν αν θέλουν, να κάνουν νέα αίτηση, αφού ξεκινήσει ο έλεγχος των αιτήσεων βάσει της τελευταίας εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ 2020.

    Υπενθυμίζεται ότι:  

    • Οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αίτηση οποιαδήποτε στιγμή επιθυμούν εντός του έτους (αφού πρώτα ακυρώσουν ήδη υπάρχουσα υποβληθείσα αίτηση).

    • Με την παρέλευση διμήνου από τη λήξη της διορίας υποβολής φορολογικών δηλώσεων (από 01/09/2020 έως και 31/10/2020), όσοι από τους εν ενεργεία δικαιούχους δεν έχουν υποβάλλει νέα αίτηση, θα απενταχθούν αυτόματα από το ΚΟΤ.