Σάββατο, 21 Μαΐου, 2022

     Ορθή διαχείριση σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή του COVID-19!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Λάμπρος Μπέλεσης
    Διευθύνων Σύμβουλος BBC CONSULTING SA | Αντιπρόεδρος ΠΑ.Ε.Λ.Ο.

    Πρακτικές προτάσεις  άμεσης  διαχείρισης σε περιόδους κρίσης όπως η παρατεταμένη κρίση του COVID-19!

    Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα που  αντιμετωπίζουν οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις σε περιόδους οικονομικής κρίσης ή σε ειδικές περιόδους  ιδιαίτερης δυσκολίας που οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες,  όπως αυτή τη στιγμή συμβαίνει με την πανδημία του COVID-19 είναι πρωτίστως η πρακτική διαχείριση αυτών των καταστάσεων  από τον επιχειρηματία, γεγονός  που έχει άμεση προέκταση και ουσιαστικά δίνει την σκυτάλη στον οικονομικό  σύμβουλο , στον οικονομικό διευθυντή ή στον  τον λογιστή της επιχείρησης, κάτι που βιώσαμε την προηγούμενη χρονιά και που φαίνεται ότι βρίσκεται και πάλι μπροστά μας.

    Στις  παρακάτω γραμμές θα προσπαθήσουμε με έναν πολύ απλό και λιτό τρόπο να περιγράψουμε τι θα πρέπει να προσέξουμε, ώστε βγαίνοντας από την κρίση να  έχουμε καταφέρει με την σωστή πρακτική διαχείριση να φύγουμε με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για την επιχείρηση μας ,που φυσικά έχει άμεση προέκταση και στους εργαζόμενους  και στην γενικότερη κατάσταση της οικονομίας.

    Α) ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ

    *  Περιορίστε στο ελάχιστο τις αγορές σας και φροντίστε να προβαίνετε κυρίως σε εκείνες που από πριν γνωρίζετε ότι θα μετατραπούν σίγουρα σε πωλήσεις.

    *  Επίσης προγραμματίστε ώστε  οι πωλήσεις  που αντιστοιχούν στις αγορές να γίνονται με μικρό κύκλο εξόφλησης  κι αν είναι δυνατόν και με άμεση εξόφληση       *  Περιορίστε στο ελάχιστο δυνατό τα αποθέματα σας(το να έχετε δεσμευμένα κεφάλαια στο stock είναι μεγάλο λάθος γενικά, πόσο μάλλον σε περίοδο κρίσης ).

    • Τέλος  αν το λογισμικό σας διαθέτει την κατάλληλη πληροφόρηση  επιλέξτε να στοκάρετε εμπορεύματα από τα οποία συνήθως έχετε υψηλό τζίρο ώστε με το άνοιγμα της αγοράς να πετύχετε γρήγορες πωλήσεις.

     

    Β) ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΞΟΔΩΝ

    Θα πρέπει οι δαπάνες να περιορισθούν στις ελάχιστες δυνατόν.  Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα έσοδα και αν συμβαίνει αυτό θα πρέπει να γίνει περιορισμός στις  δαπάνες, να περιοριστούν τα σταθερά έξοδα σε αυτά που χρειάζονται για την λειτουργία της επιχείρησης (ενοίκια, ΔΕΗ, προσωπικό ασφαλείας πχ γραμματεία-λογιστές) ενώ από τα μεταβλητά έξοδα θα πρέπει να διατηρήσουμε μόνο αυτά που μάς φέρνουν έσοδα.

    3) ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ CASH FLOW

    *  Περιορίστε στο ελάχιστο δυνατόν την πίστωση σε πελάτες και προσπαθήστε να έχετε  συναλλαγές  μαζί τους κυρίως με άμεση εξόφληση. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή η αξιολόγηση της χρηματοπιστωτικής ικανότητας των πελατών σας στην περίοδο της κρίσης  γιατί υπάρχει κίνδυνος η επιχείρηση όσο εύρωστη και αν είναι να καταρρεύσει στην διάρκεια της κρίσης.

    *  Δημιουργήστε ένα πλάνο πληρωμών και οργανώστε τις πληρωμές σας με προτεραιότητα ανάγκης για την λειτουργία της επιχείρησης και  τον επιχειρηματία.

    *  Προσπαθήστε να μεταφέρετε για αργότερα  όσο περισσότερο γίνεται κάποιες πληρωμές, όμως προσοχή η μεταφορά δεν σημαίνει ότι δεν θα πληρωθούν ποτέ!!……άρα καθυστέρηση πληρωμών σε μεταφορά με μέτρο…

    • Αξιοποιήστε τα εργαλεία της τράπεζας (κεφάλαια κίνησης , πιστωτικά όρια, πιστωτικές κάρτες).
    • Για τις πληρωμές προς το δημόσιο ενταχθείτε στα προγράμματα ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ και κάτι για το οποίο  φυσικά πρέπει να  ενημερώνει ο οικονομικός  σύμβουλος ή ο λογιστής ώστε ο διακανονισμός να σας εξασφαλίσει μικρά κεφάλαια κίνησης.
    • Αξιοποιήστε τα νέα μικρά πιστωτικά ιδρύματα (αφού μέχρι στιγμής οι συστημικές τράπεζες το μόνο που κάνουν δυστυχώς είναι να δημιουργούν προβλήματα και όχι να βοηθούν τους επιχειρηματίες, οι δε διαχειριστές δανείων δεν είναι ακόμη ελαστικοί σε διαπραγματεύσεις)  που θα δημιουργηθούν τους επόμενους μήνες και θα χρηματοδοτούν με ποσά μέχρι 25000 τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.
    • Πρέπει να επιτευχθεί μείωση του κόστους αμοιβών προσωπικού χωρίς να δημιουργήσετε πρόβλημα στον βασικό κορμό στελεχών της επιχείρησης και επομένως να φροντίσετε να στηρίξετε τους τρείς πυλώνες λειτουργίας της επιχείρησης “ επιχειρηματίας-επιχείρηση-προσωπικό “(ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΚΑΙ ΛΕΠΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟ).
    • Αξιοποιήστε τέλος όλα τα εργαλεία που πιθανόν να σας  δίνει η κρατική διοίκηση ώστε να μπορέσετε να μειώσετε τα κόστη.

    Όπως συμβαίνει συνήθως ,μετά την κρίση θα υπάρξουν πολλές επιχειρηματικές ευκαιρίες που για να τις αξιοποιήσει κανείς θα πρέπει  να έχει παραμείνει …. ζωντανός στην διάρκεια της κρίσης και ήδη έχει φανεί η ανάπτυξη να έρχεται ,όσο και αν την καθυστερεί η ΠΑΝΔΗΜΙΑ που σίγουρα διανύει τα τελευταία της στάδια!

    Λάμπρος Μπέλεσης

    Αντιπρόεδρος ΠΑΕΛΟ 

     

    ~ Διαφήμιση ~
    - Advertisement -spot_img

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    - Advertisement -spot_img
    ~ Διαφήμιση ~

    ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ