ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR
Γνωρίζετε ότι…
- Για τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης άνω των πέντε (5) μέτρων, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης του σκάφους(τεκμήριο) επί συντελεστή δεκατρία τοις εκατό (13%).
- Δεν λαμβάνεται υπόψη η δαπάνη για την αμοιβή του πληρώματος.
- Από το φόρο αυτό, εξαιρούνται τα ιστιοφόρα σκάφη και πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπον τρεχαντήρι, βαρκαλάς, πέραμα, τσερνίκι, λίμπερτυ τα οποία προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση.
Παρατήρηση:
Τα ποσά της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης(τεκμηρίου) μειώνονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) προκειμένου για ιστιοφόρα σκάφη. Κατά το ίδιο ποσοστό μειώνονται και για πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευασθεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση.
Συμπέρασμα:
Τα ιστιοφόρα σκάφη, καθώς και τα τα πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», ενώ δεν έχουν φόρο πολυτελείας, εξακολουθούν να έχουν τεκμήριο κατοχής μειωμένο όμως κατά 50% σε σχέση με τα υπόλοιπα.
Θα επανέλθουμε με πολύ χρήσιμες πληροφορίες στο θέμα των σκαφών και των επιβαρύνσεων που επιφυλάσσουν σε επόμενο άρθρο μας!
Διατάξεις:
- Άρθρο 44 Ν.4111/2013
- Άρθρο 31 Ν.4172/2013