Ο Λογιστής μπορεί να διαβιβάζει όλα τα έσοδα των πελατών του έως τις 20 του επόμενου μήνα από την έκδοση εκάστου παραστατικού;
Ναι αλλά μόνο για την περίοδο ανοχής και όχι υποχρεωτικά.
Από τη νομοθέτηση του σχετικού άρθρου των κυρώσεων και μετά ο Λογιστής έχει την υποχρέωση για τη διαβίβαση μόνο των εξόδων που λαμβάνει από Τύπους Παραστατικών της Κατηγορίας Α1 Αντικριζόμενα Παραστατικά Εκδότη ημεδαπής / αλλοδαπής, της Κατηγορίας Β1 Μη Αντικριζόμενα Παραστατικά Λήπτη ημεδαπής/αλλοδαπής, της Κατηγορίας Β2 Αντικριζόμενα Παραστατικά Λήπτη ημεδαπής/αλλοδαπής και της Κατηγορίας Γ Εγγραφές Τακτοποίησης Εσόδων Εξόδων, βάσει των ορίων που προβλέπονται στην Α.1138/2020.
Σχετικά με τα έσοδα δύναται να διαβιβάζει μόνο τα έσοδα των Επιχειρήσεων που έχουν τα όρια της Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης.
Σε κάθε περίπτωση προκρίνεται οι Επιχειρήσεις να διαβιβάζουν ανεξαρτήτως ορίου τα έσοδα τους με ηλεκτρονικό μέσο (Πάροχος, ERP, Εφαρμογή Έκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών της ΑΑΔΕ, ΦΗΜ για συναλλαγές λιανικής) και οι Λογιστές μόνο τα Έξοδα και τις εγγραφές τακτοποίησης εσόδων – εξόδων.
Σημαντική σημείωση: Το ζήτημα αυτό, με βάση τα λεγόμενα της ΑΑΔΕ, θα ξεκαθαρίσει και επίσημα με την αναθεώρηση της Α.1138/2020.
Όπως μας έχει ενημερώσει σε εκδηλώσεις της ΠΑΕΛΟ, ο κ.Ντίνος, όσες οντότητες εμπίπτουν στην χρήση της ειδικής φόρμας καταχώρισης και παρακολουθούνται από λογιστή, ο οποίος καταχωρεί στο λογιστικό του πρόγραμμα τις εγγραφές εσόδων και εξόδων, δε θα χρειάζεται να καταχωρούν μια –μια στη φόρμα τις εγγραφές, αλλά θα διαβιβάζονται από το λογιστικό πρόγραμμα και θα πέφτουν στη φόρμα. Εξυπακούεται πως οι οντότητες αυτές, εξακολουθούν να εκδίδουν χειρόγραφα παραστατικά.
Προτείνεται η διαβίβαση να γίνεται με τους κωδικούς του λογιστή, κατόπιν εξουσιοδότησης από τον πελάτη, για τη διαχείριση των ηλεκτρονικών βιβλίων.
Σε κάθε περίπτωση, η λύση της μηχανογράφησης, είναι σίγουρα η πιο ενδεδειγμένη για όλους!