Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου, 2024

    Ο δεκάλογος της οικονομίας την εβδομάδα που πέρασε!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Μαρία Δ.Ι. Σκοτάδη
    Μαρία Δ.Ι. Σκοτάδηhttps://taxiskep.gr
    Οικονομολόγος-Λογίστρια Φοροτεχνικός Α' Τάξης | Εγκεκριμένη εμπερογνώμων από την ειδική γραμματεία διαχείρισης ιδιωτικού χρέους | Νόμιμη εκπρόσωπος του taxiskep.gr

    1.Υποχρεωτική η προσυμπλήρωση εσόδων – εξόδων κατά την υποβολή Δηλώσεων ΦΠΑ από 1.1.2024

     

    Ειδικότερα, κατά την υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ από τις επιχειρήσεις, από 01.01.2024 και εφεξής, προβλέπονται τα εξής:

    Έσοδα – Εκροές ΦΠΑ

    • Επιτρέπεται η μεταφορά ποσών από κωδικό εκροών σε έτερο κωδικό εκροών με κατηγορία ΦΠΑ 0%.
    • Επιτρέπεται η υποβολή περισσότερων εσόδων από αυτά που έχουν διαβιβαστεί στο myDATA.
    • Σε περίπτωση αντικειμενικής δυσχέρειας διόρθωσης εσόδων επιτρέπεται η χρήση εναλλακτικού τρόπου προσυμπλήρωσης με Τύπο Παραστατικού 11.4 – Πιστωτικό Στοιχείο Λιανικής με ένδειξη «Λογιστική Εγγραφή» και διακριτή αναφορά στα σχόλια με την ένδειξη «Δυσχέρεια Συσχέτισης».

    Έξοδα – Εισροές ΦΠΑ

    • Επιτρέπεται η μεταφορά ποσών από κωδικό εισροών σε έτερο κωδικό εισροών για όλες τις κατηγορίες εξόδων.
    • Επιτρέπεται η υποβολή λιγότερων εξόδων από αυτά που έχουν διαβιβαστεί στο myDATA.
    • Σε περίπτωση αντικειμενικής δυσχέρειας διαβίβασης εξόδων επιτρέπεται η χρήση εναλλακτικού τρόπου προσυμπλήρωσης με Τύπο Παραστατικού 14.30 – Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια (Δυναμικό) και διακριτή αναφορά στα σχόλια με την ένδειξη «Δυσχέρεια Συσχέτισης».
    • Επιτρέπεται και παρακολουθείται συστημικά η ετεροχρονισμένη δήλωση εξόδων, σε επόμενη φορολογική περίοδο ΦΠΑ από αυτή που αντιστοιχεί στην ημερομηνία έκδοσης των αντίστοιχων παραστατικών και εμφανίζεται στο myDATA, εντός όμως της χρήσης που αφορούν.

    Περαιτέρω, για την ευχερέστερη κατανόηση της προσυμπλήρωσης της δήλωσης ΦΠΑ ανά φορολογική περίοδο και τον εντοπισμό τυχόν ασυμφωνιών με τα δεδομένα που τηρούν οι επιχειρήσεις, από σήμερα η πλατφόρμα myDATA παρέχει τη δυνατότητα άντλησης αρχείων για κάθε φορολογική περίοδο, όπου καταγράφονται, ανά διαβιβαζόμενο παραστατικό, οι αξίες που προσυμπληρώνονται για αυτό στους κωδικούς εκροών και εισροών. Η νέα υπηρεσία της πλατφόρμας myDATA ονομάζεται «Ανάλυση για Προσυμπλήρωση ΦΠΑ»

    2.Ελεύθεροι επαγγελματίες: πλατφόρμα για την αμφισβήτηση των τεκμηρίων

    Σύμφωνα με τον νέο νόμο, ο οποίος ισχύει από 1η Ιανουαρίου 2024, υπάρχει ρητή πρόβλεψη ότι ο ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να αμφισβητήσει το ποσό που προκύπτει από την εφαρμογή του τεκμηρίου της ελάχιστης αμοιβής πέραν από τους λόγους που ισχύουν ήδη και που καθιστούν το τεκμήριο μαχητό (ασθένεια, ανωτέρα βία, κλπ).

    Εντός του Απριλίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για το τεκμαρτό εισόδημα, η οποία θα επιτρέπει σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες να αμφισβητήσουν τα τεκμήρια, εφόσον θεωρούν ότι το εισόδημα τους είναι χαμηλότερο από αυτό που προκύπτει.

    Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να ζητήσει την διενέργεια ελέγχου από τις φορολογικές αρχές προκειμένου να αποδειχθεί η ακρίβεια της δήλωσής του για εισόδημα μικρότερο του τεκμαρτού.

    Παράλληλα, το τεκμήριο είναι μαχητό και μπορεί να αμφισβητηθεί εφόσον συντρέχει κάποια από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

    στρατιωτική θητεία, φυλάκιση, νοσηλεία σε νοσοκομείο ή κλινική, αδυναμία άσκησης δραστηριότητας λόγω εγκυμοσύνης ή κατά τους 12 μήνες μετά τον τοκετό ή την υιοθεσία ή αναδοχή τέκνου, εκτεταμένες φυσικές καταστροφές που κατέστησαν αδύνατη, συνολικά ή μερικά, την άσκηση της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, ανάκληση της άδειας λειτουργίας της ατομικής τους επιχείρησης ή της άδειας άσκησης επαγγέλματός τους, απαγόρευση λειτουργίας του καταστήματος ή άλλου χώρου άσκησης της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής τους δραστηριότητας σε εφαρμογή απόφασης δημόσιας αρχής για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας ή άλλου λόγου που υπαγορεύει το δημόσιο συμφέρον, καθώς και άλλοι λόγοι ανωτέρας βίας που εμποδίζουν την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

    3.Ανείσπρακτα ενοίκια

    Για να μην φορολογηθείτε:

    1. Να εκδοθεί εις βάρος του μισθωτού διαταγή πληρωμής ή διαταγή απόδοσης  χρήσης μισθίου ή δικαστική απόφαση αποβολής ή επιδίκασης  μισθωμάτων ή έχει ασκηθεί εναντίον του μισθωτή αγωγή αποβολής ή επιδίκασης  μισθωμάτων.
    2. Να καταθέσουν στην εφορία φωτοαντίγραφα των διαταγών, δικαστικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί ή αγωγών που έχουν ασκηθεί. Εάν δεν υποβληθούν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη δήλωση των ανείσπρακτων ενοικίων τότε τα ποσά που έχουν δηλωθεί ως ανείσπρακτα εισοδήματα δεν θα ληφθούν υπόψη και η Εφορία θα προχωρήσει σε νέα εκκαθάριση της δήλωσης φορολογώντας τα συγκεκριμένα ποσά.
    3. Από όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά που κατά περίπτωση προσκομίζονται στη Δ.Ο.Υ. θα πρέπει να προκύπτει το χρονικό διάστημα για το οποίο οφείλονται μισθώματα.

    Σε περίπτωση που ο μισθωτής έχει πτωχεύσει, αρκεί η προσκόμιση αντιγράφου του πίνακα αναγγελίας χρεών, στον οποίο εμφανίζεται η απαίτηση  του εκμισθωτή / υπεκμισθωτή.

    Στην περίπτωση που όλα κυλήσουν ομαλά, τα ενοίκια που δεν εισπράχθηκαν κατά τη διάρκεια του 2023 αλλά και ενοίκια που είχαν δηλωθεί ως ανείσπρακτα το προηγούμενο φορολογικό έτος και εισπράχθηκαν το 2023 θα πρέπει να δηλωθούν  στη συνέχεια πρώτα στο έντυπο Ε2 και αυτομάτως θα μεταφερθούν στο Ε1.

    Στην περίπτωση που δεν τηρηθεί μία εκ των δύο προαναφερόμενων προϋποθέσεων, δηλαδή δεν καταθέσει ο φορολογούμενος την ανάλογη αίτηση ή αυτή είναι ελλιπής , τότε θα πρέπει να δηλώσει και να φορολογηθεί κανονικά τα ανείσπρακτα ενοίκια, χωρίς να έχει δικαίωμα χρήσης της συγκεκριμένης διάταξης.

    Μπορεί η συγκεκριμένη διάταξη να έχει εφαρμογή εδώ και χρόνια  όμως αρκετοί είναι οι  φορολογούμενοι που την ξεχνούν ή την αγνοούν με αποτέλεσμα να βρίσκονται προ εκπλήξεως και επιβαρύνονται με φόρο για εισοδήματα που δεν έχουν εισπράξει και πολλές φορές είναι σχεδόν απίθανο και να το καταφέρουν.

    Το ετήσιο καθαρό φορολογητέο εισόδημα από ενοίκια φορολογείται αυτοτελώς από το πρώτο ευρώ αφού προηγουμένως αφαιρεθεί ποσοστό 5% που αναγνωρίζεται ως δαπάνη για επισκευή, συντήρηση, ανακαίνιση και άλλες λειτουργικές ανάγκες των εκμισθούμενων ακινήτων. Τα εισοδήματα από ενοίκια φορολογούνται ως εξής:

    • 15% για τα πρώτα 12.000 ευρώ του εισοδήματος
    • 35% για το τμήμα του εισοδήματος από τα 12.001 έως τα 35.000 ευρώ
    • 45% για το τμήμα του εισοδήματος πάνω από τα 35.000 ευρώ.
    • 4.Τουρισμός για Όλους 2024
    • Σε λίγες μέρες ανοίγει η πλατφόρμα .Μέσω του προγράμματος χορηγείται, κατόπιν σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης και επιλογής μέσω κλήρωσης, οικονομική διευκόλυνση ως εξής:
    • -Ποσό ύψους διακοσίων (200) ευρώ σε φυσικά πρόσωπα που πληρούν τις οριζόμενες από το άρθρο 2 προϋποθέσεις.

      -Ποσό ύψους τριακοσίων (300) ευρώ σε φυσικά πρόσωπα:

      άγαμα ή σε κατάσταση χηρείας με προστατευόμενα τέκνα, βάσει τελευταίας εκκαθαρισμένης κατά την υποβολή της αίτησης Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων 2022,

      έγγαμα ή μέρη συμφώνου συμβίωσης με τρία προστατευόμενα τέκνα και άνω, βάσει τελευταίας εκκαθαρισμένης κατά την υποβολή της αίτησης κοινής ή χωριστής Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων 2022.

      Σημειώνεται ότι η επίκληση της ύπαρξης του ανωτέρω αριθμού τέκνων για τη λήψη της επαυξημένης ενίσχυσης είναι δυνατή άπαξ.

      Συνταξιούχους όλων των Ταμείων με οριστική απόφαση απονομής σύνταξης λόγω γήρατος έως 31.12.2022, που πληρούν τις οριζόμενες από το άρθρο 2 προϋποθέσεις.

      -Ποσό ύψους τετρακοσίων (400) ευρώ, ειδικώς για ΑμεΑ, με ισχύουσα απόφαση συνολικού ποσοστού αναπηρίας από 67% και άνω κατά την υποβολή της αιτήσεως, καθώς και για κληρωθέντες δικαιούχους με τέκνα ΑμεΑ με ισχύουσα Απόφαση συνολικού ποσοστού αναπηρίας από 67% και άνω κατά την υποβολή της αιτήσεως, σύμφωνα με την περιγραφόμενη στο Άρθρο 5 διαδικασία.

      -Σημειώνεται ότι η επίκληση της ιδιότητας ΑμεΑ είναι δυνατή άπαξ, είτε από το αιτούμενο πρόσωπο ΑμεΑ είτε από αιτούμενο με τέκνο ΑμεΑ, που πληρούν τις οριζόμενες από το άρθρο 2 προϋποθέσεις.

      Σε περίπτωση δικαιούχου που πληροί τις προϋποθέσεις περισσότερων της μίας εκ των ως άνω κατηγοριών, η αίτηση κατατάσσεται στην κατηγορία με το μέγιστο ποσό επιδότησης.

      Τα ως άνω ποσά αφορούν αποκλειστικά τον δικαιούχο και δεν αυξάνονται σε περίπτωση ύπαρξης εξαρτώ-μενων από αυτόν μελών.

      Με άυλη κάρτα το voucher

      Η ως άνω οικονομική διευκόλυνση πιστώνεται από τον Φορέα Υλοποίησης, στον δικαιούχο, όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 2 της παρούσας, σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτό από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), αντίστοιχα.

      Για την έκδοση της ανωτέρω ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού δημιουργείται ειδική εφαρμογή από τον Φορέα Υλοποίησης, προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ).

      5.Εξοικονομώ για τις επιχειρήσεις: Επιδότηση έως 50% στις δαπάνες

    • Στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των επιχειρήσεων και η μείωση της κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας και κατά συνέπεια των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα (CO2) -τουλάχιστον κατά 30% για κάθε επιχείρηση.

      Με αυτά τα δεδομένα, οι ωφελούμενες επιχειρήσεις θα λάβουν ενίσχυση, προκειμένου να προβούν σε εγκατάσταση ενεργειακά, αποδοτικού εξοπλισμού, που αφορά στα εξής:

    • Συστήματα θέρμανσης με χρήση αντλιών θερμότητας (όπου εμπεριέχονται και ηλιοθερμικά συστήματα αύξησης της απόδοσης των αντλιών θερμότητας και μέσω αποθήκευσης θερμότητας)
      Συστήματα ηλιακής θέρμανσης
      Έξυπνες συσκευές μέτρησης της καταναλισκόμενης ενέργειας (πίσω από το μετρητή του δικτύου)
      Λοιπές παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας, μέσω της εγκατάστασης ενεργειακά αποδοτικού εξοπλισμού και συστημάτων για την εξοικονόμηση ενέργειας στην παραγωγή, την αποθήκευση, τη διανομή προϊόντων, καθώς και τη λειτουργία των εταιρειών.
      Οι δικαιούχοι
      Το πρόγραμμα απευθύνεται σε υφιστάμενες επιχειρήσεις -μικρές (εμπεριέχονται και οι πολύ μικρές), μεσαίες και μεγάλες- που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ, είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής και έχουν ιδρυθεί έως την 31η.12.2023.

      Οι εν λόγω επιχειρήσεις θα μπορούν να υποβάλουν μία και μοναδική αίτηση χρηματοδότησης ανά ΑΦΜ. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να έχουν εκδώσει το 1ο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ – ή τον Ενεργειακό Έλεγχο, εφόσον απαιτείται βάσει των κατηγοριών δαπανών) της εγκατάστασης υλοποίησης της επένδυσης ή να το υποβάλουν εντός 20 ημερών από τη στιγμή της υποβολής της προσωρινά υποβληθείσας αίτησης συμμετοχής.

      Ύψος ενίσχυσης
      Το ακριβές ύψος της ενίσχυσης θα προκύπτει, λαμβάνοντας υπόψη: το μέγεθος κάθε επιχείρησης, το ποσοστό ενίσχυσης και τον μέγιστο προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών (με την επιφύλαξη μη υπέρβασης του ανώτατου ορίου σώρευσης του ΕΚ 2831/2023 de minimis).

      Ειδικότερα, για τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης οι μικρές επιχειρήσεις θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις, με μέγιστο προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών ύψους 20.000 ευρώ. Το ποσοστό ενίσχυσης διαμορφώνεται στο 50%, οπότε θα μπορούν να λάβουν μέχρι 10.000 ευρώ.

      Οι μεσαίες και οι μεγάλες επιχειρήσεις αντιστοίχως, θα δύνανται να καταθέσουν αιτήσεις με μέγιστο προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών ύψους 25.000 ευρώ. Στην περίπτωση αυτών, το ποσοστό ενίσχυσης διαμορφώνεται σε 40%. Συνεπώς, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις θα μπορούν να λάβουν, επίσης μέχρι 10.000 ευρώ ενίσχυση.

      Οι δαπάνες που είναι επιλέξιμες
      Κάθε αίτηση χρηματοδότησης αφορά στην ενίσχυση:

      i. δαπάνης εξοπλισμού:

      αγοράς ενός νέου συστήματος θέρμανσης με χρήση αντλιών θερμότητας
      αγοράς ενός νέου συστήματος ηλιακής θέρμανσης
      αγοράς έξυπνών συσκευών μέτρησης της καταναλισκόμενης ενέργειας (πίσω από το μετρητή του δικτύου)
      λοιπών παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας
      ii. δαπανών υπηρεσιών:

      εκτέλεσης των αναγκαίων συμπληρωματικών εργασιών για την εγκατάσταση του νέου εξοπλισμού (π.χ. κόστος μεταφοράς, εγκατάστασης, παραμετροποίησης του νέου εξοπλισμού (αντλία θερμότητας, ηλιοθερμικό σύστημα, σύστημα ηλιακής θέρμανσης, έξυπνος μετρητής κ.λπ.)
      έκδοσης δύο ΠΕΑ, για την εγκατάσταση υλοποίησης της επένδυσης που έχει δηλωθεί στην αίτηση
      υλοποίησης Ενεργειακού Ελέγχου (πριν την έναρξη της επένδυσης και ακολούθως αυτής, αντίστοιχα της διαδικασίας για τα ΠΕΑ), η οποία είναι επιλέξιμη, μόνο στην περίπτωση όπου υπάρχουν δαπάνες της κατηγορίας δαπανών λοιπών παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας
      Σημειώνεται πως ο προμηθευόμενος εξοπλισμός θα πρέπει να είναι σύγχρονος, καινούριος, αμεταχείριστος και στην κυριότητα της επιχείρησης. Ο ΦΠΑ δεν είναι επιλέξιμος, όπως επίσης οι δαπάνες συντήρησης, και επισκευής εξοπλισμού που χρησιμοποιείται ήδη από την επιχείρηση δεν είναι επιλέξιμες.

      Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται αυτή της δημοσίευσης της αναλυτικής προκήρυξης του προγράμματος και ως ημερομηνία λήξης επιλεξιμότητας δαπανών η καταληκτική ημερομηνία υλοποίησης της επένδυσης, βάσει της απόφασης ένταξης.

      Η διάρκεια υλοποίησης των παρεμβάσεων σε κάθε αίτηση δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τους 6 μήνες από την έγκρισή της στο πρόγραμμα.

      Πως υποβάλλονται οι αιτήσεις
      Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο «Αλλάζω συσκευή για τις επιχειρήσεις», θα υποβάλουν όταν ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα, αίτηση χρηματοδότησης, μέσω της ηλεκτρονικής του πλατφόρμας (https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr/). Στο πρόγραμμα θα εφαρμοστεί η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out).

    • 6.Παράταση στην υποβολή συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας – Οι νέες προθεσμίες για αγρότες και παραγωγούς
    • Με τη νέα τροποποίηση παρατείνεται μέχρι και τις 31.03.2024 η δυνατότητα υποβολής στην ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ των στοιχείων συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, για την απαλλαγή τους από τον φόρο κατά 50%, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 4935/2022. Οι συμβάσεις που αναρτώνται θα πρέπει να αφορούν πωλήσεις προϊόντων συμβολαιακής γεωργίας, που έχουν διενεργηθεί εντός του 2023 βάσει συμβάσεων εντός του 2023 ή νωρίτερα.

      Αντίστοιχα, παρατείνεται μέχρι και τις 31.03.2024 η δυνατότητα υποβολής στην ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ των στοιχείων συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας των παραγωγών, για την απαλλαγή τους από τον φόρο κατά 30% σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 4935/2022. Οι συμβάσεις που αναρτώνται θα πρέπει να έχουν συνταχθεί εντός του 2023.

       

      Τα στοιχεία των ανωτέρω συμβάσεων συμβολαιακής γεωργίας, που αναρτώνται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, επιβεβαιώνονται ή απορρίπτονται από τον αγοραστή μέχρι και τις 30.04.2024. Σε περίπτωση που η προθεσμία επιβεβαιώσης ή απόρριψης των στοιχείων από τον αγοραστή παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται ότι ο αγοραστής επιβεβαιώνει τα υποβληθέντα στοιχεία

    • 7.Μέσω του Gov.gr οι αιτήσεις Κτηματολογίου για το Πρόγραμμα “Σπίτι μου” της Δ.Υ.Π.Α
    • Τη δυνατότητα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά σε ειδική πλατφόρμα της ΔΥΠΑ τα στοιχεία των αιτήσεών τους που εκκρεμούν στο Ελληνικό Κτηματολόγιο έχουν οι δανειολήπτες του προγράμματος «Σπίτι μου». Με αυτόν τον τρόπο, οι δικαιούχοι εξυπηρετούνται πολύ πιο εύκολα και σύντομα, ώστε να τηρούνται οι προβλεπόμενοι χρόνοι εκταμίευσης του δανείου για το ακίνητο που επιθυμούν να αποκτήσουν.
    • Η διαδικασία

      Όσοι υποψήφιοι δανειολήπτες έχουν υποβάλει αίτηση προς ένα κτηματολογικό γραφείο στο πλαίσιο του «Σπίτι μου», μπορούν να δηλώνουν στο «Ελληνικό Κτηματολόγιο» τα στοιχεία των αιτήσεων τους, ώστε να διεκπεραιωθούν στα χρονικά όρια προθεσμιών του προγράμματος.

      Στην πλατφόρμα οι δανειολήπτες ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:

      • συμπληρώνουν τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet
      • επιλέγουν αν πρόκειται είτε για αίτηση καταχώρισης εγγραπτέας πράξης και μεταβίβαση κυριότητας, είτε για την εγγραφή βάρους και
      • συμπληρώνουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους στο Κτηματολόγιο, το έτος υποβολής της καθώς και το κτηματολογικό γραφείο της χώρας στο οποίο την κατέθεσαν.

      Μέσα από την πλατφόρμα οι δανειολήπτες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την ολοκλήρωση  των παραπάνω δηλώσεων – αιτήσεων.

      Η πλατφόρμα είναι προσβάσιμη στη διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/periousia-kai-phorologia/epidoteseis-politon/aiteseis-ktematologiou-gia-to-programma-to-spiti-mou

      Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για όλες τις δράσεις της ΔΥΠΑ στον ιστότοπο www.dypa.gov.gr

       

       8.Πρόγραμμα ενίσχυσης των ιδιωτικών επιχειρήσεων πρακτορείων εφημερίδων και περιοδικών: Από 19 Φεβρουαρίου η υποβολή αιτήσεων

    • Με την παρούσα απόφαση θεσπίζεται καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή επιχορήγησης
    • Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται ως Πράκτορες
    • Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί το έτος 2024.
    • Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να υπαχθούν στο πρόγραμμα υποβάλλουν, δια του νόμιμου εκπροσώπου τους, στη Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Προεδρίας της Κυβέρνησης, αίτηση περί υπαγωγής τους στο πρόγραμμα. Η αίτηση και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Διεύθυνσης Εποπτείας Μ.Ε. της Γ.Γ.Ε.Ε. από την 19η Φεβρουαρίου 2024 μέχρι και την 29η Φεβρουαρίου 2024.
    • 9.Κατώτατος μισθός: Τέλος Μαρτίου η αύξηση, σε πάνω από 800 ευρώ
    • Με ισχύ από την 1η Απριλίου θα ανακοινωθεί η αύξηση του κατώτατου μισθού, ο οποίος πλέον θα είναι άνω των 800 ευρώ
    • ΤΡΙΕΤΙΕΣ 
    • Τι ισχύει

      Οι βασικότερες οδηγίες, που περιλαμβάνει εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, είναι οι ακόλουθες:

      • Από την 1η/1/2024, αίρεται η αναστολή της ισχύος διατάξεων νόμων, κανονιστικών πράξεων, συλλογικών συμβάσεων ή διαιτητικών αποφάσεων, οι οποίες προβλέπουν αυξήσεις μισθών ή ημερομισθίων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων περί υπηρεσιακών ωριμάνσεων, με μόνη προϋπόθεση την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου εργασίας, όπως το επίδομα πολυετίας, το επίδομα χρόνου εργασίας, το επίδομα τριετίας και το επίδομα πενταετίας, η οποία επιβλήθηκε με το άρθρο 4 της υπ’ αριθμ. 6/28/02/2012 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου.
      • Ο τρόπος απόδειξης της προϋπηρεσίας, που διανύθηκε ή θα διανυθεί στα ανωτέρω αναφερόμενα διαστήματα, εξαρτάται από το περιεχόμενο των περί προϋπηρεσίας διατάξεων της Συλλογικής Ρύθμισης Εργασίας (του ν. 1876/1990, όπως ισχύει), στην οποία, εκ της φύσης της εργασίας και των λοιπών προϋποθέσεων που ορίζει ο νόμος, υπάγεται ο μισθωτός και η οποία δύναται να ρυθμίζει ειδικότερα τα ζητήματα της αναγνώρισης και προσμέτρησης της προηγούμενης εργασιακής εμπειρίας. Εάν δεν ρυθμίζεται διαφορετικά από ένα τέτοιο κείμενο Συλλογικής Ρύθμισης Εργασίας, ως προϋπηρεσία αναγνωρίζεται αυτή που διανύθηκε στον ίδιο ή σε άλλον εργοδότη, στην ίδια ειδικότητα.
      • Για όσους εργαζόμενους αμείβονται με τον κατώτατο νομοθετημένο μισθό ή ημερομίσθιο, ως χρόνος προϋπηρεσίας αναγνωρίζεται ο χρόνος εξαρτημένης σύμβασης ή σχέσης εργασίας, που έχει διανυθεί σε οποιονδήποτε εργοδότη και σε οποιαδήποτε ειδικότητα, πριν από τις 14/02/2012 και μετά από την 1η/1/2024.

      Η κατά τα ανωτέρω προσαύξηση, λόγω προϋπηρεσίας, καθορίζεται ως εξής:

      α) Για τους υπαλλήλους, με εξαρτημένη σχέση εργασίας, σε ποσοστό 10% για κάθε τριετία προϋπηρεσίας και έως τρεις τριετίες και, συνολικά, σε ποσοστό 30% για προϋπηρεσία εννέα ετών και άνω.

      β) Για τους εργατοτεχνίτες, με εξαρτημένη σχέση εργασίας, σε ποσοστό 5% για κάθε τριετία προϋπηρεσίας και έως έξι τριετίες και, συνολικά, 30% για προϋπηρεσία 18 ετών και άνω.

      • Ο χρόνος εργασίας που έχει διανυθεί έως τις 14/02/2012 (ή θα διανυθεί από 1/1/2024 και μετά) με καθεστώς μερικής απασχόλησης, λαμβάνεται υπ’ όψιν ως χρόνος προϋπηρεσίας για τους σκοπούς του άρθρου 33 του ν. 5053/2023 με τον ίδιο τρόπο που λαμβάνεται υπ’ όψιν και για τον συγκρίσιμο εργαζόμενο, δηλαδή τον αντίστοιχο εργαζόμενο πλήρους απασχόλησης της παρ. 2/β΄ του άρθρου 2 του ν. 3846/2010 (Α΄ 66), όπως ισχύει. Για τον υπολογισμό της προϋπηρεσίας αυτής, μερική απασχόληση, που αντιστοιχεί στον κανονικό (νόμιμο ή συμβατικό) ημερήσιο χρόνο του ως άνω αναφερόμενου συγκρίσιμου εργαζόμενου, αντιστοιχεί σε μία ημέρα προϋπηρεσίας.
      • Αν οι καταβαλλόμενες τακτικές αποδοχές είναι υπέρτερες των νόμιμων αποδοχών, οι αυξήσεις, οι προσαυξήσεις και τα ποσά εν γένει που προκύπτουν από την εφαρμογή των ανωτέρω, συμψηφίζονται με τη διαφορά που προκύπτει μεταξύ καταβαλλόμενων και νόμιμων αποδοχών, με την καταβολή της οποίας εξοφλούνται ολοσχερώς ή μερικώς.
      • Για το χρονικό διάστημα από τις 14/02/2012 έως και τις 31/12/2023 καμία αξίωση δεν γεννάται ούτε οφείλονται αυξήσεις μισθών ή ημερομισθίων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων περί υπηρεσιακών ωριμάνσεων, με μόνη προϋπόθεση την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου εργασίας, όπως αναφέρεται ανωτέρω ούτε επιτρέπεται να υπολογιστεί προϋπηρεσία που έχει διανυθεί από τις 14/02/2012 έως και τις 31/12/2023.
      10.Μέτρα στήριξης με επίκεντρο την οικογένεια

      Ένα από τα πιο πρόσφατα μέτρα ενίσχυσης που ανακοινώθηκαν είναι η αύξηση του ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣαπό 400 έως 1.500 ευρώ, μόνιμα και αναδρομικά για τις γεννήσεις που καταγράφηκαν από 1/1/2023, αναλόγως του αριθμού των τέκνων.

    • Παράλληλα, τα νέα μέτρα που έχουν ήδη ανακοινωθεί για την στήριξη των πολιτών και τα οποία είναι σε ισχύ φέτος, περιλαμβάνουν:
      1. Αύξηση κατά 1.000 ευρώ το αφορολόγητο για οικογένειες με παιδιά, το οποίο αφορά περί το 1,34 εκατ. ωφελούμενους.
      2. Αύξηση στο επίδομα μητρότητας σε ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες από τους 4 στους 9 μήνες στο ύψος του κατώτατου μισθού.
      3. Για τον χειμώνα 2023-2024 προσαυξήθηκαν τα εισοδηματικά όρια του επιδόματος θέρμανσης από 3.000 ευρώ για κάθε παιδί σε 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
      4. Εισάγεται κοινωνικό τιμολόγιο ρεύματος πολυτέκνων.
      5. Αναμόρφωση μισθολογίου δημοσίου τομέα με αύξηση του οικογενειακού επιδόματος κατά 20 ευρώ για το 1ο παιδί και κατά 50 ευρώ από το 2ο και κάθε επιπλέον παιδί, το οποίο αφορά περί τους 330.000 ωφελούμενους.

      Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται μια σειρά από προγράμματα στήριξης για τους νέους γονείς, όπως τα εξής:

      • Πρόγραμμα υποστήριξης έως το 50% του προϋπολογισμού του έργου για τη δημιουργία νέων κέντρων φροντίδας ή νέων θέσεων σε υπάρχοντα κέντρα. Αφορά φροντίδα βρεφών από 2 μηνών-2,5 ετών.
      • Δημιουργία 150 κέντρων δημιουργικής απασχόλησης (ΚΔΑΠ) –κέντρα STEM για παιδιά ηλικίας 12-15 ετών. Αναμένεται η έναρξη λειτουργίας τους το τελευταίο τρίμηνο του 2024.
      • Υλοποιείται το έργο για κοινωνική στέγαση με την ανακαίνιση 100 διαμερισμάτων (70 στην Αθήνα και 30 στην Θεσσαλονίκη), σε συνεργασία με τους δήμους.
      • Για την περίοδο 2023-24, δόθηκαν 56.815 voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς.
      • Ενίσχυση του πιλοτικού θεσμού των «Νταντάδων της Γειτονιάς», με αύξηση voucher που φτάνει στα 500 ή 300 ευρώ τον μήνα για κάθε παιδί, ανάλογα το καθεστώς απασχόλησης.
      • Την τρέχουσα χρονιά διανέμονται καθημερινά 217.267 σχολικά γεύματα, καθώς αυξήθηκαν τα συμμετέχοντα δημοτικά σχολεία σε 1.658, τα περισσότερα που έχουν συμμετάσχει ποτέ.
      • Εφαρμογή δέσμης μέτρων για τη στεγαστική πολιτική, μέσα από προγράμματα, που υλοποιούνται ήδη όπως: «Σπίτι μου» και «Κάλυψη», «Στέγαση και εργασία» και νέα που αναμένεται να ξεκινήσουν, όπως: «Ανακαινίζω Νοικιάζω» και «Κοινωνική Αντιπαροχή».

      Επιπρόσθετα, για το 2024 αυξάνεται ο προϋπολογισμός για το επίδομα στέγασης κατά 4 εκατ. ευρώ, καθώς και ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία» κατά 5 εκατ. ευρώ.

      ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΦΟΡΟΥ

    Με εκτίμηση 
    ΜΑΡΙΑ ΣΚΟΤΑΔΗ
    ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΥΠΟΥ ΠΑΕΛΟ
    Μαρία Δ.Ι. Σκοτάδη

    Οικονομολόγος-Λογίστρια Φοροτεχνικός Α' Τάξης | Εγκεκριμένη εμπερογνώμων από την ειδική γραμματεία διαχείρισης ιδιωτικού χρέους | Νόμιμη εκπρόσωπος του taxiskep.gr

    - Advertisement -spot_img

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

    ~ Διαφήμιση ~spot_img

    ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ