Ζητείται κοινή λογική και απλότητα!
Κάθε πρόβλημα έχει και τη λύση του, μαθαίναμε από μικρά παιδιά και τότε δεν το καταλαβαίναμε όπως τώρα που ενηλικιωθήκαμε..
Στα Μαθηματικά, υπάρχουν λύσεις και πολύ σύνθετες, αλλά υπάρχουν και λύσεις φαινομενικά πολύ απλές, που δυσκολεύουν όμως πολύ περισσότερο αυτούς που ασχολούνται με το πρόβλημα..
Μια αντίστοιχη εικόνα, παρατηρούμε, στο ίδιο έργο θεατές, εδώ και χρόνια και στο ελληνικό Δημόσιο..
Σύνθετα δεδομένα παντού, διαδικασίες αχαρτογράφητες, εμπόδια για τους πολίτες, ψηφιοποιημένη πλέον ηλεκτρονική γραφειοκρατία και όλα αυτά με μια και μοναδική συνισταμένη που τα προκαλεί, που δεν είναι άλλη από την έλλειψη απλότητας και κοινής λογικής.
Προεκτείνοντας την απλή, αυτή σκέψη μου στο πολύπαθο πεδίο της Οικονομίας, κάθε νοήμων πολίτης , δε θα μπορούσε να μην αναρωτηθεί, για ποιο λόγο έχουμε μείνει τόσο πίσω, σε σχέση με αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες.
Μήπως η απάντηση, είναι και προφανής και απλή και δεν χρειάζεται κάποιος να είναι διακεκριμένος οικονομολόγος, για να την σκεφτεί;
« Μα, γιατί στην Ελλάδα, σκεφτόμαστε σύνθετα και για αυτό το σύστημα μας, από το φορολογικό, το ασφαλιστικό, μέχρι και το κοινωνικό, είναι πολυδαίδαλο και πολλές φορές και ακατανόητο, ειδικά δε, για τους ξένους πολίτες και παράγοντες..
Ένας φορολογικός νόμος, αν δεν συνοδεύεται από χιλιάδες εγκυκλίους και διοικητικές λύσεις, δε θα ήταν σίγουρα νόμος της πατρίδας μας, αλλά μιας άλλης πιο «απλής» σε φιλοσοφία χώρας..
Ένα ασφαλιστικό σύστημα, αν δεν είχε εκατοντάδες παραμέτρους και «παραθυράκια», αλλά ένα σαφές και ξεκάθαρο σκεπτικό, σίγουρα θα στοιχηματίζαμε ότι αποκλείεται να εφαρμοστεί στην Ελλάδα!
Μια φαινομενικά απλή διαδικασία, όπως ενδεικτικά, για παράδειγμα η ακινησία ενός Ι.Χ, κάποιους μήνες μέσα στο έτος, θα λέγαμε πως είναι «παιχνιδάκι»..πριν διαπιστώσουμε πως ακόμα και σήμερα που ψηφιοποιούνται σταδιακά τα πάντα, υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες και προθεσμίες, που μπορούν να οδηγήσουν σε λάθη, που φυσικά κοστίζουν ακριβά.
Κάποιες εκατοντάδες πλατφόρμες που μπαίνουν σε λειτουργία ανά τακτά χρονικά διαστήματα, δεν μπορούν να διασυνδεθούν μεταξύ τους και να αντλήσει η μια από την άλλη δεδομένα που υπάρχουν, ενώ τα χρονοδιαγράμματα που έχουν οι πολίτες για να τις συμπληρώσουν, είναι τόσο ασφυκτικά, που αρκετοί από αυτούς, δεν προλαβαίνουν και χάνουν τα όποια ευεργετήματα..
Κάθε υπηρεσία, έχει τη δική της φιλοσοφία, τους δικούς της ρυθμούς, τους δικούς της κανόνες και εννοείται απαιτεί από τον πολίτη και ξεχωριστούς κωδικούς, ώστε να εισέλθει στον διαδικτυακό της τόπο..
Στην εποχή της ψηφιοποίησης και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ο φορολογούμενος, συνήθως μέσω του λογιστή του, υποβάλλει στην ΑΑΔΕ, ένα αίτημα του, όπως για παράδειγμα, μια έναρξη εργασιών και είναι υποχρεωμένος σε κάποιες περιπτώσεις να περιμένει, ακόμα και μήνες, για μια επείγουσα εργασία, χωρίς κανένας από τους κρατικούς λειτουργούς, να αναλαμβάνει την ευθύνη και βέβαια χωρίς να υπάρχει μια σαφής διαδικασία με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα διεκπεραίωσης των αιτημάτων των πολιτών.
Θα μπορούσα να αναφέρω εκατοντάδες τέτοια παραδείγματα, που καταδεικνύουν με κατηγορηματικό τρόπο, πως έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας, ώστε το Ελληνικό Δημόσιο, να λειτουργήσει κατά τα πρότυπα, άλλων δυτικών κοινωνιών και να έχει ως γνώμονα την άρτια εξυπηρέτηση του πολίτη και όχι την επιβάρυνση του, με άσκοπες διαδικασίες και χρονοβόρα και γραφειοκρατικά εμπόδια..
Οφείλω να τονίσω πως τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου, με πρωταγωνιστή τον κ. Πιερρακάκη και το Υπουργείο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, αναφέροντας ενδεικτικά το gov.gr και το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «ΜΙΤΟΣ».
Επειδή η κοινωνία και η οικονομία εξελίσσονται συνεχώς και η παγκοσμιοποίηση είναι συνεχώς δίπλα μας, δεν μπορούμε να σπαταλάμε άλλο πολύτιμο χρόνο, μένοντας σε εμμονές του παρελθόντος..
Το ελληνικό Δημόσιο οφείλει να εκσυγχρονιστεί και να υπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών με απλότητα, σαφήνεια και με οδηγό την απλή λογική, που εδώ και δεκαετίες, έχει αμελήσει..
ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΤΑΣΟΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΕΛΟ