ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR
Τα τελευταία χρόνια, βιώνουμε όλοι μαζί μια μεταβατική περίοδο ψηφιοποίησης της αγοράς και της οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το εύλογο ερώτημα στα χείλη όλων όσων ασχολούνται με τα οικονομικά δρώμενα είναι: “Τελικά τι προσαρμογές πρέπει να γίνουν στο έμψυχο δυναμικό των επιχειρήσεων, ώστε να γίνει ομαλά αυτή η μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή;”
Στις επόμενες γραμμές θα αναλύσουμε κατά τη γνώμη μας ποιες ικανότητες πρέπει να αναπτύξουν τα αρμόδια στελέχη που διοικούν τις επιχειρήσεις, με βάση συγκεκριμένες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν με επιτυχία.
Πρόκληση πρώτη:
Τα στελέχη στη νέα ψηφιακή εποχή οφείλουν να διαθέτουν συγκεκριμένα skills, ώστε να μπορούν να είναι ανταγωνιστικά. Ποιες ικανότητες λοιπόν πρέπει να διαθέτουν;
Η απάντηση στην πρόκληση:
Ένα στέλεχος επιχειρήσεων, είναι ο άνθρωπος που:
- Έχει όραμα και ορθολογικούς, καθώς και μετρήσιμους στόχους
- Προγραμματίζει σωστά και θέτει χρονοδιαγράμματα εκτέλεσης των εργασιών του
- Διαθέτει ομαδικό πνεύμα και έχει την ικανότητα να παρακινεί και να διοικεί με αποτελεσματικότητα και δημιουργικότητα μια ομάδα
- Οργανώνει ανθρώπους, δομές και διαδικασίες με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται το αρτιότερο αποτέλεσμα, αλλά και να ικανοποιούνται όσο το δυνατόν πιο πολύπλευρα οι ανάγκες του έμψυχου δυναμικού
- Ασκεί ουσιώδη και αποτελεσματικό έλεγχο, οδηγώντας έτσι την επιχείρηση στο μέλλον, λύνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα θέματα και προβλήματα του παρόντος
Εκτός από αυτά τα skills, ένας σύγχρονος manager είναι το στέλεχος που:
- Διαθέτει ευρύ κύκλο γνωριμιών, αξιοποιώντας τις κατάλληλα και προς όφελος της επιχείρησης που διοικεί
- Έχει ευρύτητα γνώσεων και δεξιοτήτων όχι μόνο σε συγκεκριμένα γνωσιακά αντικείμενα, αλλά σε μια ευρεία γκάμα τομέων και αρμοδιοτήτων
- Χειρίζεται με άνεση τα social media, τις ψηφιακές πλατφόρμες και έχει μια αναπτυγμένη αντίληψη στους τομείς του digital marketing και του ηλεκτρονικού εμπορίου
- Χαράζει με αριστοτεχνικό τρόπο στρατηγικές και εκστρατείες, τόσο στην πραγματική, όσο και στην ψηφιακή αγορά
Πρόκληση δεύτερη:
Πολλές επιχειρήσεις διαθέτουν στελέχη με πολύ μεγάλες ικανότητες, που όμως δεν καταφέρνουν να διακριθούν και να φέρουν ένα δυνατό αποτέλεσμα. Τι μπορεί να φταίει;
Η απάντηση στην πρόκληση:
Είναι ευρέως διαδεδομένη η φράση που λέει ο λαός μας: ” Πάνω από όλα ο άνθρωπος..”
Υπάρχουν στελέχη που ενώ διαθέτουν πληθώρα από τυπικά προσόντα, δεν καταφέρνουν όμως να αναρριχηθούν και να διακριθούν.
Ο λόγος είναι πολύ απλός:
- Ο χαρακτήρας τους
- Ο κακός τους εαυτός
- Ο κοινωνικός τους εαυτός, ο οποίος διαφέρει τεχνηέντως από τον πραγματικό τους εαυτό.
- Η εγωπάθεια και η αλαζονεία τους..
- Η χρησιμοποίηση της ομάδας τους, ως όχημα οικονομικής επιτυχίας με τεχνοκρατικούς όρους, παραβλέποντας τις ανάγκες των συνεργατών της ομάδας και δίνοντας έμφαση ουσιαστικά στους αριθμούς και όχι στους ανθρώπους.
Η απάντηση λοιπόν στην τεράστια αυτή πρόκληση είναι τόσο απλή, αλλά και παράλληλα σύνθετη:
Η επιλογή των ανθρώπων που διοικούν πρέπει να γίνεται όχι μόνο με ποσοτικά και ορθολογικά κριτήρια και skills, αλλά πρωτίστως με ανθρωποκεντρικούς όρους και ποιοτικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους..
Αυτό όσο απλό και αν ακούγεται, μάλλον λησμονείται από τους ιθύνοντες..
Ο άνθρωπος λοιπόν πάντα κάνει τη διαφορά…