Γυναίκα ελεύθερη επαγγελματίας στην Ελλάδα. Ένας εκρηκτικός συνδυασμός!
Θα ξεκινήσω αυτές τις γραμμές ,με το πρώτο μου βίωμα που ήρθε πολύ νωρίς ,όταν βρισκόμουν στην Β δημοτικού! Δεν θα μπορέσω ποτέ να ξεχάσω ότι ενώ προσπαθούσα να κάνω μια πράξη στα μαθηματικά ο ίδιος ο πατέρας μου , ισχυριζόταν με ιδιαίτερη έμφαση ότι , αυτά δεν είναι για γυναίκες , παρά μόνο για άντρες .
Μέσα μου άναψε μια φλόγα που καίει σιγανά μέχρι και σήμερα και που αναζωπυρώνεται κάθε φορά που χρειάζεται να αποδείξω ότι σαφέστατα μια γυναίκα μπορεί να λύσει πολλές πράξεις και όχι μόνο μαθηματικές ,αλλά πολλές που άπτονται καθημερινά θέματα της κοινωνίας , της οικονομίας , της διοίκησης κλπ.
Δυστυχώς η βιομηχανία του Marketing , τα Μέσα κοινωνικής Δικτύωσης ,τα Μέσα μαζικής ενημέρωσης ,προβάλουν λάθος πρότυπα για την γυναίκα και οδηγούν στην λάθος εικόνα της σημερινής γυναίκας με αποτέλεσμα να κατακερματίζουν την εικόνα της μα περισσότερα από όλα την ουσία την καθημερινής ζωής της .
Η Εικόνα αυτή έχει να κάνει με την προβολή της γυναίκας Barbie,της γυναίκας ‘’γατούλας’’ και της ‘’χαζής ξανθιάς’’ .Στο σημείο αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε ότι όλες αυτές τις κατηγορίες ενσαρκώνουν πανέμορφες γυναίκες , και επομένως η ομορφιά ταυτίζεται με τα παραπάνω πρότυπα,
Αντίθετα οι δυναμικές ,έξυπνες και δημιουργικές γυναίκες πάντα παρουσιάζονται άσχημες, καθόλου θηλυκές πάντα φορoύν κοστούμι (κατά το ανδρικό πρότυπο )και μόνο το μουστάκι τους λείπει…. Και επομένως τους λείπει η ομορφιά και η γυναικεία φύση
Μέσα σε όλη αυτή την δύνη η γυναίκα επιστήμονας , ελεύθερη επαγγελματίας , επιχειρηματίας ψάχνει να βρει την θέση σε μια virtual πραγματικότητα .
Όλο αυτό που συμβαίνει κάνει την εργαζόμενη γυναίκα ,είτε είναι επαγγελματίας ,είτε μισθωτή, να δίνει καθημερινά αγώνες-μάχες μεταξύ εργασίας, οικογένειας , μητρότητας και αποδοχής της σε όλο αυτό το δύσκολο ανδροκρατούμενο περιβάλλον, ενώ τις περισσότερες φορές η επαγγελματική της υπόσταση υποτιμάται σκόπιμα από ανεπαρκείς συντρόφους ή συζύγους .
Από την πλευρά μου με την ιδιότητα της Οικονομολόγου –Λογίστριας ,συμμετέχοντας ενεργά και βρισκόμενη στο πλάι εξαίρετων προσωπικοτήτων, που όχι μόνο δεν υποτιμούν αλλά υποστηρίζουν και προβάλουν την δυναμική της γυναίκας .Είμαι σε θέση να μπορώ να εκθέσω την αγάπη μου για το επάγγελμα αλλά και να αναμορφώσω την δυναμική μιας γυναίκειας παρουσίας στον χώρο ,γράφοντας επιστημονικά άρθρα , συμμετέχοντας σε εκπομπές και πολλές εκδηλώσεις .
Η επαφή μου με τον επιχειρηματικό κόσμο με οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η γυναίκα μέχρι σήμερα δεν είναι απλά υποβαθμισμένη σε σχέση με τα προσόντα και τις ικανότητες της , αλλά δεν της επιτρέπεται εμμέσως και καμιά άλλη έκφραση της πέραν αυτής που προστάζουν τα μέσα .Τα ‘’ πρέπει ‘’ μέρα με την ημέρα πολλαπλασιάζονται .Πρέπει να έχει συγκεκριμένη εικόνα για να είναι επιστήμονας, μητέρα, σύντροφος .
Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί το πόσο συχνά αντιμετωπίζει μία γυναίκα επαγγελματίας στην καθημερινότητα της
- Σεξιστικά σχόλια
- Υποτιμητικά σχόλια
- Ψυχολογική βία
- Σεξουαλικές παρενοχλήσεις
- Μηδενική αποδοχή των σωστών απόψεων της
- Αποκλεισμό από τις ηγετικές θέσεις
Και όλα αυτά ενώ θα μπορούσε η αξιοκρατική ένταξη τις γυναίκας με ίσες ευκαιρίες με το ανδρικό φύλο να κάνει τεράστια διαφορά στην παραγωγικότητά και στο τελικό αποτέλεσμα.
Μια γυναίκα σκέπτεται σύνθετα, άλλα πρακτικά , έξυπνα, άλλα και με συναίσθημα η δε αποτελεσματικότητα της είναι υποδειγματική .
Στον κλάδο των Οικονομολόγων –Λογιστών δεν υπάρχουν γυναίκες εκπρόσωποι σε υψηλές θέσεις. Στον κλάδο η γυναίκα ψέγεται και το λυπηρό είναι πως μέσα στον χρόνο, αφομοιώθηκε τόσο πολύ η λάθος κουλτούρα , που πολλές φορές τάσσονται σιωπηρά υπέρ ή άλλες ,στέκονται με περίσσια αυστηρότητα απέναντι σε κάθε συνάδελφο που προσπαθεί .
Το ίδιο φυσικά ισχύει και στο πολιτικό σκηνικό της χώρας.
Αλήθεια πώς θα ήταν η ελληνική κοινωνία εάν στα έδρανα της βουλής κάθονταν 150 άντρες και 150 γυναίκες
Αλήθεια πως καταλήξαμε να προσπαθούμε ,πάλι συλλαβιστά να διδάξουμε στα παιδιά μας πως η θέση της γυναίκας δεν είναι οι στίχοι της τραπ και η εικόνα του faceapp ή του snapchat στο instagram;