Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου, 2024

    ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΕΑΟ. Απλά και κατανοητά!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Αναστάσιος Δουκέρης
    Αναστάσιος Δουκέρης
    Λογιστής - Φοροτεχνικός Α' Τάξης | Σύμβουλος επιχειρήσεων & ιδιωτών | Αρθρογράφος/Υπεύθυνος σύνταξης taxvoice.gr | Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογιστών - Οικονομολόγων

    Γράφει ο Θανάσης Κουρδής, Λογιστής Φοροτεχνικός και μέλος της ομάδας του taxvoice.gr!

    Αμφικτυόνων 28, Λαμία

    Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974289429

     

     

    ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΕΑΟ:

     

    ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ: ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΤΟ ΚΕΑΟ.

    ΒΗΜΑΤΑ:

    α)Πληκτρολογούμε την αρχική σελίδα του ΕΦΚΑ:

    https://www.efka.gov.gr/el

    β)Επιλέγουμε ασφαλισμένοι.

    γ)Επιλέγουμε μη μισθωτοί.

    δ)Επιλέγουμε  ρύθμιση οφειλών προς ΕΦΚΑ για ελεύθερους επαγγελματίες

    αυτοαπασχολούμενους και αγρότες.

    ε) Στο κάτω μέρος της σελίδας κλικάρουμε στο <<συνέχεια >> και μετά στο κουμπί

    taxis net.

    ζ)Εισάγουμε κωδικούς taxis net και πατάμε σύνδεση και δίνουμε εξουσιοδότηση.

    η)Στην επόμενη οθόνη θα μας ζητηθούν  ΑΦΜ και ΑΜΚΑ. Τα εισάγουμε καθώς επίσης και τον κωδικό  οπτικής επιβεβαίωσης και πατάμε είσοδος.

    θ)Στην οθόνη που εμφανίζεται τσεκάρουμε να στοιχεία μας και βάζουμε V ότι τα στοιχεία επικοινωνίας είναι σωστά , τσεκάρουμε αν εκκρεμεί αίτημα συνταξιοδότησης όπως επίσης και ότι δεν έχει υποβληθεί αίτημα υπαγωγής στο άρθρο 3 του Ν.4554/2018 περί εύλογης αμφιβολίας οφειλών ,το οποίο βρίσκεται σε εκκρεμότητα..(εάν δεν τσεκαριστεί το πεδίο δεν προχωράει η αίτηση). Τέλος τσεκάρουμε ότι  δεν εκκρεμεί διαδικασία ένταξης οφειλών μας στο Ν.3869/2010 (υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα). Εάν δεν τσεκαριστεί και αυτή η επιλογή, δεν προχωράει η αίτηση.

    ι) Μπροστά μας τώρα εμφανίζονται όλοι οι αριθμοί μητρώου των ταμείων που έχουμε εγγραφεί στον ασφαλιστικό μας βίο στο κάτω μέρος της σελίδας. Επιλέγουμε συνέχεια και ΝΑΙ στο μήνυμα που βγάζει.

    κ)Η επόμενη οθόνη (και τελευταία) είναι η οθόνη των οφειλών μας που θα γνωστοποιήσουμε στο ΚΕΑΟ. Μπροστά μας έχουμε λοιπόν όλες τις οφειλές μας στα ταμεία.

    Στην σελίδα αυτή υπάρχει ένα κουμπί επαναϋπολογισμού,  το οποίο είναι λειτουργικό για συγκεκριμένα ταμεία (ΟΑΕΕ,ΤΣΜΕΔΕ) και εφόσον ζητηθεί οι οφειλές επαναϋπολογίζονται με βάση την κατώτερη κλίμακα του ΕΦΚΑ. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε σημαντική μείωση αλλά και επίπτωση αργότερα στο ποσό της σύνταξης που θα λάβουμε από το συγκεκριμένο ταμείο.

    Τέλος στο κάτω μέρος της σελίδας τσεκάρουμε:

    “Επιθυμώ την προώθηση των οφειλών μου, ρυθμισμένων ή μη, για ένταξη σε ρύθμιση σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4611/2019″και υποβολή αίτησης.

    Το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την κοινοποίηση των οφειλών στο  ΚΕΑΟ είναι δυο με τρεις μέρες έτσι ώστε να περάσουμε στην δεύτερη φάση.

     

    ΔΕΥΤΕΡΗ  ΦΑΣΗ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΦΕΙΛΕΤΗ

     ΒΗΜΑΤΑ:

    α)Πληκτρολογούμε την αρχική σελίδα του ΕΦΚΑ.

    https://www.efka.gov.gr/el

    β )Δεξιά στο πάνω μέρος της σελίδας πατώντας το μενού επιλέγουμε: Κέντρο είσπραξης ασφαλιστικών οφειλών.

    γ) Στο τέλος της σελίδας επιλέγουμε: Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Κ.Ε.Α.Ο.

    δ) Από τις υπηρεσίες που θα εμφανιστούν στην οθόνη σας, επιλέγουμε την υπηρεσία: Πιστοποίηση οφειλετών.

    ε) Στη συνέχεια επιλέγουμε: Είσοδος, έτσι ώστε να αρχίσει η διαδικασία πιστοποίησης.

    ζ) Στην οθόνη αναφέρονται οι περιπτώσεις για τις οποίες μπορούμε να επιλέξουμε «Εγγραφή χρήστη» ή «Επανεγγραφή Χρήστη» ή «Απώλεια Συνθηματικού». Για την αρχική πιστοποίηση οφειλέτη επιλέγουμε «Εγγραφή Χρήστη».

    η) Στην οθόνη «Σύνδεση με κωδικούς TAXISNET» επιλέγουμε «Πατήστε Εδώ» ώστε να γίνει κλήση προς τις on-line ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων προκειμένου για την απαραίτητη ταυτοποίηση των στοιχείων μας.

    θ)Σε αυτό το σημείο συμπληρώνουμε τον κωδικό χρήστη (Username) και το συνθηματικό (Password)(κωδικοί TAXISNET)που διαθέτουμε για την πρόσβασή μας στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

    ι) Η επιτυχής συμπλήρωση των προαναφερόμενων κωδικών μας εμφανίζει μήνυμα επιτυχούς πρόσβασης «ΑΑΔΕ-ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ WEB». Παράλληλα ,στην ίδια οθόνη καλούμαστε να εξουσιοδοτήσουμε τον εξυπηρετητή του ΙΚΑ, να προσπελάσει τα στοιχεία μας (ΑΦΜ) που τηρούνται στη Α.Α.Δ.Ε. Επιλέγουμε «Εξουσιοδότηση».

    κ) Στην οθόνη «Πιστοποίηση Οφειλετών» που εμφανίζεται, συμπληρώνουμε όλα τα υποχρεωτικά πεδία ακολουθώντας τις «Οδηγίες Χρήσης».

    ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:

    Στο πεδίο «Φορέας» επιλέγουμε τον τ. ασφαλιστικό μας φορέα και στο πεδίο «Α.Μ. στο Φορέα» συμπληρώνουμε τον αριθμό μητρώου που διαθέτουμε στον τ. ασφαλιστικό μας φορέα.

    Παραδείγματα:

     

    • Ασφαλισμένος του τ. ΟΑΕΕ που οι οφειλές του έχουν ενταχθεί στο ΚΕΑΟ, στο πεδίο «Φορέας» θα επιλέξει ΟΑΕΕ και στο πεδίο «Α.Μ. στο Φορέα» θα συμπληρώσει τον επταψήφιο αριθμό μητρώου του τ. ΟΑΕΕ(δηλαδή τον Ε.Α.Μ.).
    • Ασφαλισμένος του τ. ΟΓΑ που οι οφειλές του έχουν ενταχθεί στο ΚΕΑΟ, στο πεδίο «Φορέας» θα επιλέξει ΟΓΑ και στο πεδίο «Α.Μ. στο Φορέα» θα συμπληρώσει τον δωδεκαψήφιο αριθμό μητρώου ασφαλισμένου του τ.ΟΓΑ.
    • Εργοδότης οικοδομοτεχνικού έργου που δεν διαθέτει κωδικούς πρόσβασης της ηλεκτρονικής υπηρεσίας υποβολής ΑΠΔ, στο πεδίο «Φορέας» θα επιλέξει ΙΚΑ και στο πεδίο «Α.Μ. στο Φορέα» θα συμπληρώσει τον ΑΜΟΕ, δηλαδή τον αριθμό μητρώου του οικοδομοτεχνικού έργου στο τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

    Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλέγουμε «Αποθήκευση». Με την επιτυχή ολοκλήρωση της πιστοποίησής μας θα μας δοθεί Κλειδάριθμος.

    Προσοχή:

    1. Το συνθηματικό που θα καθορίσουμε πρέπει να έχει πλήθος χαρακτήρων από 8 έως 12.
    2. Ο κωδικός χρήστη (Username) και το συνθηματικό(Password) που θα καθορίσουμε, μας είναι απαραίτητα για κάθε πρόσβασή μας στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες.
    3. Ο Κλειδάριθμος, μας είναι απαραίτητος για την περίπτωση απώλειας του συνθηματικού μας .
    4. Το Μήνυμα Σφάλματος «Ο Αριθμός Μητρώου Φορέα δεν υπάρχει στο Μητρώο Οφειλετών ΚΕΑΟ» σημαίνει πως οι οφειλές δεν έχουν μεταφερθεί από τον τ. ασφαλιστικό φορέα του οφειλέτη στο ΚΕΑΟ. Σε αυτήν την περίπτωση ο οφειλέτης απευθύνεται στον τ. ασφαλιστικό του φορέα.
    5. Για βοήθεια σε πιθανό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε κατά τη διαδικασία Πιστοποίησης στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΚΕΑΟ, μπορούμε να αποστείλουμε  πλήρη περιγραφή του προβλήματος στο  email :[email protected].

    Εφόσον ολοκληρώσουμε τα παραπάνω επιτυχώς περνάμε στη τρίτη και τελευταία φάση της ρύθμισης..

     

    ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ: ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ

    ΒΗΜΑΤΑ: 

    α)Πληκτρολογούμε την αρχική σελίδα του ΕΦΚΑ.

    https://www.efka.gov.gr/el

    β )Δεξιά στο πάνω μέρος της σελίδας πατώντας το μενού επιλέγουμε: Κέντρο είσπραξης ασφαλιστικών οφειλών.

    γ) Στο τέλος της σελίδας επιλέγουμε: Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Κ.Ε.Α.Ο.

    δ) Από τις υπηρεσίες που θα εμφανιστούν στην οθόνη μας, επιλέγουμε την υπηρεσία

    Ρύθμιση Οφειλών και ΕΙΣΟΔΟΣ.

    ε) Εισάγουμε τους κωδικούς που πήραμε στην προηγούμενη φάση και αριστερά στις επιλογές :ρύθμιση οφειλών..Την πρώτη φορά παίρνουμε το εξής μήνυμα:

    “Ηλεκτρονική ενημέρωση οφειλετών”

    Προκειμένου να χρησιμοποιήσουμε την υπηρεσία θα πρέπει να έχουμε προηγουμένως ενημερωθεί για τα μηνύματά μας μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας “Ηλεκτρονική ενημέρωση οφειλετών -Για ενημερωθείτε για τα μηνύματά σας, πατήστε εδώ “.

    Πατώντας ανοίγει ένα άλλο μενού και αριστερά επιλέγουμε “Μηνύματα” και ανοίγουμε την ατομική ειδοποίηση χρεών, τσεκάροντας τα ποσά που βλέπουμε.

    Κλείνουμε τη καρτέλα αυτή και επιστρέφουμε στο προηγούμενο μενού, πατώντας: ρύθμιση οφειλών.

    ζ)Στην επόμενη όθόνη επιλέγουμε  ΡΥΘΜΙΣΗ ΒΑΣΕΙ Ν. 4611/19 ΑΡΘΡ.3 ΟΓΑ ΑΣΦΑΛ – ΕΦΚΑ ΜΗ ΜΙΣΘΩΤΩΝ και πατάμε επόμενο κάτω δεξιά.

    η)Στην επόμενη οθόνη επιλέγουμε τρόπο εξόφλησης  εφάπαξ η με δόσεις και βάζουμε τον αριθμό δόσεων  που επιθυμούμε και πατάμε “υπολογισμός” και στη συνέχεια κάτω δεξιά επόμενο.

    ι) Βρισκόμαστε μπροστά στην τελευταία οθόνη κάτω δεξιά, πατάμε υποβολή αιτήματος,

    εκτυπώνουμε την ταυτότητα οφειλής και πληρώνουμε ως τέλος του μήνα.

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ:

    • Σε πολλούς ασφαλισμένους δεν εμφανίζονται οι οφειλές του  ΕΦΚΑ 2018.
    • Όταν έχει τσεκαριστεί το κουτάκι ότι έχει υποβληθεί αίτησης συνταξιοδότησης, μέχρι στιγμής λόγω δυσλειτουργίας, δεν προωθούνται οι οφειλές στο ΚΕΑΟ μετά την υποβολή της αίτησης.
    • Εφόσον ζητηθεί επαναϋπολογισμός, χρειάζεται συμβουλή από νομικό γιατί υπάρχουν συνέπειες στις απολαβές της σύνταξης (μειωμένες απολαβές).

     

    Αναστάσιος Δουκέρης

    Λογιστής - Φοροτεχνικός Α' Τάξης | Σύμβουλος επιχειρήσεων & ιδιωτών | Αρθρογράφος/Υπεύθυνος σύνταξης taxvoice.gr | Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογιστών - Οικονομολόγων

    - Advertisement -spot_img

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

    ~ Διαφήμιση ~spot_img

    ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ