Ταμειακές μηχανές και POS!

0
1767

 

           ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΚΑΙ POS 

Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλή, καθορίσθηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές και οι προθεσμίες αναβάθμισης για την διασύνδεση με  POS.

  • Φορολογικές Ταμειακές Μηχανές(ΦΤΜ) και
  • ΑΔΗΜΕ (Αυτόνομες Δημοσιονομικές Μονάδες Επεξεργασίας)

Η απόφαση αφορά περίπου 300000 επιχειρήσεις που τις χρησιμοποιούν.

Μόλις ολοκληρωθεί  η αναβάθμιση, οι  ταμειακές μηχανές και ΑΔΗΜΕ θα  διασυνδέονται με τερματικά αποδοχής καρτών πληρωμών (EFT/POS), και επομένως θα εκδίδεται αυτόματα η απόδειξη .

Η απόφαση καθορίζει  προδιαγραφές και για την διαβίβαση συμπληρωματικών πληροφοριών από τους ΦΗΜ προς την ΑΑΔΕ, που σχετίζονται  με την πληρωμή με κάρτες, και επίσης περιλαμβάνει και κάτι  καινούργιο που είναι η τη δυνατότητα αναβάθμισης λογισμικού χωρίς την επιτόπια επίσκεψη τεχνικού.

Τα χρονικά πλαίσια εφαρμογής είναι

  • Επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών έως 100.000 Euro, ως 30/06/2023
  • Επιχειρήσεις που ο κύκλος εργασιών υπερβαίνει τις 100.000 Euro, ορίζεται η 31.07.2023.

Στόχος της ΑΑΔΕ είναι, μέσα στο 2023, όλες οι επιχειρήσεις να λειτουργούν με σύγχρονους ΦΗΜ, οι οποίοι θα είναι κατάλληλοι για τις συναλλαγές λιανικής που θα πραγματοποιούν, με δυνατότητα διασύνδεσης με POS για πληρωμή με κάρτα και απευθείας έκδοσης στοιχείου και διαβίβασης στο mydata

Το Φθινόπωρο η ΑΑΔΕ στοχεύει  να  επεκτείνει την χρήση των POS σχεδόν σε όλους τους κλάδους ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρήσεων  όπως

  • γυμναστήρια,
  • φροντιστήρια,
  • χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων,
  • κινηματογράφοι,
  • θέατρα,
  • ενοικιάσεις οχημάτων,
  • περίπτερα,
  • ταξί .

Με αυτό τον τρόπο στοχεύει να έχει άμεση εικόνα για το ποσό  και  χρόνο έκδοσης των ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΛΙΑΝΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ αλλά και το πώς πληρώνονται (αρχή εφαρμογής του συστήματος follow the money) και επομένως να γίνονται στοχευμένοι έλεγχοι, όσον αφορά εστίες φοροδιαφυγής.

Ένα πρόβλημα που υπήρχε και αφορούσε τις επιχειρήσεις με απλογραφικά βιβλία που αποτελούν και το 80% της αγοράς και προκύπτει από τα αποτελέσματα των ελέγχων, ήταν  ότι πολλές επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους  με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες δεν εκδίδουν την απόδειξη λιανικής. Αυτό φυσικά ενώ στα διπλογραφικά βιβλία μπορεί να διαπιστωθεί εύκολα στα απλογραφικά ήταν δύσκολα και αποτελούσε πηγή φοροδιαφυγής κατά την ΑΑΔΕ .

Με το νέο σύστημα και τις αλλαγές που θα γίνουν σίγουρα το πρόβλημα αυτό θα λυθεί .

Ας δούμε όμως συνοπτικά πως θα πρέπει να γίνεται η ολοκληρωμένη  διαδικασία.

ΦΗΜ => ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ=>ΠΛΗΡΩΜΗ ΜΕ ΚΑΡΤΑ=>ΑΙΤΗΜΑ POS =>ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΑ =>ΕΙΣΠΡΑΞΗ => ΕΚΔΟΣΗ ΑΛΠ =>ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ ΣΕ MYDATA

Στα σημεία αυτά εμείς θα πούμε τα εξής ,εξαιρετικό το μέτρο και μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους γιατί σίγουρα η εφαρμογή της λογιστικής παρακολούθησης των χρηματικών διαθεσίμων των απλογραφικών βιβλίων θα περιορίσει την φοροδιαφυγή…

Όμως :

  • Δεν μπορούν να εφαρμοσθούν τέτοια μέτρα με το 70% των επιχειρήσεων με δεσμευμένους λογαριασμούς γιατί ακόμη και αν έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους για αποδεσμευθούν οι λογαριασμοί πρέπει να πληρωθεί το 75% της οφειλής
  • Δεν είναι εύκολο ούτε για τις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν όλες αυτές τις συνολικές αλλαγές (που σαφέστατα είναι σωστές ) που ζητά παράλληλα η φορολογική και ασφαλιστική διοίκηση εν μέσω κρίσης, γιατί δημιουργεί επιπλέον κόστος και για την προμήθεια εξοπλισμού και για την εκπαίδευση των επιχειρηματιών και του προσωπικού και επομένως μέσα από το χρηματοδοτικό εργαλείο που λέγεται ΕΣΠΑ θα πρέπει να δημιουργηθεί ειδικό πρόγραμμα επιδότησης
  • Επίσης θα πρέπει να βρεθεί μία λύση σε σχέση με τις αμοιβές των τραπεζών για αυτή την διαδικασία γιατί πάλι υπάρχει επιβάρυνση στα λειτουργικά κόστη της επιχείρησης ίσως με την μορφή πριμοδοτούμενης φοροαπαλλαγής για τις επιχειρήσεις.

 

Λάμπρος Μπέλεσης

Πρόεδρος ACIS BUSINESS CONSULTANTS GROUP | Πρόεδρος ΠΑ.Ε.Λ.Ο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ