Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, 2022

    Μπορεί ο σύγχρονος λογιστής να ανταπεξέλθει μόνος του στα νέα δεδομένα;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Αναστάσιος Δουκέρης
    Αναστάσιος Δουκέρης
    Λογιστής - Φοροτεχνικός Α' Τάξης | Σύμβουλος επιχειρήσεων & ιδιωτών | Αρθρογράφος/Υπεύθυνος σύνταξης taxvoice.gr | Μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογιστών - Οικονομολόγων

     

     

     

    Γράφει ο εκλεκτός συνάδερφος Σπύρος Κασσέλας!

    Μπορώ να τα βγάλω πέρα μόνος μου;

    Σε αυτή την ερώτηση πρέπει να απαντήσει ο κάθε συνάδελφος λογιστής στη σημερινή εποχή.

    Βιώνουμε καταστάσεις απείρου κάλους, έχουμε να κάνουμε με ένα υπουργείο οικονομικών και μία ανεξάρτητη αρχή δημοσίων εσόδων, που πειραματίζονται από το 2014 μέχρι σήμερα. Έχουμε να κάνουμε με ένα υπουργείο εργασίας που πειραματίζεται ομοίως. Ανοίγουν πλατφόρμες ηλεκτρονικών υποβολών ελαφρά τη καρδία. Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρουν τι θέλουν, ή μάλλον ξέρουν τι θέλουν, πάταξη της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής, αλλά δεν ξέρουν πώς να το κάνουν.

    Όλα αυτά που κατά καιρούς σκέφτονται, τα φορτώνουν στα συνήθη υποζύγια, τους λογιστές. Πραγματοποιούν τις σκέψεις τους εντελώς δωρεάν.

    Ο λογιστής λοιπόν θα πρέπει να διαβάζει όλες τις αποφάσεις που εκδίδονται με ρυθμό πολυβόλου, θα πρέπει να παρακολουθεί σεμινάρια για τους νέους νόμους και τις νέες αποφάσεις, θα πρέπει να πληρώνει ένα σκασμό χρήματα για προγράμματα Η/Υ, λογιστικών καταχωρήσεων, δηλώσεων, μισθοδοσίας, και ότι άλλο.

    Κακά τα ψέματα, κανένας δεν μπορεί να είναι τέλειος σε όλα, κανένας δεν μπορεί να αντέξει αυτά τα κόστη, κανένας δεν μπορεί να είναι και στο γραφείο, και στα σεμινάρια, να κάνει και επαφή με τους πελάτες, να είναι και εντός όλων των προθεσμιών.

    Χρήσιμο λοιπόν θα ήταν ένα χέρι βοηθείας, τι χέρι όμως, δεξί ή αριστερό; Αν ξέρει πολλά θα είναι και ακριβός, αν δεν ξέρει τίποτα θα πρέπει να ασχοληθώ να του τα μάθω, μόλις τα μάθει μπορεί να μου πάρει τους πελάτες και να ανοίξει δικό του γραφείο. Οι πελάτες δεν είναι και τα καλύτερα παιδιά, για δέκα ευρώ φθηνότερο λογιστή, σου έχουν κουνήσει το μαντήλι.

    Υπάρχει καλύτερη λύση, συγχώνευση ή συνένωση γραφείων. Συνεταιρισμός, δημιουργία ενός μεγάλου σχήματος. Ακούγεται δύσκολο αλλά είναι πολύ εύκολο. Αρκεί μόνο να βρεις κάποιον/α που να ταιριάζουν τα χνώτα σας.

     

    Ας αναφέρω ένα παράδειγμα, υπάρχει ο λογιστής Α και ο λογιστής Β. Κάθονται σε ένα τραπέζι και μιλάνε με ανοιχτά χαρτιά. Πόσους και ποιους πελάτες έχει ο Α, πόσα πληρώνει τον μήνα, αν είναι συνεπής στις πληρωμές του, και πόση ώρα την εβδομάδα απασχολείται άτομο για την τήρηση του. Το ίδιο επαναλαμβάνει και ο Β. Ας υποθέσουμε ότι ο Α εισπράττει το μήνα 1000 ευρώ και ο Β 800. Ιδρύεται ανώνυμη εταιρεία με μετόχους τον Α και τον Β. Τα ποσοστά τους θα είναι 10/18 ο Α και 8/18 ο Β. Γιατί ανώνυμη εταιρεία; Γιατί οι συνεταίροι μπορεί στο μέλλον να μαλώσουν, δεν πρέπει λοιπόν να υπάρχει η δυνατότητα με μία απλή καταγγελία να λύεται η εταιρεία. Αν θέλει να φύγει, θα πουλήσει τις μετοχές του και θα φύγει.

    Οι πελάτες της έναρξης είναι προσωπικοί του κάθε μετόχου, οι πελάτες που τυχόν αποκτηθούν μετά την έναρξη, είναι της εταιρείας και μάλιστα 50-50 άσχετα ποιος τον έφερε. Οι μέτοχοι πληρώνονται με τα μερίσματα, αν θέλουν μπορούν να είναι μέλη του ΔΣ οπότε υπάρχουν ασφαλιστικές εισφορές, αν δεν θέλουν να είναι μέλη του Δ.Σ. χωρίς ασφαλιστικές εισφορές.

    Απαιτείται:

    • H συστέγαση για μείωση του κόστους
    • Η χρήση κοινών προγραμμάτων και την μείωση των συνδρομών στο μισό.

    Εδώ θέλω να προσθέσω ότι, αν έχετε εγκατεστημένα προγράμματα της ίδιας εταιρείας (π.χ. UNISOFT) σε πελάτες σας, μπορείτε να ζητήσετε από την εταιρεία τα δικά σας προγράμματα να είναι δωρεάν. Κάτι σαν dealer δηλαδή.

    • Δεν θα ασχολούνται όλοι με όλα, ο καθένας θα ασχολείται με το κομμάτι που είναι πιο δυνατός. Απαιτείται πλήρης ειλικρίνεια.
    • Σε σεμινάρια θα πηγαίνει αυτός μόνο που ασχολείται με το αντικείμενο και όχι όλοι. Μείωση τους κόστους και από αυτό το κονδύλι.
    • Τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα θα γίνεται ένα meeting όλου του γραφείου όπου θα συζητούνται όλα τα προβλήματα αν υπάρχουν και θα αναζητείται λύση. Θα γίνεται ενημέρωση αν έχει παρακολουθηθεί σημαντικό σεμινάριο, και θα ζητείται βοήθεια αν χρειάζεται κάποια καταδρομική.
    • Ενημερώνονται όλοι οι πελάτες ότι έχει πραγματοποιηθεί αυτή η συνεργασία, οπότε αν ζητηθεί κάποιο περίεργο χατίρι, μπορείτε να αρνηθείτε ευγενικά, γιατί τώρα έχετε ΣΥΝΕΤΑΙΡΟ!!
    • Σε στριφνούς πελάτες, πράγμα σπάνιο, δεν υπάρχουν τέτοιοι, εξακολουθεί να τον επισκέπτεται αυτός στον οποίο έχει εμπιστοσύνη, άσχετα το ποιος κάνει την δουλειά στο γραφείο.

     

    Αγαπητοί συνάδελφοι πρέπει όλοι να βάλουμε λίγο νερό στο κρασί μας, πρέπει όλοι να κοιταχτούμε στον καθρέπτη και να ομολογήσουμε ότι ΔΕΝ τα ξέρουμε όλα. Δεν είναι κακό να πεις δεν ξέρω, κακό είναι να μην ξέρεις και να προσπαθήσεις να κάνεις κάτι που θα έχει καταστροφικό αποτέλεσμα.

     

    Το 2020 ίσως υπάρχουν ανατροπές σε σχέση με την ηλεκτρονική τήρηση των βιβλίων. Το τι και το πώς δεν το γνωρίζω, αυτό για το οποίο είμαι σίγουρος είναι ότι το 30%, μπορεί και παραπάνω των λογιστών δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί. Είναι κρίμα να χάσουμε τις δουλειές μας από τα παραρτήματα των ελεγκτικών.

     

    Εν τη ενώσει η ισχύς, έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και είχαν απόλυτο δίκιο.

    Στον στρατό μας έλεγαν, δεν υπάρχει δεν μπορώ, υπάρχει δεν θέλω.

    Εμείς πρέπει  και να θέλουμε, και να μπορούμε, και να προσπαθήσουμε, και να το κυνηγήσουμε, και να το πραγματοποιήσουμε.

     

    Κάθε μέρα θα είναι καλύτερη από την προηγούμενη, αρκεί να το θέλετε.

     

     

     

     

    ~ Διαφήμιση ~
    - Advertisement -spot_img

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Γράψτε ένα σχόλιο

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    Ει΄σαγετε το ονομά σας εδώ

    *

    code

    - Advertisement -spot_img
    ~ Διαφήμιση ~

    ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ