Ηλεκτρονική γραφειοκρατία:
Τι να πει πρωτοπεί κανείς για την γραφειοκρατία του Ελληνικού δημοσίου ..
Η άποψη μου είναι ότι αν γινόταν παγκόσμιο πρωτάθλημα θα είμασταν από τα πρώτα φαβορί για την κατάκτηση του.
Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει εξαιρετική δουλειά από την δημόσια διοίκηση για να περάσουμε στην ψηφιακή μεταρρύθμιση, η οποία λογικά θα έπρεπε ήδη να μας είχε απαλλάξει από την γραφειοκρατία.
Δυστυχώς όμως η εφαρμογή στην πράξη της μεταρρύθμισης γίνεται με τέτοιο τρόπο που έχει δημιουργήσει απίστευτη «ηλεκτρονική γραφειοκρατία ».
Η ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουμε καθημερινά από τις καθυστερήσεις, πολλές φορές μας οδηγούν σε αντιπαραθέσεις με τους πελάτες μας , οι δε ξένοι επιχειρηματίες μόλις διαπιστώσουν το πρόβλημα μετανιώνουν για την επιλογή της χώρας μας για την επένδυση τους και ψάχνουν τρόπους για να φύγουν .
Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να βρεθεί λύση , χθες στο θέμα .
Φυσικά το τι φταίει δεν είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε, ίσως πχ να φταίει η έλλειψη εκπαίδευσης των δημοσίων υπαλλήλων για την προσαρμογή στα νέα δεδομένα ,ίσως να φταίει η οργάνωση του τρόπου λειτουργίας του νέου συστήματος, όμως αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το πρόβλημα ταλαιπωρεί πολίτες ,λογιστές και επιχειρηματίες.
Σημαντικότερα προβλήματα αντιμετωπίζουν όσοι πρέπει να κάνουν συναλλαγή με τον Εφκα, αφού αυτή τη στιγμή επαγγελματίες φαίνονται ανασφάλιστοι ,ενώ δεν θα έπρεπε ,(υπάρχουν και άνθρωποι που χρήζουν σοβαρών θεραπειών ), επιχειρήσεις φαίνονται να οφείλουν ποσά που έχουν πληρώσει ,τα οποία καλούνται να ρυθμίσουν για να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα και άλλα πολλά …..
Γνώμη μας είναι : e ΕΦΚΑ delete και ξεκίνημα του συστήματος από το 0 γιατί το restart αποδεικνύεται δυστυχώς ανεπαρκές!
Με το θέμα των καθυστερήσεων στις Δ Ο Υ πιστεύουμε ότι η αυτόματη διασύνδεση του μητρώου τους με το ΓΕΜΗ θα λύσει παρά πολλά προβλήματα !
Την διασύνδεση την είχαμε προτείνει στον υπουργό ψηφιακής μεταρρύθμισης και λάβαμε απάντηση ότι ήταν στο πλάνο του και πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα θα λειτουργήσει.
Για το ΕΣΠΑ τι να πούμε….
Δυστυχώς λειτουργεί με κανόνες της δεκαετίας του 2000.
Πχ έντυπα που θα μπορούσαν οι αξιολογητές να αντλήσουν από το taxis, ζητά να υποβληθούν από την επιχείρηση και σε περίπτωση λάθους απορρίπτει την πρόταση, άσχετα αν αυτή αξιολογείται με μεγάλη βαθμολογία ( έχουμε πρόσφατα παραδείγματα με το εξαιρετικό Πρόγραμμα επιδότησης της περιφέρειας που επιχειρήσεις με μεγάλη βαθμολογία, κάτι που σήμαινε ότι είχαν ανάγκη την επιχορήγηση, κόπηκαν γιατί δεν φαινόταν η ημερομηνία σε εκτυπώσεις από το taxis, κάτι που κατά την άποψη μας θα έπρεπε να διασταυρωθεί από τους αξιολογητές μέσω taxis )
Ένα άλλο πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι στα διάφορα έντυπα που υποβάλλονται στο ΕΣΠΑ ζητούσαν επί ποινή απόρριψης σφραγίδα και υπογραφή της επιχείρησης ή του λογιστή !
Μα η σφραγίδα στα δημόσια έγγραφα δεν έχει καταργηθεί με νόμο από το 2013 ;
Άποψη μας για το ΕΣΠΑ :
Απαλλαγή από αυτόν τον γραφειοκρατικό τρόπο υποβολής των εντύπων και φυσικά σωστή αξιολόγηση και όχι ποινή αποκλεισμού για ένα λάθος σε έγγραφα που μπορούν να διασταυρωθούν από το taxis και το Εργάνη !
Και εδώ υπάρχει πρόταση μας στον υπουργό ψηφιακής μεταρρύθμισης για την διασύνδεση με ΓΕΜΗ, Εργανη και taxis, την οποία δέχθηκε με ενδιαφέρον και υποσχέθηκε ότι θα την υλοποιήσει άμεσα.
Και μια τελευταία πρόταση:
Επειδή αυτός ο τρόπος αξιολόγησης απέβαλε πολλές επιχειρήσεις από το πρόγραμμα της περιφέρειας και με δεδομένο ότι η κρίση συνεχίζεται ,προτείνουμε να δοθεί το δικαίωμα σε όσες επιχειρήσεις έχασαν για παρόμοιους λόγους το πρόγραμμα και είχαν μεγάλη βαθμολογία, άρα είχαν και άμεση ανάγκη για επιχορήγηση, να μπορέσουν να υποβάλουν αίτημα επαναξιολόγησης αν η απόρριψη οφείλεται σε παρόμοιους λόγους!