myDATA: Πως θα πρέπει να κινηθεί ο κλάδος των λογιστών;

0
1359

 

myDATA: Πρακτικά και απλά τι θα πρέπει να κάνει ο κλάδος συνολικά και τι κάθε γραφείο ξεχωριστά!

Επειδή τον τελευταίο καιρό όλοι μας προβληματιζόμαστε για το πού πάει ο κλάδος μας, για το αν θα μπορέσει τελικά να αναβαθμιστεί και να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα της ψηφιακής μεταρρύθμισης και τι τελικά θα πρέπει να κάνει ο καθένας μας ατομικά και τι όλοι μαζί συνολικά , καταθέτω την άποψη μου που πηγάζει από την πολυετή μάχιμη ενασχόληση μου με το επάγγελμα του Λογιστή- Φοροτεχνικού!

Αρχικά θα πρέπει να τονισθεί ότι το Mydata μπορεί να γίνει μια μεγάλη αλλαγή-πρόκληση για αναβάθμιση του κλάδου και αύξηση των αμοιβών μας αρκεί να το πιστέψουμε όλοι.

Παρόμοιες προκλήσεις υπήρξαν το 1987 με την εφαρμογή του ΦΠΑ ,το 1991 με την μηχανογραφική των επιχειρήσεων και την εφαρμογή του Γενικού Λογιστικού Σχεδίου ,καθώς και το 2014 με την κατάργηση του ΚΒΣ και την εφαρμογή των ΕΛΠ.

Αυτή τη στιγμή η αλλαγή-πρόκληση είναι η υποχρεωτική εφαρμογή του Mydata.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε ότι σε κάτι το οποίο είναι δεδομένο και νομοθετημένο δεν είναι δυνατόν να συζητάμε “το αν, πως και γιατί εφαρμόσθηκε” , αλλά στο τι μέλει γενέσθαι και πως μπορεί να το εκμεταλλευτούμε θετικά από εδώ και έπειτα, γενικότερα στο επάγγελμα μας και στα γραφεία μας.

Στις παρακάτω γραμμές θα δούμε :

• τι πρέπει να κάνουμε όλοι μαζί

• τι πρέπει να κάνει ο καθένας στο γραφείο του

Οι συνολικές ενέργειες πρέπει να γίνουν από τους θεσμικούς φορείς, αλλά και τους επιμέρους συλλόγους και ενώσεις λογιστών και που κατά τη γνώμη μου είναι μερικές από τις παρακάτω:

• Συνεχής ενημέρωση των συναδέλφων με ημερίδες ,εκδηλώσεις και έντυπα

• Προσπάθειες για να μην ισχύσουν τα πρόστιμα για το Mydata το 2022

• Προσπάθειες ώστε η υπογραφή των δηλώσεων και η διαβίβαση μέσω πιστοποιημένου λογιστή να ξεκινά από το 1 ευρώ ώστε να φύγουν από την αγορά οι τρίτοι μη πιστοποιημένοι

• Ανάδειξη στους αρμόδιους φορείς και στην κοινή γνώμη των προβλημάτων που απασχολούν το κλάδο και προτάσεις επίλυσης τους (πχ πρόστιμα ,προθεσμίες ,ασθένεια λογιστή ,κλπ.)

• Προτάσεις τεκμηριωμένες προς το Υπουργείο και την ΑΑΔΕ για βελτίωση όποιων αρνητικών σημείων υπάρχουν στο Mydata

• Προτάσεις προς τους αρμόδιους φορείς για ειδικά πακέτα επιδοτήσεων θέσεων εργασίας για τα γραφεία μας, γιατί με την εφαρμογή του Mydata απαιτούνται περισσότερες εργατοώρες

• Προτάσεις προς τους αρμόδιους φορείς για επιδότηση εκπαίδευσης και κατάρτισης και για το προσωπικό αλλά και για τους ιδιοκτήτες των γραφείων ώστε να καταρτιστούν πλήρως στα νέα δεδομένα

• Προτάσεις για Επιδότηση στο ΕΣΠΑ όλης της απαραίτητης επένδυσης για την πλήρη ένταξη των γραφείων μας στο νέο ψηφιακό περιβάλλον

• Ενημέρωση της κοινής γνώμης για την χρησιμότητα και αναγκαιότητα της εργασίας που προσφέρουμε στις επιχειρήσεις !

• Ενημέρωση της κοινής γνώμης ότι όλα δεν γίνονται με ένα κλικ και ότι για να φτάσεις στο κλικ απαιτούνται πολλές εργατοώρες

• Ενημέρωση της κοινής γνώμης ότι το Mydata προσθέτει και δεν αφαιρεί εργασίες και επομένως να προσέχουν οι επιχειρηματίες όπου ακούν προσφορές

• Εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας λογιστών με επιπλέον δεσμευτικά στοιχεία

• Γενικότερα και όχι μόνο για το Mydata χρειάζεται ευρύτερη ενημέρωση και εξωστρέφεια για τα προβλήματα γιατί πλέον δεν ζούμε στην εποχή των διαδηλώσεων αλλά της ψηφιακής εποχής και τα προβλήματα λύνονται διαφορετικά από παλιά

Τώρα σειρά έχει το τι θα πρέπει κατά την γνώμη μου να κάνει ο κάθε συνάδελφος:

• Θα πρέπει να φροντίσει για την σωστή ενημέρωση του

• Θα πρέπει να διαλέξει τους σωστούς φορείς εκπαίδευσης και να εκπαιδευτεί στο Mydata

• Θα πρέπει όλοι να δούμε τον εαυτό μας σαν επιχειρηματία και να κοστολογούμε σωστά τις υπηρεσίες μας και να διαχειριζόμαστε το γραφείο μας με σκοπό το κέρδος μας

• Θα πρέπει να επιλέγει το κατάλληλο προσωπικό

• Θα πρέπει να μην δέχεται να κάνει δωρεάν εργασίες στους πελάτες του

• Για τον κώδικα δεοντολογίας λογιστών νομίζω ότι αν τον τηρούμε όλοι ευλαβικά όπως οι δικηγόροι, κανένας μας δεν θα χάσει ποτέ χρήματα από τον πελάτη που φεύγει

• Να μην διστάζουμε να καταγγέλουμε συνάδελφο για παραβίαση του κώδικα δεοντολογίας γιατί απλά αυτός δεν δίστασε να μας πάρει τον πελάτη! Με αυτό τον τρόπο προστατεύουμε πρώτα τον εαυτό μας και μετά το σύνολο του κλάδου

• Να μην προσπαθούμε υποσχόμενοι ανέφικτα πράγματα στον μελλοντικό πελάτη για να τον κλέψουμε από άλλο συνάδελφο

• Να φροντίσουμε να είμαστε ενημερωμένοι στα πάντα

• Να προτείνουμε στον πελάτη αυτό που πρέπει και του χρειάζεται και όχι μας εξυπηρετεί

Το όραμα να φύγουμε από την μιζέρια και να αναγνωρισθεί και να πληρωθεί καλά η δουλειά μας είναι μπροστά μας !

Στο χέρι μας είναι να αποδείξουμε στον επιχειρηματία ότι είμαστε τουλάχιστον ισάξιοι ή και σε ψηλότερη βαθμίδα από άλλους επαγγελματίες.

Ο λογιστής πλέον δεν πρέπει να είναι αυτός που τρέχει στις εφορίες ,αυτός που είναι απλός καταχωρητής και αυτός που εφαρμόζει τον Κώδικα , αλλά αυτός που με τις γνώσεις του και την αιτιολογημένη άποψή του μπορεί να βοηθά και να στηρίζει τον επιχειρηματία στην χάραξη και την εφαρμογή της οικονομικής πολιτικής της επιχείρησης μέσα στα ισχύοντα φορολογικά πλαίσια και φυσικά να αμείβεται ανάλογα γιατί το περίφημο ..όλα γίνονται με ένα κλικ που αναφέρουν όλοι οι άσχετοι προς την δουλειά μας, περιλαμβάνει και την κεφαλαιοποίηση της προστιθέμενης αξίας των γνώσεων μας για να φθάσουμε εκεί ,κάτι που κάποιοι που έχουν δημόσιο λόγο, το ξεχνούν…..

Ήδη με την κρίση του COVID-19 πετύχαμε την αναβάθμισή μας στην πράξη και σε εμάς εναπόκειται πλέον να το πιστέψουμε όλοι και να το διεκδικήσουμε και φυσικά να πείσουμε τους γύρω μας για την σοβαρότητα και την αναγκαιότητα της εργασίας μας στον 21ο αιώνα.

Πρέπει να κάνουμε τους πελάτες μας να συνειδητοποιήσουν ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει και κάθε φορά που η πολιτεία ζητά επιπλέον στοιχεία και εξειδικευμένες νέες εργασίες , αυτές επιβάλλεται να μπορούμε να είμαστε σε θέση να τις διεκπεραιώσουμε , αλλά όμως παράλληλα πρέπει και να αμειβόμαστε ανάλογα.

Επομένως πρέπει να οργανωθούμε διαφορετικά σαν κλάδος ! Πρέπει να λειτουργούμε σαν τους δικηγόρους τους συμβολαιογράφους, τους μηχανικούς κλπ.

Πρέπει ο κάθε ιδιοκτήτης λογιστικού γραφείου να σκέφτεται επιχειρηματικά, να κοστολογεί τα σταθερά και μεταβλητά έξοδα, να υπολογίζει την προσωπική του αμοιβή και τα περιθώρια κέρδους και μετά να βγάζει τιμοκατάλογο και να δίνει προσφορές . Μόνο τότε θα πάμε μπροστά ως κλάδος !

Προσωπικό μου πιστεύω και όραμα ,είναι ένα ΟΕΕ στο οποίο θα γίνουν θεσμικές αλλαγές και τομές και το οποίο με τις συνεχείς προτάσεις και τις δυναμικές παρεμβάσεις του θα έχει ουσιαστική συμμετοχή , όχι μόνο στην αναβάθμιση του επαγγέλματος αλλά και σε θέματα που θα βοηθήσουν στην καλύτερη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης στα πλαίσια που άπτονται της συνεργασία της με τον κλάδο.

Κλείνοντας πρέπει να πούμε επιγραμματικά τι πρέπει να κάνει κάθε λογιστικό γραφείο άμεσα:

• Να επικοινωνήσει άμεσα με τους πελάτες του και να τους εξηγήσει απλά λιτά και κατανοητά τι είναι το mydata και τι πρέπει να προσέξουν

• Να ορίσει στο γραφείο του ένα συνεργάτη υπεύθυνο Mydata

• Να καθορίσει την παραβολή των παραστατικών μέσα στα νέα χρονοδιαγράμματα

• Να αυξήσει με πλήρη αιτιολόγηση τις τιμές του

• Να ξεκαθαρίσει τις εργασίες για τις οποίες πληρώνονται (συντάσσοντας σύμβαση ) και τις εργασίες που πληρώνονται εξτρά.

 

Λάμπρος Μπέλεσης

Πρόεδρος ACIS BUSINESS CONSULTANTS GROUP | Πρόεδρος ΠΑ.Ε.Λ.Ο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ