myDATA tips: Εγγραφή στο myDATA REST API και εξουσιοδοτήσεις .

0
4725

 

MYDATA-Εγγραφή στο myDATA REST API και εξουσιοδοτήσεις .

 

Το mydata μπήκε πλέον στην ζωή μας .

Με μία σειρά από άρθρα θα προσπαθήσουμε να πούμε όσο περισσότερο απλά μπορούμε τα βασικά στοιχεία που πρέπει να ξέρουμε για να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε το mydata στην πράξη.

Στο παρακάτω άρθρο θα αναλύσουμε το πώς και ποιοι μπορούν να κάνουν εγγραφή στο my DATA REST API.

Πριν το αναλύσουμε ας θυμηθούμε τις ημερομηνίες ένταξης, ενώ αρχικά θα αναφέρουμε  ότι τα πρατήρια καυσίμων με πρόσφατη απόφαση θα ενταχθούν από 1/1/2022.

 ΜΥ DATA ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ:

Οι ημερομηνίες υποχρεωτικής διαβίβασης έχουν διαμορφωθεί ως εξής :

Από 1.10.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:

  • Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 €.
  • Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 €.
  • Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
  • Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31.03.2022.

Σημειώνεται ότι ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

Οι ημερομηνίες διασύνδεσης ταμειακών μηχανών έχει διαμορφωθεί ως εξής:

Σταδιακά, και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) είναι υποχρεωμένες:

  • να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους
  • να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,
  • να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς δηλώνοντας την αλλαγή στο μητρώο της Εφορίας

Οι  προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:

Από 1.9.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

  • βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
  • το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 €.

Από 1.10.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

  • βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
  • το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 €.

Από 1.11.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους:

  • όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

 

Εγγραφή στο my DATA REST API: 

Ας δούμε ποιους αφορά η εγγραφή στο my DATA REST API.

Η έγγραφη στο το myDATA REST API αφορά διαβίβαση και λήψη  δεδομένων για χρήστες  Εμπορικών / Λογιστικών προγραμμάτων διαχείρισης  (ERP), και πιο συγκεκριμένα αφορά:

  • Επιχειρήσεις
  • Λογιστές
  • Λογιστικά γραφεία
  • Λογιστές Μισθωτούς

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να εκδοθεί ο κωδικός API (κλειδί εισόδου ) ο οποίος διασυνδέει το Εμπορικό / Λογιστικό πρόγραμμα (ERP) με την διεπαφή REST API μέσω της οποίας  διαβιβάζονται δεδομένα στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

Πως κάνω εγγραφή στις παραπάνω κατηγορίες :

Α Ατομική Επιχείρηση 

Για να πραγματοποιήσετε εγγραφή χρήστη στην εφαρμογή myDATA και να εκδώσετε κλειδί εισόδου  (κωδικός API), βεβαιωθείτε για τα εξής :

  • ότι είστε εκτός Λογιστικού προγράμματος  (ERP),
  • χρησιμοποιείται ένα περιηγητή  ιστού (web browser) π.χ. Google Chrome, Mozilla Firefox

Στην συνέχεια  ακολουθήστε τον παρακάτω διαδρομή

www.aade.gr

/ Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις

/ myDATA – Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ

/ Εμπορικά/Λογιστικά προγράμματα διαχείρισης (ERP)

/ Είσοδος  στην Εφαρμογή.

Στο εικονίδιο σύνδεσης (login) χρησιμοποιείτε προσωπικούς κωδικούς TAXISnet.

Και επιλέξτε  την ενότητα

«εγγραφή στο myDATA REST API» και συμπληρώνετε τη φόρμα

«Νέα εγγραφή».

Το Όνομα Χρήστη  μπορεί να αποτελείται από λατινικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ι πεζά),αριθμούς  και τα σύμβολα άνω και κάτω παύλα (- και _).

Το Όνομα Χρήστη  που συμπληρώνετε  δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί  σε  άλλο ενεργό εγγραφή (του ίδιου η άλλου χρήστη ),

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν επιτρέπεται να δοθούν στο σύστημα δυο ενεργές εγγραφές με το ίδιο email.

Εάν μια εγγραφή διαγραφεί, τότε το Όνομα χρήστη και το email μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά.

Όταν ολοκληρώνεται η εγγραφή χρήστη , εκδίδεται ο κωδικός API (κλειδί εισόδου ) και αποστέλλεται αυτόματα ένα ενημερωτικό μήνυμα επιτυχούς εγγραφής στο email που συμπληρώσατε  στην φόρμα εγγραφής.

Ο λογαριασμός  email που συμπληρώνετε  στην εγγραφή σας στο myDATA REST API, στην πρώτη  φάση λειτουργίας  της εφαρμογής, δεν χρησιμοποιείται για άλλους  λόγους π.χ. αλληλογραφία.

Β.Επιχειρήσεις – Νομικά Πρόσωπα

Ακολουθείτε την ίδια διαδρομή με την εγγραφή Ατομικής Επιχείρησης.

Στο εικονίδιο σύνδεσης  (login) χρησιμοποιείτε κωδικούς TAXISnet,

  • είτε εξουσιοδοτημένου Εκπροσώπου, στην περίπτωση Νόμιμου Εκπροσώπου,

εγγραφή στο myDATA REST API –

  • Εξουσιοδοτήσεις   Λογιστή /Λογιστικού Γραφείου.

Η εφαρμογή δίνει την  δυνατότητα να πραγματοποιηθεί η  εγγραφή χρησιμοποιώντας  τους  κωδικούς TAXISnet Νομικών Προσώπων, όμως προκρίνεται να ακολουθείτε την  διαδρομή υποβολής δηλώσεων στο  TAXISnet π.χ. Φ.Π.Α., Δ.Φ.Ε., όπου πάντα γίνεται χρήση  κωδικών TAXISnet εξουσιοδοτημένων:

  • Φυσικών Προσώπων (Νόμιμος Εκπρόσωπος
  • Λογιστής
  • Λογιστικό  Γραφείο) και όχι κωδικών Νομικών Προσώπων.

Μπαίνοντας στην εφαρμογή επιλέγετε το εικονίδιο:

«Προφίλ Χρηστή » (πάνω δεξιά στην οθόνη, δίπλα από το όνομα χρηστή)

και κάνετε «Επιλογή Φορολογούμενου».

Κατόπιν επιλέγετε ανά περίπτωση

  • είτε «Εκπρόσωπος Νομικού προσώπου»
  • είτε «Λογιστής / Λογιστικό  Γραφείο», ανάλογα με τους κωδικούς TAXISnet που χρησιμοποιήσατε για να εισέρθετε στην εφαρμογή.

Στη  συνέχεια εμφανίζεται η λίστα  των ΑΦΜ των Νομικών προσώπων που συνδέονται με σχέση εξουσιοδότησης  και επιλέγετε τον ΑΦΜ για τον οποίο κα γίνει η εγγραφή.

Για να εμφανιστεί η λίστα των ΑΦΜ είναι απαραίτητο να έχουν προηγηθεί  οι εξουσιοδοτήσεις, μέσω της εφαρμογής TAXISnet.

Όταν ολοκληρωθούν  επιλογές σας, το λεκτικό πάνω δεξιά στην οθόνη  πρέπει να αναφέρει ότι το Φυσικό Πρόσωπο (είτε Λογιστής / Λογιστικό Γραφείο, είτε Νόμιμος Εκπρόσωπος), εκπροσωπεί το Νομικό Πρόσωπο για το οποίο κα γίνει η εγγραφή.

Στη συνέχεια επιλέγετε την  ενότητα

«εγγραφή στο myDATA REST API» και συμπληρώνετε τη φόρμα

«Νέα εγγραφή» σύμφωνα με τις οδηγίες που αναφέρθηκαν για την εγγραφή ατομικής επιχείρησης.

Λογιστής Μισθωτός 

Στην περίπτωση εγγραφής Λογιστή Μισθωτού  ακολουθείται η ίδια διαδικασία όπως αυτή περιγράφεται παραπάνω για την Ατομική Επιχείρηση .

Συγκεκριμένα ο Λογιστής Μισθωτός λαμβάνει κωδικό API μόνο για σκοπούς διαβίβασης δεδομένων εξόδων σύμφωνα με το αρ. 6 παρ.3 της Α.1138/2000, μετά και τη  σχετική εξουσιοδότηση που λαμβάνει από την Επιχείρηση.

Πώς μπορώ να εξουσιοδοτήσω Λογιστή / Λογιστικό Γραφείο;

Η Επιχείρηση δίνει εξουσιοδότηση στο Λογιστή / Λογιστικό Γραφείο, μέσω της εφαρμογής TAXISnet

«Εξουσιοδοτήσεις», για το αντικείμενο «Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Βιβλίων».

Συγκεκριμένα ακολουθείται η παρακάτω διαδρομή:

www.aade.gr

/ myTAXISnet

/ Εξουσιοδοτήσεις.

Πως μπορώ να εξουσιοδοτήσω Λογιστή Μισθωτό;

Η Επιχείρηση εξουσιοδοτεί Λογιστή Μισθωτό μέσω τις εφαρμογής TAXISnet «Εξουσιοδοτήσεις», μόνο από την επιλογή «Εκπρόσωπος». Συγκεκριμένα ακολουθείται

η παρακάτω διαδρομή:

www.aade.gr

/ myTAXISnet

/ Εξουσιοδοτήσεις.

Ο Λογιστής Μισθωτός μπορεί να διαβιβάσει χαρακτηρισμό Εξόδων για την

Επιχείρηση μετά την εξουσιοδότηση που έχει λάβει από την ίδια στην

περίπτωση διαβίβασης χαρακτηρισμού Εξόδων μέσω της διεπαφής  REST API για τα ERP

εφόσον έχει υποβάλει τον προβλεπόμενη Υπεύθυνη Δήλωση στο Οικονομικό

Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΟΕΕ),

Ειδικά θέματα:

Πως μπορώ να κάνω ανάκτηση των στοιχείων της εγγραφής μου;

Για να ανακτήσετε τα στοιχεία της εγγραφής σας στο REST API ακολουθήστε την παρακάτω διαδρομή:

www.aade.gr

/ Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις

/ myDATA – Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ

/ Εμπορικά/Λογιστικά προγράμματα διαχείρισης (ERP)

Κάνετε είσοδο στην εφαρμογή με τους κωδικούς πρόσβασης TAXISnet που χρησιμοποιήσατε  για να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας, επιλέγετε την ενότητα «Εγγραφή στο myDATA REST API».

Τα στοιχεία τις εγγραφής σας βρίσκονται στη λίστα «Χρήστες».

Πως μπορώ να κάνω αλλαγή λογαριασμού email / διαγραφή της εγγραφής μου;

Για να κάνετε αλλαγή λογαριασμού email εγγραφής, και να διαγράψετε την εγγραφή σας και να δημιουργήσετε  μια νέα εγγραφή με το email που επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε Ακολουθήστε την παρακάτω διαδρομή:

www.aade.gr

/ Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις

/ myDATA – Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ

/ Εμπορικά/Λογιστικά προγράμματα διαχείρισης (ERP)

Κάνετε είσοδο στην εφαρμογή με τους κωδικός πρόσβασης TAXISnet που χρησιμοποιήσατε για να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας, επιλέγετε την ενότητα

«Εγγραφή στο myDATA REST API» και από την λίστα «Χρηστές» επιλέγετε την ενέργεια «Διαγραφή» που βρίσκεται στο τέλος της γραμμής της εγγραφής. Κατόπιν της διαγραφής, μπορείτε να προχωρήσετε στην υποβολή νέας εγγραφής με νέο Όνομα Χρήστη.

Τι  κάνω στην περίπτωση εμφανισθεί  τεχνικό  σφάλμα στην διασύνδεση του προγράμματος διαχείρισης (ERP) με την διεπαφή API;

Στην περίπτωση εμφάνισης τεχνικού σφάλματος διασύνδεσης, πρέπει να ελέγξω στα στοιχεία της εγγραφής μου, αν ο κωδικός API που χρησιμοποιώ είναι ενεργός και εάν το πρόγραμμα διαχείρισης (ERP) χρησιμοποιεί τα σωστά url των μεθόδου του REST API.

Η διασύνδεση ολοκληρώνεται με επιτυχία μόνο στην περίπτωση σωστού συνδυασμού κλειδιού εισόδου (κωδικός API) παραγωγικού περιβάλλοντος / url μεθόδων διεπαφή παραγωγικού περιβάλλοντος.

Για να ανακτήσετε τις διευθύνσεις url για τις μεθόδους της διεπαφής REST API, στο παραγωγικό και στο δοκιμαστικό περιβάλλον της εφαρμογής myDATA, ακολουθήστε την παρακάτω διαδρομή: www.aade.gr

/ Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις

/ myDATA – Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ

/ Τεχνικες προδιαγραφές – Εκδόσεις

/ «Τεχνική περιγραφή διεπαφής REST API για διαβίβαση & λήψη δεδομένων για χρήστες ERP».

 

 

 

Λάμπρος Μπέλεσης

Πρόεδρος ACIS BUSINESS CONSULTANTS GROUP | Πρόεδρος ΠΑ.Ε.Λ.Ο.