Πως η εταιρική κουλτούρα συμβάλλει στην αναπτυξιακή πορεία μιας επιχείρησης;

0
590

 

ΔΟΥΚΕΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α’ ΤΑΞΗΣ

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ-ΙΔΙΩΤΩΝ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ-ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ TAXVOICE.GR

 

Πως η εταιρική κουλτούρα συμβάλλει στην αναπτυξιακή πορεία μιας επιχείρησης;

Όλοι όσοι ασχολούνται με τον μαγικό κόσμο των επιχειρήσεων, γνωρίζουν πως καμία πετυχημένη επιχείρηση, δεν ξεχώρισε ποτέ στα χρονικά, δίχως να έχει μια μοναδική ταυτότητα και μια ξεχωριστή εταιρική κουλτούρα και φιλοσοφία.

Τι είναι όμως με απλά λόγια η εταιρική κουλτούρα και για ποιους λόγους είναι τόσο σημαντική σαν έννοια για μια βιώσιμη επιχείρηση;

Θα μπορούσαμε να πούμε πως η εταιρική κουλτούρα είναι ο «καθρέφτης» της επιχείρησης, απέναντι τόσο στα μέλη που την απαρτίζουν, όσο και στους τρίτους. Είναι η έννοια που την κάνει να ξεχωρίζει, να διαφοροποιείται και να λειτουργεί ως ένα μοναδικό παράδειγμα.

Αν θέλαμε να δώσουμε έναν ορισμό, θα μπορούσαμε να πούμε πως εταιρική κουλτούρα είναι ένα σύστημα κοινών αρχών, αξιών, παραδοχών, εννοιών, οι οποίες συνθέτουν ένα κοινό πλαίσιο αναφοράς, το οποίο αφενός εμπνέει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και αφετέρου προσδιορίζει τον τρόπο συμπεριφοράς και δράσης τους, απέναντι στο εσωτερικό, αλλά και εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης.

Οι σημαντικότεροι παράγοντες που διαμορφώνουν μια ισχυρή ταυτότητα σε μια επιχείρηση, κατά την διεθνή βιβλιογραφία, αλλά και κατά την διεθνή πρακτική είναι:

  • Η ηγεσία μιας επιχείρησης.
  • Το σαφές και ξεκάθαρο όραμα.
  • Οι αξίες και αντιλήψεις των ανθρώπων της.
  • Οι ίδιοι οι άνθρωποι της επιχείρησης, οι οποίοι αποτελούν την εικόνα της και υιοθετούν τις κοινές αρχές και αξίες που έχουν διαμορφωθεί.
  • Οι κοινά αποδεκτές μέθοδοι διοίκησης, παρακίνησης και ελέγχου.
  • Η ιστορική διαδρομή και πορεία της επιχείρησης, ως στοιχείο έμπνευσης.
  • Το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, όπως η τοποθεσία της, η αρχιτεκτονική, καθώς και η αισθητική του χώρου.

Case study:

Η εταιρεία συμβούλων «ΑΛΦΑ Α.Ε», έκανε έναρξη εργασιών την 01/06/2021. Η ηγετική ομάδα διοίκησης, ξεκαθάρισε πως θέλει να πρωταγωνιστήσει στην παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής. Η εταιρική κουλτούρα και η φιλοσοφία της νεοσυσταθείσας επιχείρησης συνοψίζεται στο τρίπτυχο: Ποιότητα ανθρώπων-Ποιότητα υπηρεσιών-Ποιότητα πελατών. Βασικός στρατηγικός στόχος της εταιρείας, είναι η εμπέδωση σε όλα τα επίπεδα της επιχειρηματικής διαδικασίας, ενός κλίματος εμπιστοσύνης, εξέλιξης και καινοτομίας, ενώ παράλληλα δίνεται έμφαση στην πλήρη εχεμύθεια, καθώς και την ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων με πελάτες και συνεργάτες. Το «κερασάκι στην τούρτα» της σύγχρονης αυτής οπτικής, είναι η συχνή επαφή όλων των εμπλεκόμενων μερών, είτε διαδικτυακά, είτε με events συναντήσεων για διασκέδαση, ανταλλαγή απόψεων και γενικότερα σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων.

Δε θα μπορούσαμε να κλείσουμε με καλύτερο τρόπο, το σημερινό μας άρθρο, παρά επικοινωνώντας κάποια χρήσιμα tips, που συμβάλλουν στην δημιουργία, την εμπέδωση, αλλά και τη διατήρηση μιας ισχυρής επιχειρηματικής κουλτούρας:

  • Δημιουργήστε ένα νέο διαφοροποιημένο, μοναδικό ηγετικό όραμα.
  • Μη φοβάστε να αναλαμβάνετε πρωτοβουλίες.
  • Να μάθετε να δέχεστε και κριτική και να ακούτε καλύτερα.
  • Δώστε προτεραιότητα στην αξία και όχι στην ποσότητα.
  • Καλλιεργήστε μια νοοτροπία συνεχούς εξέλιξης και ανάπτυξης.
  • Επενδύστε με σοφό τρόπο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Πείτε σε όλους την ιστορία της επιχείρησης σας.
  • Καθορίστε επακριβώς ποιος είναι ο πραγματικός σκοπός ύπαρξης της επιχείρησης σας.
  • Απευθυνθείτε στο συναίσθημα και την καρδιά των ανθρώπων.
  • Απλοποιήστε τα πράγματα.

 

Αναστάσιος Δουκέρης

Λογιστής - Φοροτεχνικός Α' Τάξης | Σύμβουλος επιχειρήσεων & ιδιωτών | Αρθρογράφος/Υπεύθυνος σύνταξης taxvoice.gr | Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογιστών - Οικονομολόγων