Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις! Τι πρέπει να προσέχουμε στον προσδιορισμό  budget , cash flow και κόστους!

0
984

Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις στην Ελλάδα ,τι πρέπει να προσέχουμε στον προσδιορισμό  budget , cash flow και κόστους!

Στην Ελλάδα η Τουριστική Βιομηχανία είναι πολύ σημαντική αφού  έχει σημαντική συμμετοχή στην διαμόρφωση του ΑΕΠ , παράλληλα δε, συμβάλει σημαντικά στην αντιμετώπιση της ανεργίας μια και αποτελεί  ένα σημαντικό τομέα απασχόλησης προσωπικού.

Συμπληρωματικά  κάθε ξενοδοχειακό συγκρότημα, χρησιμοποίει  τις υπηρεσίες και τα προϊόντα   , ελεύθερων επαγγελματιών , παραγωγών και εμπόρων της κάθε τοπικής κοινωνίας.

Ένα σημαντικό θέμα  που έχει να αντιμετωπίσει  κάθε ξενοδοχειακή μονάδα από την μικρότερη μέχρι την μεγαλύτερη, είναι ότι πρέπει  να μπορεί να διαχειρισθεί με τον βέλτιστο τρόπο τα έσοδα και τις δαπάνες της κάνοντας όσο το δυνατόν καλύτερη πρόβλεψη των εσόδων της αλλά και των κέντρων δαπανών ώστε να μπορεί έγκαιρα να λαμβάνει τις σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις.

Ας δούμε όμως Αναλυτικά τίς πηγές εσόδων:

Οι Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις έχουν πολλαπλές πηγές εσόδων που αναλυτικά είναι:

  • Εκμετάλλευση Δωματίων
  • Μονόκλινα
  • Δίκλινα
  • Οικογενειακά
  • Σουίτες
  • Εστίαση , bar , καφέ
  • Εκδηλώσεις – Συνέδρια
  • Επιπλέον Δραστηριότητες
  • Spa
  • Γυμναστήρια
  • Κομμωτήριο
  • Γήπεδα & Παιδικές χαρές
  • Εκμετάλλευση παραλίας
  • Βοηθητικές υπηρεσίες
  • Parking
  • Πλυντήριο & Σιδερωτήριο
  • Internet
  • Τηλέφωνο
  • Άλλες υπηρεσίες

Είναι φυσικά πολύ θετικό το ότι υπάρχουν πολλές  πηγές εσόδων όμως θα πρέπει να γίνουν σωστές και αναλυτικές  προβλέψεις για τις εισροές τους  ώστε να   υπολογισθούν πολύ  προσεκτικά στην κατάρτιση του Budget και του cash flow .

Επίσης  θα πρέπει να δοθεί και ιδιαίτερη προσοχή στους μήνες λειτουργείας και στην πληρότητα του ξενοδοχείου.

Εκτός φυσικά από τα έσοδα  πρωταρχικό ρόλο έχει η ανάλυση και ο προσδιορισμός των δαπανών και φυσικά του κόστους λειτουργίας και  του νεκρού σημείου(δηλαδή του σημείου ισορροπίας break even point ) με μεγάλη ακρίβεια ,κάτι που φυσικά είναι άμεση ανάγκη της κάθε ξενοδοχειακής επιχείρησης γιατί :

  • Υπάρχουν πολλά ξενοδοχειακά προϊόντα
  • Για να λάβεις αποφάσεις για μείωση του κόστους πρέπει να το γνωρίζεις καλά
  • Γιατί μόνο εάν γνωρίζουμε ποιο είναι το Κόστος για κάθε προσφερόμενη ξενοδοχειακή υπηρεσία ή προϊόν μπορούμε να εφαρμόσουμε ανταγωνιστική και συγχρόνως αποδοτική τιμολογιακή πολιτική.

Ας δούμε όμως πώς μπορούμε να αναλύσουμε το κόστος επιμέρους:

  1. ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ

Α. Εκμετάλλευση Δωματίων

  • Μονόκλινα
  • Δίκλινα
  • Οικογενειακά
  • Σουίτες

Β. Φαγητό & Ποτό

  • Εστιατόρια
  • Bar

 Γ Αίθουσες εκδηλώσεων

Δ Διασκέδαση- Ομορφιά-Υγεία

  • Spa
  • Γυμναστήρια
  • Κομμωτήριο
  • Γήπεδα & Παιδικές χαρές
  • Εκμετάλλευση παραλίας

Ε Βοηθητικές υπηρεσίες

  • Parking
  • Πλυντήριο & Σιδερωτήριο
  • Internet
  • Τηλέφωνο & Φαξ
  • Άλλες υπηρεσίες
  1. ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

A Διοίκηση

  • Αμοιβές Διοίκησης
  • Αμοιβή Διευθυντή Ξενοδοχείου
  • Αμοιβές Γραμματείας
  • Αμοιβές Σύμβουλων

B Οικονομική & Διοικητική Λειτουργία

  • τμήμα finance
  • τμήμα accounting
  • Τμήμα Κοστολόγησης
  • Τμήμα διαχείρισης και προμηθειών
  • Τμήμα ΙΤ
  • Τμήμα HR

Γ  Βοηθητικές Υπηρεσίες

  • Ασφάλεια
  • Τεχνικές υπηρεσίες
  • Μεταφορές
  • Συντήρηση Εγκαταστάσεων
  1. ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

 Α Προώθηση Πωλήσεων

  • Έρευνα αγοράς
  • Διαφήμιση
  • Δημόσιες Σχέσεις

 Β Πωλήσεις · Διαμονή (κρατήσεις)

  • Υποστήριξη πελατών
  • Πώληση προϊόντων και εμπορευμάτων (εστιατόρια, bar κ.λ.π)
  • Πώληση υπηρεσιών (spa, πλυντήριο , παραλία, κ.λ.π)
  1. ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
  • Τόκοι δανείων κλπ

Συμπερασματικά λοιπόν είναι αντιληπτό ότι για να μπορέσουμε να είμαστε ακριβείς θα πρέπει να υπάρχουν οικονομικά στοιχεία ιδιαίτερα αναλυτικά  που θα  μπορούν να αντληθούν ανατρέχοντας  σε ιστορικά  δεδομένα και με κατάλληλη επεξεργασία να μπορεί να δημιουργηθεί το πρότυπο κόστος λειτουργίας της ξενοδοχειακής επιχείρησης.

Έχοντας το πρότυπο κόστος μπορούμε να κάνουμε καλύτερη πρόβλεψη κάθε  έτους και φυσικά να καταρτίσουμε το budget αλλά και το cash flow με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρξουν ελάχιστες αποκλίσεις.

Στις μέρες μας δηλαδή στην εποχή  της ψηφιακής επανάστασης είναι προφανές ότι με την χρήση του κατάλληλου λογισμικού και την επεξεργασία των οικονομικών στοιχείων μπορούμε ευκολότερα να προσδιορίσουμε τα κόστη, το budget και το cash flow.

Άρα λοιπόν θα χρειαστούμε το κατάλληλο λογισμικό και την κατάλληλη ομάδα και φυσικά  πετυχαίνοντας την σωστή κοστολογική και οικονομική ακτινογράφηση της ξενοδοχειακής μονάδας, σαφέστατα η διοίκηση του ξενοδοχείου θα μπορεί να λάβει τις βέλτιστες αποφάσεις για την άριστη ανάπτυξη της επιχείρησης!

Λάμπρος Μπέλεσης

Πρόεδρος ACIS GROUP CONSULTΑNTS

info@acic.gr

2106829055

 

 

Αναστάσιος Δουκέρης

Λογιστής - Φοροτεχνικός Α' Τάξης | Σύμβουλος επιχειρήσεων & ιδιωτών | Αρθρογράφος/Υπεύθυνος σύνταξης taxvoice.gr | Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογιστών - Οικονομολόγων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ