Πάγια αδιαφορία ενημέρωσης των επιχειρήσεων!

Πάγια αδιαφορία ενημέρωσης των επιχειρήσεων:

 

Στις 28 Ιουλίου 2021 ανακοινώθηκε ξαφνικά ότι από εκείνη την ημέρα μέχρι και τις 4 Αυγούστου, θα πρέπει να γίνουν οι αιτήσεις για την επιδότηση των παγίων δαπανών. Αμέσως σκέφτηκα δύο πράγματα: Το πρώτο ήταν πώς θα ανακοινώσω στους συνεργάτες μου ότι πρέπει παράλληλα με τις δηλώσεις που ήταν ήδη πολύ πιεστικές, να κάνουμε τις αιτήσεις σε τόσο ασφυκτική προθεσμία, τις ημέρες μάλιστα που ξεκινούσαν οι θερινές άδειες.  Το δεύτερο ήταν να κάνω την αίτηση για έναν από τους παλαιότερους πελάτες μου, η επιχείρηση του οποίου είχε χτυπηθεί πάρα πολύ από την πανδημία και η επιδότηση παγίων δαπανών φαινόταν ως μια πολύ χρήσιμη βοήθεια ώστε να ορθοποδήσει.

Ήταν λοιπόν η πρώτη αίτηση που ανέλαβα προσωπικά, την ίδια μόλις ημέρα. Εκεί έπρεπε να αποφασίσω σε ποια από τα δύο πλαίσια (de minimis ή προσωρινό πλαίσιο) θα ενταχθεί η χρηματοδότηση και επίσης πώς θα μοιραστεί η επιδότηση μεταξύ φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων. Κάνοντας την αίτηση, αποφασίσαμε με τον επιχειρηματία να μοιράσουμε την επιδότηση των 100.000 ευρώ σε 55.000 στην εφορία και 45.000 στα ασφαλιστικά ταμεία. Ήταν πράγματι μια πολύ καλή ανάσα για την επιχείρηση.

Άμεσα ξεκίνησαν οι συμψηφισμοί, δηλαδή αντί η επιχείρηση να πληρώνει τις υποχρεώσεις της με χρήματα, τις εξοφλούσε με συμψηφισμό από την επιδότηση παγίων δαπανών που εξασφάλισε. Ξαφνικά όμως από το 2022 το ποσό που απέμεινε να συμψηφιστεί στις φορολογικές υποχρεώσεις, δεν συμψηφιζόταν. Επικοινωνούμε με την εφορία και μας απαντά ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα, είναι θέμα της ΑΑΔΕ. Επικοινωνούμε με την ΑΑΔΕ, μας απαντά ότι και η εφορία στην ΑΑΔΕ ανήκει και δεν μας έδωσε καμία άλλη απάντηση.

Ο χρόνος περνούσε και ήμασταν σίγουροι ότι κάποια λύση θα βρεθεί. Επαναλάβαμε τις οχλήσεις μας, αλλά παίρναμε μονίμως την ίδια απάντηση.

Μέχρι που φτάσαμε αρχές Ιουνίου και τα πράγματα έγιναν πολύ πιεστικά. Εξακολουθώντας να μην βρίσκουμε άκρη, απευθυνθήκαμε σε πολιτικό μέσο. Ούτε αυτό μπόρεσε να καταλάβει τι συμβαίνει και να λύσει το πρόβλημα.

Με τα χρονικά όρια να γίνονται πλέον απελπιστικά και με τον φόβο να μην χάσει η επιχείρηση 9.000 ευρώ που δικαιούταν, σκέφτηκα να καλέσω για βοήθεια έναν εργαζόμενο στην ΑΑΔΕ που έτυχε να συναντήσω σε μια παρέα, ως γνωστό γνωστού. Άκουσε το πρόβλημά μου, δεν είναι αρμοδιότητα του τμήματος στο οποίο εργάζεται, αλλά μου έδωσε περίπου 10 τηλέφωνα, τα οποία ίσως να μπορούσαν να βοηθήσουν.

Άρχισα να τα καλώ με την σειρά. Όποιος το σήκωνε το πρώτο που ρωτούσε ήταν που βρήκα το τηλέφωνο. Εγώ δεν απάντησα, μην βρει και τον μπελά μου ο γνωστός που προθυμοποιήθηκε να με βοηθήσει, αλλά όταν τους εξηγούσα την κατάσταση, όλοι ήταν πρόθυμοι να βοηθήσουν, αλλά δεν ήξεραν πώς. Σε μια περίπτωση όμως μου είπαν, «καλέστε εκεί, θα σας πουν αν έχει γίνει επανυπολογισμός».

Κάλεσα λοιπόν εκεί. Το πρώτο που μου απάντησε η κυρία που σήκωσε το τηλέφωνο, ήταν ότι δεν θα μπορούσε να με βοηθήσει να γίνει συμψηφισμός. Αυτό όμως που μπορούσε να κάνει ήταν να δει αν έχει γίνει επανυπολογισμός. Διαπιστώνει λοιπόν ότι πράγματι, είχε γίνει επανυπολογισμός από τον Οκτώβριο του 2021 και το ποσό που δικαιούταν η επιχείρηση μειώθηκε κατά 9.000. Με ενημέρωσε ότι στο σύστημα του My Business Support που βλέπει η επιχείρηση δεν έχει ενημερωθεί με τον νέο υπολογισμό και ότι εξακολουθεί να δείχνει ότι υπάρχουν 9.000 ευρώ προς συμψηφισμό.

  • Πότε λοιπόν θα ενημερωθούμε για τον νέο υπολογισμό;
  • Κάποια στιγμή θα σας σταλεί e-mail και τότε θα μπορείτε να κάνετε ένσταση.
  • Γνωρίζετε ποιος είναι ο λόγος του νέου υπολογισμού
  • Δεν μπορώ να το βρω. Ίσως κάποια στοιχεία του ε3.

Η Διοίκηση λοιπόν έκανε νέο υπολογισμό τον Οκτώβριο, όπου μείωσε το ποσό της επιδότησης παγίων δαπανών κατά 9.000 ευρώ, ωστόσο:

  • Δεν θεώρησε καθήκον της να ενημερώσει την επιχείρηση
  • Δεν γνώριζε κανείς από που θα μπορούσε η επιχείρηση να ενημερωθεί γιατί δεν συνεχίζονται οι συμψηφισμοί
  • Χάθηκαν πολλές εργατοώρες χωρίς νόημα, προσπαθώντας να καταλάβουμε τι συμβαίνει.
  • Αν εξαρχής η επιχείρηση γνώριζε ότι δικαιούται 91.000 ευρώ, θα ήταν τρισευτυχισμένη. Όταν όμως μαθαίνει ότι δικαιούται 100.000 και δεν καταλαβαίνει γιατί δεν συμψηφίζονται οι τελευταίες 9.000 ευρώ τους τελευταίους έξι μήνες, δεν μπορεί να κάνει σωστό προγραμματισμό και αυτό δεν είναι καθόλου αμελητέο.

 

 

 

Αγαμέμνων Σταυρόπουλος

Φοροτεχνικός Α’ τάξης | Υπεύθυνος λογιστής της εταιρείας New Accounts AE

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ